Na vlastní kůži: Když jsou náhodní cestující v menšině. Závěrečný koncert ČSA aneb můj nejemotivnější let
Poslední let ČSA dorazil do Prahy. Foto: Aleš Petrovský
Aleš Petrovský byl jedním z pasažérů na posledním letu ČSA. Jaké byly jeho dojmy?
Nostalgicky článek, v pohodě nemám s tim problém,stejně tak ,jak je piosana celá cesta👍Ale ,jak bylo již psáno….jedna éra konci a druhá začíná s A220…..chtěl bych zde podotknout,že srdcari z ČSA by se meli ptát LuftJardy a p.Lašáka-proč to muselo dojít tak daleko…..prosím a neobvinujre zde SW,,ty se a jejich vedení snažilo pátou nejstarší aerolinku zachránit už před cca 15lety.
SW je mozna dojemne zachranilo, ale o to jim rozhodne neslo. Jedinou motivaci bylo vydelat a znicit konkurenci. A zadne dojemne city tahle aerolibka nehraje, proc by je zachranovala?
Nejnevejte se na me, ale v cem CSA poslednich 5 let konkurovalo Smartwings?
Zajímavá volba trasy. Co Vás vedlo k takové zajizdce? Nebylo by rychlejší jet z Plzně rovnou na západ a dojet do Paříže vlakem? Třeba nočním, když už nechcete v Paríži prenocovat? Nebo byl záměr si prohlédnout Krakov?
Nejsu autor, ale 1) pokud to opravdu nechával na poslední chvíli, tak už byl noční vlak vyprodaný a 2) IFAIK nejezdí každý den.
Přečetl jsem jedním dechem 🙂 Díky, moc, pěkně ale hlavně i nezaujatě napsané. Takto mají vypadat korektní články na tomto serveru.
Dobry den. Otazka na pana Suru: Smim vedet, kdy bude ten clanek o pruseru v Recku? Vyhlizim ho kazdy den. 🙂
Já taky 😀
Fajn clanek. Snad jen s tim koncem nesouhlasim-ze si Smartwings nezaslouzi hate. Tak alespon za me se jedna o skutecne nejhorsi aerolinku na svete s kterou jsem bohuzel parkrat jiz letel (i s porovanim s RyanAir, EasyJet, Spirit, Southwest, WestJet, Wizz atd). Naprosto v podstate nechapu kdo s nimi muze dobrovolne letet a ja po svem omylu radeji priste vyuziji Videnskeho letiste, kde se takto otresna aerolinka nevyskytuje. A ten zcela nejvic absurdni fakt je, ze casto byvaji brutalne predrazeny oproti konkurenci. A tedy samozrejme nedostanete ani vodu :)). At se kouknou k Edelweiss, jak se dela dobra dovolenkova aerolinka.
Nemáte pravdu. Letěl jsem s nimi letos 2x do Egypta, vodu na palubě dostanete. Jinak je to utrpení, sedačky bez kapsy jsou fakt za trest, ale to je i ten RyanAir.
Ano, jednou tam letuška proběhla s jednou velkou flaškou vody a pár kelímkama. To nepovažuji úplně za OK, když i RegioJet rozdá každému normální lahve s vodou. S Edelweiss dostanete nejen jakýkoliv nápoj, ale předne i velmi chutný oběd s dezertem. A to za cenu, která je nižší než u Smartwings (v průměru). A tedy také nelítají s 20let starými letadly
Opravdu u Edelweiss dostanete hlavní jídlo (ála vepřový s bramborama a podobně) za necelých 7€? Nebo špagety za necelých 6€? A ani jídla k předobjednání za 450 CZK nejsou nijak drahá. Edelweiss nelítá 20 let starými letadly? Co to melete? Průměrné stáří jejich flotily A320 je 19 let (6 nejstarším letadlům je pak 25+), průměrné stáří jejich flotily A340 je 21 let a celkové průměrně stáří napříč flotilou je … nečekaně… 20 let. Vedle toho stáří flotily Smartwings je výrazně nižší, průměr u B737 flotily je 13 let. Že vy jste si jen chtěl kopnout, aniž byste se obtěžoval si… Číst vice »
Vy mate problem si na palube kúpiť jedlo a pitie.?
V čem konkrétně je podle Vás Smartwings nejhorší aerolinka? Letěl jsem s nimi asi 20x, letěl jsem s Ryanairem, EasyJetem, Wizzem, Eurowings a žádný podstatný rozdíl jsem nepozoroval.
A pokud jde o ceny, tak ty se u Smartwings zvyšují jako u všech podle vyprodanosti. A pokud polovinu nebo dvě třetiny letadla vykoupí cestovky, tak prodej veřejmosti začíná tam, kam se jiné lowcosty dostanou třeba 14 dnů před odletem. A když porovnávám ceny třeba týden před odletem do srovnatelných destinací, tak jsou podobné.
Zaprvé-létají s 20 let starými letadly-to snad lze porovnat pouze s Laudou od RyanAiru. Zadruhé-pokaždé naprostý chaos na palubě (ok, za to většinou mohou čeští turisté, které se neumí ovládat na svém výročním letem letadlem), zatreti-hrají si na full service aerolinku a nedají vám ani pití či jinou pozornost. Za čtvrté jsou neskutečně předražené oproti konkurenci. Se Swissem v klidu letím do Španělska za 3.5tis tam i zpět. Se Smartwings to je za dvojnásobnou cenu.
Proboha, když o něčem nic nevíte, tak se k tomu nevyjadřujte. Věkový průměr 737 SmartWings je 13 let, zatímco u toho vašeho vychvalovaného Edelweissu je to u A320 19 let. Za druhé, nikdo si tam na full service aerolinku nehraje, je to leisure jakých je v Evropě spousta. Já také dám přednost flag carrierovi před SmartWings, ale ta vaše obsese LH Group, která mimochodem taky stojí za starou bačkoru je snad na diagnózu.
prosim vas, ten chaoss na palubě spočívá v čem?
Jo, souhlasím s tím, že koupáci jsou často kapitola sama pro sebe, a take musím dodat, že se SW mám letů doslova jen pár, ale .. žádného chaosu jsem si nevšiml. Tech pár letů se vlastně nelišilop od jakékoli další evropské aerolinky.
což je o to veselejší, ze ty aerolinky si opravdu na full-service aerolinku hrajou (včetně toho swissu), ačkoliv k nimmají stejně daleko, jako smartwings.
Ano, krásně jste ukázal, že tomu vlastně vůbec nerozumíte. Letěl jste s SW naposledy když se ještě jmenovali Travel Service před dvaceti lety do Egypta kdy za vás cestovka ještě zatáhla jídlo na palubě a od té doby stále žijete v představě že je to full.service aerolinka která vás okrádá o vaše zasloužené jídlo. O porovnávání cen na dvou odlišných tratích ani nemluvím. Ale jsme rádi že jste přišel přispět do diskuze, alespoň se máme komu zasmát
Jinak treba ja na svem poslednim letu se smarty jidlo dostal, to bylo nejak loni nebo predloni. Holt si to na ten temer 8 hodinovy let Der Turistik objednala
So Swissom za 3500 tam i zpět 🤣a servis na striebre,
Treba v tom že žádná evropsja aerolinka si netroufne letet pres celou Evropu s jedním motorem, ne hlásí to národní ridicim letoveho provozu pak jeste mlzi a vykládá i pohadky že je tom ok a normální.
Je spravedlivý oddělit firmu a její vedení a rozhodnutí jako takovou a posádky. Co se posádek týče, nikdy nic špatnýho jsem s SW/TS nezažil. Co se jich jako aerolinky týče, 5* recenzi by jim asi moc lidí nedalo.
Ano, posádku v podstatě lituji, že musí trpět často velmi nevhodné chování od českých dovolenkářů.
A čo ste pane u Smartwings nedostal čo běžné dostáváte u iných aeroliniek.?
> Smartwings si nezaslouží mnohé hejty
Neletel Smartwings dve hodiny pres pulku Evropy jen s jednim motorem?
Proč vytrháváte část věty? „Jedním dechem ale chci zdůraznit, že provozní zaměstnanci i palubní personál Smartwings si nezaslouží mnohé hejty, které kolují v diskuzích.“
Soudit aerolinku podle jednoho blbce za kniplem neni dobre.
Předpokládám, že jste chybně kliknul na tlačítko „Odpovědět“, o příspěvek níž než jste chtěl 🙂
Když je ten „blbec za kniplem“ součástí managementu, tak už to možná i o něčem svědčí…
A podľa managementu čo sa to snažil ututlať?
Protoze jsem to chtel zkratit. Rozlisovat zda za to muze pilot, management nebo je to blba nahoda, fakt v tomhle pripade nema cenu. Pokud vim tak ten pilot porad lita.
Cela aerolinka by mela mit pozastavenou licenci dokud se to nevysetri.
To se pravdepodobne stane az praskne ten maler v Recku. Dockejte casu, pan Sura slibil clanek co nejdrive
Hezky a citlivě napsané, díky 👍
Taktéž díky 😊
Pekná reportáž, ale zároveň smutná…
Čo už, život ide ďalej, spomienky nám ale nevezme nikto 🙂
Díky moc. 👍
Aleš Petrovský prostě nikdy nezklame. Zase jsem si zpříjemnil neděli a ke konci článku jsem cítil lehké dojetí, jako bych tam byl taky. Těším se na další články…
Díky za milá slova. 🙂
Vaše reportáže jsou super a těším se na další.
Moc díky!🙂
Perfektně napsané jako bych cestu absolvoval s vámi.
To mě těší, díky moc 👍
Děkuji za výborný report
Není zač i já díky 👍
Velmi pekne 🙂
Díky! 🙂
Super reportáž, už se těším na zmiňované podrobné zdokumentovaní cesty A220 v barvách ČSA.
Uvidíme, snad se zadaří 🙂
Jo, první 220 by si to zasloužila :).
Včera jsem A220 letěl z Prahy do Paříže a rozdíl je to tedy značný. Bohužel na letu AF 1383, OK už tam napsáno nebylo 😹. Holt nové letadlo je oproti schimáněhó cargo podstatný rozdíl. Min 10, spíše 15-30 let
Ano, oproti B737 asi fajn, ale pro mě A220 opravu velké zklamání. S A32xN se to nedá srovnávat. Čekal jsem opravdu mnohem více.
No to nedá 🙂 Je to asi o dva levely výš.
A po stránce pohodlí – nesrovnatelné – 2 sedačky vlevo jsou věc, kterou žádná A320 nenabídne :).
Jen doufat ze sedacky a usporadani A220 CSA budou vic jako Swiss nebo Baltik nez jako sardinkolet ITA.
No, ono je to docela diskutabilní, co z toho je víc dobytčák.
Swiss má rozteč v A220 od řady 12 29 palců (do řady 12 je to business, kterej má o něco víc).
ITA má v celém letadle rozteč 30″ 🙂
Takze ano, pro toho, kdo kupuje business (a nebo si plati seating vepředu) lepší LX verze, pro normálního cestujího pak AZ verze .)
Do toho jeste ale vstupuji sedacky samotne, ktere ma ITA jinak, a proste nejak tvarem a organizaci stolecku a kdesi cosi dosahli to, ze i pres ten palec min roztece ma clovek pocit ze v tom LX je vic mista.
Moc krásně zdokumentované. Už od středy jsem každý den čekala, jestli se report už neobjeví, teď chápu, že díky jeho délce jsem musela čekat až do neděle, ale vyplatilo se 🙂
Moc díky za milá slova a i za super setkání na OK 767 👍
Díky za report. Vypadá to, že to byla skvělá akce!
Hezky sepsane
Díky !👍
I cesta může být cíl. Jaroslav Rudiš kombinovaný s Čočíkem…
Tím druhým jste opravdu zalichotil.
Jak to myslíte?
Pan Petrovský většinou služby nemilosrdně kritizuje, Čočík spíš kňoustá, ale už jsem si zvykl…