Na zubačky u Ženevského jezera zamíří nové vlaky, dodá je Stadler
Nová vozidla pro Transports Publics du Chablais. Foto: Stadler Rail

Jde o další část modernizace systému zubaček v regionu.
Jde o další část modernizace systému zubaček v regionu.
Zaujímalo by ma, či tie zubačky budú mať WC, nejak to tam neviem nájsť. Na tých trasách jazdíme pomerne pravidelne a aj keď nie sú dlhé, takí turisti by mohli počítať s toaletou vo vlaku. Mimochodom, aj v hybridnej zubačke v Tatrách od Stadleru nie je záchod, a to je pomerne dlhá trasa, toto je podľa mňa chýba.
V Tatrách nebyl záchod už ve starší generaci, ani v električkách od Tatry.
Všechna nová vozidla mají bohužel příliš tónovaná tmavá skla. Nedají se otevřít a nedá se přes ně dost dobře fotit, neboť i za jasného dne se v nich zrcadlí interiér .
Nejen prodloužení tratě v Les Diableters, ale na švýcarských stránkách jsem četl i o projektu přeložení tratě v Leysinu (osou osídlení namísto vedení ke Grandhotelu) nebo v Monthey (odstranění úvratě).
Mmch. na části spojů/tras už nízkopodlažní vozy jezdí, ale O. K., zčásti pořád i ty starší.
Zajímalo by mě v jakém stavu ta prodloužení jsou, projížděl jsem to všechno v roce 2022 a v Les Diablerets se mělo těch nových 800 m stavět už „příští rok“. Stejně tak to zahloubení v Monthey (kde bude i přestup na normálněrozchodné nádraží) už je snad pokročilejší. V Leysinu je to náročnější, ale přínos nesporný, povede to středem obce k lanovkám, u Grandhotelu nic není. Nízkopodlažní „bradavice“ jezdí hlavně do Champéry, kam přišly se změnou napětí a typu ozubnice, pak tam jsou ty téměř nízkopodlažní dvoudílné soupravy z přelomu milénia. Ale zbytek hlavně do Leysinu je celkem retro, do Diablerets… Číst vice »
Vše ve Švýcarsku Stadler.
Má Stadler v zubačkách nějakou konkurenci?
Hodnota kontraktu na dodávku 13 nových souprav Stadler pro společnost Transports Publics du Chablais je 140 milionů CHF, nikoliv korun.
https://www.stadlerrail.com/de/medien/medienmitteilungen/stadler-liefert-massgeschneiderte-zahnradbahnen-an-die-transports-publics-du-chablais
Ach ti šotouši. Autobus by jim nestačil?
Zrovna do Leysinu vede silnice hodně oklikou (no ovšem – aby „rozložila stoupání).
Tam nedává autobus smysl, do Leysinu je to tak 3x delší než vlak, ale něco tam snad i přesto jezdí, jako bezbariérová doprava k hotelům. Na Bretaye ani pořádná silnice nevede, třívozový vlak tam jezdí v létě po půlhodině a v zimě po čtvrthodině (je tam lyžařský areál s letním provozem).