Na vlastní kůži z Prahy na Sicílii vlakem aneb inspirace Rudišem. Když jsou koleje i na trajektu
Interiér trajektu
Jak se cestuje po Itálii v den stávky a jaké to je vlakem na lodi?
Jak se cestuje po Itálii v den stávky a jaké to je vlakem na lodi?
Kontrola dokladů zcela běžná, prováděli Karabinieri s kolty proklatě nízko, ne všechny ale tak 80 % cestujících.Na trajekt k palubnímu lístku taky chtěli pas, ale jméno zkomolili tak, že to bylo zcela zbytečné.Podruhé chěli pas ale nedali lístek, bo už byla komunikace volně přeložena val,val už jsme mělo vyplout.Jelikož na Sicilii trávím měsíc, tak zkušenosti s VHD mám a pořád mě něco překvapuje.
Kdysi jsem jel jen kousek trasy z Neapole do Milazza na Sicílii. Dál už lodí na Stromboli bez vlaku. Na trajektu nám dali klasické přenosné dřevěné schůdky pro vystoupení a nastoupení do vagonu. Žádná technologie.
Tohle je denní spojení (Řím – Neapol – Siracusy/Palermo). Jezdí 2x denně. K tomu jsou ještě 2 páry nočních vlaků – z Milána a Říma celoročně, + jeden sezónní. Trajekty pro vlaky se tak v podstatě nezastaví.
Ty noční vlaky jsou tři páry denně, žádný sezónní již několik let není. Jeden z Milána a dva z Říma
Přečtu už až zítra.
Ale hned se musím pochlubit, že jsem to těsně po revoluci dal na FIPku za 25,- Kč jako batůžkář.
Z Prahy do Vídně, nočním vlakem do Říma. Coloseum, Vatikán, ovocný trh. Nočním vlakem do Palerma, zastávka u moře v Cefalú. A hned zpět to samé …
Já to samé a ve stejnou dobu. Akorát jsem na Sicílii pokračoval vlevo, to jest nádherná Taormina a až do Syrakús
Já se taky přidám. 1994 Praha-Mnichov-Florencie-Taormina-Neapol-Sorento-Neapol-Řím-Vídeň-Praha
Rovněž jsme mnohokrát cestovali na FIPku na trase sever Itálie – Sicílie s celou rodinou za pár drobných. Bylo to super.
Zaujalo mě nalodění ICčka i s lokomotivou. Já jsem byl na Sicílii relativně nedávno a tohle tedy nepamatuju, vozily se jen vagony, vytáhla to dieselovka a E.464 byly ryze ostrovní.
diesel to tahá na loď i nadále. Tyhle soupravy byly ale dělané tak, aby se vešly na trajekt.
Diky za povedeny clanek, Rudise doporucuju v originale nemecky, ma dost malou slovni zasobu a da se to precist i kdyz clovek umi nemecky jen lehce.
A v Cefalú nadále na povrchovém nádražíčku – výstavba nové tunelové dvoukolejky vč. nádraží v podzemí (podobného jako je v Sanremu) pořád není v tomto úseku u konce.