- Železnice •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Voda •
- Zprávy
Na vltavském kanálu bude zdvihací železniční most, ŘVC už má zhotovitele
Na vltavském kanálu bude zdvihací železniční most, ŘVC už má zhotovitele
Ředitelství vodních cest dovedlo k podpisu smluv největší zakázku na vodních cestách za posledních pět let. Série staveb se přitom
Nechápu, proč musí mít Lužec kromě železničního mostu ještě 2 sliniční, vzdálené od sebe cca 150m. To nemůžou jeden z nich zbořit a ponechat jen jeden?
Zvedací most má jednu specifickou vlastnost – při plavbě příliš vysoké lodi se… ano, zvedá. Během jeho zdvižení, nemohou po mostě jezdit auta (resp. v případě železničního mostu vlaky). Proto je velmi vhodné, když se v relativní blízkosti od sebe nacházejí dva zvedací silniční mosty s tím, že v žádném okamžiku nejsou zdviženy oba dva najednou (plující loď musí chvíli vyčkat v prostoru mezi oběma mosty). Logicky předpokládám, že to bude i případ Lužce nad Vltavou. Něco podobného (dvojice zvedacích mostů na dohled od sebe, kdy po obou dokonce vede „železnice“, resp. dálková tramvajová trať) můžete najít např. zde: https://mapy.cz/zakladni?x=3.1977135&y=51.3271412&z=17&source=osm&id=80545&q=oostende.
Tak to jste mě opravdu pobavil. Srovnávat Lužec nad Vltavou s 1500 obyvateli a hlavní čtyřpruhový pobřežní tah v Belgii, kde projede jistě několik desítek tisíc aut denně je k smíchu. Navíc nevíte, že v Lužci bude jeden silniční most pevný, kde mohou auta jezdit bez omezení. Proto nechápu, proč se 150m vedle bude stavět most pohyblivý za desítky mil. kč.
Citace z tram-bus.cz o trati 094: „Kvůli malé vytíženosti nejezdí vlaky o víkendu, ale pouze několika spoji v pracovní dny. I tak jsou vlaky prázdné, cestující využívají zejména autobusovou dopravu, která je doveze bez přestupu do Kralup nad Vltavou nebo do Mělníka. O víkendu je v provozu pouze 1 pár spojů.“
Nestálo by redaktorovi za to zjistit, z jakého důvodu se budou investovat ty stamiliony do zdvihacího mostu na trati, která je napokraji zrušení? Že by nějaké lobby stavebních firem?
Kvůli 500m lokální tratě se bude stavět zdvihací most za stamilióny? Kdo tohle mohl povolit?
„Kvůli 500m lokální tratě“
Ne, most se bude stavět kvůli plavebnímu kanálu (aby po něm mohly plout i vyšší lodě).
„se bude stavět zdvihací most“
Ano, dle článku se stavět bude.
„za stamilióny?“
Dost možná jen za „jeden stamilión“, vydělím-li počet mostů celkovou částkou za realizaci akce.
„Kdo tohle mohl povolit?“
O „povolení“ ve smyslu „žádáme povolení, aby železniční most nebyl odstraněn bez náhrady, ale aby byl nahrazen zvedacím mostem“ nebylo potřeba žádat.
Lokálka do Lužce je přesně ten typ trati, který měl být už dávno zrušený. Je to jenom kratičký apendix, který napojuje malinkou vesnici. Dopravní obslužnost jde v tomto případě daleko efektivněji řešit autobusem s napojením na železnici v Kralupech. Díky takovýmto nesmyslným stavbám se pak odkládají daleko důležitější stavby, které by železnici ve výsledku pomohly daleko více. Tím tuplem, když je kvůli takovéto trati stavět složitý zvedací most. Asi by bylo dobré si uvědomi, že zatímco po vodě může při dokončení plavební cesty proudit mnoho zboží, případně lodě s turisty, tak po téhle lokálce bude jezdit tak akorát 810 vozící… Číst vice »
„Díky takovýmto nesmyslným stavbám se pak odkládají daleko důležitější stavby, které by železnici ve výsledku pomohly daleko více.“
Dodám, že z rozpočtu SŽDC nejde do této stavby ani koruna. Celé je to financováno (jak i z článku vyplývá) Ředitelstvím lodních cest.
Asi jste vůbec nepochopil pointu.
neznám to tam, ale otázka pro místní, nemůže ta silnice IIItřídy se zdvihnout napořád, udělat nadjezd?
Teď už je asi fakt jedno, že se pár kilometrů lokálky modernizuje za stamiliony.
My na to prostě máme! Hlavní tratě na 300, většina nákladu po železnici, kolem měst 4kolejky, Regionální doprava v půlhodině, hotové dálnice, obchvaty. Nepadá žádný most. Prostě jsme už předběhli Švýcarsko. Co teď dělat? Tak se pustíme ještě do vodních cest.
Snad už je pořádný slavný železniční zdvihací most v Kolíně, ne?
Ten se nezdvihá, není osazen žádnou technologií a možná nikdy nebude. I proto je slavný 🙂
A já myslel, že už jen marně čeká na stisknutí knoflíku před průjezdem první lodi … . Tedy zdvihací most bez technologie ke zdvihání, to je skutečně podvod.
A jářku za jednu miliardu.
( stavěl Viamont, tehdejšího ministra dopravy A. Řebíčka ODS)
V tomto obraze je pět mostů za 600 mega, jak za hubičku. 🙂