Na zkušební okruh dorazil „kyslík“. CAF v Česku testuje desetivozovou jednotku pro Francii

Jednotka Oxygen ve Velimi. Foto: VUZJednotka Oxygen ve Velimi. Foto: VUZ

Nové jednotky použijí SNCF na vlaky kategorie Intercités.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubrt

Jen doplním, že rozvoj výroby (těchto vlaků) v závodě CAF Bagnères-de-Bigorre by měl vést k resuscitaci zakonzervované lokálky z Tarbes 🙂

Doktor Trychtýř

Do Canfranc?

Kubrt

Ne; do Canfranc vedla trať z Pau, tahle je o kus vedle a končila právě v Bagneres.

Princ Krason

Vcera jsem ho videl ve Stankove 😊

none

Tohle vypada dobre. Vidime tu skoro vsechno co existuje a az jednou budeme hledat neco na nase koleje, vime kam se obratit 🙂

Michal82

Takže by se mohlo uvolnit větší množství vozu Corail. Nejpohodlnější vozy co znám.

ondrys

Doposud je Francouzi odmítali prodávat a raději je likvidují a zdůvodňují to přítomností azbestu a odpovědnosti k životnímu prostředí. Takže samotná likvidace je hodně drahá. Pochybuji, že by najednou změnili názor.
Jinak souhlas, s vozy Corail jsem na konci devadesátých let projel několik tisíc kilometrů, a žádný jiný vůz klasické stavby na ně z hlediska pohodlí a ticha neměl.

Elb

Vždyť jich stál mrak v Rumunsku v Astře.

asdasdfsdfasd

Tak držíme palce při posnech 🙂

BND 30

Třeba mají crashtest objednaný 🤔

Elb

Bude to navýšení o 10% dlouhodobě stačit? 25% kapacity v první třídě ve více ruální oblasti?

Kubrt

To nejsou žádné rurální oblasti, ty vlaky budou obsluhovat řadu významných měst.

Anonymní alkoholik

Vypadá to moc pěkně. Tak třeba se dočkáme něčeho podobného u LeoExpressu. Nabízelo by se to, když krom Renfe do firmy vstoupil nepřímo i CAF. 🙂

PeDazOl

Renfe není spolek naivků, takže dokud nebude v Česku svršek na 200 km/h nebude nikdo za takové soupravy utrácet peníze. Stadler do 160 km/h plně specifickému Českému trhu vyhovuje. 🙂 Aneb co jsme si nepostavili, to máme…

Jiří Kocurek

Kdyby si dal objednatel do podmínek soutěže na Jihočeské Expresy nové soupravy pro 200 km/h…
jaj, to by bylo zoufání nad tím, že je to plýtvání a stačily by vlaky na 180 km/h, které budou určitě levnější a že se to zase nabagrovává Jančurovi s jeho starým šrotem.

Anonymní alkoholik

To sice jo, ale Renfe Leoše nekupovalo kvůli tomu, aby tady lítali z Prahy do Ostravy s pěti Stadlerama do konce dní, takže pokud opravdu chtějí expandovat do mezinárodky (jak už několikrát avizovali), tak Leoš bude muset mít víc než jen 5 Stadlerů. 😀

Ondřej

jj, do letoška se dá bagrovat přímým zadáním, od příštího roku to začne být zajímavější.
Hodně napoví, jak se jim povede na Slovensku. + Polsko buduje VRT, o kterou předpokládám budou mít zájem.

pozor

aspoň studie by se udělat mohla )

Jiří Kocurek

Jojo, dřív bylo líp, tehdy se žádné ekonomické rozvahy nedělaly. Rozhodlo se bez podkladů od stolu, bouchlo se do stolu a všichni kmitali. Posledním z takových velikánů byl Jaroslav Tvrdík, když vedl ČSA.