Na vlastní kůži veřejnou dopravou k Jadranu a zpět. Cestující míní, aerolinky mění
Trajekt Jadrolinija. Foto: Aleš Petrovský
Jak se cestuje po Splitu a okolí a co člověk dělá, když se dozví, že zpoždění letu je 23 hodin?
To ten letištní bus nemohl pan Petrovský usmlouvat? Jako cestující by mohl zkusit chtít například slevu 30 – 50%, pokud nedostane jízdenky 😉. Je to holt jiné kulturní prostředí 😄.
Hodně velké dobrodružství.
Koukám že Wizzouři fakt letos jedou, známí letos z Bulharska to sake6a ještě místo Prahy museli nakonec do Ostravy, jinak by tam asi byli ještě dnes.
Takže Wizz nebrat.
Velmi oceňuji, že autor skloňuje název chorvatské měny. Dělá to velmi málo Čechů a mezi těmi, kteří to nedělají je i dost těch, kteří jinak mluví plynně chorvatsky.
Platili jsme 100 kuna je totální jazykový paskvil.
Asi mají zažitější chorvatské skloňování kuny 😉
Stálo to 100 dolars (dollars) nebo 100 mark by neřekl žádný Čech (pokud pominu celoživotní expaty, kteří už mluví česky jako Tataři.
Vôbec nie som prekvapený skúsenosťami, opísanými v článku, podobné mám aj ja. Preto chorvátske pobrežie bude vždy len rozvojová prímorská krajina a nikdy nedosiahne rozmachu španielskych alebo francúzskych prímorských miest, hoci prírodné podmienky na to majú. Potrvá to ešte veľmi dlho kým sa tam niečo zmení.
Je tam totiž jeden problém: mají tam Chorvaty.
Tak klobouk dolu pred splitskym handlingem, jak se o vas postaral, ne vzdy u wizzu to je takto.
Ale s proplacenim nakladu a 250e drzim palce – 6 nesicu a tri urgence pres zakaznickou a vyhrozovani pravnikem
A to jeste nemeli tolik pruseru jako letos. Letos nekomunikuji vubec.
Čekáme na odpověď od Lufthansy, už jsou to minimálně dva týdny a nic. Jsem zvědavý, právníky mám v ročním paušálu (DAS).
Celkem formalita… Od všeho dát dohromady účty a pak vše požadovat od Wysseru. Nezaplatí/nebudou reagovat do 30 dnů? Obrátit se hned na příslušný úřad pro civilní letectví.
S kompenzací mám zkušenosti s Ryanem, kde pokaždé zaplatili za zhruba 40 dnů včetně extra výdajů na občerstvení (jejich voucher měl směšnou hodnotu), takže za mě dobrý.
jenze urad pro civilni letectvi s tim nic neudela. nema k tomu zadne paky.
navic musite kontaktovat urad pro civilni letectvi v zemi, kde je dana spolecnost registrovana, coz je dalsi komplikace.
Můžete kontaktovat český, který vše přeloží a předá do Chorvatska a ten pal může udělovat citelné sankce za neplnění direktivy.
urad pro letectvi zadne sankce letecke spolecnosti udelit nemuze. natoz citelne. nema k tomu zadny pravni prostredek.
i dokonce prislsne narizeni eu, ktere prava cestujicich v letecke doprave resi, explicitne konstatuje, ze jedine, co muze letecky urad poskytnout, je nezávazné (!!!) pravni stanovisko.
v podstate jedine, co cestujicimu zbyva (pokud spolecnost mespolupracuje), je soud.
urad pro letectvi zadne sankce letecke spolecnosti udelit nemuze. natoz citelne. nema k tomu zadny pravni prostredek.
i dokonce prislsne narizeni eu, ktere prava cestujicich v letecke doprave resi, explicitne konstatuje, ze jedine, co muze letecky urad poskytnout, je nezávazné (!!!) pravni stanovisko.
v podstate jedine, co cestujicimu zbyva (pokud spolecnost mespolupracuje), je soud.
Mně DAS před lety poslal stížnost na ministerstvo dopravy v dané zemi (a dal to samozřejmě na vědomí aerolince) a ejhle, aerolinka najednou změnila názor.
Kompenzace nebude, nalžou vám klasickou výmluvu na neočekávané okolnosti poslední den lhůty. Když budete protestovat, zopakují koncem další lhůty svou lež a doporučí vám obrátit se na regulátora/arbitra apod., pokud s nimi nesouhlasíte.
Proto je lepší to předat agenturám, co se na vymáhání těchto pohledávek specializují. S těmi aerolinky jen tak nevyběhnou
vybehnou s nimi uplne stejne.
agentura vam to po par mesicich vrati jako nevymahatelne
Letěl bych
Zakladem uspesneho cestovani od doby nastupu covidu je vyhnout se ustavu jmenem wizzair.
asi budu popotahován, ale mně se možnost si zapálit na venkovní palubě líbí, vracím se do dávnějších časů 🙂 to samé mají i v Řecku .) Cesta Jadrolinií nás vždy baví, resp. jakýkoliv trajekt. V Chorvatsku mne překvapili celkem nízké jízdné trajektem.
Mě celkem překvapilo ve Švýcarsku všude popelníky a kuřáci vzdělání.
Tak ono na Balkáně se celkově kouří víc a kouření je více tolerováno/akceptováno.
Pro mě za mě, ať si kouří, kdo chce. Ale proč si minimálně v našich zemích kuřák na celém širém kraji vybere k zapálení vždy to místo, kde je nejvíc lidí, mi prostě hlava nebere
Neni to čistá matematika? Dejme tomu, že blafe každý 3.. Také řekněme, že jeden ze 6 je bezohledné hovado. Nejsem už schopnej to spočítat, ale dejme tomu že čím víc je lidí, tím je větší pravděpodobnost narazit na blafající bezohledný hovado 😀
Jistě. Akorát tohle hovado pak je vidět mnohem víc jak ti nehovadští. Ať je to u kuřáků, nebo cyklistů na chodnících.