Infrastruktura Silnice

Na vytížené silnici I/35 přibudou ve Vysokém Mýtě semafory, má být tišší

Průtah silnice I/35 Vysokým Mýtem. Foto: www.vysoke-myto.cz
Průtah silnice I/35 Vysokým Mýtem. Foto: www.vysoke-myto.cz

Jedna z nejvytíženějších silnic I. třídy v zemi a důležitá spojnice mezi Čechami a Moravou projde v příštích měsících velkými úpravami. Ve Vysokém Mýtě chystá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kromě opravy povrchů také přestavbu některých křižovatek a zavedení světelné signalizace. 
Zakázku za 52,3 milionů korun bez DPH vyhrál Strabag, který porazil čtyři další firmy v soutěži. Vítězná firma už oficiálně převzala stavbu, oprava bude probíhat letos a příští rok. 
Jde o společný projekt ŘSD a města. Město zaplatí stavbu světelné signalizace, ŘSD stavební úpravy křižovatek a přechodů. Zatím nedojde k příliš velkému omezení provozu, nejprve se pokládá podél silnice kabelové vedení veřejného osvětlení a pro semafory. Stavební úpravy mají začít na konci srpna. 
Semafory vyrostou na křižovatkách s Pražskou ulicí a u Lidlu. Nové semafory mají být sladěné s těmi, co jsou na křižovatce s ulicí Prokopa Velikého, aby došlo k vytvoření takzvané zelené vlny. Pro snadnější odbočení vlevo dojde současně k úpravám křižovatky s ulicí Generála Svatoně.

Ve stadiu přípravy dokumentace jsme se s ŘSD dohodli, že k záměru přistoupí komplexně a do plánovaných úprav zahrneme kromě křižovatek také přechody pro chodce. I pro ně chceme zajistit bezpečný přechod,“ řekl místostarosta Martin Krejza.

Přechody u autobusového nádraží a u bazénu budou řízeny semafory, vysunutím chodníku do vozovky dojde k jejich zkrácení na 7,5 m. Stávající přechod u Mýtnice se přesune o 26 metrů blíže k okružní křižovatce mezi Základní uměleckou školu a budovu bývalé střední obchodní školy. K posunu přechodu dojde rovněž v Jeronýmově ulici, aby oba přechody na sebe vzájemně navazovaly. Všechny přechody budou nasvíceny.
Součástí akce bude i obnova živičného krytu, ta má nastat příští rok.

Může přinést i uzavírky a objízdné trasy, o nich zatím není rozhodnuto. Nově ve Vysokém Mýtě použijí takzvaný gumoasfalt, který má snížit hlučnost. 

Podle posledních výsledků sčítání dopravy v roce 2016 projede Vysokým Mýtem v pracovní dny za 24 hodin přes 20 tisíc vozidel. To je více, než na řadě úseků českých dálnic. Dopravu by měla vyřešit dálnice D35, její stavba je ale v nedohlednu. 

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Co třeba co nejdříve postavit ten kus D35 kolem Vysokého Mýta s dočasným napojením na stávající hlavní silnici (příp. úsek od jedné MÚK ke druhé)? Lidem ve městě se uleví, tranzitní dopravě taky. Ale jestli se budou pseudoekologické organizace jako na Moravě opakovaně odvolávat na ohrožené křečky, komáry a jiné „ohrožené“ druhy, tak to bude na dlouhé lokte.

  • to jsou vyhozené peníze, když se má co nevidět stavět obchvat VM jako součást D35. Dočetl jsem se , že již je vše v běhu, tak proč další investice do města

  • Přechod zkrácený na 7,5m je jinými slovy vozovka zúžená na 7,5m. Snad odpovědní pracovníci ŘSD ohlídají, aby pro nadměry zůstala potřebná průjezdná šířka. Nevín jestli to zde, na převážně železničářském webu, víte, ale I/35 je hlavní spojnice pro nadměry z Moravy do Čech (a samozřejmě i opačně) a občas se tam převážně v noci vozí opravdu hooodně velké věci, zejména do přístavů v Mělníku, popř. v Děčíně. A stačí jeden zádrhel a je na světě problém, který se dotkne mnoha nezúčastněných jako před lety na R 10 u Staré Boleslavi (závada jednoho z autojeřábů).

  • Přitom by stačilo začít rozestavět více úseků najednou místo postupně výstavby. Takýe úsek kolem Mýta, kde nejsou problémy s trasováním dálnice, by se mohl stavět např. současně s úsekem Opatovice – Časy. A městu by se pak hodně ulevilo

    • Také se domnívám, že lze-li smysluplně využívat tras rezervovaných pro budoucí dálnice pro budování obchvatů měst, mělo by se v co největší míře začínat právě tím = nejen v případě D35 a Vysokého Mýta!

Newsletter

Partneři