Infrastruktura Silnice

Na Vysočině zprovozní dva nové obchvaty mezi Jihlavou a Žďárem nad Sázavou, vyšly na více než miliardu

Dokončování obchvatu Nového Veselí. Foto: Kraj Vysočina
Dokončování obchvatu Nového Veselí. Foto: Kraj Vysočina
Dva obchvaty zkrátí dobu jízdy mezi Jihlavou a Žďárem nad Sázavou, z velké části je platí evropská dotace.

Řidiče mezi Jihlavou a Žďárem nad Sázavou čeká od listopadu podstatně rychlejší svezení. Stavaři finišují se stavbami obchvatu Nového Veselí na silnici II/353 a Velkého Beranova na silnici II/602.

Po novém obchvatu Nového Veselí na Žďársku začnou auta jezdit 30. října. O termínu zprovoznění nových 5,1 kilometru silnice druhé třídy informoval  kraj na svém facebookovém profilu. Ve stejný den by se měl podle dřívějších údajů kraje zprovoznit i nový silniční obchvat Velkého Beranova, který také ulehčí cestování mezi krajskou Jihlavou a Žďárem nad Sázavou.

Náklady na oba obchvaty jsou v součtu víc než 1,1 miliardy korun, kraj na ně čerpá evropské dotace. Na obou místech pracují stavební firmy od loňského jara. Obchvat městyse Nové Veselí a sousední vsi Budeč bude podle údajů kraje zhruba za 350 milionů korun, postavila ho firma Skanska.

Náklady na stavebně složitější obchvat Velkého Beranova jsou okolo 800 milionů korun. Tato nová část silnice je dlouhá 4,2 kilometru. Součástí stavby je pět mostů, opěrná zeď i protihluková stěna. Pracují tam firmy Eurovia CS a Colas CZ.

Na skoro 40 kilometrů dlouhé silnici mezi Jihlavou a Žďárem nad Sázavou už kraj v minulých letech postavil obchvaty Bohdalova a Jamného, na oba dostal dotace z EU. Vesnici Jamné objíždějí auta od června 2014, obchvat Bohdalova slouží od roku 2009.

Více informací o obou projektech je na stránkách Vysočiny: o Velkém Beranově a o Novém Veselí.

ČTK

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Beekee

Supr. až na to okružku na nesmyslé křižovace u Nového Veselí. Jsem zvědavej, kolik lidí se tam rozstřelí 🙁

LKB

Konečně vede na většině trasy Jihlava – Žďár nad Sázavou standardní kapacitní silnice 21. století, hurá :-). Ještě by to chtělo odstranit neštěstí blížící se třetím třídám u Stáje a dotáhnout obchvat Žďáru na trase Nové Město na Moravě – Jihlava (to ale jde, pokud vím, za státem tj. ŘSD).

Tonik

Hlavně si pamatovat, že je to OBCHVAT, ať u něj do roka a do dne nestojí stavby s výjezdem.

franzJosej

Zdarsko prevazne pracoviti katolici. super lidi. Nejakym zahadnym zpusobem se jim vyhlo dosidleni ‚novocechy‘ po 1945. To Iglau dostala na ptdeel

exttmis

Takový kecy si nech na schůzi vaši stranické buňky sudetoněmeckého sdružení a netahej to na stránky věnované dopravě.

Gloglo

Protoze iglau byla německá

VLK

U obchvatu Nového Veselí by bylo dobré napsat, že veškeré výkupy pozemků měl na starost starosta Nového Veselí a Budče. Myslím si, že i projektové dokumentace šli za těmito obcemi. Pokud by jsi za tím nešli sami, určitě by tam obchvat nebyl.

Vít

Jasně že jo. Např. V Salačově Lhotě a v Lukavci si za tím šli hlavně starostové. To by jinak nebylo nic.

Vít

Kraj Vysočina by mohl být příkladem pro ostatní kraje, co se týče silnic druhé třídy. Nyní se například staví ještě obchvat Salačovy Lhoty a na jaře 2021 se začne stavět obchvat Lukavce a jihovýchodní obchvat Jihlavy.

KLR

Tohle je ale „speciální“ dvojka. Větší smysl by dávalo, aby tudy vedla I/19 do Jihlavy.

Pavel

To je všechno hezké několikrát jsem jel přes Nové Domky a můj názor je , že to nebylo až tak nutné . Daleko horší je Havlíčkův Brod , viděl jsem frontu až za Skřivánek . Mnozí podotknou , že se již obchvat staví ano , ale nebylo by vhodnější ho stavět dříve než ten Jihlavský ? Asi né Jihlava je krajské město tak se mu musí dát přednost ať kamiony stojí třeba až do Štoků .

Aleš Stuchlík

Obchvat HB připravuje stát. Obchvat Nových Domků a jihovýchodní obchvat Jihlavy připravuje kraj.

Kalanis

HavlBrod je jednička – ŘSD. Tohle jsou dvojky – kraj.

Démon

Wow, to má parametry jako silnice I.třídy 🙂

MLB

Taky má podobný význam…

Jan

Ještě by to chtělo obchvat vesnice Zhoř / Stáj a cesta ze Ždáru na Jihlavu nebo D1 by byla dokonalá 🙂 Ale i tak tyto obchvaty urychlí jízdu a jsem za ně rád !

Paul

U Stáje vede silnice bokem vesnice, tam je obchvat zbytečný. Průjezd Zhoří je taky rychlý.
Když už další obchvat, tak určitě Rudolce. Tam se přímo vybízí tato varianta:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.8329490&y=49.4709155&z=14&rm=9kCqLxU-0dfO0gNufK0ZPf81JEfa1ffQfk0fgfA0fSW

Anebo zkratkou mezi rybníky:-)
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.8380774&y=49.4739273&z=14&rm=9k0ylxUWi7V1g8j80WCU1TZgR1Zyg61ZPgO1ZxgX0gQpgP0gQZg1NgeRg60UEgO0VVZ0N0U0N0

smart

Tak ono se s tou první uvedenou variantou i počítá. Viz územní plán: https://data.zdarns.cz/ORP/up/00000589.pdf

smart

A ještě se počítá s obchvatem Rytířka. Ten je dobře patrný i na mapy.cz.

Paul

Rytířsko je už pěkných pár let u ledu. Předpokldám, že to pořád stojí na tomto:
https://vysocina.rozhlas.cz/kolem-obce-rytirsko-na-jihlavsku-nelze-postavit-obchvat-brani-mu-jediny-clovek-7144901

smart

A to se za sedm let nikam neposunulo? S každým dalším otevřeným obchvatem ne této trase se asi vznese otázka a tlak na dokončení těch zbývajících…

Kalanis

Salááám

Paul
Mašinka

Přesné! Jezdil jsem z Jihlavy na Žďár denně ve čtyři ráno a tenhle úsek, prakticky po Rudolec, byl kritický.
Ale Nové Veselí má stupeň důležitosti 1, i když bude Zeman bydlet někde na Lánech. Tohle mu zajisti hlasy ……..

Kubrt

Zaplať Pánbůh už Zeman žádné hlasy sbírat nebude.

František

Jen drobnost pro autora článku: obchvat Velkého Beranova je na II/602, ne 601

Libor

Parádní práce ! A nezvykle rychle postavený.

Kalina

Je to pochopitelné, ten projekt je sledovaný z nejvyšších míst.

Libor

…ale to přeci vůbec není špatně, když šéfíci vědí, jak se to ve firmě koulí…

Jarda Š.

Jo, jo, museli spěchat, aby se pan prezident dožil obchvatu své chalupy.

Favorit

Jasný, všechno nám zařídil Zeman, včetně jednání s majiteli pozemků o výkupu. A hlavně, ta silnice je úplně mimo jeho chalupu, ten ty auta ani nevidí a neslyší :))

realista

Daň za soustavné problémy na D1, které se přenášejí i na okolní komunikace: jsou to jistě zajímavá a technicky dobrá díla, z pohledu dotčených obcí asi i skutečně užitečná (pro řidiče ale zjevně generující o kus delší cestu), ale ve výsledku jsou to jen další jizvy v krajině …

švestka

Jak jinak byste chtěl jet od dálnice do Žďáru než přes Nové Veselí?

Jiří Kocurek

Jojo, když je na poli mez, tak je to superskvělé. Když ji tam někdo vytvoří, tak je to jizva v krajině. Lomy jsou super, skvělý habitat, jen se nesmí vytvářet. Rybníky jsou super pro vodní ptactvo, ale běda tomu, kdo by chtěl rybník postavit. A běda tomu, kdo zorá louku, aby sousedních 60 m2 osel trávou. Nedejbože porazí suchou jabloň aby zasadil štěp.

Martin

Přesne! Kolikrát si říkám, co by se dělo, kdyby chtěl někdo teď postavit druhé Nové mlýny. Ale udělat na těch současných ještě jeden most… Most přes Sázavu taky vadí, ale že je celé údolí zaneřáděné různými boudami je OK.

Ještě k tématu – z hlediska bezpečnosti a jednoduchosti výstavby/ceny bych uvítal na téhle silnici ještě obchvat Rytiřska.

Rennspeed

No tak jsou v krajině další „jizvy“, no a?!? Proč Vám to vadí? Lidská existence je taky pro planetu Zemi, tj. tu Vaši „krajinu“ jen zlo, zhouba a rakovinné bujení. Co s tím uděláte aby jí bylo lépe, když Vám na jejím blahu tak záleží? Zastřelíte se? Skočíte do Macochy? Co teda bude? Jenom slova a skutek utek?!?

Jackub

Lidská existence je pro planetu jen kratičký, epizodní záblesk. Troufnu si tvrdit, že mnohem víc ji už mockrát zdevastovaly výbuchy supervulkánů či dopady meteoritů. Tím, samozřejmě, nijak nezlehčuji to, že člověk opravdu dává životnímu prostředí co proto. Ale myslet si, že člověk je to nejhorší, co ji potkalo, je nesmyslné a svým způsobem i namyšlené…

Jiří Kocurek

Oni většinou tidlencti uvažují ve smyslu „lidi = ti ostatní“. Namyšlenost? Spíš nenávist vůči lidem. Někdy dokonce ideologicky vštípená.