Na východě Prahy vznikla další cyklostezka, usnadňuje příjezd k nádraží v Klánovicích
Parkování kol v Klánovicích. Foto: FB Zdeněk Hřib
Lidí na kole se dočkali oddělené cesty od aut.
Lidí na kole se dočkali oddělené cesty od aut.
Neznám místní poměry. Ale klasicky megalomanské neudržitelné, české. Jako kdyby se před 15 lety nemohli podívat do Holandska. Mizerná nekvalitní česká státní správa.
Ještě dva detaily
Ten nájezd z konce cyklistezky bypadá tak, že cyklista sjíždí v protisměru do rušné křižovatky, kde se odbočuje vlevo. Každý soudný člověk na kole pokračuje dál.po chodníku
Stále stavíme nejdražší cyklostezky v Evropě. Kilometr bratru za 20 mega. A to nebyla novostavba, ale rekonstrukce. Navíc zpoždění 7 měsíců. Asi vítr
No bude jen otázka času, než z toho kopce (sjezdu z konce cyklostesky) směr k nádraží to nějaké dítě neubrzdí a vlítne tam pod autobus…
Teď ještě mít na nádraží parkování pro kola, které by kapacitou a uživatelskou přívětivostí odpovídalo spádové oblasti. T.j. něco na bázi cyklověže. Cykloboxy se hodí spíše do Tatců.
Mimochodem je to jediný způsob, jak odčerpat pár aut nadivoko parkujících v okolí nádraží.
Takže žádná cyklostezka, ale jen chodník s legalizovanou jízdou cyklistů. No, potěš koště, ale tak člověk může tu silnici využít i tak. (Cyklista musí využít jen souběžnou stezku pro cyklisty, ne smíšenou stezku, tedy stezku pro chodce a cyklisty).
Jinak opatření na kraji Prahy je fajn, ale chtělo by to zlepšit prostředí i v centru, třeba uzavřením Smetaňáku a Malé Strany pro průjezd, nebo primární rychlostí 30, místo 50.
Povinné užití cykloinfra bylo zrušeno minulou úpravou zákona. Od 1.1.2022.
Ono v zásadě pořád platí, ale jenom ve specifických případech (max. pokud vede cyklostezka napravo od silnice, soubezne s ni a je úplně v pořádku)
A teď, jak je to doopravdy. Nový kus cyklostezky je samozřejmě fajn, je to pohodlný, široký. Ale i po starém chodníku, který v místě vedl, se normálně jezdilo. V článku chybí zcela zásadní informace o tom, že tato nová supr trupr cyklostezka končí asi 500m před nádražím. Zbytek musite jako cyklista absolvovat po příjezdové silnici k nádraží, ktera je po jedné straně využívána jako parkoviště a především ráno je tam intenzivní provoz. Na silnici se díky parkujicim nevyhnou 2 auta a jen taktak tam projedou autobusy. Když na kole potkáte na teto silnicce autobus, je to o život. Dopravně je… Číst vice »
No vida, cyklostezka k železnici, to je dobrá věc a dává smysl. Narozdíl od cyklostezky místo železnice.
Mohu potvrdit, že nová trasa je určitě výrazným zlepšením proti původnímu stavu, určitě super pro kočárky. Co mně jako chodci zejména ve směru od nádraží do Újezda tak úplně nesedí je to oddělení / neoddělení trasy od silnice. Nemám vůbec dobrý pocit při chůzi, kdy mám auta na své straně v zádech, která povolenou rychlost v místě příliš nedodržují a já si připadám spíš, že jdu po silnici na špatné straně než na dedikované stezce. Stezku od silnice neodděluje většinou nic, max tak půl metru ničeho, obojí je ve stejné rovině. Stezka místy působí jako rozšířená krajnice. Čekal bych třeba… Číst vice »
Ty parkovací boxy na kola jsou perfektní. Kdyby tak byly standardem alespoň na nádražích a u veřejných institucí, především u škol.
A když Pepíček přišel pěšky, tak dostal poznámku: nebojuje s emisemi dostatečně.
Narážím na to, že většina děcek chodí do školy pěšky a do 10 let věku na tom kole bez doprovodu ani samy nesmí.
Jako pustit 6leté děcko samotné do provozu? Neblázněte, vždyť ho nějaký cykloun zmlátí, protože mu na cyklostezce zavazelo pomalou jízdou.
Není to k tématu, ale k trati. Zajímalo by mě, jak to bude s přejezdy na této trati. Například ten Úvalský se zachová nebo zruší?
Vzhledem k tomu, že na jeho místě je mimoúrovňové křížení zcela nereálné, bude nejspíše zachován na věčné časy.
Omlouvám se za OT, ale když jsme u těch stezek, v jakém stadiu je „rekultivace“ bývalé tratě přes Strašnice?
Nedávno Praha získala územní rozhodnutí. Je tu článek ze 4. května.
Díky, vyhledam