Na vlastní kůži: Nastoupit, vyspat, neotravovat a vypadnout aneb nočním vlakem RegioJetu z Košic do Prahy

Noční vlak RegioJetu z Košic do Prahy. Lehátkový vůz označen jako spací. Foto: Aleš PetrovskýNoční vlak RegioJetu z Košic do Prahy. Lehátkový vůz označen jako spací. Foto: Aleš Petrovský

Místa v lehátkovém voze vydává RegioJet i za lůžková.

211 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiříkovák

RegioJet už je v horším stavu než před léty… Kdyby tak Jančura hodil RJ na burzu přímo Českým drahám tak by České dráhy měli v ceně i ojeté vagóny pro dálkové vlaky,zdopravy píše že i ČD shání vagóny, kdyby ČD pohltilo RegioJet tak by měli Elektrické PESY+ vagóny, stačilo by pak přetřít na modro a je to. Vlastně i ČD Bus by získaly do vozového parku kapacitní autobusy ex.RJ na NAD+ČD IC BUS. Třeba u RegioJetu jsou manažeři ex.ČD a myslím si že by mohly RegioJet ČD prodat za hubičku vč.autobusové flotily. Ještě k závěru bych si přál aby DB… Číst vice »

Olcit

Ke kondici RGJ se nevyjadřuji, neboť RGJ utajuje své ekonomické výsledky v oblasti železniční dopravy. Což samo o sobě nesvědčí o serioznosti.

Pokud jde o ČD, tak se obávám, že ČD nyní zápasí o přežití vzhledem ke svému strašně vysokému zadlužení a vzhledem k tomu, že podstatná část podnikání ČD není perspektivní (zdravím RegioFoxy). Neřku-li antimonopolní legislativa.

Josef

Cože ona existuje nějaká antimonopolní legislativa můžeš mi o ní říct víc

MilanFox

Už dlouho jsem se tak od srdce nezasmál 😀😀.

Vladki

Ta volba jestli RJ nebo ČD je vicevrstvá. Např. RJ nerozlišuje mezi vnitrostatni a mezinárodní jízdenkou – stejná cena za km, stejné storno poplatky, místenka v cene. U ČD je to srovnatelné jen u vnitrostátní jízdenky. Za prejezd mostu pres Moravu je nutné zaplatit speciální příplatek. Mistenka u čd není v cene ani na českou část cesty, a platí se místenky dvě. Storno je 3 eura na osobu. (Zarmoutilo obzvlášť za covidu). Přestup v Bratislavě je na pár minut, sebemenší zpoždění se mění na adrenalinovou hru, jestli mezi Kúty a blavou prijde průvodčí abych ho požádal o prosbu na dispečink… Číst vice »

Bartol

Kelímek na espresso to určitě není. Espresso má ~25 až 30ml obsah. Zde je kelímek podstatně větší. Ale v Čechách a na Slovensku lidé a gastronomie přes 30 let po převratu stále neví co je to “espresso”.

Maroš

Nechápu ten hnus. Cestoval jsem v letech 2004-2010 s ČD vlakem Excelsior 4x z Ústí do Žiliny a zpět. Vždy lůžkem. A naprosto v pohodě. Čistota, jídlo, ochota slovenských stewardů.

Aleš

Mám dobré zkušenosti s lůžkovým autovlakem do Košic.Nutno ale koupit s předstihem.

Jan

Zajímavé reportáže. V rámci objektivity bych příště doporučil jet Regiojetem tam a ČD zpět. Také bych ocenil reportáž z nižšího levelu lehátek nabídky ČD pro nás šetřílky, pokud si pan Petrovský troufne…

soumar

K RJ to asi nepatří, ale pro mě je hlavní bariéra v cestování lůžkovým vozem nejistota toho, co dostanu. Někdy je to excelentní (něco jako tu popisoval pan Petrovský nedávno) – ČD Deluxe kupé s krásným interiérem a sprchou, večeře v jakžtakž kvalitě + teplá snídaně. Někdy tytéž ČD vypraví špinavý drncavý lůžkový vůz bez možnosti se pořádně vyspat a najíst. Dálkové noční vlaky jsou fajn, když člověk vymění pomalé tempo za možnost stihnout spánek a jídlo, ale to rozmrzení, k němuž dojde v případě selhání, pak vede k raději řešení auto, nebo letenka+hotel, což skýtá větší jistotu. Holt už… Číst vice »

soumar

Regiojetí, Railjet je společně s Pendolinem světlá výjimka.

ketchup1970

Jednou jsem v strašné žízni opravdu vypil vodu z kohoutku na WC.. no nebyl to dobrý nápad. Ale to je dávno. Dnes nemusíte, dostanete pitnou vodu v WLABxx určitě. Byl bych rád, kdyby se jak žlutí tak i modří podívali na tyto stránky a něco s tím udělali. Žel, poptávka po spacím převozu do KOšic/Popradu bude velká. Škoda Excelsioru.Autovlak super nápad. Věřím, že bude líp. Stačí aby zaujali myšlenkou lidi zákazníky i lidi zaměstnance.

Karl Von Bahnhof

Mezi námi: co se vám stalo po tom napití?

Viktor Nárožný

Děkuji za popsané tři reportáže, jak je možno cestovat z Prahy do Košic. Já jsem jel lůžkovým vlakem na této trase pouze jednou v životě , v roce 1999 a měl jsem z toho docela dost negativní zážitek. Ještě klasický, starý rozhrkaný slovenský vagón, samozřejmě bez klimatizace (wifi tehdy nebyly ještě tak rozšířené jako dnes). Ve vagónu nějaký východoslovenský primitivní průvodčí (dnes steward).. Nejprve člověk obdržel školení, jak si má zajistit kupé, aby jej někdo neokradl. Poté jsem se uvelebil ke spánku. Díky rozvrzanému vagónu a špatné trati jsem usnul až v Liptovském Mikuláši a probudil se v Popradu. Když… Číst vice »

Johnny Cash

Pořád si myslím, že Košice jsou daleko a cesta vlakem z Prahy 7-8 hodin nebo dokonce z Plzně je opruz a obzvláště s dětmi. Praha by měla mít letecké spojení do Košic 3x denně. Bohužel dnes je to jen 1x denně s Ryanem. V letadle strávím 1-1,5 h a nemusím řešit, co v tom vlaku budu vlastně jíst a na co si lehnu. Třeba se něčeho dočkáme od reinkarnovaných ČSA s A220.

XP3

Príma, ale k tomu cesta na letiště, z letiště, odbavení… Pořád se někam přesouvat, čekat… Někomu to nevadí, mně třeba ano. A když jedu přes noc, tak čas neztratím vůbec žádný a nevadí mi, že to jede i o něco déle.

Johnny Cash

Radši odbavení a být v pohybu než sedět celou dobu ve vlaku na zadku.

XP3

V noci na zadku opravdu nesedím… Kromě toho ve vlaku se dá i projít, jít do jídelního/bistro vozu… Není to autobus

Johnny Cash

8 hodin ve vlaku je fakt moc. V Německu a v Rakousku 8 hodin cestuje opravdu, ale opravdu málokdo.
Když jsem se ptal, proč má Railjet ÖBB tak nepohodlné a nepolohovatelné sedačky ve 2. třídě, bylo mi řečeno, že průměrný Rakušan cestuje maximálně 2 hodiny vlakem a stačí to.

Pavel

zas prehanite 🙂 block time lkpr – lzkz je cca 1:15 … k tomu hodina pred odletem, hodina po priletu … takze jsme na 3:15

v porovnani s osmi hodinama vlaku … neporovnatelne.

Pavel

Po příletu tak 20 minut. I s taxíkem do centra.

Viktor Nárožný

V dnešní době spojení 3 x denně Prahy s Košicemi je nereálné..Reálné to bylo tak v devadesátých letech, když linka do Prahy byla jediná linka z košického letiště a tehdy ještě k tomu se létala s menším ATR pro nějakých 40 osob. Dnes má letiště Košice několikrát denně spojení s Varšavou , Vídní a každý den minimálně jedno s Londýnem. Ono i tím vlakem z Prahy až do Košic moc lidí necestuje.

Vojtěch

No jenže letiste Kosice a spojení do města A když to srovnam, ze jsem jel na Zemplinskou Siravu na koncert, tak se lopotit na letiště na jediny spoj, pak sice rychle letět, ale následně se dostat zase na Nadrazi, jet na Siravu vlakem a následně busem do areálů…. A vzít to taxíkem z letiště v Košicích, tak to stojí 5x tolik, než celá akce… o tom, ze je to časové nastejno, nemůžu si vzít kvůli odbavení letadlem spoustu věci, které se hodí ( pití, skládací nůž, náplast a pod). Paradoxně už i do Paříže jezdím s detma radeji 10 hodin… Číst vice »

Pavel

3x denne? a kdo by s tím létal?

M@trixX

Preco nie 3x za hodinu? Ked nam chcete znicit planetu, aspon to spravte poriadne.

Mirek Zv.

Nemluví se o tom a tak se mohu plést: Myslím, že Covid dostal RegioJet na okraj krachu. Tím všechny služby upadly, často do opravdu strašného stavu. Doufejme, že další průšvih už nepřijde, a myslím si, že nakonec, s normalizací finanční situace, půjdou služby přece jen zase trochu nahoru.

Johnny Cash

nebo spíš nepůjdou a tohleto bude nový standart RJ. Ber nebo nech být. Nadprůměrné služby měly sloužit pouze k uchycení se na železničním trhu dostání se do podvědomí cestujících.

Viktor Nárožný

RegioJet je na úrovni krachu už od prvopočátku. Když jsem si prohlížel jejich finanční výkazy, tak za posledních x let nikdy nebyly v černých číslech. Spíše je snahou Jančury vybudovat velkou s firmu a tu posléze střelit…

noerf

Regiojet byl do roku 2015 ve ztrátě, pak se dostal do plusu. V roce 2019 byl v zisku 200 milionů Kč, souhrnně od začátku podnikání byl asi – 40 milionů Kč což při při expanzi linek do Praha – Brno – Vídeň/Bratislava, Brno – Bohumín je docela dobré, ale covid stál Regiojet ztrátu 400 milionů Kč za rok 2020, v roce 2021 skončil ve ztrátě v řádu desítek milionů, 2022 už byl v zisku.
Pokud zvládne ufinancovat expanzi na vysoutěžené linky a nakoupit nové vagóny pro dálkovou dopravu, tak bude fungovat i nadále. A firmu zatím nemá důvod prodávat.

Karl vB.

Škoda, že RegioJet dělá „mrtvého brouka“ a na reportáž žádným způsobem oficiálně nezareagoval, ani se tady k tomu neoficiálně nevyjádřil ani pan Jiří Schmidt, který je myslím, občasný účastník zdejších diiskusí.
Skoro to začíná budit dojem, že RJ, ve vztahu ke svým klientům i své pověsti, už asi dosáhl stejného vývojového stádia, jako ČD. Škoda…

Koleno

Myslím, že ČD také klesá, takže těžko soudit, kdo je na čí úrovni. Když jedu Ostrava-Praha komerčním spojem ČD s předem zakoupenou místenkou, příplatkem 1. třídy a vůz není vůbec řazen, sedíte ve vypelichaném Béčku, tak je to skoro lepší, než si utřít kupé vlhčeným ubrouskem. ČD totiž nemá vozy, vedení společnosti zaváděný systém údržby ECM vůbec nezvládlo, za což by měly padat hlavy zodpovědných lidí. Chybějící jedničky jsou jen jeden z dílků, problémy mají napříč osobní vozbou na mnoha místech.

Osobně si myslím, že časem dojde k drobnému zlepšení u ČD i RJ.

Luboš Beneš

No to je ten průšvih. když není nikdo kdo by nastavil laťku. Tak výsledek vidíme v praxi.

Josef22

To mi připomíná jistou diskuzi v komentářích na Instagramu pod příspěvkem RJ, kde se chlubil spokojeností cestujících (z dotazníku, který rozesílal) na lince do Chorvatska. V komentářích nějaký zákazník objektivně a negativně zhodnotil svojí vlastní cestu, a ještě pomalu dostal od RegioJetu bídu za to, že to není možný, když nějakých 82 % cestujících (nebo kolik to bylo) z vyhodnocení dotazníku bylo naprosto spokojeno. Vtipné a smutné zároveň. Reportáž o těchto vlacích od p. Petrovského již máme zde na webu k dispozici, nechť ať si udělá každý svůj obrázek.

Veterán

Regiojetem jezdíme často.Noční vlak jsme nepoužili.Co se týká odbavování a informací odkud vlak odjíždí není vinou dopravce,ale “ majitele“nádraží.Ten s oblibou nechává cestující RJ čekat a oznámení z které koleje na cca 5 – 7 minut. před odjezdem.Vlaky Čd odjíždějící později jsou oznámeny dříve.RJ je prostě konkurence.V Ostravě mi zaměstnanec tuto informaci odmítl sdělit,že ji neví ač byl na rukávu označen jako informátor.

XP3

No a která společnost je tím „majitelem“ nádraží? Nějak mi není známo, že by SŽ byla konkurentem RegioJetu… A ptát se informátora ČD na vlak jiného dopravce? Zaměstnance ČD vlaky RegioJetu nezajímají a zrovna tak je to obráceně…

Leinad

Formálně SŽ a RJ nejsou konkurenti, prakticky můžou zastánci jednotné dráhy dělat naschvály.

Pražský motoráček

A nemá na to vliv i celkový jízdní řád? Tj., cesta z hlavního nádraží na odstavné a poté celkový pobyt na hlavním. Když má ČD plánován příjezd 10 minut před odjezdem, například i kvůli zbrojení, není problém vědět nástupiště i 15-20 minut dopředu. Když tam má RJ plánovaný pobyt 2 minuty jen pro naložení cestujících, tak se ta doba logicky zkracuje.

alena

Prosím vás, nástupiště neurčují dopravci a nádraží také nepatří dopravcům, takže se těžko nadržuje ČD. Informátor jakéhokoli dopravce neví číslo nástupiště dříve, než to určí dispečer a Správa železnic to vypíše na odjezdové tabule.

Stanislava

… pryč jsou doby, kdy Jančura jako jediný velký podnikatel rozjížděl hromadnou dopravu a bylo to opravdu něco nového, stewardi v busech, na kolejích, občerstvení, úklid několikrát během cesty, filmy a k tomu levné jízdenky …
Takže se cestující hromadně přesouvali k jeho společnosti až ostatní dopravci „zavřeli krám“…dnes je téměř bez konkurence, kultura cestování značně upadá, skoro se vrací do starých kolejí před Jančurou a jízdenky se zdražily trojnásobně …

Petr

Co je to za blbost že je bez konkurence?

jal

Jak to myslíš, kyselý? Od profesora Rhona z Bubenče nemůžou být kyselé!

O třídu lepší vlaky.

Myslím že to celkově vystihuje stav celého Regiojetu. Pominuli jednotky od Pesy do veřejných zakázek, tak vlakům chybí určitá inovace a modernizace. Neříkám že to musí být nutně nové vozy ale značná rekonstrukce a modernizace by vozům určitě prospěla. Už ne jednou jsem slyšel Regiojet už dávno nejede na kvalitu ale na kvantitu. Steward na více vagonu, proč to asi je? No protože se Regiojet dlouhodobě potýká s nedostatkem lidí. To má taky jednoduchý důvod. Chování zejména ke stewardům a platové podmínky jsou u Regiojetu na velmi špatné úrovni. Bohužel dokud se nezmění přístup firmy tak vlaky budou dal a… Číst vice »

Martin

Praha Košice jezdím výhradně RJ kvůli dostupnosti, jezdím každé 2 měsíce. Účel to splní, ale luxus to není ani omylem. U ČD jsem jízdenku nesehnal nikdy, i když jsem hodně chtěl. A v tom to je. Pro dopravce je mnohem snazší udržet kvalitu jednoho vagónu (myšleno ČD) se vším, co k tomu patří (jídlo, čistota, moderní vagon). RJ jede na dostupnost a podle toho to vypadá. Kdyby ČD zařadily 5 vagónů jako RJ, tak toho milého profi stewarda nikdo nikdy neuvidí, stejně jako párky k snídani. Kéž by RJ refreshnul vagóny i servis, ale stewardi v Česku už prostě došli.

Lukáš

Známý pracoval jako steward u RJ a jezdil Praha – Košice většinou. Přijeli jednou se zpožděním po celé noci v práci a za 3 hodiny jedeme zpět, jděte se vyspat do kupe na ubytování se nedostaneme. Tak mi říkal, že tohle rozhodně není pro něj a zpátky už mazal ČD domů, takže se svým způsobem vůbec nedivím, že stewardi došli. Třeba je to už lepší, je to zhruba rok zpět.

Jirka

Ja to potvrzuji. U Regiojetu jsem pracoval a vedeni vcetne pana Jancury se k nam chovalo fakt HNUSNE. Od te doby Radima Jancuru fakt nemam rad – kdybyste videl, jak se chova k zamestnancum, chapal byste…

ketchup1970

Vím i o jednom fírovi co mu nebylo u RJ dobře. A to se k fírům fakt nechová nejhůř, protože zjistil, že řidiče autobusů na fíru za týden nepřeškolí..

Karl Von Bahnhof

Můžu se zeptat, co znamená „hnusně“? Někteří lidé to totiž zaměňují s „chtějí, abych pracoval“. Chtěl bych se proto zeptat na nějaké konkrétní věci.

majkl

Lepsi to urcite neni.

XP3

Jenže ČD opravdu neřadí jeden lůžkový vůz. Obvykle jsou řazeny čtyři lůžkové vozy, jeden lehátkový a jeden na sezení. A u těch spacích má každý svého stevarda.

jal

„snazší udržet kvalitu jednoho vagónu (myšleno ČD)“
To je nějaká blbost. Státní nemůže být z principu kvalitnější.

Halamus

Pokud se soukromý hodně „snaží“, tak to možné je.

Lang

Druhou stranou mince je ovšem již zmíněný fakt, že u RegioJetu najdete volnou kapacitu častěji než u nočních vlaků národního dopravce. A to je také důležité zmínit.
A proč asi? Protože s takovými službami nechce nikdo nic mít.
Jančurova slibotechna opět zklamala, ale nepřekvapila. Ale když se najdou lidi, co mu to žerou, tak se nikam neposuneme.

Džamel

RegioJet má vyšší kapacitu „spací části“….

Kdo já

Trochu mimo trasu, po dlouhé době jsem absolvoval linku R8, ( Bohumín, Brno), docela velký úpadek od minula. (před několika lety).
Dal jsem Low a sedačky špinavé, od podlahy zašpiněné boty, docela hnus a špína. Jel na čas. Teď ještě čekám jestli bude nějaká bleška tulačka.

Švarc

Jedu teď RJ na R23 a sedačky už toho mají dost za sebou, ale jinak relativně čisto, ve vlaku max 10.

Kdo já

To co napíšu se netýká vás,..
cílovou skupinu si to vždy najde, chlap vedle vypil minimálně jeden plech piva, placačku vodky a vypadal spokojeně. Při vystupování nadal dveřím do pí.i, a šel po svým spokojený s cestou.
Bleška není. 👍

noerf

Tak jezdit lowcostem a stěžovat si na kvalitu je trochu rozporuplné.

Kdo já

To jako v lowu je zabahněná podlaha standartně v ceně? A rozhodně ten den nepršelo.

Anonym ze severu

Tolik špíny jako tady bude i na R9, až ji převezme RJ?

Hala D

No jistě

noerf

V nových jednotkách určitě.

XP3

Pár měsíců ne, pak určitě ano 😀

J.K.

Jinak ještě psychologicky – a napište mi jestli se pletu – Radimovi vždycky nejlíp jde byznys co ho zrovna baví, a zbytek prostě pod jeho managementem nějak dojíždí. Teď ho baví hotely, takže ty teď jsou asi super. Vlaky byly předtím, kvalita vadne, ale aspoň jsou tam nějaké služby ještě. Ambice krom veřejných soutěží nulové, jeho management sám od sebe novou komerci zkoušet nebude. Autobusy byly ještě předtím, tam už to končí. Dřív to byly nové busy se službami, dobýváním dalších linek, snahou mít nové zákazníky, teď to dojíždějí starší stroje a Flix vede i na mnoha vnitro linkách, skoro… Číst vice »

noerf

Letenky fungují, autobusy vcelku také, ale vzhledem k ceně letenek a velké konkurenci budou fungovat stávající linky a autobusy budou jezdit na vylukách. Ve vlacích taková konkurence není, navíc jsou činnosti z části nebo zcela financované objednateli. A vlaky do Chorvatska, Přemyšlu či denní vlaky mají svoji ziskovost. Na druhou stranu Regiojet za poslední tři roky investoval 0,5 miliardy Kč do jednotek Pesa Elf v Ústeckém kraji, cca 1,5 miliardy Kč do nákupů 18 lokomotiv Traxx MS3, což se při ročních tržbách 2 miliardy Kč je značně číslo. K tomu bude kupovat za miliardu Kč další lokomotivy Traxx MS3 s… Číst vice »

J.K.

To je výčet investic. Nikde nevidím důvod pro špinavý vagón, nebo proč jsou autobusy bez služeb, starší, a už nikdy tam nebudou pro cestující lepší služby. Sbohem ambice s expanzí do vnitro-německa třeba, nebo obecně cokoliv nového v busech…

Vize a vyšší cíle táhnul jenom Radim když ho to bavilo, zbytek teamu udrží firmu v provozu „nějak“, ale nevytáhnou jí výš. Je to škoda.

Petr Jetelina

Lokomotivy patří bance, ne RJ.

Jirka

Nepletete se a plne souhlasim. 🙂

A presto se chvasta, jak je pry „o tridu lepsi“… Neni. 🙂

Olcit

Oprava: citoval jsem z dokumentu slovenského Ministerstva Financí https://www.mfsr.sk/files/archiv/82/Hodnotenie-UHP_DNV_Marchegg_20220916.pdf

Tomáš Záruba

Fascinující: „Plánovaná dĺžka nástupíšť v stanici Devínska Nová Ves nie je podložená výhľadovou dĺžkou vlakov.
V stanici Devínska Nová Ves sa plánujú nové nástupištia dĺžky 220 napriek tomu, že tam zastavujú vlaky pre
cestujúcich s dĺžkou do 150 m, resp. 180 m v závislosti od smeru. Štúdia nepreukázala, že dĺžka vlakov má
byť výhľadovo dlhšia. Skrátením nástupíšť je možné v preferovanej alternatíve 3D znížiť náklady projektu
o 0,3 mil. eur.“

A pak se budou všichni divit, až ty vlaky budou prodlužovat/nekrátit jízdní doby, protože bude potřeba se pomalu a přesně trefit…

Olcit

Dovolím si OT ke slovenské železniční síti: Jak je reálné, že brzy bratislavským železničním uzlem neprojedou některé vlaky ve směru od Břeclavi přes Bratislavu z kapacitních důvodů? Cituji z dokumentu slovenského Ministerstva dopravy před půl rokem: „Okrem toho štúdia pre prevádzkový koncept PK3 predpokladá, že sa v rámci uzla Bratislava vybuduje tretia traťová koľaj v úseku Devínska Nová Ves – Bratislava hl. st. napriek tomu, že štúdia pre dopravný uzol Bratislava uvažuje s treťou traťovou koľajou LEN na úseku Bratislava-Lamač – Bratislava hl. st. Nie je preto jasné, či v úseku Devínska Nová Ves – Bratislava hl. st. (vrátane) bude… Číst vice »

Rychloběžka

Přiznám se, že jsem uvažoval po létech cestovaní lůžkovými/lehátkovými vozy ČD na Slovensko a zpět RJ, po tomto článku jsem rád, že jsem zůstal u ČD a že při mé cestě na Slovensko a zpět v květnu využiji ČD.

Milan Coufal

Jezděte autama

mgr.pavel

A během jízdy spěte..?

Milan Coufal

Jedu ve dne.v noci na hotelu

Rychloběžka

V tom případě nevím, proč tu vlastně vůbec disktujete?
v tomto článku se píše o cestování v noci, tedy s možností využít i lůžkových/lehátkových vozů. Vy ovšem toto neřešíte, když cestujete přes den, ovšem to neznamená hned to, že tak činí i ostatní.
Pro příště Vás požádám, reagujte jen k danému tématu, děkuji.

Jan

Proč trávit zbytečně den v autě, když se můžu ve vlaku vyspat a od rána využívat destinaci kam jsem chtěl jet?

Halamus

Třeba proto, že k využití destinace budete potřebovat auto.
Anebo vám nebude vycházet vlakem zpáteční cesta
Nebo tam pojede skupina 4 montérů, tu už líp vychází auto, nemluvě o tom, že z ubytovny budou na pracoviště dojíždět autem.
Jsou i další případy, kdy auto vychází lépe.

Peeetr

4 montéry v tomto století vlakem nikdy nikdo neposílal.

ketchup1970

OPravdu, a kam si dají vercajk? Do Hytláku?

Vojtěch

Na to nemám čas a pomalu už ani energii. A efektivita investice peněz ještě horsi

Lang

Ty doby minuly. Jízdou vlakem se šetří čas, ale to snad pochopíte, až vyrostete. 🙂

Růža

Jančurovi jde o to, co nejvíce vydělat na cestujících. Sám by tím hnojem jistě necestoval.

Martin

No i když je to bezesporu hnus, tak ředitel ČD by šukofonem s koženkou taky necestoval…

Milan Coufal

Ať je to Jančura,nebo čd tak vlakem jezdím když už mě opravdu nic jiného nezbývá,v autě si připadám jako doma,ve vlaku omezován na osobní svobodě,a že to umějí člověka ponížit.

milan

Přesně tak, to omezování osobní svobody je na hromadných dopravních prostředcích to nejhorší. Avšak spousta lidí to nechápe.

mgr.pavel

Když se sám rozhodnu využít hromadný dopravní prostředek, jak je prosím moje svoboda omezována..?

jal

Nemáte situaci ve svých rukou, jste závislý na vůdci (řidiči). Musíte dodržovat zákony a předpisy, musíte strpět kontroly různých individuí jako revizoři atd. Nevíte kdy dojedete přesně na minutu, nemůžete ostatní předjet, když spěcháte. Jste závislý na JŘ. Musíte sdílet prostor s lidmi, kteří nemají stejnou hygienu a politický názor.

To jsou ta hlavní kritéria. Následuje plno vedlejších.

Z toho logicky plyne, že nejčastější vzhled auta je obsazené jen řidičem.

Ano, i v autě hrozí kontrola. Tato možnost je oproti kontrole průvodčím atd. zanedbatelná

Desura

v autě nemusíte dodržovat zákony a předpisy?

jal

Ano, musíte, ale tato teorie se neshoduje s realitou.

ketchup1970

Případnou nehodu skrz dva tři pruhy ( kamion ve svodidlech ) přeskočíte, když vysunete vrtuli z Octávie?

Laborec425

Já se cítím jako velmi svobodný člověk, od malička jezdím jenom veřejnou dopravou nebo pěšky a nejvíc omezeně a nepříjemně jsem se cítil rok, co jsem vlastnil auto. Už nikdy více. Málokdo tuší, jak je autem neskutečně omezován.

Caracas

Zjevně naprosto netušíte, co to omezování osobní svobody je 😀.

Milan Coufal

Zavřený ve vlaku 2,5hodiny , který se rozbil 100 metrů před stanicí,a nepustili nás ven,bez klimatizace a venku 35 stupňů.i policii jsme volali na nadražácký hajz…

TU 134

Existuje zařízení zvané nouzové otevírání dveří

Avlaky

k tomuto není určené

rhol

Ne, Mílo, je to podle zákona a na základě smluvního vztahu, který jsi uzavřel s dopravcem tím, žes využil platný jízdní doklad k dotyčné jízdě. Z vlaku nemůžeš jen tak vycoufat, kdykoliv a kdekoliv tě napadne. 😂

navratp

Proto autem….

ketchup1970

Na dálnici se dá couvat ? Legálně i reálně?

Rychloběžka

A kolikrát se toto stane? Opravdu minimálně. Něco jako když jednou za x letů spadne letadlo. A vidíte to, lidé letadly lítají dál.

Lang

Chudáčku 👎

TU 134

Existuje zařízení zvané nouzové otevírání dveří.

Mirek Zv.

Na rozdíl od ostatních Vašich příspěvků, s tímto souhlasím – to je opravdu svinstvo.

Majkl

Takže pro vás nějakou individuální hromadnou dopravu vymyslet.

Lang

Omezování osobní svobody je spíš auto. Ve vlaku nemusím být přikurtovaný k sedadlu a mám možnost se během cesty projít. Nemusím nikde zbytečně zastavovat.

Laborec425

A musím dodržovat opravdu hodně moc dost striktních pravidel + kdykoliv se Vám může stát nehoda, za kterou můžete a může být i dost vážná a změnit Vám o dost k horšímu život.

ketchup1970

Proto si koupím byzjet místo Airbusu se stovkou dvěma dalších cestujících , teda až vykopu ten Koh i Noor.

Majkl

Chudák nelida

Rychloběžka

Prosím, nastudujte si pořádně, co je to omezování na osobní svobodě, dřív, než tento pojem bezhlavě začnete používat, děkuji.

Lang

Jako doma? To jsem rád, že nevím, jak to u vás doma vypadá. 👎

Avlaky

do chorvatska cestujee vždy taky vlakem, tak nekecejte co není pravda

bývalý zaměstnanec RJ

Nevím, jak teď, ale před pár lety Radim tu a tam žlutými vlaky jezdil. Rozvalil se do Byznysu nebo Relaxu a hledal každou maličkost, za kterou by stevardy seřval.

Vlakvedúci

Teraz už vlakmi nechodí … už tomu bude aj viac ako rok 😀 …

Martin

No teda Jančuro…?!!! Co k tomu řekneš?

Jan

Narozdíl od tiskového oddělení ČD určitě nebude hledat stupidní výmluvy na stát, případně kraj nebo dodavatele a ve vlastním zájmu se tím bude zabývat…

Hala D

A to máte ze své hlavy, nebo vám to Jančura nadiktoval?

Jan

Provizi bych klidně bral, ale asi mi nic nedá…

Hala D

Tím jste si odpověděl na to jestli Jančura bude ve vlastním zájmu investovat do zlepšení kvality Žlutého hnusu.

Honza

Do svestek…

ABC

nad propastí!

Halamus

Já vůl kliknul na palec nahoru, bo jsem to chápal jako ironii.

Karl vB..

Stav zdokumentovaný v reportáži v není žádný lokální extrém, ale bohužel už pár let trvající tendence, takže na zabývání se provozními problémy ve vlastním zájmu byly už min. 3 přehršle času.

Lang

Nic. Je mu to jedno.

Jan

Je vidět že RegioJet na rozdíl od Národního dopravce netrpí přezaměstnaností v sektoru stevardů a proto si může dovolit fungovat jako soukromý subjekt. Mnoho dnešních standartů obsluhy by bez nástupu RegioJetu na českou železnici nikdy nevzniklo. Děkuji za tři zajímavé reportáže…

Osamělý Vlk

Tak je smutné, že nástupem RegioJetu došlo k výraznému zkvalitnění Českých Drah, takže RegioJet nemůže konkurovat. Už před lety jsem slyšel od jedné stevardky, která zkusila jak RJ, tak ČD, že být zaměstnancem u ČD je mnohem lepší než u RJ.

Kernteriér

Jestli došlo ke zkvalitnění služeb ČD, tak to moc smutné není.

Avlaky

100 lidí sto chutí

Jirka

Jako byvaly zamestnanec Regiojetu a soucasny u CD to potvrzuji a mohu bez prehaneni rici, ze u CD je to 100krat lepsi. 🙂

cracatit

Těch 17 éček u cenovky Regiojetu je překlep? (cena celkem a cena jízdenky za lomítkem)

Roman

Nechce se mi věřit že za tento „SERVIS“ někdo dobrovolně platí?! Kdo musí, toho lituji !

Zbyněk

Platí ti kteří:
1. jezdí s RJ ze zvyku
2. nemají osobní srovnání s ČD
3. vyhovuje jim čas jízdy RJ
4. nesehnali místo u ČD

Jan

5. neměli nervy na eshop ČD

Martin1

To bych si raději udělal čas na nákup jízdenky a obalil se trpělivostí, než cestovat tímto způsobem. Ale chápu, že to někdo neřeší a je rád, že jede.

Vojtěch

Cd v danou dobu nejedou jede jenom RegioJet. Což je u nočních spojů velmi časté. A když čekáte od jedné v noci v Olomouci v hale na cokoliv co pojede a jste ochoten zaplatit i mimořádné zastavení vlaku tak přežijete i RegioJet byznys na sedačku i když Pro vás cena lůžka je tou poslední banalitou kterou řešíte

Gajda

Budeš se divit, ale mám ve svém okolí lidi, co si to dokonce chválí. Takže ti lidi jsou a už hodně dlouhou dobu. Osobně bych na to odvahu neměl. Ještě nikdy jsem nezkoušel nic na ležení a spaní, právě z obavy, že to tam bude vypadat nějak tahle. Mám za sebou 2x Košice v Leošově premium, která cenově odpovídá tomudle, a sice je to v pololeže a na sedačce, ale s bohatým servisem a holt někdy i v 6 lidech.

Karl vB.

Z porovnání první reportáže s JLV ČD a této s RJ lze vidět, že výsledná cena pro zákazníka je skoro stejná, ale obdržený efekt je naprosto odlišný. Pokud by ČD zavedly uživatelsky vstřícný SW pro zakoupení dokladu (třeba, jako má RJ) a zvýšiliy by kapacitu (a přiměřeně i cenu lůžek), mohlo by se pro ně jednat o lukrativní byznys. V diskusi u prvního dílu jsem obhajoval terminologii RJ „lůžkové vozy“ argumentem, že dopravce dopředu informuje zákazníka o tom, do čeho jde (myšleno disposiční řešení oddílu). O čem ale neinformuje a co naprosto odsuzuji je, že na fotkách z reportáže byla… Číst vice »

Martin

Popsaná zkušenost je velmi podobná mé z prosince, kdy jsme jeli na otočku na Slovensko s kolegou. Zábava začala už v Praze, kdy vlak do Košic přijel zpožděný a ve stejnou dobu jako vlak do Přemyšlu na sousedním nástupišti. Na narvaném perónu začala slušná mela, snad si někdo vlaky nespletl, hlášení proběhlo jen v češtině a ve vlaku za Prahou ještě ve slovenštině, kdy stevard upozorňoval, že je to vlak na Slovensko. Stevard pak kolem kupé jen proběhl a viděli jsme jej až ráno, naštěstí jsme s tím po zkušenostech už počítali. Ve vagonu momentálně zaostalí spolucestující jako vždy ucpali… Číst vice »

Pavel

Je celkom zabavne citat vsetky 3 posledne recenzie z pohladu Kosicana, ktory zije v Prahe. Cestujem pravidelne domov a za posledne roky som absolvoval cestu vsetkymi moznymi sposobmi cez autobus, rozne vlakove spojenia, spolujazdu autom, soferovanie vlastneho auta, lietadlom CSA, Ryanairu alebo LOTom s prestupom vo Varsave. Realita je taka, ze po tom co zacal do Kosic lietat Ryanair a nastavil cenotvorbu o dost lepsie ako CSA tak si viete kupit jednosmernu letenku na mesiac dopredu za 500 – 1000 Kc a cesta vlakom je nutna len vtedy pokial vam cas alebo datum letu nevyhuje alebo ste velky fanusik zeleznicnej… Číst vice »

Geralt

Co se kdo diví – RegioJet od počátku cílí svůj byznis na socky. Prostě klasická nízkonákladovka.

Aaabbb

Díky autorovi za další fajn report, který se v zásadě shoduje s mými zkušenostmi. RegioJet dávno není co býval, obecně přístup k zákazníkovi, včetně způsobu řešení stížností, reklamací apod. V Lounge už nenápadně bez kávy, v Business dříve džus A sekt, teď už koukám nenápadně džus NEBO sekt. A tak by člověk mohl pokračovat dál a dál. Škoda, dříve jsem jim fakt fandil, teď se spíš děsím toho dne, až se tohle „lowcost provedení“ všeho možného rozmůže na více objednávaných linek.

Lukáš

Když ptáčka lapají…🙂

Samo

Regiojet bol low-cost od prvého dňa. Jediné čo sa zmenilo je že dnes je na trhu práce menej ľudí ochotných robiť za almužnu, takže už nemajú ani len dostatok stewardov.

Pamätám si ako launchovali linku BA-KE a na prvý vlak z Bratislavy nenazbrojili vôbec žiadne jedlo 😀

Jan

Ufnukanejsiu recenziu som este necital. Perlickova kupel ti tam nechybala?

Igor Mauricio

A že zážitky zde diskuzujících jsou v souladu s recenzí, to je způsobeno tím, že je Aleš P. podplácí?

Martin H.

Co je na té recenzí ufňukané? Nic než věčné líčení stavu věcí..

Joe

Aha, takže už je naprosto v pořádku jezdit v neuklizeném kupé a místo slibované služby dostat jen 3/4? Hlavně že to dojelo, že jo ….

Sanju

Bruh, stačí se podívat na ty fotky…

Majkl

😂 My ve východnej europe si si nič nezaslúžime ešte rozprávaj.

Juraj

Příbuzná několik let jezdila kvůli práci pravidelně Žilina-Praha, obvykle tak, aby už v pondělí dopoledne byla v západních Čechách. Noční vlaky byly ideální volba a cena nehrála roli. Ze dvou možností – noční RJ a EN Slovakia – obvykle vyhrál žlutý, protože 1. Výrazně jednodušší rezervace, bez nutnosti nekonečného proklikávání v e-shopu. 2. Odjezd o hodinu dřív – bohužel ani jeden dopravce nenabízí důstojné čekání na pozdní odjezd (ten Excelsior fakt chybí!). 3. Se stevardem RJ se dá domluvit, aby si tu pro forma snídani nechali a cestujícího nebudili. Personál JLV je v tomto občas trochu dogmatický a budí už… Číst vice »

xXHonza

No, spací RegioJet je vždycky punk. Ale tak když s tím lidi pořád jezdí…tak co by se někdo namáhal s tím něco dělat.

Studý Chudent

Nabízím popcorn pro ty, kdo si přišli číst komentáře:

🍿🍿🍿🍿🍿🍿🍿🍿🍿🍿🍿🍿

FilFee

Poprosil bych jeden máslový

mgr.pavel

U RJ nemáte na výběr 😛

Martin

Slany, dekuji…

Jan

Popcorn já nerad, ale nějaké sýry v cenách RJ by bodly…

adamgolias

jako téměř všechny žluté vagony , s ramínkem bez štěnic ( zatím)

Georg

o tech stenicich psali v obzoru a ted to tu donekonecna papouskujete?

Vrtal

Tady někdo nezná repliku z pohádky Tři veteráni…. 😀😃🙂🙃

adamgolias

nikdy jsem obzor nečetl . ale dovolím si , rozšířiti obzor vědomostí vám . ,,mé,, štěnice , jsou parafráze z veselé české pohádky .

Karl vB..

Pro rozšíření vašeho obzoru:
https://www.youtube.com/watch?v=9DAGvLEYqtg

Vojtěch

Mám zkušenost podobnou z února ve směru z Prahy do Košic. Protože jsem jel v úterý a rezervační systém ukazoval velmi nízkou obsazenost, riskl jsem koupi jen 1 místa a ne celého kupé, tj. úspora asi 1000 Kč. Budíček boucháním tácem se studenými kávami nastal už ve 4 ráno během pobytu v Popradu… no, mohli mě nechat ještě hodinu spát!
A protože byla středa, zpět jsem letěl Ryanairem a kdybych letenku nekupoval jen několik dní předem, stálo by to pakatel. A jak jsem díval, teď Ryanair Košice z Prahy navýšil tak, že příště nebudu vázán jen na jednání ve středu…

Rejpal

Tak pane Jančura co s tím uděláte?

Hodně štěstí

Co bys udělal? Nic, když s tím lidi jezdí.

Pája

On sám nic a při stížnosti dostanete „strojovou“ odpověď začínající asi jako “ je nám líto, že jste nebyl spokojen“ a nějaké bla bla bla k tomu.

Paolo

Tak a ted se probudime ze sna ( ze neco udela)a dame tu otazku..

Ondra L.

Nic. Soudě podle rozhovorů s lidmi, který vlaky moc nevyužívají, pro který je žluťák furt bůh na kolejích, tak zřejmě pojede setrvačností svojí v dávné minulosti získané pověsti a konexí tak dlouho, dokud nenarazí do zdi.

J.K.

Ježíš jemu tam lezou platící lidi, ne pověst a konexe. Je to sice divný, ale co se dá dělat.

Dokud budou lidi mít nároky takhle nízko…

Ondra L.

Zatím lezou. Ale obvykle nás podnikatelé poučují, že získat pověst je těžší než ji ztratit. Je fakt, že regiojet se tomu úspěšně vzpírá.

noerf

Jenže Regiojet má poměrně dobrou pověst díky autobusům, zájezdům, letenkám i začátku provozu vlaků.
ČD sice mají pendolina, railjety, ale většina obyvatel obvyklá jezdila v 810 nebo B. To, že dnes jsou nasazovány regiopantery a motorové jednotky od pesy situaci výrazně zlepšuje, ale bude to trvat ještě pár let, než se situace změní.

Ondra L.

Souhlas. A dodal bych, ze problem CD je take v tom, ze co maji dobre, neumi propagovat a prodavat (napr. nocni vlaky), nebo i v tom, ze si neco dobreho poridi a pak to postupne nechaji vyhnit (napr. metropol).

Geralt

Hlavně ČD mají stále mezi ledmi špatnou pověst z minula. Setkal jsem se s tím, u lidí co vlakem nejeli 10 let, že kdyby museli vlakem jet, tak určitě s RegioJetem a nikdy ne s ČD, protože ČD, to je akorát špína a zpoždění.

Otto

No jo, jenže pro spoustu lidí je prvním setkáním s dopravcem (protože jsme v 21. století) jeho web resp. eshop. A tady bohužel zatím vyhrává na plné čáře RJ, pro člověka, který nejezdí vlakem ČD pravidelně, je nákup jízdenky/místenky do lůžkového vozu v eshopu ČD (nedejbože pro více lidí různého pohlaví) uživatelským Infernem…

Laborec425

Jeden můj kolega (od dráhy) i s režijkou jezdil Praha – Ostrava Regiojetem, že prej tam dávaj zadarmo kafe. Lidi zblbneš marketingem fakt snadno (takový ty, co se o problematiku nezajímají a jedou si jen život stejný jako všichni kolem).

K.H.

Bohuzel na trati Brno – Ostrava jezdi pouze Regiojet, takze neni na vyber.

Georg

hele a kde ty fiktivni priznivci jakoze jsou? jses nekolikatej, co tady o nich v diskusi blaboli a zatim se nedostavili.

Ondra L.

Nevim jak vy, ale ja vetsinu sve komunikace s okolim podstupuji mimo diskusni forum zdopravy a obvykle offline, na to odkazuji. Povest regiojetu a CD pochazi z toho, o cem pise noerf a mne pripada, ze regiojet pracuje na tom, aby o ni prisel. To je cele a neni na tom nic objevneho. O cem blalboli jini, to nevim, cele jsem to tu necetl.

Georg

v mem offline svete se vlaky moc nediskutuji, a na jancuru naposledy nadavala kamaradka za zpozdeni z vidne.
a jak to vy reziste delate, ze potkavate tolik lidi zaslepenych regiojetem… nebo to schvalne dramatizujete? treba ze jsou radi, ze dostali kafe a vy to tady prekladate jako „jancura je buh na kolejich“?

Ondra L.

Pane georgu, jdete se prosim lecit. Ano, v mem offline svete (kde se mimochodem sotousi nevyskytuji), se o verejne doprave bavime, a jelikoz moji znami cestuji casto, ruznymi prostredky a s ruznymi preferencemi, tak ano – pak i dojde rec na dopravce, asi i proto, ze vedi, ze me to tema zajima a navic jsem v tom smeru pomerne dobre informovany clovek a tudiz kdyz chce nekdo napr. poradit ohledne jizdenek, krajskych tarifu apod., obraci se pak na me. Muzete si i zde v tomto vlaknu vsimnout, ze kritiku i pochvalu mam jak pro regiojet, tak pro CD. Ze se… Číst vice »

Ondra L.

Omlouvam se, nechal jsem se unest tim, ze me nekdo zas zaradil do skupiny, kam si nemyslim, ze patrim. Rezijku nemam.

Georg

ono teoreticky by s tim ani zas tolik delat nemusel. koncept popsany v titulku funguje u francouzske site motorestu „formule 1“ – nicmene co je potreba osetrit je a) v kazdem pripade cistota a udrzba a b) spravne nastavit ocekavani ohledne servisu.
a pak bude vsechno naprosto ok.

ICE_Laco

Neurobí s tým nič. Ale pokiaľ by ZSSK zaviedla nové vlaky, ktoré by vychádzali z OBB NightJetov – 2x lôžkový vozeň, 4x lehátkový vozeň a 3x vozne na sedenie, skvalitnilo by objednávkový systém a zdokonalilo by prístup personálu, potom by začal nariekať, prečo mu každý ubližuje a po dvoch rokoch by urazený odišiel z linky….

Georg

nastesti zssk nic takoveho ani omylem neudela 🙂

Karl vB..

„Kdyby….ryby….rybníky…“
Teď už zbývá jen ta jedna podstatná maličkost, aby to ZSSK zavedly, pokud na to budou mít vozidla.
O tom, jak je to reálné, budete mít lepší přehled asi vy.
https://www.trend.sk/ekonomika/vozovy-park-zeleznic-starne-stav-trati-je-rizikom-pre-bezpecnost-kolajovej-dopravy

ICE_Laco

Čo sa týka vozového parku, nie je to už také hrozné. Na väčšine tratí jazdia nové súpravy – ale áno sú aj lokálne trate a niektoré regionálne, kde jazdia rôzne staré vozne…. Ale na druhej strane máte pravdu, ZSSK v najbližšej dobe (asi tak 20 rokov) nebude mať na to aby kúpila 2 až 4 súpravy na nočnú dopravu z Košíc do Prahy – záleží na tom, koľko liniek by chcela prevádzkovať. Vedel by som si predstaviť dve linky – jednu s odchodom z KE o 18:00, príchod do Prahy niekedy okolo 3:00 a táto súprava by mohla pokračovať do… Číst vice »

Igor Mauricio

Nečekal jsem zázraky, ale takovej pr°.er taky ne.

slsp

Ono to zo zaciatku az taky pruser nebyval. To trapne vydavanie lehatka za lozko ano, zazrana spina, kaput zamky a zavesy, jeden stevard na x vagonov a zobracke ranajky je vyvoj poslednych par rokov.

eber

Absolvoval jsem na zkoušku cestu nočním RJ z Košic minulé léto a měl jsem podobně špatnou zkušenost. Za mě jedinou výhodou oproti ČD je opravdu jen ten rezervační systém. Jinak ceny podobné a kvalita lůžek JLV úplně jinde. Měl jsem koupené celé kupé pro sebe. Po nástupu zmatky, stevardi mi chodili do kupé a postupně z něj odnášeli mnou nevyužité povlečení do jiných kupé (jako by nevěděli, že tam budu sám a nemuseli to všechno ani povlékat). Menší koupelna na představku sloužila jako skladiště hygienických potřeb a dek, takže nevyužitelná. Zuby si celý vůz chodil čistit na větší WC na… Číst vice »

Jouda

A stále a dokola bude mít Žluťásek miliardu zastánců. Co se mu nedá ale upřít, promo má neskutečné. A evidentně funguje. A tak jak je naleštěná bída tento servis, stejně naleštěná bída je technický stav všeho, kam se člověk podívá. Je zajímavé, že s nástupem ECM musel národní dopravce rázem odstavit stovky vozidel a nestíhá se srovnat dodnes, RegioJet neodstavil ani kolo. Inu, i větší odvaha se počítá…

František

O nástupu nových podmínek byli všichni včas informováni ale pro některé to je překvapení. Bohudík přestaly štětkovo/mycí generálky vozů a mělo by se udržovat pořádně. Bohužel mezitím zanikly kapacity zaměřené na vyšší stupně oprav (Velenice/Lipa/Bubny) a zůstali štetkaři, co se nyní diví. Ono tak dlouho se chodí se dzbanem pro vodu, až se jednou zajde pro pivo…

Georg

spis nez tvoje infantilni bubny je skoda, ze se z prahy vystval zlicinsky siemens.
a o tom, ze neni potreba 10 fabrik jako pred 100 lety, ale treba jen 3 s vyssi produktivitou je asi zbytecne ti vypravet…

Peeetr

Opravny a novovýroba jsou něco úplně jiného.
Je to vidět i u automobilů.

Georg

jooo? takze ma byt dilna v kazde vetsi stanici jak za parni trakce?

Paolo

Neodstavil? Nedodrzoval kapacitu na nekterych linkach, ktere plati kraje. nebo ministerstvo dopravy .. takze take ma problemy

Hynek

Jenže tu nedodržoval ani před nástupem ECM, takže tady pes zakopán nebude.

Juraj

Chápete ale, že RJ nejsou jen noční vlaky. Znám spoustu lidí, kteří na denních linkách (např. Praha-Ostrava) stále RJ jasně preferují, protože si vezmou Relax/Business a mají klid. Pendolin teď jezdí málo a na Ostravanu je to loterie.

V absolutních číslech to nemusí být fantastický produkt – stačí, když je v dané situaci o fous lepší než alternativa. A pak taky hodné dělá povědomí a jednoduchost tarifu. Jak jsme viděli i v tomto seriálu, ČD Night je pro většinu často nesrozumitelný a nepředvídatelný.

Hynek

Neplačte, vystihl všechny vlaky RJ včetně denní komerce i závazkové dopravy. Dost smutná kapitola jsou právě závazkové rychlíky.

A když vyzdvihujete jednoduchost tarifu, taky zmiňte tu cenovou loterii, která je nahodilá a těžko si lze o tom najít nějaké konkrétní informace předem. Raději ČD, kde si mohu vše přečíst a pochopit cenotvorbu a zjistit kolik kdy mě to bude stát.

Avlaky

co to píšete za kravinu…..

Regiojet má taky mnoho odstavených vozů, v době nejvyšší špičky jezdilo 14 vozů, teď v nejvyšší špičce 10 vozů a to i přesto že se pořídilko dalších 20 vagonů

ECM zhoršilo podmínky všem dopravcům ne jen ČD

Jouda

Kravinu píšete vy. Vozy mají odstavené, ale ty, co už většinou v daném stavu nemohou vyjet .

Avlaky

takže ČD mají odstavené vozy které vyjet mužou a proto jim chybí vágony???

ano dle ECM vyjet nemůžou

nevím zda pracujete v sektoru železnice, ale pokud ano bylo by moudré si aspoň pozjišťovat něco o tom

Jouda

A představte si to, že už jim 15 let udržujeme dieselové stroje. Tak promiňte…..

Avlaky

Přesně tak KDS udržuje dieselové stroje Regiojetu

Nikoli vagóny…

Lukino

Ten začátek je vždy dobrý, jakmile to sklouzne do rutiny, tak teprve v tu chvíli se ukáže jak kvalitní to je služba. Opravdu nemá smysl nějakou linku (železniční, autobusovou, leteckou) hodnotit první týden, ale pravidelně co půl roku třeba.

Georg

krekry byly makove a ne hrachove. 🙂

a je to bida, nicmene se do toho da sehnat a lidsky koupit jizdenka, navic stale s velkorysymi storno podminkami.
u cd je nakup kovbojka a v sezone zcela bez sance…

jeste jedna poznamka – provoz nocnich vlaku s takto lehkym dohledem mi neprijde uplne bezpecny.

Samo

V bežnom vlaku máte jedného vlakvedúceho na 4-5 vozňov, tu je jeden steward na dva, navyše s tým že väčšina vozňov sú lehátka kde sa dá kupé zamknúť. Neviem či zrovna bezpečnosť vnímam ako problém. Skôr by som sa bál že si z tých Regiojet vrakov odnesiem domov nejaké ploštice.

Georg

jestli je jeden na dva, tak to by jeste slo. to umi i wgske. 🙂
nicmene muj dojem byl, ze na cely vlak (12 vozu) byli tak tri lidi, pricemz vlakvedouci ma dopravni povinnosti a nejsem si jisty jak moc se zapojuje do roznasky obcerstveni…

Hynek

A v běžném nočním vlaku je to jak? Napovím vám… vlakvedoucí, průvodčí a steward v každém lůžkovém a lehátkovém voze. Nemáte zač.

Samo

1. V čom sa „nočný vlak“ líši od denného?
2. Nočný vlak ≠ vlak s lôžkami. Napr. aj vlak o polnoci z Prahy do Brna je nočný a je tam posádka o dvoch ľuďoch na celú súpravu (+ JLV).

Tom

Zrovna včera jsem jel vagonem 7. Poslední před lůžkovými. Procházel přes něj do lůžkové sekce 2m mlaďoch v taktické vestě s nápisem security. Nejezdím lůžkovými, takže jsem ho u RJ nikdy neviděl. Leoexpres ma na SK securiťaka (ZTP důchodce)

Hodně štěstí

Kde se dá ušetřit. Na platech a údržbě.

noerf

Kvůli ECM na údržbě nemáte moc kde šetřit. Obecně bych řekl, tě počet stevardu u Regiojetu na počet vagónů od doby zahájení provozu klesl. Jiná věc je, zda-li je na trase Praha – Košice zájem o kvalitní ubytování v lůžkových vagonech s vlastní koupelnou a kvalitním jídlem. Otázka zní, co jsou ochotní cestující zaplatit a jaké v rámci ceny očekávají služby.
Vzhledem k obsazenosti vlaků na trase do Košic či Premyšlu, tak Regiojet zákazníky má a zlepšení se dá očekávat až s nákupem oněch 300 vagónů.

Poskok

Tak ona je údržba periodická, dalo by se říci těžká, kde se šetřit nedá.
Ale na údržbě interiéru (úklid, čalounění, záclony atd.) se dá šetřit velmi jednoduše.

Georg

v realnych cenach se v devadesatkach jezdilo za stejne prachy na sedaka se rvoucima ozralejma oravcema/vychodinarama ve vedlejsim kupe…