Na východě Slovenska začíná elektrizace 20 kilometrů trati do Moldavy nad Bodvou

Motorový vůz 813 ve stanici Moldava nad Bodvou. Foto: Jakub0606 / Wikimedia CommonsMotorový vůz 813 ve stanici Moldava nad Bodvou. Foto: Jakub0606 / Wikimedia Commons

Trať je součástí mezinárodního koridoru z Košic do Zvolena, rychlost se nezmění.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začnou s elektrizací dalšího úseku své sítě. Trať ze stanice Haniska pri Košiciach do Moldavy nad Bodvou modernizuje za 58,8 milionů eur (1,505 miliardy Kč) sdružení firem Eltra a TSS Grade.

Podpis kontraktu oznámily ŽSR v tiskové zprávě. „Obyvatelům přinese rychlejší a pohodlnější cestování do Košic. Věřím, že i díky elektrizaci lidé upřednostní vlaky jako nejekologičtější formu dopravy,“ řekl Andrej Doležal, ministr dopravy a výstavby.

Elektrizace počítá se stejnosměrným napájením 3 kV, trať bude ale připravena pro budoucí přepnutí na střídavé napájení. Součástí akce je modernizace zabezpečovacího zařízení a přepnutí na dálkovou obsluhu dráhy. Dojde také k úpravě stanic a zastávek. I nadále budou vlaky jezdit maximálně stokilometrovou rychlostí, díky nasazení elektrických jednotek by měly vlaky dosáhnout lepší dynamiky jízdy a zkrátit se tak jízdní doby.

Délka modernizovaného úseku je 20 km. Dosud je trať elektrizovaná z Košic jen do stanice Haniska při Košiciach. Trať je přitom součástí hlavního jižního železničního koridoru Košice – Zvolen – Bratislava, který je v síti TEN-T. Náklady na akci zaplatí z velké části Evropská unie.

ŽSR počítá ve svých plánech s další elektrizací ve směru na Banskobystrický kraj (Moldava nad Bodvou – Fiľakovo a Fiľakovo – Zvolen). Na Slovensku je aktuálně 1577 kilometrů elektrizovaných tratí.

Tagy elektrizace tratí Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou Železnice Slovenskej republiky ŽSR
90 komentářů