Nad Los Angeles hrozila srážka Boeingu 737 a historické stíhačky, událost řeší úřad
Boeing 737 společnosti Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines

Vyšetřování má ukázat, zda šlo o chybu v řízení provozu nebo u pilotů.
Něco podobného se odehrálo minulý týden v pátek v Severní Dakotě, kdy na letu Delta, který byl provozovaný regionální společností SkyWest, museli piloti udělat úhybný manévr před B52.
Tohle mi připadalo ještě o mnohem drmatičtější než Hawker.
U něj mne překvapilo, že má TCAS.
Hawker nemusí mať TCAS, aby zareagoval TCAS v Boeingu. Hawkeru stačí transpondér v režime C – teda aby vysielal svoj kód a výšku.
Napr. v ČR musí mať každé lietadlo letiace do riadeného priestoru (napr. TMA Praha / Brno / Ostrava / Vary, alebo nad FL100) transpondér v režime S (okrem kódu a výšky ešte hromada ďalších informácií).
Není pravda. Odpovídač v režimu S je potřeba jen pro VFR lety v TMA Praha a CTR Ruzyně / případně VFR lety nad FL95. Plus IFR všude. Viz AIP, část GEN 1.5.
Bude zajímavé, jestli na za to může dlouhodobý podstav dispečerů.