Na vlastní kůži: Vlakem přes Alpy k moři za tisícovku a téměř bez zpoždění. Semmeringem do Lublaně

Výhled na horskou dráhu a pohoří Rax a Schneeberg z vyhlídky 20-Schilling Blick. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVýhled na horskou dráhu a pohoří Rax a Schneeberg z vyhlídky 20-Schilling Blick. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Unikátní horská dráha je dostupná přímými vlaky z Česka.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa B

Děkuji za inspiraci. Do Slovinska již mám listky delší dobi na březen. Ale za Semmering jsem vděčný. Spoje budou uz snížené od této soboty. Vyrazil jsem tedy dnes z Budapešti přes Vídeň celkem za 2000Kc, koupené v pondělí na středu. 4h cesta tam, pak 4h ze Semmeringu do Breitenstein a pak 4h zpět.

Richard

Nevíte někdo, jak je to s jízdenkou Vídeň – Graz a opačně s možností výstupu v Semmeringu a nástupem Murzzuschlag/Gloggnitz? Dá se s jízdenkou OBB Standard-Ticket cesta přerušit, kus jít pěšky a zas nastoupit a pokračovat dál nebo budou potřeba dva lístky?

Jirka

Semmering jsem projel ještě |Transalpinem echt. Myslím tu panťákovou jednotku. Luxuxs to oproti čd byl i tenkrát, když už končily. Pak jjsem ho procestoval rodinnou fabií s manželkou = krásný kout Země.

Lkprak

Díky za článek. Ta procházka kolem Simmeringu ke Dvacetišilngové vyhlídce a pak dolů je nádherná, jen k mé smůle jsem loni chytnul parádní mlhu a déšť, takže jsem ty vlaky sice slyšel, ale neviděl. Ale i tak to by zážitek.

Daniel K.

Ten rychlík Graz – Zagreb je opravdu ostuda. Ještě před rokem to byla slušná rakouská souprava včetně jídelního vozu, která jela jako EC Wien – Graz – Zagreb a zpět, se slovinským leasingovým Vectronem v úseku Wien – Dobova, bez přeprahu ve Spielfeldu. Ale v Rakousku nejsou vozy a Slovinci a hlavně Chorvati už nechtěli platit za drahé rakouské vagony. Teď to jezdí s jedním slovinským vrakem a jedním chorvatským vozem, který je 20 let po poslední modernizaci. Samozřejmě opět s přeprahy ve Spiefeldu a v Dobově. A v úseku Graz – Wien jezdí souprava ÖBB, ve které zpravidla chybí… Číst vice »

Kamui

Já tam pojedu v červnu a z šotohlediska doufám, že CityShuttle bude, protože bych se konečně svezl po tom jediném správném Semmeringu vlakem s otevíracími okny a třeba i něco nafotil za jízdy.

Hans N.

Přesně tohle je výlet, který mě láká. Honzo díky za inspiraci.

libcha

Podle mě je tento článek dost o ničem. V sérii Na vlastní kůži bych si představoval hodnocení služeb železničních společností, jídelních či lůžkových vozů, případně nějaké řešení cestovatelských katastrof, nic z toho se ale v tomto dílu nekoná. Šotoušských informací je v textu také pomálu a nejsou nijak objevné. Hlavním sdělením textu se zdá být „Semmering je fajn místo na výlet“, ale to je pro sotvakoho novinkou.

Karl vB.

Asi jsme už zmlsaní konzumenti.
Máte pravdu, že v tomto textu není k nalezení žádné drama, stress ze zpoždění, nebo zrušení vlaku, nebo jiná katastrofa.
Emoce tak může vzbudit snad jen pozitivní informace typu:
„V Grazu v únoru vykvetly fialky“.
Myslím, že je dobře dát vědět, že někdy je někde svět ještě celkem v pořádku.
Tyto živé reportáže (i bez adrenalinu) si přečtu mnohem raději, než sterilní převzaté tiskové zprávy, které se v rozmezí 2-3 dnů objeví na všech dopravních/ železničních serverech.
Tímto zároveň zdravím pana Aleše Petrovského a těším se na zprávy z jeho prvního letošního referenčního výjezdu.
https://www.oebb.at/dam/jcr:17e4b6bd-f5d0-4fe1-8e9a-a47a7abae5dd/folder-don-restaurantkarte.pdf

Honza T

Inspirující, díky za článek. Dlouho o něčem podobném přemýšlím. Může mi někdo poradit jak to funguje s přestupy při zpoždění vlaku u takto dlouhé cesty? Lístky a místenky mám pokaždé na konkrétní vlak. Pokud má můj první vlak zpoždění a nestihnu přestup, uzná mi průvodčí v druhém vlaku jízdenku?
Díky, HT

Honza T

díky za odpověď 😉

Slepý blázen

Děkuji za super článek, já o tom že se tam zajedu podívat přemýšlím už hodně dlouho. Mne docela zaskočila ta cena, ale věřím že se to dá vymyslet, aby ta cena byla takhle dobrá.

Slepý blázen

Aha, děkuji za informaci, tak až to budu plánovat, tak se zkusím podívat jestli by to nešlo zkombinovat s mým invalidním tarifem nějak, i tak moc děkuju za doplnění.

Jan

Nedávno jsem Rudiše dočetl. Potkal jste se s legendárním slovinským vrchním jídelního vozu?

Franz

Byl jsem na Semmeringu několikrát, i když už před více lety. Doporučuji všem zajít i nahoru do města, stojí to za to.

Petr Šimral

Shodou okolností jsem tento týden s kolegou jel školit naše slovinské strojvedoucí do Koperu. Musím uznat, že pro mě „cesta není cílem“ a mohli jsme s ohledem na první pondělí v měsíci, což je kancelářské pondělí, odjet z Uhřiněvsi až v 15:00. Sice jsem na vlak kouknul, ale k použití to nebylo. Takže jsme jeli autem po trase Uhřiněves – Průhonice – Brno – Mikulov (první zastávka, dotankování) – Vídeň – Maribor (druhá zastávka) – Lublaň – Koper. 754 km, spotřeba 5,6 l na 100 km, cestovní rychlost podle palubního počítače 113 km/h bez jediného překročení rychlostních limitů. Do Koperu… Číst vice »

Jan

To je hezký výkon: 1) vyrazit busem ve tři ráno 2) přejít Semmering 3) vylézt v Grazu na kopec a 4) ještě dojet až do Slovinska. Všechno za jeden den.
Je hezké, že udržujte zdejší hezkou tradici výletů, ze kterých by většině lidí jeblo 😉

(Ale ten Semmering je fakt hezký. A člověk ani nemusí být ultra šotouš, aby si to užil. Je tam nádherná příroda. Doporučuju všem. A železničním fanatiků hlavně doporučuju to projít, než se provoz za pár let přesune do tunelu!)

Doktor Trychtýř

Souhlas, stojí to za to. Prošel jsem to na etapy ze Spitalu po Gloggnitz i část do Payerbachu. U severního portálu úpatního tunelu je malá prezentace projektu. Z Payerbachu také v létě jezdí nostalgické jízdy Höllentalbahn.Ze Semmeringu směr Mürzzuschlag už je procházka méně atraktivní. V Mürzzuschlagu je ještě Südbahn muzeum a kousek za městem rozhledna že které je vidět tunelová šachta a technologie kolem ní. Při prorážení tunelu tam byl dlouhý pásový dopravník.

Luboš Beneš

Musím všem výlet Semmeringem doporučit, mám z toho podobně úžasné pocity. A Lublaň je takové domácké hlavní město. Vše je kousek od sebe i nádraží je vedle centra. A duch Plečnika propojuje Lublaň s Prahou.

Kaisler S.

V textu jste zaměnil Záhřeb x Zábřeh (to by byla docela zajížďka), u fotky je to dobře … 🙂

zlinak

Kdyz se predevcirem zde psalo o ATR Austrianu taky byla zminena linka do Zabrehu 😀

Šejdr

Automatické opravy občas v textu vytvoří neuvěřitelné chyby, při psaní vlastních jmen obzvláště. Kdysi jsem takhle psal mail klientovi, jehož příjmení zde z pochopitelných důvodů neuvedu, a počítač mi to příjmení opravil na Prase. Kdybych si toho nevšiml, poslal bych zprávu s oslovením: Vážený pane Prase… 🙂