LOT 3a leaderboard

Na vytížené trati Olomouc – Šumperk začne v srpnu dlouhá výluka kvůli elektrizaci

Vlak z Olomouce do Uničova. Foto: České dráhyVlak z Olomouce do Uničova. Foto: České dráhy

Obyvatelé a návštěvníci Olomouckého kraje budou muset už letos přinést výraznou oběť na oltář elektrizace regionální tratě Olomouc – Šumperk.

Obyvatelé a návštěvníci Olomouckého kraje budou muset už letos přinést výraznou oběť na oltář elektrizace regionální tratě Olomouc – Šumperk. Správa železniční dopravní cesty vyhlásila první nepřetržitou výluku na období od 3. srpna do 13. prosince, a to pro úsek Šternberk – Uničov. Upozornily na to České dráhy. Další dlouhodobé výluky budou následovat i v roce 2020 a 2021 dle jednotlivých etap a postupu stavebních prací.

„Dopravce České dráhy proto musí po dobu výluky všechny vlaky ve vyloučeném úseku na trati číslo 290 nahradit autobusovou dopravou. S ohledem na delší jízdní doby po silničních komunikacích bude náhradní autobusová doprava organizována dle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí dopravce Vanda Rajnochová.

Výlukový jízdní řád firma zatím vydala jen na období do konce prázdnin. U skupinových přeprav stanovila povinnost nahlásit požadavek na přepravu alespoň 72 hodin předem.

Elektrizace a zásadní vylepšení tratě z Olomouce do Uničova je jednou z největších zakázek, které dala Správa železniční dopravní cesty v poslední době na stavební trh. Zakázku získalo sdružení firem Subterra, OHL ŽS, Eurovia a EŽ Praha s cenou 3,88 miliardy korun. Po dokončení půjde o první tuzemskou regionální trať, kde budou vlaky moci jet rychlosti až 160 kilometrů za hodině. Dnes je zdejší maximum „devadesátka“.

SŽDC chce následně zmodernizovat a elektrizovat i zbytek trati v úseku Uničov – Šumperk. Projektování už běží. Po dokončení celé modernizace vznikne alternativní objízdná trasa pro hlavní koridor Praha – Česká Třebová – Přerov.

Tagy České dráhy elektrizace trati OIomouc - Uničov SŽDC Top trať 290 Olomouc - Šumperk
41 komentářů