Na vlastní kůži: Panika cestou na letiště do Rijeky a divá zvěř ve vlaku z Berlína do Prahy

Zpoždění vlaku do Prahy z Berlína. Foto: Aleš PetrovskýZpoždění vlaku do Prahy z Berlína. Foto: Aleš Petrovský

Závěrečný díl letního cestopisu našeho korespondenta Aleše Petrovského.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Kontrola německou policii probíhá ve směru Bad Schandau Dresden Hbf, nikoli opačně, proto ten autorův podiv nad její absenci v opačném směru je pochopitelny:-)

Ketchup1970

Děkuji za popis toho, co údržba souprav Berlineru muže vydedukovat při prohlídce soupravy v ONJ respektive OCÚ Praha. Opilá mládež si někdy splete bezpečnostní gumu s madlem stahování okna, láhvemi by zasypal človek cely kontejner.

KrizeVychodniSpolecnosti

Jízdu s DB bych přirovnal k bungee jumpingu bez lana – nevíte, kde skončíte.

troglj

Byli jsme s dětmi vlakem v Bruselu (Walibi park), tam s European Sleeper, zpět přes den s DB. Za celou cestu s asi 5 přestupy (včetně několika nad plán) nás kontrolovali jen 2x – poprvé ještě v Belgii a podruhé až někde za Frankfurtem. Štíhlá mladá průvodčí DB ve vlaku ČD z Drážďan jen prošla a hezky se usmívala. V posledních cestách to bylo podobné – do Europaparku ze čtyř vlaků jedna kontrola, do Hansaparku podobně. Služebně do Mnichova jsem dojel taktéž bez kontroly DB, zpět jsem vyzkoušel přes aplikaci DB Navigator automatické odbavení, které nahrazuje průvodčího, zato český revizor… Číst vice »

Metro

Pokud vím, tak revizor ČD kontroluje taky práci průvodčího a úroveň průvodčích na úseku Cheb st.hr. – Cheb je zvláště v Sp skandální, kdy přijde někdo neustrojen v uniformě, neumí česky a kvičí německy maske (v situaci, kdy na našem státním území, žádné maske povinné nebylo).

Alex

Zatímco vy povídáte něco o průvodčích, c těchto vlacích nejezdí.

danaceks

Líbí se mi srovnání, že vlakvedoucí DB měla stejný výraz. Je tudíž pochopitelné, že na kontroly jízdenek kapitulovala, zvlášť když se v D jízda bez jízdenky bere vždy jako jízda načerno…

David

Bylo to parádní, díky. Očekával jsem každý nový díl a už teď se těším na příště. 🙂

Jan Tichavský

Jako obvykle zajímavé čtení. Říkám si, jestli bych taky měl popsat svoji cestu do Pobaltí a Helsinek, případně návštěvu bulharských úzkokolejek a místní železnice. Akorát teda nemám uložený ten budget.

Vojta

Nechápu, co se to dělo v tom německém vlaku, může prosím někdo doplnit?

M.Z.

Chlastá se tam, hulí tráva… Nic o co by pendler stál. Mimo sezónu je to OK, ale přes léto jsou tyhle chlastací nájezdy za trest. Všude řev, chodbičky polité pivem, většina WC nefunkčích. Policie každou druhou cestu…

troglj

Ten noční vlak (ale s denními vozy) jezdí jen přes léto a pravděpodobně cílí hlavně na mládež se síťovými jízdenkami (Interrail). A co dělá mládež v létě na cestách – chlastá a baví se, občas ale musí také spát, k čemuž se kupé Bmz dají dobře upravit.

Jenda

Omlouvám se, že dělám hnidopicha, ale dost vám v těch cestopisech hapruje střední rod. „ZbývalA ale jen poslední dvě místa“, „na e-shopu avizovanÁ dvě“,… Jinak samozřejmě moc díky za celou tuhle sérii, bylo to zase super čtení 🙂

Průvodce původní Aleš

Já zase naopak kvituju správný český ekvivalent Krckého mostu, to se moc často nevidí (neslyší).

Daniel

Bylo to moc příjemné počtení. Děkuji za celý „seriál“ a budu se těšit na další.

Gunduľ neubiješ

Skvělé. Ještě jednou díky moc, zejména za rozpočet. My jezdíme jinak, většinou jenom účelně mezi body zájmu, ale díky moc Alešovi za super popis mnoha věci, které lze na cestách zažít a vidět.

Matěj

Pěkný cestopis, až škoda že už to končí. Tak příští rok třeba až na Sicílii.