posily_do_teamu

Na zubačky u Ženevského jezera zamíří nové vlaky, dodá je Stadler

Nová vozidla pro Transports Publics du Chablais. Foto: Stadler RailNová vozidla pro Transports Publics du Chablais. Foto: Stadler Rail

Jde o další část modernizace systému zubaček v regionu.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peter Sabol

Zaujímalo by ma, či tie zubačky budú mať WC, nejak to tam neviem nájsť. Na tých trasách jazdíme pomerne pravidelne a aj keď nie sú dlhé, takí turisti by mohli počítať s toaletou vo vlaku. Mimochodom, aj v hybridnej zubačke v Tatrách od Stadleru nie je záchod, a to je pomerne dlhá trasa, toto je podľa mňa chýba.

platamond

V Tatrách nebyl záchod už ve starší generaci, ani v električkách od Tatry.

Vladislav

Všechna nová vozidla mají bohužel příliš tónovaná tmavá skla. Nedají se otevřít a nedá se přes ně dost dobře fotit, neboť i za jasného dne se v nich zrcadlí interiér .

xyz

Nejen prodloužení tratě v Les Diableters, ale na švýcarských stránkách jsem četl i o projektu přeložení tratě v Leysinu (osou osídlení namísto vedení ke Grandhotelu) nebo v Monthey (odstranění úvratě).

Mmch. na části spojů/tras už nízkopodlažní vozy jezdí, ale O. K., zčásti pořád i ty starší.

Twix

Zajímalo by mě v jakém stavu ta prodloužení jsou, projížděl jsem to všechno v roce 2022 a v Les Diablerets se mělo těch nových 800 m stavět už „příští rok“. Stejně tak to zahloubení v Monthey (kde bude i přestup na normálněrozchodné nádraží) už je snad pokročilejší. V Leysinu je to náročnější, ale přínos nesporný, povede to středem obce k lanovkám, u Grandhotelu nic není. Nízkopodlažní „bradavice“ jezdí hlavně do Champéry, kam přišly se změnou napětí a typu ozubnice, pak tam jsou ty téměř nízkopodlažní dvoudílné soupravy z přelomu milénia. Ale zbytek hlavně do Leysinu je celkem retro, do Diablerets… Číst vice »

Sáček

Vše ve Švýcarsku Stadler.

Kubrt

Má Stadler v zubačkách nějakou konkurenci?

Karl vB.

Hodnota kontraktu na dodávku 13 nových souprav Stadler pro společnost Transports Publics du Chablais je 140 milionů CHF, nikoliv korun.
https://www.stadlerrail.com/de/medien/medienmitteilungen/stadler-liefert-massgeschneiderte-zahnradbahnen-an-die-transports-publics-du-chablais

Petr Ulrych

Ach ti šotouši. Autobus by jim nestačil?

xyz

Zrovna do Leysinu vede silnice hodně oklikou (no ovšem – aby „rozložila stoupání).

Twix

Tam nedává autobus smysl, do Leysinu je to tak 3x delší než vlak, ale něco tam snad i přesto jezdí, jako bezbariérová doprava k hotelům. Na Bretaye ani pořádná silnice nevede, třívozový vlak tam jezdí v létě po půlhodině a v zimě po čtvrthodině (je tam lyžařský areál s letním provozem).