Na zkušební okruh VUZ dorazily nové vlaky od Stadleru pro metro na severu Anglie

Jednotky pro Tyne and Wear Metro. Foto: VUZJednotky pro Tyne and Wear Metro. Foto: VUZ

Kapacita každé pětivozové jednotky je až 600 osob.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan_pha

Jacobsonovy podvozky jsem asi ještě u metra neviděl. Souprava vypadá dobře.

Jarda Š.

Možná by se podobný systém hodil i pro Brno, dojde-li k vybudování toho podzemního diametru. (Samotný Newcastel je zhruba stejně velký jako Brno, ale aglomerace je to víc než dvojnásobná.)

Alibaba

Vzhledem k tomu, že by v Brně byl systém („metro“, diametr, nazvěte si to jak chcete) nový, tak nemá cenu dělat nějaký extra systém, který by nebyl přechodný/kompatibilní (rovnou stejný) na běžnou železniční síť.

Jarda Š.

Nevíte, jestli jsou ty jednotky dvousystémové nebo se připravuje přepnutí na střídavý proud úseků, které nyní jsou napájeny stejnosměrným?

Kubrt

Původní záměr byl, aby byly dvousystémové, ale nakonec jsou jen 1500 V – ale s baterkama. Dle wiki byl záměr se systémem expandovat i na stávající železniční tratě s 25 kV/50 Hz (úplné přepnutí na střídavý proud bude pravděpodobně nemožné – tunely, nedostatečná izolační vzdálenost).

Robert Pražák

Jestli jsou to vozy pro metro, tak je dvousystémovost celkem k ničemu, ne? Nevím jestli někde mají metro, kde mají více systémů napájení.

Kubrt

Jak už tady zaznělo, je možnost, aby se systém „metra“ rozšiřoval i na stávající tratě Network Railu, které jsou elektrifikované střídavě (nebo ještě nejsou, ale na 1500 V už je nikdo elektrifikovat nebude). Ale jak se zdá, není to úplně na pořadu dne.

Vojtěch Suchan

Pod slovem „metro“ se tady nerozumí „podzemka“, ale „metropolitní železnice“. Už teď to jezdí po tratích network railu, ale pod 1500V dráty, které slouží jen osobce, podobně jako třeba na některých lokálkách v Rakousku jsou 750V dráty pouze pro osobní dopravu. Taky to běžně jezdí přes hned několik nechráněných přejezdů, u nás by byl takovýhle systém nemyslitelný, ale v Anglii to celkem normálně jde.

Jarda Š.

Tyne and Wear Metro je kombinací podzemní dráhy a klasické železnice. V centru Newcastelu jezdí pod zemí, ale na předměstích (vč. trati na na letiště) po železničních tratích na povrchu.

Vojtěch Suchan

Je to tak, je to vlastně něco mezi S-bahnem, metrem, a konvenční železnicí, pohybuje se to po všech třech typech infrastruktury. Class 777 pro Merseyrail, která byla na Innotransu je vlastně to samé.

vtvt

Zajímavé, že Stadler je neukázal na Innotransu.

Ale možná proto, že odvozená verze jezdí v berlínském metru, tož návštěvníci mohli zkouknout cestou na Innotrans

Y.K.

Měl tam Class 777 (s baterkama), tak to asi bylo veletrhu tématicky blíže.