Nad Los Angeles hrozila srážka Boeingu 737 a historické stíhačky, událost řeší úřad

Boeing 737 společnosti Southwest Airlines. Foto: Southwest AirlinesBoeing 737 společnosti Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines

Vyšetřování má ukázat, zda šlo o chybu v řízení provozu nebo u pilotů.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vladki

Jsou nejaky pravidla jako kdo v takoveto situaci ma stoupat a kdo klesat? Aby neprovedli oba to same ?

Y.K.

Pravidlo je poslouchat TCAS a nikoho jiného, ignorovat případný povel řídicího. TCAS podle výpočtu trajektorií rozhodne pro koho je lepší klesat a pro koho stoupat a udělí výstrahu.

Michal

Má vůbec historická stíhačka tento systém?

Karel

Stačí, když má odpovídač.

Apex

Něco podobného se odehrálo minulý týden v pátek v Severní Dakotě, kdy na letu Delta, který byl provozovaný regionální společností SkyWest, museli piloti udělat úhybný manévr před B52.

Ivan_pha

Tohle mi připadalo ještě o mnohem drmatičtější než Hawker.

U něj mne překvapilo, že má TCAS.

Jeffer

Hawker nemusí mať TCAS, aby zareagoval TCAS v Boeingu. Hawkeru stačí transpondér v režime C – teda aby vysielal svoj kód a výšku.
Napr. v ČR musí mať každé lietadlo letiace do riadeného priestoru (napr. TMA Praha / Brno / Ostrava / Vary, alebo nad FL100) transpondér v režime S (okrem kódu a výšky ešte hromada ďalších informácií).

Pepa

Není pravda. Odpovídač v režimu S je potřeba jen pro VFR lety v TMA Praha a CTR Ruzyně / případně VFR lety nad FL95. Plus IFR všude. Viz AIP, část GEN 1.5.

Můj pohled

Bude zajímavé, jestli na za to může dlouhodobý podstav dispečerů.