Na Vysočinu dorazily první RegioPantery, budou jezdit na spojích z Havlíčkova Brodu
Nová jednotky 650 RegioPanter pro Kraj Vysočina. Foto: České dráhy
Do konce léta má na Vysočině jezdit šest nových jednotek.
Do konce léta má na Vysočině jezdit šest nových jednotek.
To jsem zvědav co tam nasadí Jančura za rychlíky z Prahy
To už je dávno známo.
Mám to chápat tak, že soupravy loko+patro+klasa dojezdí?
Před 10 lety bylo pozdě. Výrazy těch „davů japonských turistů“ v 10:05 nebo kolik z Kolína do KH byly obvykle takové… dosti výmluvné.
jojo, patra pak budou od nového GVD jezdit v Praze a okolí.
Tak snad si někdy zajedou až do Třebíče..
Až tam sž natáhne dráty tak se tam možná ukážou! 😉😁
Nevíte někdo co bude nasazeno na Os Žďár nad Sázavou – Křižanov? Od července tam píšou zásuvky, nízkou podlahu a wifi 😀
Asi jihomoravské Moravie
NN tam pujdou 650 005 a 650 006, to jsou ty dva dvouvozové pantery z Brna, ale co bude s těmi pěti trivozovyma (v sérii s třemi z OK, které nejspíš kvůli montáži ETCS teď moc nejezdí ale jezdí do Koutů)
To těžko. Je to celé v Kraji Vysočina a Ibalginy jsou s dotací vázanou na JMK, a tudíž smí jen po Kozlov.
Pro mínusáře: Když myslíte, že pojedou dál, tak pak dejte odkaz na fotku z některé z dalších stanic.
Není to až tak jednoduchý, nicméně Ibalginy můžou jen tam, kde je S3 (platí tarif IDS JMK). Údajně snad bylo i kraji Vysočina nabídnuto, že by ibalgin jel až do Žďáru, ale to samozřejmě nevyšlo, protože proč by kraj dělal kvalitní dopravu pro lidi.
Tak nebo tak, čísla vlaků se v Křižanově mění už teď, takže na 100 % dál ibalgin od změn v červenci nepojede.
Krásná zpráva – další region v ČR se civilizuje!
Jen tak dál! 🙂
Jenže mezi HB a Jihlavou v návaznosti na Vysočinu jezdí už několik let Renesance na Slavonice, kde elektrika není. Takže půjdou na Os, ktere nemají návaznost Vysočině ani na Rožmberk. Na Renesanci asi Regiofox, ale panter by byl lepší…
No aspoň, že tak…. To co tam na OS jezdí teď je hrůza hrůz…
Tak ono je to děláno záměrně aby to nenavazovalo na nic. Respektive navazuje to pouze na Oska směr Kolín a Žďár, z nějakého nepochopitelného důvodu je tam však 12 min čekání.
Ten důvod je zcela pochopitelný pro někoho, kdo se vyzná v problematice jednokolejky. A i těch návazností je tam trochu více, zejména o víkendu. Každopádně je snad jasné, že vesnice mezi městy nemohou zdržovat vzájemné spojení těch měst + tranzitu, nota bene když z těch vesnic typicky jede většina lidí tak akorát do těch okresních měst a zpět.
Budou to směr Kolín zdvojovat? Vím, jak to občas v KH vypadá…
Turisti si tu chvíli do/z Kolína mohou postát, nožičky snad mají.
Ono to není jen mezi Kolínem a KH, o víkendu je kolikrát v osobáku plno až do HavlBrodu.
Jezdil jsem tím mimo ranní a odpolední špičky ve všedních dnech i víkendech, tohle jsem nějak nikdy nezaznamenal, vždycky volná čtyřka nebo kupé..
Já jsem tím několikrát jel o víkendu a patrák vždy dost solidně obsazen nahoře i dole, jednou jsem z rychlíku viděl, jak v jedné z nerychlíkových stanic čeká na osobák do Kolína dost velký ranec lidí.
Jezdil jsem tím mimo ranní a odpolední špičky a tak jsem špičkovou frekvenci nikdy nezanamel.
Nebudou zase jezdit Vrchlice?
Od 3 července budou ale jenom ve všední dny. Od prosince 2024 budou jezdit až do Čáslavi. Doufám že tam vrátí aspoň na ten rok a půl elefanty, protože to co tam má jezdit je hrůza.
Elefanti do Čáslavě nemůžou.
Myslím zatím jen do Kutné Hory. I sám ROPID uznává že klasické soupravy jsou to nejhorší co má
Kam zamíří těch zbylých 14 dvouvozových panterů?
3 do Královéhradeckého kraje, 5 jsou některé nedodělky v Jihočeském kraji a ty poslední spolu se všemi zvouvozovymi z OK půjdou do MSK.
Všechny ne 4 půjdou do MS kraje a 2 v OL zůstanou
Tak o tom nevím. Pokud vím tak v MŠ budou 2 dvouvozové 7ev, 11 15ev a 2 20ev.
Vcelku by mne zajímalo proč nepořidí ČD Jihočeský kraj, Vysočinu či Plzeňský kraj jednosystémové jednotky na 25 kV AC podobně jako to udělal Jihomoravský kraj. Vzhledem k postupnému přepínání tratí v ČR budou mít tyto jednotky uplatnění i po případné změně dopravce v jiném regionu.
Třeba proto,že nechtějí regionální vlaky ukončit v Kutné Hoře?
Plecháč i když byl dvousystémový tak by to možná zvládl i do Kolína stejně jako kdysi jezdil do Kadaně Prunéřova, Berouna a Benešova.
A zpátky z Kolína by se dostal jak, prakem?
😃👍
Cestující si vlak vytlačí…
Plecháč (242) je POUZE střídavý. S Os končil vždycky ve Zdicích a náklady se buď přepřahaly ve Zdicích nebo samospádem do ranžíru, neb dělení bylo před ranžírem.
V Benešově jsem plecháč ( 242 ) v životě neviděl 😉.
Ten by tam snad vlastní silou ani nedojel, to stykové místo DC/AC je od stanice dost daleko.
V Berouně se tu a tam objeví ale dnes už jen na nákladním nádraží. Tam někde se nachází AC/DC. Jsem zvědavý jestli se Plecháči dožijí roku 2026 kdy bude střídavý proud na okraji Prahy a půjde vůbec o první asi kilometr dlouhý úsek v Praze.
V Berouně jsem Plecháč v životě neviděl, Laminátku ano. Dnes je styk před vjezdem do Berouna, je to sice z kopce, ale skoro 3 kilometry.
Proč mám pocit, že rozeznáváte lokomotivy jen podle čela kastle a ještě k tomu blbě. A nejspíš si pletete 242 se 130 nebo se s 123.
Další expert na sebevědomé šíření naprostých kravin…
Starý přechod byl nedaleko zbouranýho mostu u Mokré Lhoty. Maximálně jsem viděl laminátku, jak přitáhla náklad do Bystřice a tam přepřahala. Čekala na náklad od Benešova, pak se lokomotivy přepřahly a svištěly se svými náklady dál 😉.
Co se týče krajů Plzeňského a Jihočeského, tam je ten dotaz validní. Stačilo by pouze pár obojetných kusů pro zajíždění do Berouna/Benešova a zbytek by mohl být pouze střídavý. Nevím ale jaký je cenový rozdíl mezi AC a ACDC verzí, jestli stojí za to ušetřit výměnou za nemožnost jezdit po celé síti vlastní silou (třeba do Prahy na soustruh).
Asi to bylo i protože Škodovka tehdy čistě AC verzi „nenabízela“ a tudíž se ani žádné ceny srovnávat nemohly, ČD vzaly to co bylo. Taky nevím jestli v době nákupu prvních Panterů na linku do Horažďovic nebyla ve hře i možnost, že je jednou budou chtít nasadit i do Berouna (až pak to kraj vypsal s požadavkem nových vozidel).
Neusetrilo by se téměř nic.Dvousystemovy panter a čisté stridavy(Moravie) má jediný zásadní rozdíl v tom že veze navic stejnosměrný hlavní vypinac.Jinak je další koncepce el .obvodu naprosto stejna.Naopak u čisté ss panter by úspora byla znatelna.
Ještě je tam brzdový odporník – ten Moravie nemají, proto mohou pouze rekuperovat do troleje.
Stejně tak je ten dotaz validní i u Vysočiny.