Na zkušebním okruhu v Cerhenicích začalo testování nových vagonů pro ČD

Vagon Siemens/Škoda pro České dráhy. Pramen: ČDVagon Siemens/Škoda pro České dráhy. Pramen: ČD

Zkušební okruh v Cerhenicích má novou atrakci. Začalo tam testování nových vagonů pro České dráhy

Zkušební okruh Výzkumného ústavu železničního (VÚŽ) v Cerhenicích má novou atrakci. Začalo tam testování nových osobních vozů, které pro České dráhy vyrábí konsorcium Siemens Mobility/Škoda Transportation. Zahájení zkoušek na okruhu dnes oznámily dráhy na twitteru. Vozy stavěné na rychlost až 200 km/h do Cerhenic dorazily už koncem července.

Zakázku na 50 vozů za necelé tři miliardy korun získalo sdružení v červenci 2018. Svařování a lakování probíhá ve vídeňském závodu firmy Siemens, odkud se vozy přesouvají do závodu Škoda Vagonka v Ostravě, kde dochází ke kompletaci. „Do provozu na trase Praha – Cheb budou nasazeny příští rok,“ uvedly dráhy.

Vagon Siemens/Škoda pro České dráhy. Pramen: ČDPřeprava nových vozů od konsorcia Siemens - Škoda pro České dráhy. Foto: Cargo MotionPřeprava nových vozů Siemens - Škoda ze závodu Škoda Vagonka. Foto: Škoda TransportationPřeprava nových vozů Siemens - Škoda ze závodu Škoda Vagonka. Foto: Škoda TransportationNové vozy Siemens-Škoda. Foto: ČDVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyVýroba nových vozů Siemens - Škoda. Foto: České dráhyNové vozy pro České dráhy od konsorcia Siemens - Škoda. Foto: České dráhyNové vozy pro České dráhy od konsorcia Siemens - Škoda. Foto: České dráhy

Nové vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort známé jako railjet. Vozy budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů ale budou jednotky na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.

Jednotky bude možné spojovat do delšího a průchozího vlaku nebo k nim připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami. Do průchozích vlakových souprav bude možné k jednotkám připojit další vozy 1. a 2. třídy, restaurační vozy, vozy pro přepravu jízdních kol nebo třeba řídicí vozy.

Původně měly být nové vozy nasazeny na dálkové spoje Metropolitan z Prahy do Bratislavy a Budapešti, České dráhy ale nakonec změnily názor a nasadí je na vnitrostátní linky.

Tagy České dráhy siemens Škoda Transportation vúž železniční zkušební okruh Velim
158 komentářů