Na Vysočině otevřeli další obchvat. Dopravu vyvedl z osady se 17 obyvateli
Obchvat Rytířska. Foto: Kraj Vysočina

Jde o další z dokončených obchvatů na silnici z Jihlavy do Žďáru nad Sázavou.

Jde o další z dokončených obchvatů na silnici z Jihlavy do Žďáru nad Sázavou.
malé městečko, velkého významu. Teda pro nás majitele Tesel, případně dalších EV. 12ks Superchargerů na 17 obyvatel. Takovou hustotu rychlonabíječek na 1 obyvatele asi žádné město jen tak nepřekoná.
Pamatuji si jak to blokoval jeden muž. Asi umřel 🙂
A to se vyplatí 🤮. Levněji by vyšlo těm lidem postavit nové bydlení kousek vedle
+ baráky zbourat a ten kilometr silnice stejně postavit nově.. nechci slevu zadarmo..
Je vidět, že jste tam nikdy nebyl…tam nešlo o baráky, ale o úzkou a klikatou silnici mezi dvěma již homogenizovanými úseky. Ale tak hlavně, že jste se vyjádřil…
Snad byste nechtěl, aby se Miloslav před napsáním svého myšlenkového traktátu na první dobrou nejdříve podíval, jaký problém vlastně ta přeložka řeší..
https://mapy.com/s/butadepugu
No vidite, a podobnych banalnich prelozek se zhusta na zeleznici nedockame ani na tech nejdulezitejsich koridorech. A jako ze tech snadno resitelnych oblouku po tratich mame nepocitane. Kazda vetsi oprava trati by vzdy mela tyto smerove problemy resit.
Bohužel je to tak. Mnohdy železnici v časové konkurenceschopnosti nahrává pouze ucpanost měst a nedostatek parkovacích míst.
A vetsinou nema ani tak sanci…….
Pokud si na do dráha vydělá, budou i přeložky. Zatím jen žere desítky miliard ročně z veřejných peněz vydělaných jinde a jinými.
No problem je, ze ty miliardy se nevyuzivaji na ty prelozky, aby zeleznice mela co nabidnout, ale pouze se vse bastli v puvodni stope drahy, ktera je u nas v drtive vetsine pripadu poplatna parametrum druhe pule 19. stoleti.
Jak si na sebe prosím vydělává tahle nebo spousta jiných přeložek?
Silniční síť funguje jako celek s výrazným ekonomickým přebytkem pro veřejný rozpočet. Pro každý stát je motorem ekonomiky právě silniční doprava, nejinak je to v ČR.
Doprava jako motor ekonomiky je teda hodně velký eufemismus…
Jasně, zato na silnicích se objevují zlaťáky samy. Probuďte se, nežijeme v Mario Carts,
Silnice jsou výdělečné? Můžete mi to doložit?
Viz příjmy státu z daní a poplatků souvisejících s phm a silniční dopravou vs. veřejné výdaje na dráhu bez jakékoli návratnosti.
A nevíte, jak ti jiní by vydělávali, když by neměli infrastrukturu? Já jen jestli si uvědomujete, že k tomu, aby někdo mohl vydělávat, jak píšete, tak potřebuje dost dalších služeb, které nejsou od toho, aby sobě vydělávaly.
Přesně tak. Ale Motoristi a jiní nám budou tvrdit, jak se stát chová rovnocenně ke všem druhům dopravy. Tak určitě.
Chovat se má rovnocenně podle ekonomických přínosů jednotlivých druhů doprav. Dosud je ekonomika dráhy pro stát výrazně ztrátová.
Ono se jich moc nedostává ani na té silnici. Když si srovnám cestování po silnicích 1. a 2. třídy u nás a v Německu. Tak máme v tomhle ohledu brutálně co dohánět. Ne že by tomu v jiných ohledech bylo jinak.
No neni to dokonale, ale tech ochvatu alespon na silnicich prvnich trid je dnes uz skutecne dost, nemluve ze tak jak rostou dalnice tak stahuji dopravu z mnoha mest….krasna ukazka prave D35 kolik stahla dopravy z Hradce, v nejblizsi budoucnosti V. Myto, Litomysl….
Ona je to hlavně krásná ukázka něčeho, co už mělo 20 let stát. Tím posílám pozdrav V. Bártovi.
Asi to bude i tím, že přeložka na železnici nezabrání žádným nehodám narozdíl od přeložky na silnici. Jsme malá země, takže zrychlení vlaku o 5 nebo 10 min. nic neřeší. Má se postavit VRT než řešit nějaké nové koridory, které budou vždy nějakým kompromisem.
Jenze s timhle pristupem muzeme zeleznici prakticky zavrit. To je jako kdybyste rekl, jelikoz stavime dalnice, tak na zadnych jinych silnich s nicim nepohneme, vsechny jednicky stale pres namesti mest a skrze vsechny vsi.
Zavírat se nemusí, stačí zachovat stávající stav + nové VRT. Srovnání s výstavbou dálnic a silnic je mimo, tam se zachraňují životy, jak už jsem psal…
A co zachranit ty zivoty tim, ze lide budou jezdim v mnohem vetsi mire nesrovnatelne bezpecnejsi zeleznici. Aby to ale udelali, zeleznice jim musi nabidnout alespon trochu srovnatelne dojezdove casy s autem.
Jenže srovnatelné časy s autem (lepší) nabídne právě jen VRT. Bydlím na Vysočině a do Brna nebo Prahy to budu mít vždy rychleji autem po relativně bezpečné dálnici než po současných koridorech vlakem a to i kdyby se o pár minut zrychlili nějakými přeložkami.
Dále třeba autobusem můžeš obsloužit všechny lidi narozdíl od vlaku.
Aneb VRT do kazdeho mesta……, uplne nepotrebuji, aby byl vlak nutne rychlejsi nez auto, muze byt klidne i o neco pomalejsi, ale nesmi to byt nasobky casu oproti jizde autem.
Nemluve o tom, ze rychlostni cimburi, ktere je prakticky na vsech nasich tratich take dramaticky zveda energeticke naroky nasi zeleznice.
Takže VRT, byť třeba „jenom“ na 200 km/h. Modernizací stávajících tratí obvykle nedosáhnete ani 120 km/h mimo těch, které už dnes mají koridorový charakter, ale třeba jen zanedbaný svršek a nízká převýšení (nová Tišnovka typicky). Pokud se „spokojíte pro úsporu“ třeba se 140 km/h, tak stejně děláte totální přeložku mimo těch pár tratí v nížině, a za cenu asi tak 75% VRT. A dost často i za oddálení od některých obcí. Nejde o to mít „VRT všude“, jde o to mít VRT v takovém rozsahu, aby to sloužilo jako základ, na který když se pak navěsí optimalizace navazujících tratí (i… Číst vice »
Za kilometer takejto úplne novej cesty len 90 miliónov? Tak málo? U nás by to stalo minimálne 4-násobok. Tu len 30 milionov sa účtuje za kilometer cyklochodníka. Za 90 by bol možno násyp pod takúto cestu.
Obchvat – super, že už je, to místo bylo strašné.
Ale proboha, když už se dělal nový povrch až k nájezdu na D1 a celkově v té oblasti byl výrazně menší provoz, tak opravdu nešlo udělat ještě pár set metrů asfaltu navíc k nájezdu na brněnskou D1? Pod dálničním mostem je to extrémně děravé a zbytek taky nic moc…
Jenže i kdyby se ty nemovitosti vykoupili, tak by stejně přeložka byla potřeba neboť směrové vedení tam není vyhovující, možná by nestála 90M, ale méně, ale společně s těmi výkupy je možné že by to vyšlo podobně.
A jak dlouho na ten obchvat čekali, co ?
A kolik takových podobných případů v ČR je – stovky,
no !
Že by to bylo déle než v Příbrami, kde první jednání o obchvatu proběhlo v roce 1969?
Zas nemusíme se úplně ponižovat. Těch obchvatů, které vznikali za posledních 30 let a stále vznikají další je opravdu velké množství.
Přesně tak, proto jde v Příbrami jedna dezinformace o nějaké žábě na prameni.
Sice jen 17 obyvatel, ale dědina v těsné blízkosti sjezdu/nájezdu na dálnici, poslední/první překážka na úseku, kde se musí nejen snížit rychlost, ale zároveň roh baráku koukal do cesty a TIR měli co dělat, aby neurvali okap.
Můj osobní názor je, že toto se vyplatí. Lidé mají klid v centru a řidiči mají klid na cestě. Navzájem si nebudou překážet.
je to tak obchvat malé vesničky může být často víc než obchvat typu okresního města, kde velká část dopravy směřuje právě do města. Jinak Vysočina hodně dobře jede.
Přesně tak. Ten titulek je lehce bulvární. Potřebnost obchvatu se přece neposuzuje počtem „obchvácených“ obyvatel, ale počtem vozidel a tím, jak se zlepší parametry průjezdu.
Otázka do pranice ovšem je, zda v tomto konkrétním případě nebylo efektivnější ty baráky vykoupit a zbourat (popř. část z nich)… – ne že bych to třeba chtěl zažít nebo jim to vyloženě přál, ale třeba by to fakt bylo podstatně levnější.
Navíc nejde o první případ obchvatu tak malé osady v tomto kraji.
Už před více než 10 lety byla vybudována přeložka obdobně malého Dolního Chlístova (osada na dohled od tratě č. 230) https://mapy.com/s/mogoreroba
Ono i to odbočení ze silnice od Kozlova bylo jak ruská ruleta. Za mě je to pozitivní zpráva. Z původní silnice Jihlava Žďár už toho moc naštěstí nezůstalo
Otázkou je, jaké bude odbočení na té nové křižovatce. Je tam zatáčka, protihluková stěna, ale snad budou rozhledy OK.
Doufam, ze tam nejsou dve kruhove krizovatky, jak dnes byva zvykem na obchvaty mest ve velkem cpat.
5,29mio na obyvatele. Super, aby lidi nezatěžoval doprava, postavíme obchvat každé hájenky. Tak snad klesne počet případů rakoviny, díky tomuto ekologickému opatření.
Jde taky o plynulost a bezpečnost dopravy.
Tady by to za to stálo, i kdyby tam nikdo nebydlel, protože parametry té silnice v tomto úseku byly vyloženě na pendrek.
Tak především musí zaznít, že to je/měla být součást již dříve zprovozněného obchvatu sousedního Jamného. Jenže, tady se výstavba zasekla na nesouhlasu vlastníka pozemku (lesa) dotčeného výstavbou. Tento „nejkratší obchvat“ u nás, se tak otevřel až nyní. O jeho důležitosti je zbytečné polemizovat, stačí pohled do mapy.
Zase to stalo jen 90m za skoro kilometr silnice.
Zrušila se úzká klikatice ještě s omezením na 40kmh.
Jako dobrý výsledek.