Naděje pro D52 trvá. Krajský soud smetl další žalobu komplikující stavbu dálnice

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD

Nová studie o vlivu stavby na životní prostředí má být hotová letos.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otansiho

OMG začátek 2025!!! :O

Petr

Zde je vidět absolutní neschopnost justice a parlamentu. Místo aby lidem pomáhali, tak pomáhají soudci a poslanci pouze sami sobě a nebo nejhorším „neziskovkám“!!!!!

Expardubák

S teroristy se nevyjednává!

Asd

Kde berete přesvědčení že se jedná o teroristy? Copak Patrik a jemu podobní používají k prosazení svých cílů násilí?

K.S.

To jenom kdosi před desítkami let označil ekologické a další spolky, stavějící se na odpor proti stavbám, za ekoteroristy. Někteří to od té doby neustále používají.

Alfons

A mají pravdu. Minimálně 10 let mohl být Přerov zdravější město.

Kodl

Takto se nekopne do země prostě nikdy. Je to absolutní ostuda.

Liposh

Není nezbytně nutné aby to byla dálnice se vším všudy. Stačí aby tam byly mimourovnova křížení a v některých místech to byl čtyřpruh.

Velkohamerská žebříkářská

Tady bych si dovolil s pánem nesouhlasit. Když už by se tam měli dělat MÚK tak se to má dotáhnout do konce. Protože co se týče spojení Česka s Rakouskem tak to je na špatně úrovni oproti ostatním zemím, a tady je to opravdu jen pár km. Navíc je to celkem frekventovaný tah hlavně při letních cestách Čechů do zahraničí na dovolené. Samozřejmě by se muselo spolupracovat i z rakouské strany kde taky chybí nějaké kilometry do Vídně. Rozhodně je potřeba obchvat Mikulova.

Velkohamerská žebříkářská

Ach jo, takhle přímé dálniční spojení Česka s Rakouskem fakt nikdy nebude.
Zde by stačilo jen několik kilometrů, kdežto D3 je teprve ve třetině dokončená, navíc na ní taky řádí ekologové

Joker

Takže co teď? Příprava a mezitím kasační stížnost od Dětí země, které Nejvyšší správní soud, samozřejmě, vyhoví a následné zastavení přípravy? Už se v tom nevyznám……

Jiří Kocurek

Udělat znovu tu EIA, zatímco současný projekt leží u soudu. To kdyby byla opravdu potřeba, dost to pak věci urychlí.

David Kavka

Mikulov by si obchvat zasloužil, o křižovatkách pod Pohořelicemi ani nemluvím. Jediné co nechápu, proč Mikulov nesouhlasí se stavbou dálnice…

Frantisek

Protože mu stačí obchvat a nemá zapotřebí hned autostrádu? Kde jsou ty kecy o potřebě snížit podíl silnic ve prospěch železnic… A že zrovna Pohořelice by mohly s kolejovou lochneskou vynucenou pohodlím pro auta vyprávět…

K.S.

A) Mikulov obchvat měl, postavil si na něm obchodní čtvrť. (Ani i tam to je jen obchod…)

B) Podíl dráhy může růst až v momentě kdy bude dráha s to a ochotna poskytnou služby na úrovni 21., nikoliv 19. století. Snahy o násilný převod jsou pak jen poškozováním ekonomiky.

FrenkyUL

František – stále jen mele to samé, prosím trochu obnovit….
K.S. – 100pro souhlasím…

Jiří Kocurek

Jen dodám, že na trase Brno-Vídeň poskytuje dráha na poměry ČR luxusní podmínky.

K.S.

Sám jste o sobě prohlásil že nejste zelenina… A myslím nejste ani kulatina, ani pásovina… O kterých byla pravděpodobně řeč.

Sedláček Milan

Nikoliv Mikulov, ale rakouský ekologický spolek zastupovaný spolkem Děti země . V Rakousku si nevrzly a dálnice je na jejich území hotová. Tak teď to zkouší v ČR. Jinak obchvat Mikulova se měl začít stavět. po několika odkladech, již na konci roku 2018. Nejdřív se ale pozemky přes které obchvat povede musely dostat těm správným majitelům. Jen by mne zajímalo kolik už stály peněz všechny ty nové a nové studie a kdo ty peníze inkasoval. Potom se nemůžeme divit že km dálnice v ČR je nejdražší ve světě.

tomash

To zahájení stavby v 2025 je vtip dne? Jsem fascinován, jaké psychologické metody se volí pro protlačení D52 – namalováním dvojitých čar na rovných přehledných úsecích, neustálé nekoordinované výluky (výměna asfaltu, mostu apod.), přidáním přechodů pro chodce místo stavby lávky/podchodu. Dle sčítání dopravy 2016 13 000 voz./prac. den přes Nové Mlýny, stále daleko od požadavku dálnice. O alternativě – rozšíření D2 na 3+3 pruhy + obchvat Břeclavi se neuvažuje, takže ekologové do toho budou házet vidle další desítky let.

D52

Zase dalsi chytrak. Dvojite cary jsou tam predevsim kvuli bezpecnosti, lavka pro chodce bude po vystavbe dalnice na houby a argumentovat v roce 2022 scitanim z roku 2016 je vic nez usmevne. Obchvat Breclavi je samozrejme v planu, staci chvili patrat na webu RSD a nebo proste nahlednout na mapy.cz, tam je obchvat hezky zakreslen.. ekologove do toho hazi vidle „proste proto“ a budou to delat dokud s konecnou platnosti neprohrajou… chtelo by to se na veci divat taky z te pozitivni stranky, kazdy usek dalnice pomuze 😉

Pavel

Jo a k hranicím s Rakouskem to pošleme tak nějak jak nás napadne, třeba přes lesy u Břeclavi a povodí řeky Dyje, ať se rakušáci s trasou přizpůsobí a obyvatelé Břeclavi se jdou bodnout, tady rozhodují ekologisté.

Vy račte být projektant infrastruktury?

Otakar

Ačkoliv jsem pro dálnici, tak kdysi existovala alternativa v podobě vedení západně od obce Drnholec. Bohužel se prosadila verze přes Mikulov. Teď už, když jsou postaveny úseky na rakouské straně, tak je pozdě s tím něco dělat a bude se to vleknout. Škoda.

Jiří Kocurek

To by se ale Rakousko muselo vrátit v čase a B7 natrasovat západně od Poysdorfu, aby ta trasa nevedla jak po stopách opilcových.

Frantisek

Rakousko chtělo původně propojit přerušené koleje. Vláda Miloše Zemana přišla s tím, že my vlaky nechceme, že máme radši silnice a hodně aut…

Josef

František na hrad! Zde je ho škoda.

FrenkyUL

Bude VRTka, to ti musí stačit šotouši…

K.S.

Což ale musíte brát v kontextu doby. To bylo nějakých 10 let po konci režimu který tu lidem 40 let bránil v dosažení životního standardu zemí hned za hranicemi, vytvořil masivní infrastrukturní a technologický dluh, jakožto i totální nedostatek spotřebního zboží vč. toaletního papíru, o autech ani nemluvě. Ono jenom propojení kolejí na Lávské trati nestačí, aby to mělo smysl, tak by se musela rekonstruovat celá štreka až do Brna, možná kdyby Rakousko nabídlo toto, tak by to vláda vzala, ale jenom most by byl málo. Vzhledem k tomu že tehdy nebyly koridory ani v polovičce realizace prostředky na opravu,… Číst vice »

Frantisek

Přesně, zbytečná dálnice. Akorát tedy honit lidi nadchody a podchody také nic moc. Kapacitní doprava patří na koleje

FrenkyUL

To jako najedou auta u Mikulova na železnici a u Brna sjedou?

K.S.

Taková RoLa se Sergeji a Štokry by byla jistě ekologická…

Jiří Kocurek

Já bych teda sedl v Brně na expres do Vídně. Ale já nejsem náklad zeleniny v kamionu…
Kontejnerové překladiště v HH potřeuje napojení jinudy než přes náves, pokud se budeme bavit o nákladu mezi Brnem a Jadranem.

Otto

Přesně tak – všichni si myslí, že se dálnice staví kvůli lidem v plechovkách, nicméně ekonomika unie je postavená na vození nákladu sem a tam, ideálně „just in time“ (i když fakt je ten, že poslední dobou to není ani „just“ ani „in time“). Dokud v obchodech stále uvidím pytle s nápisy „Egyptian New Potatoes“ nebo „New Zealand´s Onion“, tak se můžou všichni ekologové v čele s Patrikem jít vycpat. Proto tomuto ať bojují, ne proti stavbám, které mají ulevit lidem, jimž životy ničí tranzitní doprava.

K.S.

Protože 3+3 na Břeclav je blbost a cca o 10 kilometrů delší než trasa přes Mikulov. Navíc byste musel stavět přes lužní lesy v +2 protože dráha už je v +1. Dále je problém že byste musel tak jako tak stavět obchvat a pak začíná soutok, takže do prostoru širokého cca 200 m byste musel nacpat dráhu, obchvat, dálnici jo a ještě je tam rezerva pro DOL. Dál byste to musel tahat buď přes Fosfu, zahrádky, nebo odkaliště, pak je tam ještě MUNA o které nikdo dneska neví co tam kde je (řekněme to takto, dělalo se tam toho prý… Číst vice »

Jiří Kocurek

Přes přírodní park Niva Dyje nikoliv. A pak buď středem Poštorné nebo přes CHKO Pálava. Obojí je nesmysl, který patří zahodit a zapomenout.

K.S.

Jestli tím přes CHKO Pálava myslíte vedle CHKO Pálava, tak si dovolím trochu nesouhlasit, tam už je mezi CHKO a dálnicí poměrně velký kus kulturní krajiny. Spíš bych měl strach o to co nadělají exhalace s vínem. Možná ty ekodukty by mohly být širší.

Jiří Kocurek

D2 opravdu nemá takové intenzity, aby byly potřeba 3+3. Ale doporučuju vzít si turistickou mapu a podívat se, co je na sever od Břeclavi. Tudíž je schůdná pouze východní trasa v navrhované přeložce I/55. Ano je tam.
A kdo, u všech rohatých, pojede z Brna okolo Břeclavi, aby si zajel dobrých 30 km navíc? Spotřeba?

Pavel Skládaný

A jak se z té Břeclavi dostaneme na již hotovou dálnici A5?

Olin

Reálně nedostaneme… Fantasmagoriemi na papíře zcela snadno, ale ani jedna strana dostatečně kapacitní propojku na A5 nevybuduje. Důvody se zde probírali již snad 100x.

Tomáš Gottschalk

S přechodem Nových Mlýnů to bude jako se staavbou 0136 – z obou stran dálnice, přes vodu obyčejná silnice.

K.S.

Já slyšel něco o přívozu…

Chápu že se někdo shlédl ve floridské dálnici na Key West, ale přes nové mlýny to bude jenom dvoukilometrový most přes bahňák.