z prahy

Na výběr je stále více nákladních aut do zásuvky, zájemce o vůz bez výfuku si ale násobně připlatí 

Ilustrační foto. Pramen: UnicornIlustrační foto. Pramen: Unicorn

Na snižování emisí ze silniční dopravy razantně tlačí Evropská unie a výrobci jsou nuceni plnit stále přísnější limity.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MartinN

Už teď nemají kamionaci kde zaparkovat a to budou hledat ještě volnou nabíječku…
A jak to dopadne. Bude mít pauzu 8 hod, píchne to do nabíječky a hurá spát… Nebo si za 3 hodiny dá budíka a bude hledat nové místo na parkování?

Jirka

Všechno to závisí na infrastruktuře. Elektromobilita obnažuje problém, který jsme ignorovali a to, že není dostatek parkovacích míst (anebo přebytek aut).

Jan Sova

Myslíte jako že ty tisíce zahraničních kamionů denně jedoucích pod naší národní infrastrukturou jsou přebytkem?? To asi ano, ale v rámci celé Evropy. MartinN má pravdu v tom, že naše infrastruktura neodpovídá ani tuzemským potřebám, natož evropským požadavkům.

Zbyněk

hledáte problémy, kde nejsou. Infrastruktura se rozšiřuje a určitě ekamion nebude nabíjet na každé nabíječce, kterou potká. V současné době se jedná především o místní komunální dopravu, kde se auta nabíjí v areálu firmy. Kamiony pro mezinárodku budou technicky vypadat trochu jinak

Martin

Těším se až městská auta typu popeláři, MP, cisterny a kropicí vozy, budou elektro. Pěkně potichu a bez smradu přímo v ulici. Dojezd v rámci dnešních možností ideální.

Jirka

V Brně máme zatím první popelářský a pár rozvážkářů. A je to fakt změna.

Cestující

Tak váha elektrotahače je 10 tun, váha návěsu cca 6,5 tun, celková hmotnost soupravy je povolena 42 tun… takže 25,5 tun užitečná. A s dieselem je váha tahače cca6,5-7 tun. A dojezd na jednu nádrž 600l je při spotřebě 25l/100 2400km místo 30 km a odvezu o 4 po 800kg palety více. Tak nevím, ale těch 300 km elektro náklaďáku- to jezdí tak dodávky DHL…. myslím, že přes tyto PR články je jedná o dost slepou cestu v nákladní dopravě!

Hans

No, nevím u naftového tahače bude pohotovostní hmotnost blízko k 9t. Zásadní chybou je řešit dojezd. Zde je klíčové jestli jste schopen někde rychle dobít a pokračovat v jízdě. Řidiči musí také dělat přestávky.
Pokud bude cena elektřiny na kilometr menší než cena nafty spolu s emisními povolenkami,, není moc o čem přemýšlet. Nákladní vozy jsou na rozdíl od osobáků prakticky stále v pohybu.

panda

Dlouhá léta (spíše desetiletí) nejsou schopni zajistit dostatek parkovacích míst pro kamiony a najednou, v řádu pár let, budou místa i s nabíječkama?

Cestující

Nejlehčí tahač je Scania, kolem 6,8 a nejtěžší MAN 7,5 tun. 9 tun neměla ani Liazka..

Hans

Počítáte to i s plnými nádržemi?

Cestující

ano, pohotovostní. Je to důležité vědět pro každého dopravce, speditéra kvůli nakládce.
I každý šofér ví, kolik souprava váží a kolik může vézt aby nepřešvihl 42 tun celkové, respektive 48t u rozvoru náprav návěsu 1420mm.

Lukáš F.

Ne každý náklaďák je tahač, který jezdí přes půl Evropy. Některé náklaďáky například rozvážejí zboží do hypermarketů, jezdí krátké trasy a poměrně větší dobu stráví na nakládce a vykládce (kde by se teoreticky mohly dobíjet).

Cestující

Semi Truck od Tesly je tahač návěsů, a to Volvo je jak tahač tak 3 osý valník. To nejsou auta na rozvoz. Na ty jsou valníky/skříně do 20 tun. Ale i ty natočí více, než 300 km a že by během vykládky měli čas na nabíjení je -prozatím- utopie. Oni jsou totiž placeni za to, kolik toho za den rozvezou.

Pavel

Hypermarkety si navzájem konkurují především cenami zboží, jak dodavatele, tak dopravce tlačí do nejnižších možných cen. Dokud doprava na naftu bude levnější a flexibilnější, těžko si představit, že by tyto HM řetězce ve svých konsignačních skladech zřizovaly dobíjecí stanice. A pochybuji, že by spotřebitelé preferovali HM s dražším zbožím jen proto, že budou mít informaci „toto zboží bylo přepravováno vozidly na elektropohon“.

Alibaba

Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. 🙂

Jindřich

Kdy budou ty elektrifikované dálnice pro kamiony s trolejemi?

Alibaba

K čemu?
Dálková doprava v elektrické trakci je železniční.
Pro rozvoz z nějakých kontejnerových terminálů pak klidně baterie.

PeS

To já už se už roky těším na okamžik když na D1 předběhnu trolejbus !

Martin

To byl myslím někde pokus, ale z nějakých důvodů to odpískali. Detaily nevím.

Blume

Ve Svedsku.

TomášM

Nejenom, je to třeba na dálnici mezi Darmstadtem a Franfurktem nebo na Rku u Baden Baden

Alibaba

Tipnul bych si problém v napájení. Vzhledem k nízkému napětí je třeba mít měnírny hodně často.

Karel

Čím se budou nabíjet?

panda

Dieselagregátama!

Martin

Kdo chce, hledá způsoby.

Alibaba

A jaký jste našel?
Odkud tu elektriku budete přivádět, taky čím ten výkon přenesete na nabíjecí místo, kde ji budou vyrábět?

Ač skeptik co se týká aut na baterky si tohle vše třeba u osobních aut představit nějak dovedu.

Graylag

Elektřinou. Zkoušelo se i nabíjení „dobrou náladou“ a „pozitivní energií“, ale v obou případech testy ukázaly naprostý nedostatek na straně řidičů a tak se od toho raději upustilo.

Alibaba

Použil bych negativní energie, té je více…

MHD

Je potřeba pozitivní i ta negativní. Jinak nevznikne napětí 🙂

Zbyněk

proč to řešíte? Výrobci elektřiny i provozovatelé distribučních sítí jsou soukromé firmy a moc dobře vědí co dělají, pokud elektromobilitu obecně podporují. S Vaším přístupem před cca 100lety, bychom dnes svítili petrolejkama, protože kde by se ta elektřina pro každého brala, že?
Pokud budete chtít jíst jen třeba rohlíky, taky se budete strachovat, zda pekárny nezkolabují a kde se ty rohlíky budou brát?
Za mě jsou EV v současné době správná cesta a na Váš dotaz se EV budou nabíjet elektřinou… : )