U zastávky Výstaviště se finišuje, nová lávka do Stromovky se otevře za měsíc. Cena stoupla o miliardu

Nová lávka přes zastávku Praha-Výstaviště. Foto: Zdopravy.czNová lávka přes zastávku Praha-Výstaviště. Foto: Zdopravy.cz

Správa železnic ukázala dokončovací práce na estakádách, nové zastávce Výstaviště i nádraží Bubny.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Nadpis clanku me vyrazil dech… lepsi je ty vety prohodit:
„U zastávky Výstaviště se finišuje, cena stoupla o miliardu. Nová lávka do Stromovky se otevře za měsíc.“
Sice je to vyznamove stejne, ale nespojim si cenu s lavkou, kdyz vime, ze jde o celou stavbu…

T S

Ty světlíky mají v sobě nějaké sklo nebo ta voda při dešti poteče na nástupiště?

Lysimachia

No podle lednového a únorového zápisu jim (jakékoliv) pojmenování lávky Místopisná komise MHMP hodila na hlavu, tak nevím, jestli je to s pojmenováním tak žhavé…

kreketuse

Typický sprejer jakoby svou prací říkal: „mám ho malého, ani se nezhoupne, trpím počůráváním ale zase pěkně stříkám sprejem.“

Peršing

Si to musí nějak vykompenzovat

Malda05

Takže lávka Pavla Jurkoviče

Jiri Pachla

U zastavky vystavyste se FINISUJE? To uz slovo DOKONCUJE v cestine neexistuje? Pane redaktore, je to ostuda ze nas cesky jazyk nahrazujete zkomolenou anglictinou.

Jan Sůra

Když tak rád poučujete o češtině, nechcete začít nejprve u sebe?

Jiri Pachla

Omlouvam se, ziji v Texasu 54 let a tak uz trosku v cestine pokulhavam. Mohl bych to napsat v anglictine nebo ve spanelstine ale to by jste mel asi problem. To pocestovani anglickych slov jako rodileho cecha to opravdu taha za usi

Dr Jungmann

Schody, všude schody!

Dusmor

Pořád lepší mít možnost vyběhnout přímo po schodech než to muset obcházet stovky metrů po rampě.

Petr

Konečně se díky rekonstrukci trati odblokuje jeden z největších brownfieldů v širším centru Prahy a Horní a Dolní Holešovice srostou. Jen je škoda, že se s tím zároveň nesfoukla rekonstrukce mostu přes ulici U Výstaviště/Partyzánská a zároveň vyřešení nadjezdu Železničářů.

platamond

To je pohádka jako Vyšehrad, je památkově chráněný, proto se před pár lety jen opískoval, dostal nová ložiska a nátěr. A teď čeká, čeká, čeká. Tedy doufám, že ne na pořádný kamion, který ho strhne tak, že ho nenávratně poškodí.

Tomáš Záruba

Dodejme, že s uvedeným se mohlo zároveň vyřešit MÚK Stromovka (za cenu obětování „odstavného“ v Holešovicích).

Milan

Snaha byla, ale ono to není tak jednoduché, protože nejde jen o zvednutí mostu, ale třeba i o napojení vlečky, které se majitel nehodlá rozhodně vzdát. Rozsáhlejší rekonstrukce či modernizace ve stávajících rozměrech a nivelitě by akorát dlouhodobě zakonzervovala nevyhovující stav, např nízkou podjezdnou výšku pro tramvaje.

Jarda

Takové pěkné když je to nově postavené a za chvíli to bude zmalované a počmárané fixami a spreji od neinteligentních opic.

mlokXCM

To jednak, ale také selhává údržba. Pokud sprejeři vidí, že jejich výtvory tam zůstávají, mají motivaci přidávat další. To pak vede k jeho dalšímu chátrání. Příkladem je např. Eden nebo Zahradní Město.

M.Z.

Odstrašujícím příkladem je celý Středočeský kraj a generace rodičů peroxidová umělá inteligence + egoistický střední manager, kteří naprosto nezvládli (čti vykašlali se na) výchovu svých dětí.

Je skutečně velmi odvěžující zkusit si žít pár let v zemích, kde se to neděje…

automatic

celý ne ale okolo Prahy je tohoto jevu plné. Zdejší typická rodinka je – otec – rádoby manažer se služebním vozem, žena v domácnosti nebo “podniká” – řídí obrovské SUV které řídit neumí, nemůže z něj ani vidět ven a problém je pro ní i zaparkovat u Lidlu, děti bez dozoru – v první třídě nejnovější iPhone, všechno značkové a i ve vyšším věku mama taxi až před dveře třídy ve škole. Žena – AI je občas inteligentnější, zájmy – fitko, nákupy a káva s podobnými bytostmi, manžel jako jediný se alespoň snaží získat peníze pro rodinu i když si… Číst vice »

automatic

jasně že jsem to dost zjednodušil a ne všichni obyvatelé pražských satelitů odpovídají výše uvedenému popisu, nicméně velká část bohužel ano.

Frantík

System rozbitého okna

Luboš

Máte pravdu. Vždy se nějaká taková opice, která ráda ničí cizí věci, bohužel najde.

Dejf

Neurážel bych opice.

automatic

tak ono to ještě není ani hotové a už jsou sloupy posprejované a sklo počmárané… prostě country for future… je neskutečné že sotva je možnost něco posprejovat, pomalovat nebo něco vyškrábat do skla, tak je to otázka mžiku a kdekoliv v Česku, tudíž to není okrajová záležitost ale dělá to poměrně velká část společnosti? protože jinak si nedokážu vysvětlit i věci posprejované někde v lese, kde nejbližší civilizace je několik kilometrů, nebo posprejované mýtné brány na dálnici. Za mě to nemůže být malá skupina, protože toho množství je fakt hodně.

Adam Ř

Doufám, že ropid tu nově navýšenou kapacitu využije. Nabízelo by se nechat pendlovat jeden šukafon mezi Dejvicemi a Bubny v mezerách mezi vlaky do Kladna

Náhodný Kolemjdoucí

Proč ne až na Masarykovo nádraží?

Adam Ř

Hlavně proto, že i přes zkrácení toho jednokolejného úseku by časové polohy takovéhoto vlaku byly dost striktně dané potřebu se proplést mezi S5 a dost možná by to mohlo kolidovat se spoji S4, zvlášť vzhledem k absenci přesmyku a k relativně častým drobným nepravidelnostem na S4. Navíc úsek Masna – Bubny bude mít slušný interval i jen z S4 + S5, Masna – Výstaviště není tak významný proud a tramvaj 6 není nijak extra přetížená a Masna – Dejvice lze poměrně rozumně vzít i metrem. Oproti tomu Bubny/Výstaviště – Dejvice se nyní jezdí po TT přes letnou, která na tom… Číst vice »

Milan

Úleva bude od kralupských osobáků, kdy spousta lidí se nebude muset cpát do plné osmičky z Podbaby na Letnou a Stross, ale lidi dojedou na Vltavskou. Na Stross dojdou i pěšky, pro dojetí do Kamenické a na Letenské náměstí budou mít z Vltavské větší výběr.
Od vlaků z Kladna se místo přestupu v Dejvicích s dlouhou docházkou na tramvaj a případně s dalším přestupem na Strossu nabízí varianta přestupu z vlaku u výstaviště na linku 6, 12 a 17 (v bezvýlukovém stavu)

Juraj

Jako ne že bych to nevyužil nikdy v životě, ale vyhledávané spojení to teda fakt nebude. Z Hradčanské na Vltavskou i k Masaryčce je daleko komfortnější tramvaj, která jezdí mnohem častěji.

A od Výstaviště jezdí každou chvíli 17 na Stross, nebo 156 až na Vltavskou a dál.

Adam Ř

Viděl jste někdy 1 + 25 na Vltavské směr Hradčanská v ranní špičce? A to je to teď oslabené díky rozbitému Libeňskému mostu. V současnosti by tedy vlak byl jednoznačně komfortnější, protože ty tramvaje jsou narvané.

Samozřejmě to bude vždy mnohem nižší frekvence než tramvaj, ovšem myslím, že 15 minut interval (což by na tak krátké jednokolejce mělo snad jít vyjezdit) by už lidem mohl stát za to podívat se, jestli jim náhodou nejede vlak.

vbb

Jen upřesnění: 156 od Výstaviště nejezdí. Teď jezdí Veletržní dolů, 1 zastávka je ve Veletržní u OC Stromovka, další u Malého Berlína na křižovatce U Smaltovky x Šimáčkova.
Ne že by to teda od Výstaviště nešlo dojít pěšky, ale…

zemko

proc je ta lavka tak uzka? to vypada, ze to je na max dva lidi vedle sebe

David

Kocarek a chodec se tam asi nevejde…natož chodec/kočárek a cyklofašista.

Dejf

Cyklofašisty dost protřídí ty schody…

Clovek

I kocarky..

Dejf

Teda mě by na éčku neodradily ani jedním směrem a na zbytku mých strojů směrem dolů taky ne…
Ale rozhodně to tam nepošlu, objet to není zásadní dřina a odvézt si někoho sebou je dost opruz…

Juraj

IMHO to hodně zkresluje tvar zábradlí a krátká ohnisková vzdálenost. V reálu to zas tak úzké nebude.

Jakub P

A hlavně proč je zbytečně bariérová. Proč na té straně do Stromovky není na opačnou stranu než schody rampa?

Pavel

Taky si říkám, proč to není aspoň o půl metru širší…a proč tam chybí rampa? Nejde jen o cyklisty, ale i o lidi na vozíčku a kočárky. U takto nové stavby , bych to předpokládal jako samozřejmost.

Slávek

Jiný kraj, jiný mrav. V Brně postavili novou lávku a lidi řvou, že tam nejsou schody.

Karel

Panečku to je kšeft. O miliardu no to se zase Čižinský a spol nachrochtaly.

Kubrt

Jakým mechanismem konkrétně se obohatil pan Čižinský?

tarten

Žádným, řeč byla o nějakých dámách. 🙂

Novotny32@email.cz

Vy neřešíte 1mld?

Michal Bartoníček

Váš úsudek je stejně mizerný jako psaný projev a čeština.

John

To se nám to hoduje když nám.pujcuji

Dejf

je trochu škoda, že se zároveň nedělal i úsek výstaviště-dejvice, aby se mohl projekt trochu rozmáchnout a zastávku výstaviště nebudovat v oblouku. přijde mi to u nové infrastruktury, co tady s námi bude do vynálezu teleportu celkem škoda.

Frantisek X

Ta zastávka tam bude, pokud vím, v podstatě stejně. Do Dejvic se stopa nijak výrazně měnit neměla, až na to stoupání. Museli by mělce podcházet domovní bloky, v podstatě celkem zbytečně (respektive se zcela minimálním přínosem).

Dejf

No myslel jsem spíš posunout stopu trochu na sever od stánku s Ferdinandem, trochu srovnat ten protisměrný oblouk u strojnické a stopu trochu přimknout k.cyklostezce A165.

jan táborský

Obcházení zákona o veřejných zakázkách

Kubrt

Konkrétně?

jan táborský

Dva mosty navíc, nebyly soutěženy v rámci zadání, přípravu pro filharmonii nemá co platit SŽ,(vyvolaná investice asi kultury ..) je to jasné porušení povinností při správě cizího majetku. Ale dnes je to běžná praxe bohužel. A je to přeschválené v centrální komisi MD?

Kubrt

U té filharmonie se píše, že to platila Praha.

jan táborský

…a související pilotové stěny, které hradila Praha. Ty ano platila je Praha

jan táborský

soud rozhodne

Juraj

Tak doporučuji ještě jednou přečíst tento i předchozí článek, než se tady rozběhne lidový tribunál.

Rozpočet projektu neznamená čistě výdaje SŽ, do projektu se přidali další investoři. SŽ doobjednala vícepráce podle smlouvy jako přípravu do budoucna, aby pak při budování filharmonie/nové tramvajové trati nemusela pak zase všechno rozkopat.

To je naopak velmi vzácný případ, kdy někdo opravdu přemýšlel a měl snahu akce koordinovat.

jan táborský

Ano to máte pravdu v začátku zákon hovoří jinak , bohužel , a ten zmatek jak správně píšete , doobjednala SŽ Proč, měli to objednat investoři u ní a sotěžit. a jí jsem si ho dobře přečetl . Takových příprav na nic jsem zažil moc . Ale alespoň tomu rozumíte to díky .

Jan Kavan

Jaká je podle vás šance, že se u Výstaviště estakáda nějak humanizuje obchodními prostory?

bbb

V plánu to je, po dohodě se SŽ je tam chtěla dělat Praha, respektive městská část. Nakonec se ale myšlenka SŽ tak zalíbila, že tam chce komerční prostory udělat sama ve vlastní režii. Tak uvidíme, jak to dopadne. Trošku horší je to s veřejnými prostory kolem estakády podél Strojnické ulice, kde se to prý zaseklo na magistrátu…

vlachjan

Podle mě je přesně takové místo ideální pro partnerství veřejného a soukromého sektoru. Veřejný sektor poskytne prostor a koncesionáři soutěží kdo přijde s nejlepším využitím. Město či SŽ pak vybere koncesionáře, který postaví a po celou dobu trvání projektu se o něj bude starat, po jeho skončení pak stavbu demntuje a území vrátí do původního stavu. Zisk generuje z pronájmu vybudovaných prostor.

františek

To se uvidí až se tam dostavi ty nové činžáky které jsou v procesu, takže bych to viděl za pár let, v době stavby tam asi nemá smysl stavět obchůdky a hospody.

františek

https://www.zigzag.haus/ toto bude kolem estakády u výstaviště

Michal.S

2030…to už aby začali s ražbou tunelu

Huhla

🙂 Vlk taky sliboval RYCHLOdráhu už v roce 1997, 2001 atd. jak šel čas 😀

Tomáš Záruba

Pořád doufám, že se na to vykašlou, jakmile budou ostatní části hotové, a pak se přes tu Ořechovku prostě natáhne drát.

Michal M

Navazujici cast uz je ale zahrabana do tunelu…

Tomáš Záruba

Obě ale s provizorním napojením povrchu.

Kozor24

Nebo se použiji Bemu, každopádně ten tunel je velmi drahá píčovina

Marconi

Přístup není přes bývalý dvůr, ale aktuální školní hřiště základní a mateřské školy.

vlachjan

Pohledové betony na zastávce Výstaviště se skutečně povedly, obrovský rozdíl proti například Vsetínu.

Kubrt

Aniž bych chtěl rozdmýchávat nějaké regionální třenice, je znát, že technologové z TBG mají s pohledovými a dalšími neobvyklými betony už mnoho zkušeností.

VRTjecesta

Super. Co a kam tam bude jezdit? A jak dlouho?

dnburda

Pár 814 na Kladno a Masaryčku jednou za hodinu bych to tak viděl? 😀

mlokXCM

Nějak se předpokládá, že provoz tam by měl kvůli něčemu skončit?

Juraj

Jako dřív: reginy na S5 a hydry na R45 v prokladu s arriváckým rychlíkem na R24, než ta linka zanikne.

A zhruba tak dlouho, než příští stavba úseku Výstaviště-Dejvice naruší provoz. Ale třeba výluka nebude hned od prvního dne prací.

Pavel

Celkem ostuda, provozovat tohle muzeum na nové elektrifikované trati…

Pat

Bubny-Výstaviště elektrifikováno nebude, jen je na to příprava. Dráty ale zatím budou jen na Kralupy.

platamond

Tak to je docela blbé, vzhledem k provozu zde mohly být odstavovány posilové ptg, které se díky přestavbě nevejdou na Masnu, takto bude jen na posilová Kladna. Ano teď to zrovna není úplně potřeba, ale pokud ROPID odsouhlasí roční zavření TGM a S1 bude jezdit do Buben, tak by to bylo dost vhodné.

vbb

Navrhujete teda Masaryčka – Výstaviště jezdit panterem a na Výstavišti přestup do reginy?
Sice by se využila nová elektrizace, ale nevím nevím, jestli by to cestující (a i dopravce) ocenili…