Na vlastní kůži: Z mrazů k moři za jeden den. Z Česka do Benátek za 560 korun
Railjet dorazil do Benátek. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Z Česka se do Benátek dostanete často s jediným přestupem.
Z Česka se do Benátek dostanete často s jediným přestupem.
Jel jsem před 7 lety z Vídně přes noc do Benátek a loni z Vídně přes noc do Boloně. Když pominu zpoždění (letadlo se též může zpozdit), tak cesta v pohodě.
Zajímavá reportáž, někoho popsaná cesta vlakem do Benátek může inspirovat.
Mě jen utvrdila v názoru, že místo vlakového masochismu poletím letadlem, pokud bude ta možnost a letenky za rozumnou cenu.
Asi tak, když si představím ten stres z toho hlídat všechny přestupy a kombinovat jiné vlaky kvůli různým stávkám, opravám poruchám a zpožděním, notabene strávit na cestě 13,5 hodiny ve vlaku. tak to fakt radši poletím přímo na Marco Polo anebo do Milána a pak Frecciarossou do Benátek.
Shodou okolností jsem nedávno cestoval do Benátek s příjezdem taky okolo 20h večer. Nejsem ani šotouš ani ranní ptáče, takže jsem vstával v 9h, v 10h jsem odcházel z bytu (na okraji Prahy), chvilku před 13h let do Bologni, odpoledne jsme si prošli město, dali si kafe a pak k večeru 2hodinná cesta rychlíkem do Benátek. Za tenhle celý den jsem byl v menším stresu než z představy, že bych musel absolvovat cestu popsanou v článku.
Sto lidí, sto způsobů cestování do cílové destinace.
Díky za zajímavé tarifní tipy a poznatky, ufff, na to aby člověk měl nějakej návod, jinak se v tom ztratí.
Takže dobrá polovina cesty ve stresu z přestupů, návazností, potenciálních a také asi reálných zpoždění, (ne)zařazení jídelního vozu… To se vyplatí.
Přesně….celý den na cestě, ve stresu zda chytnu připoj, zda připojí jidelak nebo budu celou cestu o hladu a žízní….a přitom letadlem jsem tam ani ne za hodku, obcerstveni si můžu koupit pokaždé…a letenku pri trosce štěstí koupím úplně za stejnou cenu a nemusím kombinovat X tarifu….prostě úplný nesmysl
Jel jsem z Prahy do Venezia S. L. a zpět přímým nočním vlakem v roce 1991 a 1993. Naprostá parada a protože to fungovalo, tak se to zrušilo. Spojení s x nejistými přestupy raději přenechám skalním šotoušům a vyznavačům adrenalinu a volím pohodlí auta nebo letadla.
Dá se to na 1 přestup ve Vídni.
Tohle jsem taky absolvoval s přestupem ve Vídni. Ale tam jsem pro jistotu strávil dva dny, abych další spoj stihl. Jinak tohle je opravdu reklama na nejezdění vlakem. Bohužel
Na Fipku 15 euro…..
cestování vlakem po evropě je dražší než autem 🙁
Taky pohodlnější
Za určitých podmínek jo, ale popisována cesta určitě nebyla pohodlnější než jet autem. Nestíhat přestupy, jet osobakem abych stihnul připoj. To rozhodně pohodlná cesta není
Co je na tom pohodlneho? Musím cestovat s xlidma, kterym kolikrát higiena nic moc neříká, musím se dostat na nádraží a z nádraží na určitý čas, pořád někdo z zeleznicaru sravkuje apod. S autem si vyjedu kdy chci a s kým chci,přímo od bytu a dojedu až do cile a většinou i výrazně rychleji
Přijde mi zbytečně složité jet přes Linz a Salcburk, z Prahy je to jednodušší s přestupem ve Vídni (6:44-10:49/12:24-20:05) a navíc je tam „přidaná hodnota“ průjezdu Semmeringem za světla i v zimě.
Přejezd přes Taury je ovšem rovněž výtečná „přidaná hodnota“ …
U této konkrétní cesty nevidím výhodu vlaku oproti autu. Jako vedoucí výpravy s dětmi a se seniorem bych prožíval stres kvůli zpoždění a neustále bych přemýšlel o náhradních možnostech. Cenu paliva spočítal jiný člověk níže. Při cestě autem můžu zastavit kde chci a navštívit další místa. Snad jen parkování – to je u Benátek pekelně drahé. Plus amortizace auta. Nepravidelně jezdím s rodinou vlakem do Hamburku (včetně návštěvy jiných míst po trase) a většinou dostávám očekávanou službu (EC, ICE, ne na Deutschlandticket). Přípravou ale také trávím hodiny a řeším náhr. možnosti. Vlak na delší vzdálenost s přestupy a přes více… Číst vice »
Nemusíte řídit, můžete si s dětma povídat, koukat z okna, hrát nějakou hru.
A stresovat se nemusíte. V článku to není zdůrazněno, že můžete jet i s jediným přestupem ve Vídni, na který je asi hodina půl. To vyjde v podstatě vždy.
A taky ekologie, vám to patrně nic neříká, ale jsou takoví lidí.
Je to hezký šot, ale rozhodně žádné terno. Nedovedu si představit, koho bych asi tak na něco podobného přemluvil.
Jo a těch pár vlaků za den vs vytížená dálnice (která nabízí podstatně lepší výhledy, protože vlak je povětšinou v tunelech) znamená jediné…….. Že vlak je zatím totálně nekonkurenceschopný 😛
Tak, že by byla dálnice na Budějovice od Tábora na jih nějak mic vytížená to se říct nedá, To není D1.
„Jo a těch pár vlaků za den vs vytížená dálnice (která nabízí podstatně lepší výhledy, “
_______
Po většinu cesty (Praha-Wien-Villach), jedete po hlavní trati, kde jezdí vlaků víc než dost. Dále pochybuju, že máte z dálnice lepší výhledy než z vlaku na Semmeringu. Navíc si toho výhledu moc neužijete, protože dáváte (nebo byste měl dávat) pozor na cestu.
Každý jsme jiný, všichni členové této cesty tu jsou dobrovolně. Ale říkám rovnou, že z řízení na rozdíl od jiných nemám prožitek, zvláště pak v kombinaci s dotazy Když už tam budeme.
Tak samozřejmě. Pokud je cíl se projet vlakem (nebo to nějak nenápadně na konkrétní eurotrip naroubovat), to je samozřejmě jiná. Pro normální jedince neznalé, jak řešit zpoždění, přestupy, různé jízdenky atd. to může být spíš mordor.
Především české (resp. už československé) železnice roky úspěšně odnaučovaly obecenstvo jezdit vlakem, a automobilový boom v 90. letech minulého století to jen utvrdil – a teď je velmi obtížné a pracné (zejména v podání managementu současných železničních dopravců působících v ČR) i pouhé seznámení veřejnosti se současnou úrovní evropské železnice a s tím, že cesta vlakem už není zdaleka totéž jako v dobách parní trakce a „Anděla na horách“. Ceny jízdného zejména v cizině jsou ovšem pro Čechy většinou nechutně vysoké a odrazující, zvlášť když je obtížné zjistit možnost získání různých slev.
Auto je perfekt do doby než se něco podělá. Nám se to stalo asi při15 cestě do Itálie v roce 2022 u Klagenfurtu a 3 dny v háji.
Souhlasim, auto = svoboda.
vlaky miluji, ale diky autu mohu kam chci kdy chci a jak chci
A proto o něj během pár let přijdete 🙁
Je na tom perfektně vidět celá ta debilita vázaných jízdenek. Ano, chápal bych, že lístek bude levnější v úterý a dražší v pátek. Ano, snad bych i překousnul, že se to musí koupit 14 dní dopředu. Ale pak dojedete do Villachu načas, a budete koukat na odjezd rychlíku, kterým byste jeli přes nejhezčí Alpy za světla a nebyli v Benátkách až pozdě večer. Jezdit se dá fakt jedině na Interrail.
Keby lístok viazaný nebol tak vám ten rýchlik neujde?
Dnes už jde patrně koupit u OeBB koupit přímo lístek Praha – Benátky, kde v případě ujetí přípoje můžete jet následujícím spojem (nebo na noc ubytování či taxík). Nezkoušel jsem tedy cestu do Itálie, ale Praha – Lublaň se loni koupit dala (jeden směr vyšel levněji než u ČD). Podobně německé dráhy prodají třeba lístek Praha – Kodaň a člověk tak má větší jistotu cesty na jeden doklad.
Jde, ale za uplne jinou cenu.
Nasledujúcim spojom môžete ísť aj na separátnych lístkoch odkedy existuje AJC. Akurát to nekryje prípadné ubytovanie pri strate posledného pripoja.
14 hodin vlakem za 2300kc. Autem to je po neplacených usecich méně než 900km. To je jedna nádrž naftového auta. Když vezmu 50l. A 900km, Při ceně 37kc za naftu asi 1900kc a mapy ukazují dobu jízdy 10 hodin 30 minut. ( Stejná trasa Praha-Venezia Santa Lucia )
Asi bych jel vozem s jednou odpocinkovou pauzou na oběd a odpočinek.
Před pár lety jsem s paní jel vozmo do Benátek, kousek před Villachem byla odpočívka. Kuchyně výtečná, prostředí příjemné a káva lahodná.
Všechny varianty (vlak, letadlo, auto) jsou možné.
Záleží jen na osobních preferencích cstovatelů.
A káru vám někdo daroval, či je sdílená? 😁
V clanku bolo spomenute, 2 deti isli zadarmo, potom isiel s nimi jeden dochodca – ten minimalne isiel tiez v cechach zadarmo a jeden dospely. Skuste prepocitat cestu, ak by isli 2 dospeli a 16 rocne dieta. Ci by sa nemuseli kupovat 3 plne listky a potom naklady na jednu cestu by boli trosku inde.
Senioři v Česku nejezdí zdarma. Rozdíl v ceně jízdenky byl asi 100 Kč v celé trase Praha – Villach.
Dakujem za odpoved. Takze 2 plne listky.
Ospravedlnuej sa. Ja som to bral ako na Slovensku, kde dochodcovia maju bezplatnu dopravu
co je to za nesmyslnou otázku? Auto si nekupuje zvlášť na každou cestu. Stojí mu tak nebo tak v garáži, ať už jej využije či nikoliv. Dálniční známku na Česko taky většina má paušálně za rok, stejně jako ručení. Při takovém porovnávání je třeba uvažovat jen opravdové vícenáklady, které by při realizaci cesty vlakem místo auta nevznikly – PHM, rakouská známka, italské mýtné a možná něco málo za ošoupané gumy.
To auto má nějakou životnost danou nájezdem. V té době je navíc potřeba měnit některé díly, které mají životnost podstatně nižší. Plus kapaliny (oleje, brzdovka). To fakt nejsou jen gumy. Zkuste si to spočítat.
Takže když si v lednu koupím za 30 000 Kč roční jízdenku na vlak, tak pak budu všude říkat, že vlak je zdarma? Asi ne, taky tu cenu musím rozpočítat na počet jízd.
nikoliv. Pokud v té chvíli budete uvažovat cenu vlaku pro konkrétní cestu, tak je pro vás jeho využití oproti srovnání s jinými druhy dopravy pro konkrétní cestu již zdarma, neboť jste se rozhodl, že se Vám oplatí si ho „paušálně“ předplatit (stejně jako jinému se oplatí investice do auta). Uvedu konkrétní příklad trasy z bodu A do bodu B: * vlak – 80 km – 1h 15m s 1 přestupem – cena 168 CZK * bus – 65 km – 55m přímý – cena 89 CZK Pokud bude +/- shodná doba příjezdu, kdy potřebuju v bodě B být, tak každý… Číst vice »
Cena je opravdu fantasticka, ale ja uz ve svym veku preferuju pohodli a klid a na priskoky S-Bahnama a modlitby nemam nervy. Nicmene inspirativni to je – jeden den pekne vlakem do Vidne, tam si zajit na peceny koleno do Schweizerhausu v Pratru, prohlidnout stary mesto, hotylek a druhej den na jistotu jednim vlakem az do Benatek, to mozna zkusime.
Schweizerhaus je bohužel v zimě zavřený
Mohu doporučit návštěvu malého sympatického podniku, jak „z časů monarchie“ s dobrou kuchyní i cenami, který se nachází naproti védeňskému centrálnímu hřbitovu, u 1.brány. Jezdí tam tramvaje 11 a 71, zastávka „Zentralfriedhof 1.Tor“.
https://www.concordia-schloessl.at/de
Centrální hřbitov stojí také za prohlídku, je třetí největší v Evropě.
Pokud byste chtěl vláčky, tak za hřbitovní zdí je seřaďovací nádraží Kledering a vedle 4. brány hřbitova, směr Schwechat, narazíte na hlavní tramvajové dílny vídeňského dopravního podniku.
To zní jako z Winterbergova C. K. bedekeru. 😃
Byl jsem ve Vídní s návštěvou, bylo léto, horko a nebavilo mně grilovat se v 1. Bezirku na vyprahlých ulicích, plných turistů. Navrhl jsem, že bychom mohli navštívit tento „větší park“ s nádhernou secesní architekturou. Pod stromy byl chládek, byl tam klid a s výjimkou občasné jízdy autobusu se tam člověk nemusel ničemu vyhýbat.
http://www.viennatouristguide.at/Friedhoefe/Zentralfriedhof/Tor2/Verwaltung/z_02_plangr.htm
Odpoledne jsme zašli na jídlo do toho vcelku nenápadného zahradního altánku přes ulici naproti první bráně. Já si dal tradiční řízek s bramborovým salátem, pivo a dodnes vzpomínám. 🙂
Prozatím ten zážitek nebyl návštěvou žádné jiné restaurace překonán.
RJ 133 čeká ve Villachu na EC 113 i 30 minut. Osobní zkušenost z letošních Vánoc, kdy jsme Gondolierem jeli z Vídně.
To uz mohl autor rovnou dat do titulku, ze jízdenka je za stovku. A nekam hluboko do textu – Pokud si sebou vezmte 10 deti.
Taky tyto vlaky pouzivam, ale méně uchylnym způsobem. Lepší varianta je ve Vídni skocit na letadlo, které vás za pár stovek hodí do zajímavějších destinaci.
Letecke sotoustvi, to je teda taky diagnoza…
Proč by to nemohl uvést. Myslím, že většina lidí třeba informaci o tom, že jsou děti zdarma neví. Mnoho autíčkářů vždy píše jak je vlak pro rodinu drahý (většinou rádi násobí jízdenku pro jednoho počtem osob, aniž by brali v úvahu různé rodinné nabídky, kde je ta cena mnohem nižší) a autor ukazuje, že to nemusí být vždy pravda. Nebo že rodina může vyjít v pohodě levněji než letadlem. Samozřejmě, takto dlouhá trasa není pro každého, ale může to být zajímavá alternativa, kdy i cesta je cíl.
Trochu zalezi aj od veku tych deti. Ja mam doma 16 rocneho chalana a velakrat ked niekde ideme tak vstupne zanho platim uz ako za dospeleho.
O nic ste nepřišli. V Itálii je skoro celá cesta Alpami v tunelech.
Ale dá se to objet na kole. Doporučuji!
https://www.magicoveneto.it/Friuli/bike/Pontebbana-Tarvisio-Gemona.htm
Snižovat cenu za osobu využitím bezplatné jízdenky pro děti do 14ti let je takový trošku marketingový faul.
Taky bych si v tom titulku představoval spíš „i s rodinou jen za 2 tisíce“, nebo tak něco.
Nic vam nebrani udelat si male sotousky 🙂
nechci slevu zadarmo
Bohužel děti, které by mohly využít spolucestu zadarmo už jsou v kategorii platící.
Minulý týden jsme podobně jeli na koncert mojí milované kapely do Nizozemského Nijmegenu. Bohužel jsme tedy z nějakého důvodu nejeli NightJetem až do Holandska (jede o 2 hodiny dříve, než ten do Berlína), ale Ova – Vídeň, NJ Vídeň – Berlín a pak Berlín – Deventer, odtud ještě „místním“ do Nijmegenu. Vyráželi jsme z domu ve středu v podvečer, ve čtvrtek odpoledne jsme byli na místě, večer si užili koncert a v pátek ráno zase jeli vlakem domů. Tedy – Nijmegen – Deventer – Berlín – Praha – Ostrava. Celá „sranda“ trvala 56 hodin, skvělý zážitek. A to nejen koncert,… Číst vice »
Přesně tohle mě dovede zcela spolehlivě odradit od dálkového cestování vlakem. 😀
Ve 20:05 v Benátkách takže předpokládám ubytování a další den ráno prohlídka města.My jeli před hodně léty přes Vídeň s příjezdem v +-7 ráno takže noční cesta a pak prohlídka města, ale to jsme byli mladí a bez noclehu jsme to dalí 🙂
Dnes to jde s troškou sebepoškozování autobusem – žlutej v sezoně má příjezd jeden den v 7:00 a odjezd druhej den ve 21:00. Z toho jde vydolovat docela dost a když se k tomu přidá nějaká marketingová akcička, stojí to pár šušňů. Jen tělo za to nepoděkuje.
Děkuji Janu Sůrovi za zajímavé tarifní tipy. Člověka to kombinování musí hodně bavit, aby se v tom úplně neztratil, takže jsem rád, když mi někdo napoví…
No zadnej velkej sotous nejsem, takze me tohle zrovna moc nenalakalo:) Ale proti gustu:)
Na tohle jsem uz moc starej. 5x se behem cesty modlit abych stihl prestup… Uplne mi staci jezdit u nas. Tam mi to sice taky ujede, ale nemam z toho takovy nervy.
Dekuji za varovani 🙂
A co odjezd z Plzně směr Mnichov. Zde přestup a následně odjezd do Benátek? Nezkoušel někdo ?
Měl by fungovat, cestu přes Brenner zítra otestuji
Přímé vlaky z Mnichovu do Prahy jsou jedny z nejodpornějších v celé západní Evropě. Já mnohem raději cestuju déle a s přestupy přes Železnou Rudu.
Ovšem tam nutno počítat s ujetym připojem.
Přes Železnou rudu jezdím pravidelně, je to pěkná cesta. Bohužel je pravda, že často ujíždějí přípoje, ale pokud nejedete přímým rychlíkem, ale přestoupíte v Klatovech na osobák, většinou se to stihnout dá (rychlíková souprava je těžká a nezvládne nikdy dojet na čas)
Co je na nich odporného? Až na max cestu 80 tkou od hranic do Plzně
Plzen-Mnichov je opravdu jen pro totalni fajnsmekry 😉
Hrůza? Nevím, nejel jsem…
A v Benátkách hotel?
Jsem si tuhle říkal, že právě sem by asi dávalo smysl jet NJ/EN tam i zpět, protože horentní ceny ubytování. Samozřejmě pokud to má být na víc než jeden den, tak to holt nelze.
Na ubytování bych doporučil zajet kousek dál do Lido di Jesolo, s kombinací Vaporetto a bus/jezdí po 1/2 hod/. Daleko lepší výběr a ceny ubytování oproti historickému centru. A navíc v sezoně to tam žije 🙂
Stačí se ubytovat na Mestre a ceny za ubytování nejsou horentní. Jízdenka na vlak přes most stojí 1,35 Euro a jezdí to v podstatě pořád. Podle mě nejlepší řešení ubytování.
Nebo si do Mestre přejet gumkolovou tramvají, což je navíc šoto.
2800 Kč /noc 4 lidi přes airbnb, přímo u kanálu, byt tak 75 metru, 600 metrů od nádraží. Mestre jsem řešil, ale jsem rad za možnost bydlet přímo v centru.
Je třeba dodat, že tohle jsou zimní mimosezónní ceny.
jo, to bych si pospíšil dokud nějaký airbnb v Itálii bude 🙂
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/italie-ubytovani-kratkodobe-airbnb-byty-krize-obyvatele.A231003_153253_eko-zahranicni_jadv
Zkuste přes Booking.com Našel jsem i za 1000 Kč na nos a osobu blízko centra ve dvoulůžkovém pokoji. Nebo za 600 Kč ještě blíž ve sdíleném, tedy hostel. Kdo hledá najde. Jen u té cesty nevím, zda by vám bez zpoždění někdo uznal cestu jiným vlakem, než tím co máte na jizdence. Ty levné jízdenky jsou vždy vázané na konkrétní datum a vlak.
Přesně tak. K „výhodné“ ceně za jízdenku se musí ještě přípočítat jedna noc v hotelu pro čtyři lidi, protože v zimě po osmé večer si asi s dětmi Benátky už moc neužijete. Takže nebyla by letenka za 500 s dopoledním příletem nakonec lepší? A pohled na Alpy z letadla také není špatný.
Dopolední přílet se obvykle rovná vstávání ve 4 ráno, aby byl člověk v 6 na letišti. Jenom podotýkám.
Když se člověk potřebuje dostat na vlak v 6:20, tak si taky nepřispí. S brzkými ranními odlety po šesté v letní sezóně můžete být s trochou štěstí v cca 9:30 až 10:00 v Benátkách včetně dopravy z letiště (vyzkoušeno). To za ten budík stojí.
Benátky jen na den? Velká škoda nezůstat více dní a nemrknout třeba na další ostrovy (Murano, Burano, Lido atd.)
Děkuji za pěkný a autentický článek.
Po těch všech našich mostních a architektonických peripetiích, je to po delší době zas příjemné čtení, kterého je jak šafránu.
Bude také článek o zpáteční cestě?
Bude, zítra mě to čeká 😀
Tenhle směr se snad jako jeden z mála v „dohledné“ době zlepší, jestli třeba do 10 let my uděláme VRT na Vídeň a v Rakousku bude Koralmbahn…
A ještě Semmering basistunnel. Další zrychlení, na druhou stranu přijdeme o zážitek.
Hezky psano a pekny vylet. Po celou dobu se ale obavat kde a co bude zpozdene a jak improvizovat asi bude jen pro opravdove soutouse. Take jsem kdysi tak jezdil. Ale normalni navstevnik Benatek asi sedne na letadlo a je za hodinu ci dve z velke casti Evropy v Benatkach.
Troufnu si říct, že nejméně 6 milionů občanů ČR se „za hodinu či dvě“ dostane tak nanejvýš na letiště. Připočteme 90 minut na letišti, hodinu na let a hodinu na dopravu z letiště do města.
Přitlačte. Sotva polovina Pražanů to tam stihne pod hodinu.
Zajímavé. Která polovina to nestihne?
Já jen, že teda bydlím na východním okraji Prahy a na letišti jsem za 32 – 33 minut, ve špičkách za 40-45.
Že by polovina Pražanů bydlelaněkde v kousku země mezi Běchovicemi a Újezdem nad Lesy?
Veřejnou dopravou? No, snad pokud bydlíte někde u metra.
Byla někde řeč o tom, že to musí být MHD?
Na letiště jediněmautem.
Tak si připočtěte ještě parkovné…. Mě vždy zajímají celkové náklady kolik za cestu vydám, nejrn ty dílčí.
Nikdo ale neresi naklady.
Tady se resi doba jizdy na letiste pro prazana
Krásná ukázka demagogiie.
Ne. Jen ukázka toho, že nečtete to, na co kdo odpovídá.
A berte v úvahu, že u pražského letiště je parkovné jedno z nejvyšších na světě. Jak jinak.
Víte jak se pozná někdo, kdo v životě parkování nja letišti v Praze neřešil (a pravděpodobně ani na žádném jiném letišti)? No,tak, že trousí na internetu takováhle moudra.
Vy zjevně vůbec netušíte, kolik stojí parkoviště na letišti v Praze a na jiných letištích mimo českou republiku.
V praze za parkování přímo u terminálu zaplatíte za týden 1800 kaček, za parkování 300m od terminálu pak 1490 Kč. Za parkování asi 1km od terminálu (ale stále v areálu letiště) se shuttlem zadáčo pak zaplatíte tisícovku.
Věřte mi, letišt (srovnatelných a větších, než Ruzyně) s takovýmle luxusem moc nenajdete.
„…sedne na letadlo a je za hodinu ci dve z velke casti Evropy v Benatkach.“
Otázkou ovšem je bydliště cestovatele, ne všichni bydlí v Praze.
, jak dlouho a jakým způsobem se bude crcat do Prahy a pak ještě přestupovat do Ruzyně na letiště z míst např. Jihlava, Čáslav, Žatec? To může někdy trvat i mnohem déle, než celý let i s čekáním na zavazadla.
No, pro tyhle to sice nebude “za dve hodky”, ale porad to budou mit podstatne rychlejsi, nez vlakem 🙂
ale proti gustu …kdyz si vzpomenu, jak jsem pred dvaceti lety vzal mesicni interrail a objel evropu – to byly casy 🙂 zadny internety, zadny booking.com, zadny roaming … oi 🙂
Tak Interrail Global stojí necelých 700 euro na měsíc… stačí nevzít si mobil….
Stačilo jednou 😀
Před dvaceti lety žádný problém s roamingem nebyl. Akorát byl drahý, to je pravda.
Takže ano, byl s ním problém 🙂 Děkuji za potvrzení.
Já jsem s tím žádný problém neměl 🙂
Existují i Dačice nebo Moravské Budějovice, v rámci VHD do Prahy opravdu zážitek…
Z Dačic nebo Moravských Budějovic máte mnohem jednodušší jet rovnou do Vídně.
Veřejnou dopravou? 😁🤣
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=9jy9BxTCQa9lda1xONGD&rs=muni&rs=osm&ri=5424&ri=157204&mrp=%7B%22c%22%3A200%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22d%22%3Atrue%7D&xc=%5B%5D&x=16.1040533&y=48.6653218&z=8
A na kolik vyjde lístek? Prozradím vám, že vlak Znojma do Vídně napřímo stojí 630 Kč za osobu. 😉 No, nekupte to.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=9iv6IxTLBs9lda1xONGD&rs=muni&rs=osm&ri=697&ri=157204&mrp=%7B%22c%22%3A200%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22d%22%3Atrue%7D&xc=%5B%5D&x=15.9213942&y=48.7436463&z=8
Viz výše. 😉
Pokud bych z těch dvou míst chtěl jet (já osobně), do Rakouska a pak někam dál – vlakem, tak bych volil variantu autem z Dačic do Gmündu NÖ, nebo Retzu, z M.Budějovic do Retzu a tam nechat auto a dál pokračoval za nějaký druh jízdného z nabídky ÖBB.
Takže za necelých 20 euro? No to si moc nepomůžete. Plus náklady na tu cestu autem. 😉
Souhlas,pro cestovatele dobrý typ,ale pro cestování s rodinou bych osobně vůbec nezkoušel, abych se strachoval celou cestu jestli tam vůbec dojedu, to radši letadlo.
Tak i tenhle trip report ukazuje, že jediné, co evropští železniční dopravci (s možnou výjimkou SBB) umí v dálkovce nabídnout, jsou přímé vlaky garantované kvality provozované na hlavních dvojkolejných a elektrifikovaných tratích.
Přestupy, změna trakce, kurzové vozy a jakékoliv další železniční disciplíny jsou pro zocelené šotouše only i v západních zemích…
A tuhle linku mimochodem můžeme sledovat už od příběhu Pendolína nebo začátků Jančury a naopak její extrapolací jsou francouzské nebo španělské rychlovlaky…
Hezký tip na výlet. Obávám se, že s větším nástupem alternativních dopravců tyhle možnosti cest za rozumnou cenu skončí, protože toto nikdo z odpovědných neřeší a vlak se stane oproti letadlu ještě dražší a komplikovanější.Pomíjím to, že pokud bude každý vlak provozovat jiný dopravce, tak vám v tom osobáku neuznají jízdenku, protože se bude jednat o jiného dopravce. Takže budete prostě stát na nástupišti, čekat a trnout, zda další přípoj neujede, žádné, že si tam popojedete osobákem.
Tak jako upřímně – kdybyste tento způsob dopravy nabídnul jakémukoli normálnímu člověku, tak si bude myslet že vám asi přeskočilo.
Tak ono to není jen o cestě až kamsi do Benátek, ale třeba se to týká i vcelku běžné trasy pro normálního člověka, jako třeba z Prahy do Salzburgu, na Hallstatt a podobně. Takových cestujících už je dost a i tyto relace by za rozumnou cenu skončili, pokud to někdo nebude řešit.
Je úplně jedno za kolik ty relace jsou, spojení je nespolehlivé a nepoužitelné, mimo hrstku skalních šotoušů…
Můžu vědět, v čem je nespolehlivé například spojení do Salzburgu ? Stejně rychlé jako autobusem, cenově také. A když to náhodou v Linci ujede, tak za chvíli jede další spoj.
Co to je „za chvíli“? Hodina, půlhodina? Směrem TAM by to asi šlo.
A co zpátky, kdy je to na Prahu z Lince dvouhodina a jeden z těch vlaků je poslední…
Ale směrem zpět není tak časté zpoždění jako z jednokolejky ČB – Linz a navíc od ČR.
Zrovna ty Benátky dle mého názoru ještě ujdou.
Loni jsem to takto jel a za 900 Kč (normálně z e-shopu, žádná šotokouzla :-)) s týdenním předstihem to byla nejlevnější a asi i nejklidnější varianta.
A zařizoval jsem to posléze i pro jednoho „neželezničního člověka“ jak by napsal p. Rudiš 🙂
Tady je vidět, že pro modroguma je důležitější přihřát si polívčičku proti konkurenci než začít mlátit hlavou o zeď jak je dráha v orientaci na zákazníka naprosto mimo a co by s tím mohl/měl udělat…
Nepodsouvejte mi něco, co nikde nepíšu. Nechť se klidně soutěží, ale řeší se i podobné věci. Sám píšete o orientaci na zákazníka. Když mu zrušíte jediné použitelné jízdenky využitelné na mezinárodní cesty (Linz fakt není cílová destinace drtivé většiny cestujících z těchto vlaků), tak tomu říkám orientace na zákazníka jak vyšitá.
Síťovost v dálkové dopravě je dneska něco, na co se nehraje. Leteckými lowcosty počínaje a krajskými tarify konče. Kdo chce někam jinam, než je velký dopravní proud, musí autem…
A v čem byla síťovost lepší před leteckými lowcosty a krajskými tarify?
Akorát u železnice je obecně snaha o využití síťovosti. Proto také dnes nejezdí jeden vlak denně jinou trasou, ale jezdí se v taktu v ucelené lince s návazností na další ucelené linky. A je nutné přestupovat mezi těmi linkami. Ale k tomu na druhou stranu komplikujeme tarif, který směřuje spíš k přímým cestám.
Byl.jste tam někdy? Drtivá většina lidí co vystoupí v Linci dál vlakem nejede.
Aaaa, podle počtu mínusů jsem šlápl na kuří oko šotodemagogie. 😉
To hodně záleží na tom, jestli EU zruší nebo ponechá různé daňové výjimky a úlevy leteckým dopravcům.
Můžu potvrdit (alespoň před 2 roky to tak skutečně bylo), že ve Villachu dálkové vlaky skutečně čekají – tenkrát večerní EC do Záhřebu čekal na mnichováka víc jak půl hodiny.
Jinak Benátky jsou fajn, akorát loni když jsem tam byl na konci srpna jsem se trefil přímo do vlny veder – přes den 40, v noci přes 30, to při trvalé vlhkosti vzduchu přes 70 %. A pokoj bez klimatizace.
💀