Na vznikající trati ke kampusu v Brně už jsou položeny první metry kolejí
Stavba jde podle harmonogramu, tramvaje by měly na trati svézt první cestující za rok.
Vznikající tramvajová trať k univerzitnímu kampusu v Brně se po více než dvou letech od zahájení stavby dočkala prvních metrů kolejí. Ze strany Osové je vybudovaná zatím jen výhybka k tunelu a asi pět metrů kolejí, na budoucí konečné v ulici Netroufalky už nicméně leží zhruba 250 metrů kolejí.
„Co se týče termínu dokončení, stále se držíme harmonogramu a stavba by měla být zprovozněna do konce příštího roku,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku města Brna (DPMB) Hana Tomaštíková.
Nová kilometrová trať se bude od té stávající odpojovat v dopravním uzlu Osová, odkud bude vedená hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí na ulici Netroufalky. Přes 600 metrů dlouhý tunel byl dokončen v říjnu, práce na povrchu by měly letos skončit.
Na trati vznikají dvě zastávky: Nová Jihlavská, která je umístěna pod zemí, a Nemocnice Bohunice.
Vedení města si slibuje, že nová trať už od konce roku 2022 výrazně zjednoduší cestování desítkám tisíc lidí, kteří denně míří do oblasti Fakultní nemocnice Brno a Univerzitního kampusu Bohunice. Nyní musejí lidé využívat trolejbusy či autobusy. Dopravu na trase bude zajišťovat linka číslo 8.
Celá trať vyjde na 1,4 miliardy. DPMB počítá s tím, že provoz zahájí nové obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 34, které dodá výrobce Škoda Transportation. DPMB uzavřel smlouvu na dodání až 40 těchto vozidel, prvních pět by mělo do Brna dorazit právě do konce roku 2022.