U zastávky Výstaviště se finišuje, nová lávka do Stromovky se otevře za měsíc. Cena stoupla o miliardu
Nová lávka přes zastávku Praha-Výstaviště. Foto: Zdopravy.cz

Správa železnic ukázala dokončovací práce na estakádách, nové zastávce Výstaviště i nádraží Bubny.
Konečně se díky rekonstrukci trati odblokuje jeden z největších brownfieldů v širším centru Prahy a Horní a Dolní Holešovice srostou. Jen je škoda, že se s tím zároveň nesfoukla rekonstrukce mostu přes ulici U Výstaviště/Partyzánská a zároveň vyřešení nadjezdu Železničářů.
most u vystaviste pod kterym chodi lidi a tramvaje, tam si dovedu predstavit ze strop mostu bude nejak namalovan pekneji kldine nejakymi ofiko grafiti at to vypada pekne a ne jen sed kdyz se clovek koukne nahoru, anebo nejake barevne osvetleni, ledky co sviti na chodnik apod., a ne ze to dopadne tak ze nektere sloupy uz vidim jsou pocmarane tema prasatama grafitti debilama smaranicema, sotva sundali ochran u, uz jich je par na fotkach zhnuseno, k bliti, to same most, ten bude taky brzo posmaranej tema debiliama a zsae to bude do par dnu vypadat otresne, che to dat… Číst vice »
Takové pěkné když je to nově postavené a za chvíli to bude zmalované a počmárané fixami a spreji od neinteligentních opic.
To jednak, ale také selhává údržba. Pokud sprejeři vidí, že jejich výtvory tam zůstávají, mají motivaci přidávat další. To pak vede k jeho dalšímu chátrání. Příkladem je např. Eden nebo Zahradní Město.
Máte pravdu. Vždy se nějaká taková opice, která ráda ničí cizí věci, bohužel najde.
Neurážel bych opice.
Doufám, že ropid tu nově navýšenou kapacitu využije. Nabízelo by se nechat pendlovat jeden šukafon mezi Dejvicemi a Bubny v mezerách mezi vlaky do Kladna
Proč ne až na Masarykovo nádraží?
Hlavně proto, že i přes zkrácení toho jednokolejného úseku by časové polohy takovéhoto vlaku byly dost striktně dané potřebu se proplést mezi S5 a dost možná by to mohlo kolidovat se spoji S4, zvlášť vzhledem k absenci přesmyku a k relativně častým drobným nepravidelnostem na S4. Navíc úsek Masna – Bubny bude mít slušný interval i jen z S4 + S5, Masna – Výstaviště není tak významný proud a tramvaj 6 není nijak extra přetížená a Masna – Dejvice lze poměrně rozumně vzít i metrem. Oproti tomu Bubny/Výstaviště – Dejvice se nyní jezdí po TT přes letnou, která na tom… Číst vice »
Jako ne že bych to nevyužil nikdy v životě, ale vyhledávané spojení to teda fakt nebude. Z Hradčanské na Vltavskou i k Masaryčce je daleko komfortnější tramvaj, která jezdí mnohem častěji.
A od Výstaviště jezdí každou chvíli 17 na Stross, nebo 156 až na Vltavskou a dál.
Viděl jste někdy 1 + 25 na Vltavské směr Hradčanská v ranní špičce? A to je to teď oslabené díky rozbitému Libeňskému mostu. V současnosti by tedy vlak byl jednoznačně komfortnější, protože ty tramvaje jsou narvané.
Samozřejmě to bude vždy mnohem nižší frekvence než tramvaj, ovšem myslím, že 15 minut interval (což by na tak krátké jednokolejce mělo snad jít vyjezdit) by už lidem mohl stát za to podívat se, jestli jim náhodou nejede vlak.
proc je ta lavka tak uzka? to vypada, ze to je na max dva lidi vedle sebe
Kocarek a chodec se tam asi nevejde…natož chodec/kočárek a cyklofašista.
Cyklofašisty dost protřídí ty schody…
Teda mě by na éčku neodradily ani jedním směrem a na zbytku mých strojů směrem dolů taky ne…
Ale rozhodně to tam nepošlu, objet to není zásadní dřina a odvézt si někoho sebou je dost opruz…
IMHO to hodně zkresluje tvar zábradlí a krátká ohnisková vzdálenost. V reálu to zas tak úzké nebude.
A hlavně proč je zbytečně bariérová. Proč na té straně do Stromovky není na opačnou stranu než schody rampa?
Panečku to je kšeft. O miliardu no to se zase Čižinský a spol nachrochtaly.
Jakým mechanismem konkrétně se obohatil pan Čižinský?
Žádným, řeč byla o nějakých dámách. 🙂
Vy neřešíte 1mld?
Váš úsudek je stejně mizerný jako psaný projev a čeština.
je trochu škoda, že se zároveň nedělal i úsek výstaviště-dejvice, aby se mohl projekt trochu rozmáchnout a zastávku výstaviště nebudovat v oblouku. přijde mi to u nové infrastruktury, co tady s námi bude do vynálezu teleportu celkem škoda.
Ta zastávka tam bude, pokud vím, v podstatě stejně. Do Dejvic se stopa nijak výrazně měnit neměla, až na to stoupání. Museli by mělce podcházet domovní bloky, v podstatě celkem zbytečně (respektive se zcela minimálním přínosem).
No myslel jsem spíš posunout stopu trochu na sever od stánku s Ferdinandem, trochu srovnat ten protisměrný oblouk u strojnické a stopu trochu přimknout k.cyklostezce A165.
Obcházení zákona o veřejných zakázkách
Konkrétně?
Dva mosty navíc, nebyly soutěženy v rámci zadání, přípravu pro filharmonii nemá co platit SŽ,(vyvolaná investice asi kultury ..) je to jasné porušení povinností při správě cizího majetku. Ale dnes je to běžná praxe bohužel. A je to přeschválené v centrální komisi MD?
U té filharmonie se píše, že to platila Praha.
…a související pilotové stěny, které hradila Praha. Ty ano platila je Praha
soud rozhodne
Tak doporučuji ještě jednou přečíst tento i předchozí článek, než se tady rozběhne lidový tribunál.
Rozpočet projektu neznamená čistě výdaje SŽ, do projektu se přidali další investoři. SŽ doobjednala vícepráce podle smlouvy jako přípravu do budoucna, aby pak při budování filharmonie/nové tramvajové trati nemusela pak zase všechno rozkopat.
To je naopak velmi vzácný případ, kdy někdo opravdu přemýšlel a měl snahu akce koordinovat.
Ano to máte pravdu v začátku zákon hovoří jinak , bohužel , a ten zmatek jak správně píšete , doobjednala SŽ Proč, měli to objednat investoři u ní a sotěžit. a jí jsem si ho dobře přečetl . Takových příprav na nic jsem zažil moc . Ale alespoň tomu rozumíte to díky .
Jaká je podle vás šance, že se u Výstaviště estakáda nějak humanizuje obchodními prostory?
V plánu to je, po dohodě se SŽ je tam chtěla dělat Praha, respektive městská část. Nakonec se ale myšlenka SŽ tak zalíbila, že tam chce komerční prostory udělat sama ve vlastní režii. Tak uvidíme, jak to dopadne. Trošku horší je to s veřejnými prostory kolem estakády podél Strojnické ulice, kde se to prý zaseklo na magistrátu…
Podle mě je přesně takové místo ideální pro partnerství veřejného a soukromého sektoru. Veřejný sektor poskytne prostor a koncesionáři soutěží kdo přijde s nejlepším využitím. Město či SŽ pak vybere koncesionáře, který postaví a po celou dobu trvání projektu se o něj bude starat, po jeho skončení pak stavbu demntuje a území vrátí do původního stavu. Zisk generuje z pronájmu vybudovaných prostor.
To se uvidí až se tam dostavi ty nové činžáky které jsou v procesu, takže bych to viděl za pár let, v době stavby tam asi nemá smysl stavět obchůdky a hospody.
https://www.zigzag.haus/ toto bude kolem estakády u výstaviště
2030…to už aby začali s ražbou tunelu
🙂 Vlk taky sliboval RYCHLOdráhu už v roce 1997, 2001 atd. jak šel čas 😀
Pořád doufám, že se na to vykašlou, jakmile budou ostatní části hotové, a pak se přes tu Ořechovku prostě natáhne drát.
Navazujici cast uz je ale zahrabana do tunelu…
Nebo se použiji Bemu, každopádně ten tunel je velmi drahá píčovina
Přístup není přes bývalý dvůr, ale aktuální školní hřiště základní a mateřské školy.
Pohledové betony na zastávce Výstaviště se skutečně povedly, obrovský rozdíl proti například Vsetínu.
Aniž bych chtěl rozdmýchávat nějaké regionální třenice, je znát, že technologové z TBG mají s pohledovými a dalšími neobvyklými betony už mnoho zkušeností.
Super. Co a kam tam bude jezdit? A jak dlouho?
Pár 814 na Kladno a Masaryčku jednou za hodinu bych to tak viděl? 😀
Nějak se předpokládá, že provoz tam by měl kvůli něčemu skončit?
Jako dřív: reginy na S5 a hydry na R45 v prokladu s arriváckým rychlíkem na R24, než ta linka zanikne.
A zhruba tak dlouho, než příští stavba úseku Výstaviště-Dejvice naruší provoz. Ale třeba výluka nebude hned od prvního dne prací.
Celkem ostuda, provozovat tohle muzeum na nové elektrifikované trati…
Bubny-Výstaviště elektrifikováno nebude, jen je na to příprava. Dráty ale zatím budou jen na Kralupy.