Na vlastní kůži: Startujeme den ve vlaku aneb aktuální snídaňová nabídka na českých kolejích (2. díl)
Test snídaní na české železnici. Foto: Aleš Petrovský
Druhý díl se zaměřil na ČD Minibar a snídaně v RegioJetu a Leo Expressu.
Skoda, ze v dnesni dobe nejde v jidelacich platit trebas apkou v mobilu nebo aspon QR kodem – z vlastni zkusenosti vim, ze terminaly jsou obecne problem (a to zdaleka nejen u JLV) a hotovost dnes ne kazdy nosi. A ono by vlastne bylo fajn, kdyby stejna aplikace umoznila rovnou i objednani a donasku po jidelnim vagonu, prip. v pripade neexistence jidelaku primo na misto. Zajimalo by mne, zda by to bylo v praxi realizovatelne.
P.S.: Myslel jsem, ze schvalovani podleha uzivatelskemu jmenu a zadanemu mailu – pokud IP adresou, tak poslusne se bonzuju, ze sedim v restauracnim zarizeni nevlakoveho typu a jsem pripojen na mistni wifi, tedy tuto mozno pridat mezi site, ktere uzivam celkem pravidelne.
Nikoliv, jste už jen odblokován:-)
RegioJet ti to prinesie až na miesto a ojednas v app
Je v plánu otestovat takto i nabídku od Poláků a Rakušáků?
Popravdě řečeno už nějaký ten pátek tyhle zdraví a klimatu škodlilvé rostlinné sračky nepojídám.
Jako snídaně mi stačí 6 vařených vajec, ty obsahují prakticky všechno, co mé tělo potřebuje, a co neobsahují, to je obsaženo v mase, které jím k obědu.
Ale díky tomu, že v mé stravě nejsou žádné sacharidy, nemám ani problémy prostě půl dne nejíst, v případě nutnosti i několik dní.
Takže já tyhle nesmysly opravdu nepotřebuji. Pokud by mi ve vlaku jako snídani nabídli vařená BIO vejce, tak to vezmu, ale jinak je to k ničemu…
Vás ten cholesterol jednou dožene.
Podle mě je určitě objednávka z místa i samotná nabídka lepší než minibar u ČD.
U Leo express stále připravují kafe a ohřívají jídlo dva metry od záchodu nebo jsou lidi už taková prasata, že jim je to jedno?
V letadlech vám to nevadí?
Ty místnosti jsou přece oddělené. Ale budete se divit, existují dokonce koupelny, kde jdete na záchod a na stejném místě si čistíte zuby.
no fuuuj! to si vubec neumim predstavit… 🙂
Ne každý má WC až na dvorku. Lidi co bydlí v bytech ji mají také často za zdí kuchyně. Protože nechodí přes dvorek jsou prasata?
Pro rámcovou představu, když se hodnotí částky za jídlo/pití v ČD Minibar
… jednak by se měla zaplatit nákupka prodávaného zboží a také je nutné zaplatit člověka = ČD platí za práci člověka 280 Kč bez DPH (dodavatelem práce lidí pro ČD Minibar je TESS Promotion)
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/247183
Tož tipnu si, že když stevard ČD Minibar prodá míň než zhruba 1 nebo 1,5 kafe za minutu, tak ta služba je pro ČD ztrátová
A ČD Minibar v lepších kategoriích vlaků se ještě víc prodažuje = mluvím o práci člověka, kterého platí dopravce.
V průměru stevarda-minibarista spolu s prací kuchaře/stevarda v jídelním vagonu člověkohodina práce stojí 307,30 Kč bez DPH. Dodavatel JLV.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/415524
axel metelesku blesku.
Tak ono Oltcit = Citroën Axel je hezkou připomínkou, že podnikání se dělá, aby firma byla zisková… což kafe za 15 Kč asi nevydělá na práci najatého odborníka. Ono totiž „zabrždění pantátové“ z Peugeotu měli mnohem méně nápadů než skvostní návrháři v Citroënu. Háček je v tom, že skvostné nápady zákazníci nezaplatili a tož zkrachovalý Citroën koupil Peugeot, který vynikal akorát v tom, že byl ziskový. A tož strašně složitě/výrobně drahý Citroën Axel noví páni radši darovali do Rumunska kde byly nižší výplaty než ve Francii. A místo Axela noví páni nařídili v Citroënu vyráběl Visa/LN = tj. variantu primitivního… Číst vice »
Ve srovnani s nekolika pokusu u CD a prilis velkou nabidkou vyzkousenych jidel, chtelo by to porad dat vetsi sanci RJ a leo. Teda myslim ne zkouset 2 krat temer stejne snidani od stejneho vyrobce. Nejsem teda prekvapen ze RJ nabizi jen jednou polozku v sekce, ale tak by ste mohl dobrat aspon croissant ktery na nocnim vlaku RJ se take oznscuje jako snidani a je servirovan vsem cestujicim. U leo mne spise zajima jak vypada ta jejich Quiche, ktere nemam odvahu si dat sam (z duvodu ze pristup leo k jmenovani jidel je prilis zvlastni a nejak nrverim ze… Číst vice »
nejses nahodou retardovanej? to jako pozadujes recenzi na quiche, namisto aby sis ji za 109 korun zakoupil a vyzkousel sam?
To je tak nějak podstata recenze, ne?
Kdyz ocekavam ze je to proste hovno, nebudu vyhazoval zbytecne 109 korun, jo?
Klidne muzete si taky koupit nefunkcni smartfon, je to na vas.
Jenom k nabidce u RJ. Sice nemaji napsane v menu primo “nabidka snidani” jako u LEO, ale napr. recky jogurt s musli je idealni snidanovou volbou. Jenom to neni tak uhledne napsano u sebe.
Jinak klasicky jidelak ve vlaku mam rad, myslim, ze na obed je to nejlepsi volba, najist se z normalniho talire a s kovovym priborem pri sledovani krajiny je parada!
Takhle se naji vic lidi, nekomu se nebude chtit chodit nekam na jidlo a opustet zavazadla.
Ne každý jede s lodním kufrem 🙂 A běžné menší zavazadlo může člověk klidně s sebou vzít.
Souhlas, jakkoliv mám jídeláky rád, v plných vlacích je tu několik zásadních praktických problémů: 1. Leckdy jediná šance na místo je obsadit si stůl v hospodě už ve výchozí stanici. Tím se ale podle SPPO fakticky vzdávám místenky. Správně tedy mám obsadit nejdřív své rezervované místo, to „viditelně označit“, a teprve pak se vydat do WR. 2. Pokud je vlak zrovna plný – třeba tak, že se stojí na představcích nebo uličkách – může cesta do jídeláku znamenat nepříjemný pochod přes 6-7 vagónů, jen aby člověk na místě zjistil, že je plno. 3. Dilema, jak „viditelně označit“ své obsazené místo.… Číst vice »
Vážný pane Juraji, máte pravdu. Proto jsem rád, že 95 % mých dálkových cest vlakem probíhá v povinně místenkových vlacích. Primárním důvodem je sice zdravotní omezení, které znemožňuje dlouho stát nebo i sedět na nevhodném místě, ale vedlejším efektem je vyšší pravděpodobnost, že v jídelním voze bude místo. Zbývajících pět procent cest je i s místenkou horších. Ovšem vidět třeba aktuální situaci v jídelním vozu v aplikaci (v automobilech jsou detektory usazeného člověka pod každým místem, aby bylo možno kontrolovat bezpečnostní pásy, takže to tak draze nevyjde), nebo si moci na danou dobu udělat rezervaci místa? Nevím, píši na mysl… Číst vice »
Zajímavé, že co nejde v Plzni, to v Hradci Králové jde. Např. rozpékané pečivo Minit pro ČD minibar na lince R10 dodává také hradecká prodejna Pont, takže zde jsou „minitky“ k dispozici i na ranních vlacích z Hradce do Prahy.
Jak píšete- v Hradci tu prodejnu mají. V Plzni si neuvedomuju, že bych jí tam viděl, navíc když jsem jel nedávno skrz, vypadala plzeňská nádražní budova dost rozbombardovaně, takže kdo ví jestli je tam momentálně vůbec nějaké jídlo.
Tím chci říct, že jestli v Plzni na nádraží Minit není, tak není co nakládat.
Ohledně letáků k ČD minibaru, pokud to byl Mnichovák, tak těžko lze předpokládat, že vlak z Německa bude mít uvnitř letáky a je tak skutečně potřeba počkat, až minibarista vlak projede a oletákuje. Na rozdávání před prodejem tam není moc času, cesta z Plzně do Prahy je krátká a zájem o minibar je tam dost velký. A pokud to byl InterJet, tak tam je problém, že nejde jen tak někde nechat vozík, odejít od něj a rozdávat letáky v dlouhé soupravě, tam není žádný služební oddíl. Cestující se vždy může na cenu obsluhy zeptat, žádný minibarista určitě cenu zboží nikomu… Číst vice »
Byla to souprava ALX jedoucí vnitro IC z Plzně. Znovu, proč nemůže být nabídka v aplikaci? Proč nemůže ráno při kontrole soupravy rozházet pár letáků vlakvedoucí? Proč to v některých vlacích jde a jinde ne? Nehledejme důvody proč to nejde.
Souhlasím s kolegou. Opět jen argumenty proč to nejde. Je to celé o nastavení té služby. Minimálně u Interjetu může kdokoliv ve výchozí stanici projít, zda jsou letáky na místě. Může to být vlakvedoucí, úklidovka, kdokoliv. Je logické, že z Německa to bude složitější. Domnívám se však, že tady opět nikdo systémové řešení nehledá. Neříkejte mi, že vlakvedoucí má tolik práce u příhraničního úseku, aby nerozdal letáčky. Je to otázka pár minut.
Ne, v interjetu to fakt nejde, znovu zdůrazňuji, že tam není žádný služební oddíl pro minibar a nemůže tam jen tam minibarista nechat vozík a odejít od něj. Letáky se prostě v takovém případě rozdávají při prvním kole rozvážky občerstvení (což je v pořádku, i kontroloři kvality to takto schvalují). Stejně tak se to dělá v Domažlicích, kde se minibar naloží do plného vlaku z Německa. Vlakvedoucí ani úklidová četa letáky rozdávat vážně nebude, není to jejich povinnost a náplň jejich práce.
Letáky by měl roznést Kontrolor kvality. Má být přítomen u každého začátku směny ČD minibaru. Má dohlédnout na správné převzetí zboží a zejména jeho kvalitu a množství, s ohledem na sezónnost nebo očekávatelnosti situaci. Osobně jsem byl svědkem události kdy minibaristka dostala 3 konvice a jen v jedné byla horká voda. V Praze hl.n. Samozřejmě že si jedna z cestujících stěžovala. Minibaristka však nemá před odjezdem čas jak zkontrolovat obsah nádob na horkou vodu. Z logiky věci Kontrolora kvality však pochybila minibaristka. Před příjezdem na konečnou, na mou radu, minibaristka sepsala výpověď. To samé u očekávatelné události. Konec festivalu. Zaměstnanec… Číst vice »
No tak ono těch kontrolorů také není neomezeně, aby mohli být u každého minibaristy. Nutno též podotknout, že oni nekontrolují kvalitu zboží, ale kvalitu práce minibaristy, což je velký rozdíl. Ohledně té horké vody s vámi souhlasím, často se stává, že už horká není. Ale je třeba si uvědomit kolik vlaků s minibarem z Prahy vyjíždí a že zboží mnohdy opustí sklad už dost dlouho před odjezdem vlaku. I kdyby se zjistila závada na kterémkoli zboží, není už možné to dát do pořádku, jelikož sklad je zrovna v Praze dost daleko od všeho (kde přesně říkat nebudu, ať neporušuji mlčenlivost).… Číst vice »
Zrovna na hranici si vlakvedouci mákne víc, než kde jinde.
Letáky nemá na starosti vlakvedoucí, ten opravdu ne. Nabídka v aplikaci by být samozřejmě mohla, ale to už je otázka na její vývojáře, aby toctam doplnili.
V některých vlacích to jde proto, že tam nejspíš nikdo letáky nevyhodil a zůstaly tam z předchozího dne. Víte, ona práce na minibaru opravdu není tak jednoduchá, jak se zdá, je tam plno dalších věcí, které musí minibarista dělat a cestující je nevidí. To není hledání důvodů, proč to nejde, ale realita. Pardon, ale jelikož jsem sám jedem čas minibaristu dělal, tak o tomto zrovna něco vím.
Je zajímavé, že RJ ani LE s letáky na každém místě nemají problém od úplného začátku. Třeba by to mohl být úkon pro vlakový personál před vyjetím.
Tohle je problém spíš v myšlení, že ČD nemají jeden koherentní produkt, ale „dopravní část“ a „jídelní část“, a tyto dvě spolu v očích dopravce nijak nesouvisí.
Jenže když se minibar nakládá v Praze na hlavním nádraží do vlaku, který tam přijíždí z Vršovic, jen naloží lidi a za 4 minuty odjíždí a je především potřeba si nachystat minibarový vozík (což trvá nějakou chvíli), tak těžko mohou být letáky na místě před vyjetím. RJ a LE má uvnitř obsluhu už dlouho před odjezdem, takže tam není problém to před odjezdem nachystat.
Vlakový personál ČD snad jede se soupravou už z ONJ.
Nakládat ve Vršovicích samozřejmě zakazuje přinejmenším Ústava…
No tak když to mají organizované nesmyslně a neefektivně, tak ať si to zorganizují lépe.
Mne baba zapomela hodit do schranky letak od kauflandu…..tak to asi umru hlady
Pravidelní cestující nabídku znají, občas se letáčky roznášejí. Občasní cestující zase nebudou obvykle mít všespásnou aplikaci. Nedělejme z toho drama, ČD minibar je dobrá služba, lidé jí využívají (i když myslím, že po větším zdražení už méně), ale třeba cestu z Plzně do Prahy snad přežijou i bez ní. Stejně dost produktů často chybí.
No možná se budete divit, ale právě v úseku z Plzně do Prahy je zájem o minibar dost velký, někdy až moc, mnohdy ani nejde stihnout obsloužit celou soupravu. Narozdíl od linky Praha – HavlBrod – Brno, kde se toho moc neprodá. Zdražení myslím moc lidí neodradilo, kromě plechovek piva je vše stále za velmi dobré ceny (káva za 15 Kč je skutečně skoro zadarmo).
To pořád jen řešíme „proč to nejde“.
Úplně v pohodě by to šlo v aplikaci, nebo zahlásit rozhlasem, že taková možnost je a kde si lidi najdou nabídku.
Tohle už umí i ZSSK, byť s naprosto, neuvěřitelně, nebetyčně debilní doménou najedzsavovlaku.sk.
Hlásit rozhlasem? Běda! Já nestojím o reklamu ještě ve vlaku.
Já nevím jak ostatní, ale podle mě tahle série článků by se spíš měla jmenovat Na vlastní žaludek.
:))