Nadjezd přes koridor se v Chuchli začne stavět na jaře. SŽ vybrala stavební firmy
Vizualizace nadjezdu ve Velké Chuchli. Zdroj: SŽ
Hlavním účelem stavby je odstranění čtyřkolejného přejezdu ve Starochuchelské ulici.
Hlavním účelem stavby je odstranění čtyřkolejného přejezdu ve Starochuchelské ulici.
Škoda, že zde opět není pamatováno na cyklisty, ani v podchodu ani v nadjezdu.
Proč silniční nadjezd má stavět SZ? Nemá to dělat někdo jiný?
SŽ má povinnost nahradit rušený přejezd. Podobně jako mělo ŘVC povinnost nahradit železniční most v Lužci.
Na druhou stranu se zvyšuje zásadně bezpečnost silnice, takže by taky něco mohlo jít z chlívečku silnic.
Nevím jak filozoficky obhájit povinnost ten přejezd zrušit? Čímž neříkám že je to špatně.
Ve finále je to ze státního rozpočtu (vybraných daní), takže peněžně je to jedno, jen se tyhle peníze odepisují ze železničního chlívečku a nezbývá* na další investice do železnice.
* Zase jestli by větší částku železnice při tempu příprav smysluplně proinvestovala?
Takže se šprajcla starostka a stavba nadjezdu se na X let zastavila, dokud tu šílenou paní neodvolali.
Podobné je to v Suchdole s D0, ale tam se starosta drží, jak klíště.
Jakožto skoro místní bych volil spíš podjezd. Nadjezd je vopičárna a dost zasahuje do zastavby. Rakušáci často dělají podjezdy i pod podzemní vodou. A to i minimalistické pro polní cesty. V zástavbě pak místo zářezu volí svislé stěny, aby se podjezdem zabralo minimum plochy z pozemků. Taková řešení bych volil pro odstranění všech přejezdů v zástavbě na celé trati 171.
Bez detailů by to jasné skoro bylo a vše by hovořilo pro „humánnější“ variantu. Náklady by sice byly výrazně vyšší, ale peníze nejsou všechno. Nebo o peníze jde až v prvé řadě?
Tady si ještě přidejte: záplavová oblast, nejen že blízká Vltava s podzemní vodou docela „cvičí“. Nebo také nutnost časově neúnosných uzavírek okolních komunikací, za něž není moc alternativa, kdyby se budoval P. Nějak se vyjádřily PČR, SŽ, správa komunikací a další instituce, závěry se přiklonily k variantě N.
Čím je podjezd humánnější variantou proti nadjezdu v terénu, kde na jedné – západní straně od železniční tratě 2 ulice ze tří stoupají dostatečně vysoko nad průjezdní profil železniční trate osazené trakčním vedením? Opravdu by bylo humanejsi proti současnosti výrazně zvedat železniční trať nad průjezdní profil silnice v místě současného přejezdu, a tím usnadňovat šíření hluku z jízdy vlaku do širého okolí?
Taky to podle toho vypadá, stačí větší bouřka a několik dní se nejezdí -Tyroly letos.Takže nadjezd je jasná volba a tady obzvlášť.
Co přesně v Tyrolích?
Asi toho starostu pořád někdo volí ne ?
Nevíte náhodou někdo, zda má stavba nadjezdu konečně pravomocné stavební povolení ? Nedávno bylo ještě odvolání asi čtyř majitelů sousedních pozemků proti stavbě k rozhodnutí na MHMP. (Info bylo na stránkách MČ Praha-Velká Chuchle). Pokud se něco změnilo k lepšímu, budu rád. (Teď už nešlo o Lenku Felix).
Doplnil bych, že nejde jenom o ten šílený přejezd (čtyřkolejka!), ale i bezprostředně navazující křižovatku, jež nesplňuje normy. Je místem častých nehod a nejlepší na tom je, když se někdo vzdá přednosti jízdy a začne pouštět, aniž by mu docvaklo, že má za zadkem na kolejích (!) další auta nebo třeba autobus. Musí jít na brzdy nebo řadit; řadit na přejezdu je přitom kardinální pitomost a chyba. Je to přejezd, kde se často stává, že závory se zvednou, a hned padají dolů kvůli dalšímu vlaku v obvodu. Nemálo chorých jedinců, vč. cyklistů či chodců, vystartuje ovšem hned po zvednutí závor,… Číst vice »
Největší problém na této trati je asi přejezd v Řevnicích. Čekání třeba 15 minut je na denním pořádku. A to vše díky tomu, že odjezdová navestidla jsou až za přejezdem. Divím se, že od té doby, co se zvýšil provoz, nenapadlo SŽ ty návêstidla posunout před přejezd.
To by asi nebylo od věci, nákladní vlaky tam běžně stejně nezastavují, tak by to ani nemuselo snad tolik vadit. Už aby se dostala rekonstrukce i sem a nahradil se i tenhle přejezd mimoúrovňovým křížením.
Řevnice půjdou na řadu asi jako poslední. Takže minimálně dalších 5 let (spíš 10) si tam řidiči užijí.
No ale ono to je spíš o vůli na všech stranách, chuti hledat optimum a kompromis, jednat přívětivě a vstřícně. Je to jak v rodině. Laskavost a ochota přináší lepší ovoce a dříve.
SŽ hlavně měla tak před 10 lety na celé 171 vybudovat provizorní ZZ 3. kategorie. A nejlépe i několik odboček, čímž by si ošetřila i návěstidla v Řevnicích. Na elektromechanika mikro nebude roubovat cestová návěstidla a zkrátit užitečnou délku kolejí se nikomu taky nechce.
Doufám že o ukazateli Vlak šipka, vizualizovaném na obrázku 4, který na jedné stěně ukazuje na jinou stranu než na druhé straně, ještě trochu popřemýšlí.
Nejbližší „Radical crew“ už jistě přemýšlí a členové nepochybně zajdou do nákupního centra získávat spreje, aby si později mohli v podchodu „vzít zpět veřejný prostor“, jak nazývají neobjednaný výkrop.
Koukám že SŽ dokáže správně ocenit i silniční stavbu narozdil od ŘSD které se vždycky o 50% „splete“.
Už se těším jak ŘSD bude platit železniční stavby…
pochopil jsem to tak, jak vidím na vizualizacích, že si nechali utéct možnost ten nadjezd vykřížit s pokračováním Mezichuchelské mimoúrovňově? místo tam na to je.
Na vizualizacích je to tak, jak se to plánuje celou dobu, tj. napojené do současného protihlukového kouta v esíčku.
https://mapy.cz/s/gajavakana
Když se budovala Mezichuchelská, už se to tam připravilo. Stávající esíčko je vlastně kus budoucí křižovatky, odpovídají tomu i dopravní značky. Již mnoho let, neboť neschopnost chuchelské vrchnosti se dohodnout byla skandální, resp. za nitky nimbysticky, vysoce takticky a s právníky za zády tahal jeden z nich: má vedle barák, no…
tak tak pravdu díš
Jedním z argumentů proti podjezdu byla možnost jeho zaplavování a problém s případným odvodňováním. To u podchodu nebude problém?
U podchodu bude existovat obchozí trasa po nadjezdu, byť značně delší.
No a? Zaplaví se buď lijákem, to se může zaplavit i přejezd, nebo silnice a chodníky, na to jsou hasiči a uklidovky. A povodeň vám zaplaví celý spodek Chuchle až k trati, takže nadjezd s nadchod vám bude stejně tak max jako rozhledna.
Podchod stačí 2,4 m vysoký, takže má podlahu téměř o 2 metry výš než by měl podjezd.
No a? Stejně jeho podlaha je pod úrovní spodní vody.
To sice ano, ale do větší výšky ta voda nastoupá méně často, musí příjít silnější srážky, aby vystoupala výš.
Podzemní voda se ukázala zrovna tady jako velký problém (jistě řešitelný, akorát v jiných číslech nákladů). Druhý rozsáhlé přeložky sítí (další prodražení), třetí rozhledové podmínky na křižovatce u vyústění z podjezdu. Podchod bude založen o necelé dva metry méně hluboko, navíc v jiném místě. Snad jen dobře dimenzovat odvodnění při lijácích, ne jako v nedalekém staničním podchodu, kde krátce po slavnostním otevření došlo na zouvání bot a brodění 🙂
Tyto argumenty uznávám, přestože preferuji podjezd.
Vzhledem k výškám:
Běžná bouřka: V podjezdu po kolena, v podchodu sucho.
Průtřž mračen: V pochdochu po kotníky, v podjezdu vody nad ramena.
Přesně. V Česku je takových podjezdů plno. Záleží vždy na tom, jak je odvodnění vyřešeno a především UDRŽOVÁNO! A třeba v Rakousku se v obcích jednoznačně preferují dodatečné podjezdy s podchody protože to není vopičárna jak nadjezdy. A když se chce, tak i zářezy k podjezdům zaberou minimum plochy (svislé stěny a uvnitř nich třeba i odbočení na přilehlé parcely).
Bohužel jsou opakovaně zaplavovány a neprůchozí stejně jako v čechách.
Bude zajímavé vidět etapizaci této stavby… Snad to nebude dlouho uzavřené a neprůjezdné.
Hlavně jak to ovlivní provoz na železnici, kde se po skoro 4 letech stavby letos konečně jezdí celkem normálně. 🙁
Umí se i vysouvat poměrně velké kusy během nočních výluk. Viz D35 Zámrsk. Vypadá to na Design & Build, tak se nechme překvapit..
Jenže ten Zámrsk lze objet přes Hradec, tady buď přes Budějovice, nebo Ústí a nebo počkat ukončení výluky v Radotíně nebo dřív.
Tak vysouvat se určitě umí, horší to bude s tím podchodem .
Jedni dobu se říkalo, že se přidají další výhybky do odb. v Chuchli a že se opět postaví odb. Barrandov.
Stavět tento nadjezd v době, kdy probíhala rekonstrukce trati by vyšlo jistě levněji. Nyní se opětovně budou dělat výluky a další komplikace na trati. Ponese za to bývalá starostka nějakou zodpovědnost?…
Proč by měla? Vy jste byl na jednáních, že víte, čím argumentovala? On ten podjezd nemá jen nevýhody. Když vybíráte řešení, tak každý může preferovat jiné, protože preferuje jiné užitky. Někomu víc vadí, že nadjezd je hnusný s velkým a hlučný. Zejména těm, co u toho bydlí. Jiní zase radši ušetří na nákladech.
Jako doma. Jeden kupuje vše nejlacinější a každý rok to mění, jiný si koupí vše drahé a kvalitní a vydrží mu to desítky let. A oba jsou spokojení. Chápete?
Chápu. Chuchli chybí bazén. Jen nevím jestli požadovali v něm mít vodu dešťovou nebo Vltavskou. V tom ještě tápu.
Tehdejší starostka byla jen nastrčená loutka s úkolem mlžit a oddalovat. V pozadí byste našli ukázkový střet zájmů.
Kam tedy zařadit řešení které povede (nedejbože několikrát do roka) k neprůjezdné ulici?