U zastávky Výstaviště se finišuje, nová lávka do Stromovky se otevře za měsíc. Cena stoupla o miliardu
Nová lávka přes zastávku Praha-Výstaviště. Foto: Zdopravy.cz

Správa železnic ukázala dokončovací práce na estakádách, nové zastávce Výstaviště i nádraží Bubny.
Nadpis clanku me vyrazil dech… lepsi je ty vety prohodit:
„U zastávky Výstaviště se finišuje, cena stoupla o miliardu. Nová lávka do Stromovky se otevře za měsíc.“
Sice je to vyznamove stejne, ale nespojim si cenu s lavkou, kdyz vime, ze jde o celou stavbu…
Ty světlíky mají v sobě nějaké sklo nebo ta voda při dešti poteče na nástupiště?
No podle lednového a únorového zápisu jim (jakékoliv) pojmenování lávky Místopisná komise MHMP hodila na hlavu, tak nevím, jestli je to s pojmenováním tak žhavé…
Typický sprejer jakoby svou prací říkal: „mám ho malého, ani se nezhoupne, trpím počůráváním ale zase pěkně stříkám sprejem.“
Si to musí nějak vykompenzovat
Takže lávka Pavla Jurkoviče
U zastavky vystavyste se FINISUJE? To uz slovo DOKONCUJE v cestine neexistuje? Pane redaktore, je to ostuda ze nas cesky jazyk nahrazujete zkomolenou anglictinou.
Když tak rád poučujete o češtině, nechcete začít nejprve u sebe?
Omlouvam se, ziji v Texasu 54 let a tak uz trosku v cestine pokulhavam. Mohl bych to napsat v anglictine nebo ve spanelstine ale to by jste mel asi problem. To pocestovani anglickych slov jako rodileho cecha to opravdu taha za usi
Schody, všude schody!
Pořád lepší mít možnost vyběhnout přímo po schodech než to muset obcházet stovky metrů po rampě.
Konečně se díky rekonstrukci trati odblokuje jeden z největších brownfieldů v širším centru Prahy a Horní a Dolní Holešovice srostou. Jen je škoda, že se s tím zároveň nesfoukla rekonstrukce mostu přes ulici U Výstaviště/Partyzánská a zároveň vyřešení nadjezdu Železničářů.
To je pohádka jako Vyšehrad, je památkově chráněný, proto se před pár lety jen opískoval, dostal nová ložiska a nátěr. A teď čeká, čeká, čeká. Tedy doufám, že ne na pořádný kamion, který ho strhne tak, že ho nenávratně poškodí.
Dodejme, že s uvedeným se mohlo zároveň vyřešit MÚK Stromovka (za cenu obětování „odstavného“ v Holešovicích).
Snaha byla, ale ono to není tak jednoduché, protože nejde jen o zvednutí mostu, ale třeba i o napojení vlečky, které se majitel nehodlá rozhodně vzdát. Rozsáhlejší rekonstrukce či modernizace ve stávajících rozměrech a nivelitě by akorát dlouhodobě zakonzervovala nevyhovující stav, např nízkou podjezdnou výšku pro tramvaje.
Takové pěkné když je to nově postavené a za chvíli to bude zmalované a počmárané fixami a spreji od neinteligentních opic.
To jednak, ale také selhává údržba. Pokud sprejeři vidí, že jejich výtvory tam zůstávají, mají motivaci přidávat další. To pak vede k jeho dalšímu chátrání. Příkladem je např. Eden nebo Zahradní Město.
Odstrašujícím příkladem je celý Středočeský kraj a generace rodičů peroxidová umělá inteligence + egoistický střední manager, kteří naprosto nezvládli (čti vykašlali se na) výchovu svých dětí.
Je skutečně velmi odvěžující zkusit si žít pár let v zemích, kde se to neděje…
celý ne ale okolo Prahy je tohoto jevu plné. Zdejší typická rodinka je – otec – rádoby manažer se služebním vozem, žena v domácnosti nebo “podniká” – řídí obrovské SUV které řídit neumí, nemůže z něj ani vidět ven a problém je pro ní i zaparkovat u Lidlu, děti bez dozoru – v první třídě nejnovější iPhone, všechno značkové a i ve vyšším věku mama taxi až před dveře třídy ve škole. Žena – AI je občas inteligentnější, zájmy – fitko, nákupy a káva s podobnými bytostmi, manžel jako jediný se alespoň snaží získat peníze pro rodinu i když si… Číst vice »
jasně že jsem to dost zjednodušil a ne všichni obyvatelé pražských satelitů odpovídají výše uvedenému popisu, nicméně velká část bohužel ano.
System rozbitého okna
Máte pravdu. Vždy se nějaká taková opice, která ráda ničí cizí věci, bohužel najde.
Neurážel bych opice.
tak ono to ještě není ani hotové a už jsou sloupy posprejované a sklo počmárané… prostě country for future… je neskutečné že sotva je možnost něco posprejovat, pomalovat nebo něco vyškrábat do skla, tak je to otázka mžiku a kdekoliv v Česku, tudíž to není okrajová záležitost ale dělá to poměrně velká část společnosti? protože jinak si nedokážu vysvětlit i věci posprejované někde v lese, kde nejbližší civilizace je několik kilometrů, nebo posprejované mýtné brány na dálnici. Za mě to nemůže být malá skupina, protože toho množství je fakt hodně.
Doufám, že ropid tu nově navýšenou kapacitu využije. Nabízelo by se nechat pendlovat jeden šukafon mezi Dejvicemi a Bubny v mezerách mezi vlaky do Kladna
Proč ne až na Masarykovo nádraží?
Hlavně proto, že i přes zkrácení toho jednokolejného úseku by časové polohy takovéhoto vlaku byly dost striktně dané potřebu se proplést mezi S5 a dost možná by to mohlo kolidovat se spoji S4, zvlášť vzhledem k absenci přesmyku a k relativně častým drobným nepravidelnostem na S4. Navíc úsek Masna – Bubny bude mít slušný interval i jen z S4 + S5, Masna – Výstaviště není tak významný proud a tramvaj 6 není nijak extra přetížená a Masna – Dejvice lze poměrně rozumně vzít i metrem. Oproti tomu Bubny/Výstaviště – Dejvice se nyní jezdí po TT přes letnou, která na tom… Číst vice »
Úleva bude od kralupských osobáků, kdy spousta lidí se nebude muset cpát do plné osmičky z Podbaby na Letnou a Stross, ale lidi dojedou na Vltavskou. Na Stross dojdou i pěšky, pro dojetí do Kamenické a na Letenské náměstí budou mít z Vltavské větší výběr.
Od vlaků z Kladna se místo přestupu v Dejvicích s dlouhou docházkou na tramvaj a případně s dalším přestupem na Strossu nabízí varianta přestupu z vlaku u výstaviště na linku 6, 12 a 17 (v bezvýlukovém stavu)
Jako ne že bych to nevyužil nikdy v životě, ale vyhledávané spojení to teda fakt nebude. Z Hradčanské na Vltavskou i k Masaryčce je daleko komfortnější tramvaj, která jezdí mnohem častěji.
A od Výstaviště jezdí každou chvíli 17 na Stross, nebo 156 až na Vltavskou a dál.
Viděl jste někdy 1 + 25 na Vltavské směr Hradčanská v ranní špičce? A to je to teď oslabené díky rozbitému Libeňskému mostu. V současnosti by tedy vlak byl jednoznačně komfortnější, protože ty tramvaje jsou narvané.
Samozřejmě to bude vždy mnohem nižší frekvence než tramvaj, ovšem myslím, že 15 minut interval (což by na tak krátké jednokolejce mělo snad jít vyjezdit) by už lidem mohl stát za to podívat se, jestli jim náhodou nejede vlak.
Jen upřesnění: 156 od Výstaviště nejezdí. Teď jezdí Veletržní dolů, 1 zastávka je ve Veletržní u OC Stromovka, další u Malého Berlína na křižovatce U Smaltovky x Šimáčkova.
Ne že by to teda od Výstaviště nešlo dojít pěšky, ale…
proc je ta lavka tak uzka? to vypada, ze to je na max dva lidi vedle sebe
Kocarek a chodec se tam asi nevejde…natož chodec/kočárek a cyklofašista.
Cyklofašisty dost protřídí ty schody…
I kocarky..
Teda mě by na éčku neodradily ani jedním směrem a na zbytku mých strojů směrem dolů taky ne…
Ale rozhodně to tam nepošlu, objet to není zásadní dřina a odvézt si někoho sebou je dost opruz…
IMHO to hodně zkresluje tvar zábradlí a krátká ohnisková vzdálenost. V reálu to zas tak úzké nebude.
A hlavně proč je zbytečně bariérová. Proč na té straně do Stromovky není na opačnou stranu než schody rampa?
Taky si říkám, proč to není aspoň o půl metru širší…a proč tam chybí rampa? Nejde jen o cyklisty, ale i o lidi na vozíčku a kočárky. U takto nové stavby , bych to předpokládal jako samozřejmost.
Jiný kraj, jiný mrav. V Brně postavili novou lávku a lidi řvou, že tam nejsou schody.
Panečku to je kšeft. O miliardu no to se zase Čižinský a spol nachrochtaly.
Jakým mechanismem konkrétně se obohatil pan Čižinský?
Žádným, řeč byla o nějakých dámách. 🙂
Vy neřešíte 1mld?
Váš úsudek je stejně mizerný jako psaný projev a čeština.
To se nám to hoduje když nám.pujcuji
je trochu škoda, že se zároveň nedělal i úsek výstaviště-dejvice, aby se mohl projekt trochu rozmáchnout a zastávku výstaviště nebudovat v oblouku. přijde mi to u nové infrastruktury, co tady s námi bude do vynálezu teleportu celkem škoda.
Ta zastávka tam bude, pokud vím, v podstatě stejně. Do Dejvic se stopa nijak výrazně měnit neměla, až na to stoupání. Museli by mělce podcházet domovní bloky, v podstatě celkem zbytečně (respektive se zcela minimálním přínosem).
No myslel jsem spíš posunout stopu trochu na sever od stánku s Ferdinandem, trochu srovnat ten protisměrný oblouk u strojnické a stopu trochu přimknout k.cyklostezce A165.
Obcházení zákona o veřejných zakázkách
Konkrétně?
Dva mosty navíc, nebyly soutěženy v rámci zadání, přípravu pro filharmonii nemá co platit SŽ,(vyvolaná investice asi kultury ..) je to jasné porušení povinností při správě cizího majetku. Ale dnes je to běžná praxe bohužel. A je to přeschválené v centrální komisi MD?
U té filharmonie se píše, že to platila Praha.
…a související pilotové stěny, které hradila Praha. Ty ano platila je Praha
soud rozhodne
Tak doporučuji ještě jednou přečíst tento i předchozí článek, než se tady rozběhne lidový tribunál.
Rozpočet projektu neznamená čistě výdaje SŽ, do projektu se přidali další investoři. SŽ doobjednala vícepráce podle smlouvy jako přípravu do budoucna, aby pak při budování filharmonie/nové tramvajové trati nemusela pak zase všechno rozkopat.
To je naopak velmi vzácný případ, kdy někdo opravdu přemýšlel a měl snahu akce koordinovat.
Ano to máte pravdu v začátku zákon hovoří jinak , bohužel , a ten zmatek jak správně píšete , doobjednala SŽ Proč, měli to objednat investoři u ní a sotěžit. a jí jsem si ho dobře přečetl . Takových příprav na nic jsem zažil moc . Ale alespoň tomu rozumíte to díky .
Jaká je podle vás šance, že se u Výstaviště estakáda nějak humanizuje obchodními prostory?
V plánu to je, po dohodě se SŽ je tam chtěla dělat Praha, respektive městská část. Nakonec se ale myšlenka SŽ tak zalíbila, že tam chce komerční prostory udělat sama ve vlastní režii. Tak uvidíme, jak to dopadne. Trošku horší je to s veřejnými prostory kolem estakády podél Strojnické ulice, kde se to prý zaseklo na magistrátu…
Podle mě je přesně takové místo ideální pro partnerství veřejného a soukromého sektoru. Veřejný sektor poskytne prostor a koncesionáři soutěží kdo přijde s nejlepším využitím. Město či SŽ pak vybere koncesionáře, který postaví a po celou dobu trvání projektu se o něj bude starat, po jeho skončení pak stavbu demntuje a území vrátí do původního stavu. Zisk generuje z pronájmu vybudovaných prostor.
To se uvidí až se tam dostavi ty nové činžáky které jsou v procesu, takže bych to viděl za pár let, v době stavby tam asi nemá smysl stavět obchůdky a hospody.
https://www.zigzag.haus/ toto bude kolem estakády u výstaviště
2030…to už aby začali s ražbou tunelu
🙂 Vlk taky sliboval RYCHLOdráhu už v roce 1997, 2001 atd. jak šel čas 😀
Pořád doufám, že se na to vykašlou, jakmile budou ostatní části hotové, a pak se přes tu Ořechovku prostě natáhne drát.
Navazujici cast uz je ale zahrabana do tunelu…
Obě ale s provizorním napojením povrchu.
Nebo se použiji Bemu, každopádně ten tunel je velmi drahá píčovina
Přístup není přes bývalý dvůr, ale aktuální školní hřiště základní a mateřské školy.
Pohledové betony na zastávce Výstaviště se skutečně povedly, obrovský rozdíl proti například Vsetínu.
Aniž bych chtěl rozdmýchávat nějaké regionální třenice, je znát, že technologové z TBG mají s pohledovými a dalšími neobvyklými betony už mnoho zkušeností.
Super. Co a kam tam bude jezdit? A jak dlouho?
Pár 814 na Kladno a Masaryčku jednou za hodinu bych to tak viděl? 😀
Nějak se předpokládá, že provoz tam by měl kvůli něčemu skončit?
Jako dřív: reginy na S5 a hydry na R45 v prokladu s arriváckým rychlíkem na R24, než ta linka zanikne.
A zhruba tak dlouho, než příští stavba úseku Výstaviště-Dejvice naruší provoz. Ale třeba výluka nebude hned od prvního dne prací.
Celkem ostuda, provozovat tohle muzeum na nové elektrifikované trati…
Bubny-Výstaviště elektrifikováno nebude, jen je na to příprava. Dráty ale zatím budou jen na Kralupy.
Tak to je docela blbé, vzhledem k provozu zde mohly být odstavovány posilové ptg, které se díky přestavbě nevejdou na Masnu, takto bude jen na posilová Kladna. Ano teď to zrovna není úplně potřeba, ale pokud ROPID odsouhlasí roční zavření TGM a S1 bude jezdit do Buben, tak by to bylo dost vhodné.
Navrhujete teda Masaryčka – Výstaviště jezdit panterem a na Výstavišti přestup do reginy?
Sice by se využila nová elektrizace, ale nevím nevím, jestli by to cestující (a i dopravce) ocenili…