web Slovinských železnic nebo ÖBB (obvykle 9,90 eur)
J.Š.Hájek
9 měsíců
Dobrý den, pane Sůro co se týká nákupu jizdenek přímo ve vlaku:
1/ vidíte nejvetší problém v Itálii ?
2/ s příplatky za nákup ve vlaku není problém ?
Díky J.Š.H.
Ač netázán – nákup jízdenek ve vlaku v Itálii bych vůbec nezkoušel. Každá stanice má automat nebo trafiku s prodejem jízdenek, bez lístku jste ve vlaku automaticky černý pasažér.
Dodám jen: prodejní automat a o kus dál taky označovač jízdenky, který se použije před vstupu na nástupiště/příchodem k vlakům. (Ano, jsou místa, kde se vstup na nástupiště zapíše ručně propiskou na jízdenku, protože označovač chybí nebo nefunguje.)
Šalina na Špilas
9 měsíců
Dobře, že přestup ve Villachu vyšel. Onehdá jsem chtěl přes Villach jet a měl jsem na přestup sedm minut. Na informacích ve Vídni jsem se ptal, zda je v případě zpoždění přestup garantovaný, obsluha očividně neuvažovala, že by to vyjít nemuselo (na co se to vůbec ptá?) a bylo mi řečeno, že sedm minut je dost.
Poté se však railjet zastavil hned za Meidlingem kvůli policejnímu vyšetřování a se třičtvrtěhodinou, kdy se neobjevil průvodčí, jsem vysedl v Bruck an der Mur a pokračoval přes Maribor (díky Interrailu).
O tom jsem slyšel taky, avšak tehdy to bylo zpoždění 45 minut kvůli mimořádnosti a když se ani neobjevil průvodčí, využil jsem raději flexibility Interrailu. Kdyby mi totiž tehdy vlak ve Villachu ujel, tak další jel až za 5 hodin a byl to noční vlak.
Roman Jeschke
9 měsíců
Nejsem si jistý, zda je most u Solkana pouze kamenný nebo vystužený betonem. Za velké války byl zničený. Trať postavená státem aby nebyl zavislý na soukromníkovi Jižní dráze Su“dbahnu.
Jako denní spoj? S jízdní dobou přes 10 hodin by to asi moc šikovné nebylo, úseková frekvence by to také asi moc nevytrhla – nevím kudy to bylo myšleno, ale Rakušané jsou rádi že vlaky od Slovinska končí ve Villachu a od Prahy v Linci.
Přímý vlak z Prahy do Rijeky jezdil ještě loni a nevím jestli se dá říct že se uživil. Letos v sezóně je pořád možné jet z Prahy do Mnichova a tam přestoupit na chorvatské lůžko do Rijeky.
Liquid
9 měsíců
V Jesenici jsou informace o odjezdech vlaků s čísly kolejí vylepené v budově u pokladen.
I když mám dojem, že mi tam naposledy minimálně jeden vlak stejně jel nakonec z jiné, takže ostražitost je určitě na místě.
a8n
9 měsíců
„Nákup není příliš jednoduchý a co více, ještě musím před nástupem do vlaku, abych si odškrtl, že tímto spojem skutečně jedu.“
Co musíte před nástupem?
„Cena mě příjemně překvapila: zatímco při nákupu přes web bych měl platit 7,40 eur, průvodčí mi vydává jízdenku za 2 eura. Neprotestuji.“
IJPP vikend vozovnica. Správně vám ji neměli bez IJPP kartičky prodat, ale všeobecně se na to kašle.
„Hlášení rozumět není ani v angličtině“
Hlášení v angličtině nebylo vůbec, nebo mu nebylo rozumět?
Tvrdil mi to kdysi průvodčí, když mi ji prodával. Podle odkazu níže to tedy jde, ale jenom na neobsazených zastávkách, jinak s přirážku 5€. Obsazených je o víkendu sice jenom 7, ale i tak to může být docela omezující.
Při cestování vlakem po Italii, pokladny dávno zrušili, automaty někde nefungovaly, někde u těch automatů stál zřízenec a všechno tam naťukal, jízdenky se prodávaly i ve vlaku a bez přirážky, a jako bonus po vlaku chodili ozbrojení Carabinieri a kontrolovali doklady.
V aplikaci Trenitalia musíte před jízdou zadat validaci jízdenky (dříve zmiňované fyzické označení v označovači na nástupišti). Je to něco jako mají u nás jízdenky integrovaných dopravních systémů, kdy zadáte, že odteď má jízdenka platit.
Dobrý den,
když hledám na netu vlaky, tak narážím na šílené ceny daleko od těch, které uvádíte Vy. Konkrétně Lublaň – Terst.(https://www.omio.cz/app/search-frontend/results/E2E5ECD5507484300A605969971227F62/train?locale=cs)
V některých případech by pomalu byl levnější taxík – viděl jsem cenu kolem 140 €
Díky
Adam Vojta
web Slovinských železnic nebo ÖBB (obvykle 9,90 eur)
Dobrý den, pane Sůro co se týká nákupu jizdenek přímo ve vlaku:
1/ vidíte nejvetší problém v Itálii ?
2/ s příplatky za nákup ve vlaku není problém ?
Díky J.Š.H.
Ač netázán – nákup jízdenek ve vlaku v Itálii bych vůbec nezkoušel. Každá stanice má automat nebo trafiku s prodejem jízdenek, bez lístku jste ve vlaku automaticky černý pasažér.
Dodám jen: prodejní automat a o kus dál taky označovač jízdenky, který se použije před vstupu na nástupiště/příchodem k vlakům. (Ano, jsou místa, kde se vstup na nástupiště zapíše ručně propiskou na jízdenku, protože označovač chybí nebo nefunguje.)
Dobře, že přestup ve Villachu vyšel. Onehdá jsem chtěl přes Villach jet a měl jsem na přestup sedm minut. Na informacích ve Vídni jsem se ptal, zda je v případě zpoždění přestup garantovaný, obsluha očividně neuvažovala, že by to vyjít nemuselo (na co se to vůbec ptá?) a bylo mi řečeno, že sedm minut je dost.
Poté se však railjet zastavil hned za Meidlingem kvůli policejnímu vyšetřování a se třičtvrtěhodinou, kdy se neobjevil průvodčí, jsem vysedl v Bruck an der Mur a pokračoval přes Maribor (díky Interrailu).
Dle mé zkušenosti ve Villachu vlaky minimálně směr Slovinsko/Chorvatsko skutečně čekají.
O tom jsem slyšel taky, avšak tehdy to bylo zpoždění 45 minut kvůli mimořádnosti a když se ani neobjevil průvodčí, využil jsem raději flexibility Interrailu. Kdyby mi totiž tehdy vlak ve Villachu ujel, tak další jel až za 5 hodin a byl to noční vlak.
Nejsem si jistý, zda je most u Solkana pouze kamenný nebo vystužený betonem. Za velké války byl zničený. Trať postavená státem aby nebyl zavislý na soukromníkovi Jižní dráze Su“dbahnu.
Železobeton v době stavby mostu již byl známý, ale zkušenosti pro větší stavby se s ním teprve sbíraly. Kámen byl ještě stále tradiční materiál.
V létě by se vlak Praha – Koper s možností přestupu do Rijeky uživil, ale nikdo to neobjedná…….
Když by se uživil, tak co komu brání ho vypravit na komerční riziko? Proč by ho měl někdo objednávat?
Jako denní spoj? S jízdní dobou přes 10 hodin by to asi moc šikovné nebylo, úseková frekvence by to také asi moc nevytrhla – nevím kudy to bylo myšleno, ale Rakušané jsou rádi že vlaky od Slovinska končí ve Villachu a od Prahy v Linci.
Přímý vlak z Prahy do Rijeky jezdil ještě loni a nevím jestli se dá říct že se uživil. Letos v sezóně je pořád možné jet z Prahy do Mnichova a tam přestoupit na chorvatské lůžko do Rijeky.
V Jesenici jsou informace o odjezdech vlaků s čísly kolejí vylepené v budově u pokladen.
I když mám dojem, že mi tam naposledy minimálně jeden vlak stejně jel nakonec z jiné, takže ostražitost je určitě na místě.
„Nákup není příliš jednoduchý a co více, ještě musím před nástupem do vlaku, abych si odškrtl, že tímto spojem skutečně jedu.“
Co musíte před nástupem?
„Cena mě příjemně překvapila: zatímco při nákupu přes web bych měl platit 7,40 eur, průvodčí mi vydává jízdenku za 2 eura. Neprotestuji.“
IJPP vikend vozovnica. Správně vám ji neměli bez IJPP kartičky prodat, ale všeobecně se na to kašle.
„Hlášení rozumět není ani v angličtině“
Hlášení v angličtině nebylo vůbec, nebo mu nebylo rozumět?
Odškrtnout. V Itálii (stejně jako ve Francii) si člověk musí i papírovou jízdenkou “štípnout” ve validátoru před nástupem do vlaku, jinak je neplatná.
Ve Francii si musíte jízdenku „kompostovat“ 😀
composter le billet
To není pravda. IJPP lze kupovat i bez kartičky, pouze nelze prodávat přestupní jízdenky.
Tvrdil mi to kdysi průvodčí, když mi ji prodával. Podle odkazu níže to tedy jde, ale jenom na neobsazených zastávkách, jinak s přirážku 5€. Obsazených je o víkendu sice jenom 7, ale i tak to může být docela omezující.
Umělá inteligence?
Při cestování vlakem po Italii, pokladny dávno zrušili, automaty někde nefungovaly, někde u těch automatů stál zřízenec a všechno tam naťukal, jízdenky se prodávaly i ve vlaku a bez přirážky, a jako bonus po vlaku chodili ozbrojení Carabinieri a kontrolovali doklady.
V aplikaci Trenitalia musíte před jízdou zadat validaci jízdenky (dříve zmiňované fyzické označení v označovači na nástupišti). Je to něco jako mají u nás jízdenky integrovaných dopravních systémů, kdy zadáte, že odteď má jízdenka platit.
Ve Slovinsku platí o víkendech snížené jízdné až o 75%. Několikrát jsem to propagoval ve svých článcích.
https://potniski.sz.si/ijpp-vikend-vozovnice/
Ta jízdenka z Lublaně do Nove Gorize by o víkendu vyšla max. na 3,30 EUR.
Aha, díky za info. Nebyl víkend, ale byl nějaký polosvátek:-)