Na Vysočinu dorazily první RegioPantery, budou jezdit na spojích z Havlíčkova Brodu

Nová jednotky 650 RegioPanter pro Kraj Vysočina. Foto: České dráhyNová jednotky 650 RegioPanter pro Kraj Vysočina. Foto: České dráhy

Do konce léta má na Vysočině jezdit šest nových jednotek.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan Coufal

To jsem zvědav co tam nasadí Jančura za rychlíky z Prahy

Petr Jetelina

To už je dávno známo.

Vendelín

Mám to chápat tak, že soupravy loko+patro+klasa dojezdí?

Tomáš Záruba

Před 10 lety bylo pozdě. Výrazy těch „davů japonských turistů“ v 10:05 nebo kolik z Kolína do KH byly obvykle takové… dosti výmluvné.

Tomariero

jojo, patra pak budou od nového GVD jezdit v Praze a okolí.

Elb

Tak snad si někdy zajedou až do Třebíče..

Havlis

Až tam sž natáhne dráty tak se tam možná ukážou! 😉😁

Ať žije S3!

Nevíte někdo co bude nasazeno na Os Žďár nad Sázavou – Křižanov? Od července tam píšou zásuvky, nízkou podlahu a wifi 😀

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Asi jihomoravské Moravie

bvovka

NN tam pujdou 650 005 a 650 006, to jsou ty dva dvouvozové pantery z Brna, ale co bude s těmi pěti trivozovyma (v sérii s třemi z OK, které nejspíš kvůli montáži ETCS teď moc nejezdí ale jezdí do Koutů)

Granja

To těžko. Je to celé v Kraji Vysočina a Ibalginy jsou s dotací vázanou na JMK, a tudíž smí jen po Kozlov.

Granja

Pro mínusáře: Když myslíte, že pojedou dál, tak pak dejte odkaz na fotku z některé z dalších stanic.

Ať žije S3!

Není to až tak jednoduchý, nicméně Ibalginy můžou jen tam, kde je S3 (platí tarif IDS JMK). Údajně snad bylo i kraji Vysočina nabídnuto, že by ibalgin jel až do Žďáru, ale to samozřejmě nevyšlo, protože proč by kraj dělal kvalitní dopravu pro lidi.

Tak nebo tak, čísla vlaků se v Křižanově mění už teď, takže na 100 % dál ibalgin od změn v červenci nepojede.

Jarda

Krásná zpráva – další region v ČR se civilizuje!
Jen tak dál! 🙂

MJS

Jenže mezi HB a Jihlavou v návaznosti na Vysočinu jezdí už několik let Renesance na Slavonice, kde elektrika není. Takže půjdou na Os, ktere nemají návaznost Vysočině ani na Rožmberk. Na Renesanci asi Regiofox, ale panter by byl lepší…

Martin

No aspoň, že tak…. To co tam na OS jezdí teď je hrůza hrůz…

Jaroušek

Tak ono je to děláno záměrně aby to nenavazovalo na nic. Respektive navazuje to pouze na Oska směr Kolín a Žďár, z nějakého nepochopitelného důvodu je tam však 12 min čekání.

Tomáš Záruba

Ten důvod je zcela pochopitelný pro někoho, kdo se vyzná v problematice jednokolejky. A i těch návazností je tam trochu více, zejména o víkendu. Každopádně je snad jasné, že vesnice mezi městy nemohou zdržovat vzájemné spojení těch měst + tranzitu, nota bene když z těch vesnic typicky jede většina lidí tak akorát do těch okresních měst a zpět.

Tomáš

Budou to směr Kolín zdvojovat? Vím, jak to občas v KH vypadá…

Dudr.

Turisti si tu chvíli do/z Kolína mohou postát, nožičky snad mají.

Jelen

Ono to není jen mezi Kolínem a KH, o víkendu je kolikrát v osobáku plno až do HavlBrodu.

Elb

Jezdil jsem tím mimo ranní a odpolední špičky ve všedních dnech i víkendech, tohle jsem nějak nikdy nezaznamenal, vždycky volná čtyřka nebo kupé..

Jelen

Já jsem tím několikrát jel o víkendu a patrák vždy dost solidně obsazen nahoře i dole, jednou jsem z rychlíku viděl, jak v jedné z nerychlíkových stanic čeká na osobák do Kolína dost velký ranec lidí.

Jiří Kocurek

Jezdil jsem tím mimo ranní a odpolední špičky a tak jsem špičkovou frekvenci nikdy nezanamel.

Alibaba

Nebudou zase jezdit Vrchlice?

bvovka

Od 3 července budou ale jenom ve všední dny. Od prosince 2024 budou jezdit až do Čáslavi. Doufám že tam vrátí aspoň na ten rok a půl elefanty, protože to co tam má jezdit je hrůza.

Alibaba

Elefanti do Čáslavě nemůžou.

bvovka

Myslím zatím jen do Kutné Hory. I sám ROPID uznává že klasické soupravy jsou to nejhorší co má

Richard

Kam zamíří těch zbylých 14 dvouvozových panterů?

bvovka

3 do Královéhradeckého kraje, 5 jsou některé nedodělky v Jihočeském kraji a ty poslední spolu se všemi zvouvozovymi z OK půjdou do MSK.

Avlaky

Všechny ne 4 půjdou do MS kraje a 2 v OL zůstanou

bvovka

Tak o tom nevím. Pokud vím tak v MŠ budou 2 dvouvozové 7ev, 11 15ev a 2 20ev.

noerf

Vcelku by mne zajímalo proč nepořidí ČD Jihočeský kraj, Vysočinu či Plzeňský kraj jednosystémové jednotky na 25 kV AC podobně jako to udělal Jihomoravský kraj. Vzhledem k postupnému přepínání tratí v ČR budou mít tyto jednotky uplatnění i po případné změně dopravce v jiném regionu.

Karel V.

Třeba proto,že nechtějí regionální vlaky ukončit v Kutné Hoře?

bvovka

Plecháč i když byl dvousystémový tak by to možná zvládl i do Kolína stejně jako kdysi jezdil do Kadaně Prunéřova, Berouna a Benešova.

Lukáš Chytil

A zpátky z Kolína by se dostal jak, prakem?

Tonda Sehnal

😃👍

Jiří Kocurek

Cestující si vlak vytlačí…

Lukáš Chytil

Plecháč (242) je POUZE střídavý. S Os končil vždycky ve Zdicích a náklady se buď přepřahaly ve Zdicích nebo samospádem do ranžíru, neb dělení bylo před ranžírem.

Kámo

V Benešově jsem plecháč ( 242 ) v životě neviděl 😉.

Jelen

Ten by tam snad vlastní silou ani nedojel, to stykové místo DC/AC je od stanice dost daleko.

bvovka

V Berouně se tu a tam objeví ale dnes už jen na nákladním nádraží. Tam někde se nachází AC/DC. Jsem zvědavý jestli se Plecháči dožijí roku 2026 kdy bude střídavý proud na okraji Prahy a půjde vůbec o první asi kilometr dlouhý úsek v Praze.

Lukáš Chytil

V Berouně jsem Plecháč v životě neviděl, Laminátku ano. Dnes je styk před vjezdem do Berouna, je to sice z kopce, ale skoro 3 kilometry.

Joe

Proč mám pocit, že rozeznáváte lokomotivy jen podle čela kastle a ještě k tomu blbě. A nejspíš si pletete 242 se 130 nebo se s 123.

Tomáš Záruba

Další expert na sebevědomé šíření naprostých kravin…

Kámo

Starý přechod byl nedaleko zbouranýho mostu u Mokré Lhoty. Maximálně jsem viděl laminátku, jak přitáhla náklad do Bystřice a tam přepřahala. Čekala na náklad od Benešova, pak se lokomotivy přepřahly a svištěly se svými náklady dál 😉.

Geralt

Co se týče krajů Plzeňského a Jihočeského, tam je ten dotaz validní. Stačilo by pouze pár obojetných kusů pro zajíždění do Berouna/Benešova a zbytek by mohl být pouze střídavý. Nevím ale jaký je cenový rozdíl mezi AC a ACDC verzí, jestli stojí za to ušetřit výměnou za nemožnost jezdit po celé síti vlastní silou (třeba do Prahy na soustruh).

Twix

Asi to bylo i protože Škodovka tehdy čistě AC verzi „nenabízela“ a tudíž se ani žádné ceny srovnávat nemohly, ČD vzaly to co bylo. Taky nevím jestli v době nákupu prvních Panterů na linku do Horažďovic nebyla ve hře i možnost, že je jednou budou chtít nasadit i do Berouna (až pak to kraj vypsal s požadavkem nových vozidel).

Vincenc

Neusetrilo by se téměř nic.Dvousystemovy panter a čisté stridavy(Moravie) má jediný zásadní rozdíl v tom že veze navic stejnosměrný hlavní vypinac.Jinak je další koncepce el .obvodu naprosto stejna.Naopak u čisté ss panter by úspora byla znatelna.

Dušan

Ještě je tam brzdový odporník – ten Moravie nemají, proto mohou pouze rekuperovat do troleje.

Granja

Stejně tak je ten dotaz validní i u Vysočiny.