Dopravci Železnice Železniční průmysl

Na zkušebním okruhu v Cerhenicích začalo testování nových vagonů pro ČD

Vagon Siemens/Škoda pro České dráhy. Pramen: ČD
Vagon Siemens/Škoda pro České dráhy. Pramen: ČD
Zkušební okruh v Cerhenicích má novou atrakci. Začalo tam testování nových vagonů pro České dráhy

Zkušební okruh Výzkumného ústavu železničního (VÚŽ) v Cerhenicích má novou atrakci. Začalo tam testování nových osobních vozů, které pro České dráhy vyrábí konsorcium Siemens Mobility/Škoda Transportation. Zahájení zkoušek na okruhu dnes oznámily dráhy na twitteru. Vozy stavěné na rychlost až 200 km/h do Cerhenic dorazily už koncem července.

Zakázku na 50 vozů za necelé tři miliardy korun získalo sdružení v červenci 2018. Svařování a lakování probíhá ve vídeňském závodu firmy Siemens, odkud se vozy přesouvají do závodu Škoda Vagonka v Ostravě, kde dochází ke kompletaci. „Do provozu na trase Praha – Cheb budou nasazeny příští rok,“ uvedly dráhy.

Nové vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort známé jako railjet. Vozy budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů ale budou jednotky na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.

Jednotky bude možné spojovat do delšího a průchozího vlaku nebo k nim připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami. Do průchozích vlakových souprav bude možné k jednotkám připojit další vozy 1. a 2. třídy, restaurační vozy, vozy pro přepravu jízdních kol nebo třeba řídicí vozy.

Původně měly být nové vozy nasazeny na dálkové spoje Metropolitan z Prahy do Bratislavy a Budapešti, České dráhy ale nakonec změnily názor a nasadí je na vnitrostátní linky.

158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jerry

Doufám že zakázka na ty další vozy 180ks dopadne dobře a brzy se dočkáme dalších nových vozů.takhle ma vypadat vůz 21 století a ne nějaká reko Rumunska šunka.

TZTrainz

Reko rumunská šunka. To někde u nás jezdí?

Haha

Astra RGJ.

Pe.tr

To nebude reko astra rgj z Rumunska co se ti nelíbí. To bude poctivý koženkový Honecker z DDR

Jerry

Astra jsou staré šunky s novým kabatem..za tu cenu co koupil zlutaka astry..ti nový vůz nevyrobí.

Roman

To jsou nové vozy

asdefasdf

ha ha ha

Jerry

Astry jsou předělávky starých francouzských vozů.sunky

Josef

Je smutné že testujeme vagóny na 200km rychlost! V Evropě se jezdí 300km a více! Opět budeme za hlupáky co nemají schopnou železní dopravu. ANO bude líp!

Haha

V Rakousku ani Švýcarsku jsem teda 300 nejel, stačilo by mi těch jejich 200-250 v jejich kvalitě. 😉

Martin

Tak to jsou zeme s Alpama a je dost obtizne tam neco rychleho postavit, ale my tu mame par kopecku a nejsme toho schopni… Me spise zarazi, ze se u nas vice nezacinaji prosazovat automaticka sprahla a ucelene jednotky… Klasicke vagony a lokomotivy potrebuji vzdy personal pro manipulaci v uvratich, spojovani vozu apod… Ale jinak tyto vozy jsou na klasicke trate velmi dobre, rekl bych jedny z nejlepsich… VRT na 300-350 bychom ale stavet meli – min. na hlavnim tahu Berlin-Praha-Viden/Budapest, Praha-HK-Vratislav a Viden-Katovice, nizsi rychlost se nemusi do budoucna vyplatit, staci omezeni na 200 u tunelovych useku, dnes existuji… Číst vice »

Haha

Plzeň – Regensburg viselo roky v Berlíně, už se to konečně hnulo. Více později.

Martin

Ano, sleduji, ale prioritne pro nakladni koridor DMB… zadna VRT puvodne zamyslena na Norimberk a Mnichov… Je celkem lakave jet po VRT napr. z Prahy do Parize,…
Jsem zvedavy jak se to bude vyvijet, …

MajsterN

Vrt do parize? Když jsou tak levné letenky? Sci-fi.

Martin

Na te ceste do Parize neni jen Praha a Pariz, …. nekde jsem pocital cas, kdybych to letel a kdybych jel vlakem, a kdybych letel, bylo to srovnatelne, vlakem o neco delsi, ale to porad mluvime o Praze a Parizi, ne o ceste do/z techto mest vcetne cest na letiste…

Jinak jiste souhlasim, ze levne letenky jsou, ale vetsinou je kupujete s predstihem, totez ale plati pro vlak, kdyz kupujete s predstihem je to take levne…

Jinak VRT do Parize jiz vede prave z Norimberku a Mnichova, chybi dostavet par useku…

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/High_Speed_Railroad_Map_of_Europe.svg/1280px-High_Speed_Railroad_Map_of_Europe.svg.png

pkajetan

Letenky? Sci-fi? Ještě asi 4 měsíce a je po lítání … :-/

David

Za hlupáka seš tu akorát ty.

Jiří Kocurek

A těch 300 se tam jezdí všude, včetně vlaků, které zastavují á 20 km a spojují sídla s 20 až 100 tisíci obyvateli?

roháček

Proč zas Praha – Cheb? Už teď tam jezdí lepší vagóny jak třeba na Ex2 (a dalších). Takže na valachy budeme furt jezdit ve složení Armpee+Bbdgmee+Bdpee+Bdpee+Bdpee+Bmz+B+B (ano, takto to jelo minulý týden, což je na „express“ fakt terno)

Haha

Protože Ejpovice. Tlakotěsná skříň.

Josef22

Kvůli Ejpovicím to asi úplně nebude, když prý primárně budou na Praha – Ústí – Cheb, kde 5 vozová souprava dostačuje.

Dušan

Ale houby skříň, ale ta 200-ka přece ne !!!! Svoboda ze SŽ by Vám k tomu mohl dlouho vyprávět !!!

Haha

Jo ta 200 pro Pendolino v jednom směru… 😅🤔

Bram

Neposerte se na tý Moravě tam:-). Jste fakt neskuteční uplakánci:-).

Jiří Kocurek

Jo, takhle ČD pricházejí o zákazníky. Na kritiku se reaguje urážkou.

vlada749

No nevím kdo je větší uplakánek. Vždy brečí tamti vod Prahy.

Pitrys

Ne tak jako čecháčci. A má pravdu, nejlepší vagóny mají jezdit na expresech např., ne na vnitru, tam můžou jezdit vozy uvolněné z ex.

David

Že by požadavek objednatele?

TZTrainz

To je ještě dobré. Já tam standartně potkávám A+A+A+A+A+ARmpee+Bbdgmee+Bdpee+Bdpee+Bmz, někdy místo áček jezdí Bdmtee nebo B

Jan Soukup

Turnusovou potřebu to na obou linkách do Chebu i se zálohami (8/2?) pokrýt nemůže, nebo ano? Opravdu nevím, ale tipuji, že na obou linkách je bez záloh potřeba deset jednotek, nebo ne?

Haha

Není. Na Ex6 jsou potřeba 3+Pendolino, na R15 6 souprav. Vychází to krásně.

Apollo 17

Mít v záloze 2 nové soupravy za půl miliardy dnes nikdo nezaplatí.Zálohu bude nejspíš tvořit jedna souprava,která tam jezdí dnes.

karel

Ty fotky jsou dost mimo…

noerf

Jaký je rozdíl pro mezi vagóny Astra Regiojetu a těmito vagóny pro ČD?

Vagóny Astra mají vyšší kapacitu sedících cestujících, zhruba poloviční cenu a monitory v sedačkách.
A přesně v tom je rozdíl v uvažování mezi ČD a Regiojetem. Vagóny Siemens/Škoda jsou první vagóny splňující TSI, tlakotěsné, dobré podvozky a vysoké odpisy. Ale nic co by přilákalo nové cestující pro pravidelné cesty například lepšími službami ve vlaku.
Jsem rád, že ČD nakupují nové jednotky a vagóny, ale nemyslím si, že pouhou obnovou přejdou cestující z aut do vlaku.

asfdasddsf

to je otázka vkusu. Třeba první vaše zmíněná výhoda – vyšší kapacita je pro mě nevýhodou. V Astře je málo místa na nohy.

J.K.

Já nevím , jel jste tou Astrou? Já v neděli z Vídně do Prahy a místo na nohy v pohodě, spíš WC by zasloužilo obnovit… Jako jasně, je to dvojka, ne jednička, ale místa dost…

asdefasdf

Za mě tam místa dost není ani na nohy ani vedle sebe, protože tam jsou nasáčkované 4 sedadla do řady, místo 3 v obyčejném voze nebo Pendolinu.

Jaaa

Bohužel railjet má taky uspořádání 2+2, což se mi nelíbí.

Bram

Přesně tak, Astra je opravdu fajn. Rozhodně by je měly nakoupit i ČD se shodným interiérem, jako má Astra u Regiojetu. Žádné jiné změny, jen si velice dobře pohlídat kvalitu zpracování, na což mají ČD lidskými zdroji početně daleko lépe vybavený aparát, než má Regiojet. Aby se dlouhodobě udržela přijatelná cena jízdenky a ve vlacích byl dostatečný počet míst k sezení, opravdu nelze jít jinou cestou, než jde Regiojet s Astrou. Jako je fajn, že ČD koupí deset pětivozových netrakčních jednotek vycházejících konstrukčně z Railjetů, ale neřeší to velký problém s nedostatkem vozů u ČD… Je totiž potřeba se připravit… Číst vice »

Kubrt

Monitor v sedadle je dneska v ČR něco lakaveho? Nevím, třeba se pletu, ale myslím že je to přežitek.

noerf

Kubrt: nebo jsou přežitek jídelní vozy, které si na sebe ani nevydělají. Monitory v sedadlech ČD nikdy neměli a Astry jsou zpravidla vyprodané nejdříve.

Gwann

Mně by z monitoru hrablo. V jidelaku klidně projim celou cestu.

Proto nejezdím zlutakem…

medical_examiner

Přesně, u žlutohnoje si nemůžu dát něco na zub…
Nejdříve ve WRmee814, jednou i WRmz817, později nesplněné sny o WRmz815…

Martin

Mno, ja si myslim, ze cim lepsi servis a komfort, tim lepe, sledovani filmu pri ceste, cteni e-knihy, navazujici spoje, objednani obcerstveni, apod. bych uvital, ale take monitor muzu vypnout a neresit jej… Stejne tak bych uvital mnohem komfortnejsi 1. tridu ev. Business/Premium, alespon pro cast cestujicich ve vlaku,… nekdo rad pohodli a full servis… Nekdo rad kvalitni jidelni vuz a nekdo automat na jidlo a piti,… Nemyslim, ze by to bylo neco extra neproveditelneho, me take v autobuse mezi prahou a brnem prisel vhod film nebo serial… Konstrukcne jsou tyto vozy lae velmi dobre a jsem rad, ze jsou… Číst vice »

Jaaa

Tak tak, co se servisu týče, jsou ČD pozadu. Přitom by to zase tolik navíc nechtělo…

David

Tak se podívejte na obsazenost vozů Astra. Jančura ví co dělá.

Kubrt

A to kvůli displayum?

jakub (easydrink)

Vyprodané jsou, ale asi ne proto, že to je Astra.

Lumiere

Já si kupuju místo v Astře z jednoho klíčového důvodu: vůz není tak přesvícený jako kupé v Bmz a dá se tam spát. Nějaký displej mě zajímá asi stejně jako palubní portál v pendolinu – vůbec.

liposh

Kurde, co je to ta Astra? V Brně jsem u žlutých vlaků v životě nic takovýho neviděl. O čem se tu mluví?

medical_examiner

O podmořským světě na Praha-Ostrava, které navrhl nejdražší vozidla na světě

medical_examiner

Oprava: které navrhl nejdražší architekt v ČR

BoH

Já třeba ty monitory mám rád. Mně přijde super, že si tam člověk může třeba pustit film. Chápu komentáře typu „však máš mobil“, ale prostě já ho nemám (mám mobil na focení, ale baterka nic moc).

medical_examiner

To rozhodně. Hlavně to, co je k dispozici v těch monitorech…

whef

Tak Jančura primárně kupuje takové vagony co mu co nejvíce vydělají. Nebo na které má. Pro studenty je určitě fain astra a méně místa jim nevadí. Já mám radši Relax případně Business ale ten je teď drahý. Ty nové vozy jsou fain a určitě budou pohodlné, pokud to škodovka špatně nedodělá. Jediné proč si to můžou dovolit jsou dotace a peníze od státu, jisté příjmy. V případě dluhů to zaplatí vždy stát a já jako daňový poplatík. Neříkám soukromníci se taky dotují skrze slevy, ale celkově jsou o řád efektivnější než stát. Bude to tak vždy. Jinak Railejet je asi… Číst vice »

Gwann

Jaký servis panovi chybí? Třeba donos pod nos do tzv.dvojky? (Čili všude jinde jedničky, jen u RJ dvojky kvůli cashovani slev).

Kupte si v railjet jedničku. A máte to. Dokonce i teplé jídlo, nejen susi v plastu.

medical_examiner

A to ještě v railjetu můžete pohodlně dojít…
Myslím že railjet je i přátelštější vůči matkám s dětmi…

Pe.tr

Jenže matky s dětmi rj jezdí minimálně. Ti co na to nemají jezdí RJ a ti co na to mají neví kde je nádraží

Švestka

Vozy astra mají polohovatelné sedačky, jak tyto netuším v railjetu polohovatelné sedačky sedačky nejsou, což značně degraduje zážitek z jízdy v takovém voze.

Martin Grill

Nemají polohovatelná sedadla, jen sklápěcí opěradla, což vám místa nepřidá a naopak zhorší použitelnost tolik opěvovaných obrazovek.

medical_examiner

No, ono polohovatelná sedadla má i A149 a Bmz234…

David

Polohovatelných sedaček má railjet celé dva vozy (OK, dobře, jeden a půl). Stačí si do nich koupit jízdenku.

Martin Grill

Vozy Astra mají fancy monitory a fancy osvětlení, vozy Viaggio Comfort zase několik polic na zavazadla, o dost více místa na nohy a několik sezení 2+2 s centrálním stolkem, což třeba rodiny a skupiny ocení víc, než tupý zírání do sedadla (v němž je monitor).

tuKabel

Pokud někdo opěvuje Astru tak asi nemá cenu vést racionální diskuzi.

jakub (easydrink)

U Astry je vidět, že to pochází z Rumunska. Stačí se projet pár týdnů nebo měsíců starou Astrou a můžete si všimnout různých škrábanců, nefungujících rolet atd.

medical_examiner

A obutých kol…

Marek

Na Linku Praha-Tábor-České Budějovice
Nebo na Linku Plzeň-České Budějovice-Brno tam by se šikly
+Na Lince Plzeň-České Budějovice-Brno by aspoň odpadla nutnost přepřahu
No co třeba se tam taky ukážou kdyz ČD bude mít 5 Jednotek
Tak dvě jednotky poslat Na Jih
Ale to je jen můj názor

David

Až to bude i názor MDČR, pak možná. Kdo objednává, ten rozhoduje.

Urban Transport Lover

No proto…
Zas by to nejnovější a nejlepší poslali Slovákum – jako Pendolina…
Linky do Chebu ať přes Plzeň – tak přes Ústí nad Labem to potřebujou jako sůl..
Prioritou naj bejt přece vždycky domácí linky!

Kubrt

Ty Metropolitany totiž žádní etnicky čistí Češi nepoužívají, že.

Urban Transport Lover

Bože vy jste tak zabedněný lidičky – obecně je přeci logické aby to nejlepší jezdilo doma! Není důvod, aby to naše nejlepší obsluhovalo polovinu cizího státu (Metropolitan) anebo celý cizí stát (Pendolino), když na domácích linkách jezdí mnohem horší soupravy Je to placeno z peněz nás všech – tedy v minulosti mnoho státních dotací aby ČD přežilo, zisky za skupinu ČD jako takovou, bankovní financování.. Naproti tomu ta zoufalost co tu jezdí od ZSSK je opravdu tristní. historický exkurz: cizí stát = území které bylo určitou dobu naše – ale nechtělo s námi mít nic společného a odtrhlo se.. a… Číst vice »

ketchup1970

No právě proto, že to nebylo „naše“ ale říkali jsme tomu a chovali se k tomu jako by to bylo „naše“ si ti, kterých to doopravdy bylo, řekli, že by bylo načase aby „naše“ a „naše“ bylo jednou provždy oddělené. A to platí v tom „naše“ jak česky tak slovensky. A že naše a naše se může stát výbušným, víme od našich slovanských bratří Srbů a Chorvatů. A pro lidi s neúctou k tomu co je čí, je to dobře, že už to není vaše, hlavně Vaše pane Urbane Transporte Lovere.

Urban Transport Lover

Neřeším nějakou mi – ale současnost nulost – ikdyž nás to stálo drahně peněz…
Už by bylo načase abyste Vy i ostatní probrali (z Vaší naivity..)

David

Dálkové linky financuje Ministerstvo dopravy České republiky a na čem se ministerstvo s Českými drahami dohodnou, to by tam měly České dráhy nasadit. Nic míň ale taky nic víc.

Anonym

Mno… sice to je asi pěkná práce dělat na okruhu, ale říkat tomu atrakce? Zvlášť když k tomu nikdo nesmí?

Radiátor

Vypadá skvěle. Škoda že jen 10 jednotek. Chtělo by to aspoň 50.

_Pavel_

Co s 50 5 vozovými jednotkami?

Avlaky

By jste se divil určitě by užití našli

David

Nenašly. Za ty odpisy nenašly.

X 1

Brno – Šumperk. 😉

David

Co Brno – Šumperk? Tam se ministerstvo dopravy rozhodlo platit víc za dopravní obslužnost? To je pro mě nová zpráva.

Vladimir

Vzdyt jasne napsali, ze se k nim budou bezne pripojovat vagony 1. tridy a jidelni vozy. Takze o zadnou ochuzenou jednotku nepujde. Navic nekdy asi pred pul rokem psali, ze k temto vagonum uz rekonstruji jidelaky.

Jackub

Schválně – za jak dlouho k nim připojí první béčko? 🤔😁😁

Jaaa

Měli by na to mít na okruhu extra test. 😉

Pe.tr

Bez něho to nepojede 🚈

_Pavel_

Jídelály na Cheb? To jsem teda zvědavej a trochu skeptickej 😀

Krušnohorec

Už tam byly, firma Urblík.Ale skončilo to neslavně.

ketchup1970

Já taky jsem skeptik, a to mám jídlo v jídelním voze od malinka spojeno s dobrým pocitem. Ani TGVduplex na jih, kterým jsem jel, neměl klasický jídelák, jenom takový bistro.

Haha

Jideláky budou – AR* od GVD 22/23 (Ex6_Cheb, ARmpee829 z Linců.)

David

Spojte se s ministrem Havlíčkem a domluvte s ním navýšení plateb Ministerstva dopravy Českým drahám na budoucích 10 let. Pak bude možné takových vozu objednat víc.

Pe.tr

Nebo RJ a platit míň.

Hynek

V rozpadajících se ex-rakouských emzetech, které už před pěti lety zoufale potřebovaly rekonstrukci. V případě vozů z Německa už před deseti lety bylo pozdě. Aneb někde se to „platit míň“ zákonitě musí projevit.

none

Přečetl jsem si Na zkušebním okruhu v Cerhenicích a očekával jsem nějakou poruchu…
Tak ještě pár set takových a bude se s ČD dát jezdit i v létě.

Pete

Zrovna sedim v Krusnohoru a rikam si, ze se tesim na ty nove vozy, konecne bude jednicka ve velkoprostoru 😍

AlaskaRaillroad

Co se Vám na Krušnohoru nelíbí? Do děčínského rychlíku s Vámi 🙂

Pete

Nemam s Krusnohorem problem, ale na tuto trat budu rad za railjetove vozy a hlavne za velkoprostor, obcas se v tech kupeckach hlavne k veceru bojim, zvlast pres stanice Most a Bilina.. tady je velkoprostor lepsi

Pitrys

Velkoprostor lepší skoro vždycky

Jaaa

Ne. Řvoucí malé děti stejně jako řvoucí ožralové jsou lepší v kupé.

A já taky radši jezdím v kupé, abych místo 40 lidí musel poslouchat jenom 4 další.

BeHe

To, že se bojíš večer přes stanice Bílina Most, to není kvůli vagonům, že ano😀

Pete

Neni to kvuli vagonum, ale urcite je lepsi sedet ve velkoprostoru, nez zalezly v kupe, kam uz vubec neni videt..

Ten_z_Bíliny

Zrovna mezi Teplicemi a Mostem bych zavedl nástup jen jedněmi dveřmi u kterých by stál průvodčí, který by rovnou kontroloval, jestli má cestující jízdenku. Kolikrat jsme černého pasažér (doslova) pomohli vyhodit třeba v Oldřichov nebo Želenkách, když si jel zadarmo, myslel si, že mu to projde a ještě otravoval ostatní.

Pete

.. a do Decina se da i Berlinerem nebo Hungarii 😄

Jiří 3

Záleží taky, kdy je potřeba jet.

Krušnohorec

Dnes jsem kupoval jízdenku s místenkou na čtvrteční R 693. Žádné B v řazení nebylo.

Zapa

To neznamená, že tam nemůže ve finále být.

none

U razeni se da spolehnout jen na pocet vagonu. To vetsinou sedi. A pak cekat co prijede. A mistenku kupovat jen s univerzalnim cislem sedadla a vyhnout se cislum kolem 42. Misto sedacky muze byt police na zavazdla.

gogo

V těch posledních pařácích jsou děčíňáky ňamka.

Jakub

Jsem zvědaví co nám ČD dají od nového jízdního řádu na linku R9… Protože to co tam aktuálně jezdí je něco strašného. Za poslední roky žádné zlepšení.

Kazisvět První

Pozitivní je, že už nemají co sebrat, protože nic horšího nikde nejezdí.

Kazisvět První

Beru zpět, ještě by mohly přijít honekry…

none

Jelikoz se pohybuju jen na trase Praha – Ostrava, byl jsem dost prekvapen, cim se jezdi do Trebone.
Ale zajimalo by me, jak muze na EC 117 Silesia jet tak priserny vagon, ze nema ani klimatizaci. A to se jednalo o asi vyrazeny vagon prvni tridy, jedouci jako trida druha. Pokud vagon nema zaclonku aby se dala spravne nastavit „klimatizace“, je jet v tom v tomhle vedru zazitek.

Urban Transport Lover

Ehm.. že se ptám… on tě někdo nutil do toho vagonu nastoupit a jet v něm??

X 1

Místenka?

Urban Transport Lover

A co jako??
X 1 – to mi jako chceš tvrdit, že ho někdo nutil vubec vstupovat do toho vlaku – bez ohledu na to, že měl koupenou jízdenku i s místenkou??
To jako vážně??
Studený obkládek?
Obecně – přece všichni víme, že je lepší kupé nebo bus klimatizace než sedět v mrazáku…

ketchup1970

Měl jsem už jednou takovou zkušenost , měl jsem místenku do 1. třídy a když tam byl náhradou Aee tak jsem si sedl do Bmzetu..

medical_examiner

Aee teď na EC 117 jezdí pravidelně…
Kde ti projektanti byli v letech 2015-2019? To jen mě přijde, že se řazení spojů zlepší v okamžiku, kdy je mi to už na nic?

Hynek

Jasně, sledují, kam potřebujete jezdit a přesně podle toho nasazují vozy. Ach jo…

Hynek

A místenka je nějaký zaříkadlo? Pane v tomhle vlaku si můžete sednout i jinam, tohle není RegioJet, kde když si sednete na jiné místo, tak jste mírně řečeno v pr****.

none

No.. Patek odpoledne, cesta do Ostravy, koupena mistenka. Samozrejme se da prochazet vlakem a hledat volne misto. Ja jen nechapu, ze vlak EC ma stary kozenkovy kupecka co nemaji klimatizaci a venku je 30. To nejsou predpisy na to, jaka kategorie vlaku ma mit vybaveni?
Osobne kupuju listky jen do velkoprostoru a pak na nastupisti trnu, ze zase pojedu kupeckem. A opravdu ty vlaky jsou dost narvany.

medical_examiner

To je o zkušenosti. Např. hledat ODDÍLY označené „Mimo rezervační systém“, na EC 117 je to vůz č.348 (Bmz232), na EC 114 vůz č.348 (2 oddíly)…

JINAK SE VOLNÉ MÍSTO K SEZENÍ HLEDÁ PO SMĚRU JÍZDY ODZADU.

none

Mistenka byla zrovna do prvniho. A co jsem tak koukal, par vagonu melo otevreny okna, tzn, ze klimatizaci nemela tak pulka vlaku.
Nekupuju si mistenku abych pak prochazel a hledal ve vlaku volne misto v chlazenem vagonu. Samozrejme muzu, ale … No nic, CD. Snad brzo prijdou o dost trati kde jezdi a tyhle muzejni vagony nechaji sesrotovat.

Jara 16

None
Rozmazlovat, rozmazlovat, rozmazlovat…
A protože soused jezdí v káře, tak já chci v suprkáře. A budeme všichni ve virtuální realitě krásného věku a žití.
Všichni všechno zdarma a automaticky a moc moc moc. Minimální ambice se snažit, či snaha vlastní pílí získat.
Špatná doba pro moralju jedince.
Nevolám po minulosti. Ani náhodou. Ale dneska je servírování bez uvědomění si co za čím stojí.
Ať modrého, žlutého či oranžového. To je fuk.
Konzum, konzum, konzum…

Herold

Kecy, kecy, kecy…

Urban Transport Lover

A tak doba se hnula a je to dobře – ale frfňat že něco nemá klimu je na pár facek.
Nikdo danýho jedince nenutí jet dopravním prostředkem bez klimy nehledě na to že má QR kod v mobilu i s místenkou

Kazisvět První

Aktuální zpráva z fb: „Pro fandy honekrů: Zítra Bdmtee281 na 962 a 979“
Haló, to nebyla žádost, to byla vyřčená noční můra!!!

vozmistr

Pěkná blbost.To by je tam ve Žďáru n/S na 962 musel někdo prohodit za B nebo Bee. A kde by se tam ty vozy vzaly? Čtyři kousky jsou leda tak v HB(záloha). A v Praze na 979 by je vzali kde? -)

Kazisvět První

Asi vyčarovali. Na 962 jeden honekr jel… Nevím, jaký jste vozmistr, ale logicky ho vezmou z té 962.

Tuaer

Mrkněte někdy na R23.

Honza

Ach, ten pravopis….

Jiří 24

Určitě nic jiného, až se vysoutěží, tak se teprve možná něco změní. A mohlo by to být ještě horší, místo Are by tam mohlo jezdit A nebo AB.

Kazisvět První

Ty už tam jezdí…

𝒜𝓃𝑜𝓃𝓎𝓂𝓃𝒾 𝒶𝓁𝓀𝑜𝒽𝑜𝓁𝒾𝓀

Jenže ono AB i A se tu bohužel objevuje stále celkem často. Předevčírem bylo v jedné kmenové soupravě dokonce i kopřivové zelené B (a mimochodem zatím se tu prý stále vesele prohání).. No a vozy Bee273 taky nic extra. Ty zatuhlé dveře, to je někdy radost vystupovat. Kéž by aspoň udělali víc revitalizací honekrů (po vzoru toho z Czech Raildays 2019 s polospouštěčkami), nebo objednali interpantery nebo něco alá DB IC2. S tímhle skanzenem tu soutěž nevyhrají, tedy pokud v ní nebudou ČD samy.

Honza

Pokud nevíte, jaké ý se píše ve slově zvědavý, raději pište zvědav a máte po problému….

Hanzi

Zbytečnost, kdo s tím bude jezdit se spolehlivostí železnici vlastní.

Tom

Pane, vy jste vizionář!

Hanzi

Ne realista, vidím to z první ruky ty frekvence a vidím že silně klesají.

Zapa

Vy těmi vlaky jezdíte? Dosud jsem myslel, že jste pouze gumokolista.

X 1

Gumokolista? Ne, je Autista. 😉

Lektor

Kolik už mají hotových vozů?

jakub (easydrink)

Vypadají mnohem lépe, než ty herky, co přijely v Praze na třetí nástupiště, směr Rijeka.

Mýval

Taky byly mnohem dražší a do Rijejky se v nich nesvezete :p

medical_examiner

Co taky s takovým vozidlem někde…kde vlastně?

Jakub

To máte pravdu, žluté herky s klimatizací…
Vraťme se ale do současnosti, kdy tu stojí ještě mnohem větší vraky, zpomalující koridor jedoucí na Děčín, České Budějovice a do Brna přes Vysočinu.

jakub (easydrink)

To máte pravdu, to já se ani nehádám. Jen jsem dnes náhodou zahlédl vlak RJ do Chorvatska a alespoň z venku to nebyla teda žádná sláva.

medical_examiner

Souhlas. Vlak přes celé nástupiště a pouze 3 vozy bez polospouštěcích oken…

Pe.tr

Jenže ty herky jedou do HR se servisem cestou za něco přes tisíc korun i zpět. Tento krasavec za tu cenu dojede tak kousek za Břeclav.
Z osobní zkušenosti 14 dní zpět. Krásný Rj ČD na Budapest 1800 něco pro jednoho , u RJ 1350 celá rodina 2+2. Co dodat , milionář nejsem .

Vladimir

Fandim CD aby tlaku novym agresivnim dopravcum nepodlehli. Fandim kazdemu soukromnikovi, aby vytezil ze skostneteleho zeleznicniho prumyslu co jde a ty dynosaury naucil delat zeleznicni byz na urovni sluzeb 21. stoleti.

Pe.tr

Tak to bychom si přáli asi všichni , Jančura je donutil alespoň k něčemu , ikdyž hodně pomálu .

vozmistr

A já jako řadový zaměstnanec bych si přál, aby všichni nespokojení obohatili naše řady a ukázali nám, jak to změní. Tipuji, že by vám ten entuziasmus vydržel tak tři směny. -)

jakub (easydrink)

Nehodnotím cenu, jen vzhled vozu.

karel

Zase promluvila modrá guma?

jakub (easydrink)

Vy budete asi velmi jednoduchý člověk, které se nedokáže vypořádat s kritikou. Pro vaší informaci, nikoho se nezastávám, ale pokud vás k takové reakci vyprovokuje to, že někdo řekne, že tyhle vozy ČD jsou hezčí než jiné vozy RJ, tak byste se sebou měl něco dělat.

Mýval

Jak jde testování sršně od Lea? Má někdo nějaké info?

Jakub

Co já si pamatuji, tak tam byl problém s čínským personálem kvůli koroně a testování stálo, ale to už je docela dlouho…

Michal

Stále stojí.

55p

Tak možná to do GVD 2022 stihnou 😀

ketchup1970

Asi sežral Clavin…

eLKá

Tak ono to dle všeho stalo i před Covidem…