Na vlastní kůži: Jak mě poloprázdný FlixBus naučil jezdit opět na Florenc
FlixBus, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Ve žlutých autobusech Student Agency a posléze RegioJetu jsem v součtu strávil několik měsíců svého života na trase mezi Libercem
Pro nás, kteří automat na nápoje z prášku považujeme za druh vývodu odpadu z WC a zábavu si zajistíme sami (ať už pracujete nebo spíte) nemá regiojet (tedy při dodržení standardních jízdních dob) oproti Flixbusu žádné výhody. I ten, komu do dvou metrů chybí o 20 cm více než vám ocení v autobuse spíš pohodlí sedadla a místo na nohy, což s příchodem Flixbusu Regiojet okamžitě přiznal. I když pan Jančura významně pozvedl kulturu cestování, je dobře vidět, jak jeho model „více služeb za nižší cenu“ nemůže úplně fungovat. Nízká mzda stevardek se dost projevuje, osobně mám takovou zkušenost, že… Číst vice »
Tak jste si postěžoval na „nápoje z prášku“, který frustrát k-reportu jste? Jeho model funguje většinou úplně v pohodě, vysloveně nepřijemnou obsluhu jsem za ty snad už stovky cest potkal asi 2x a vícekrát už si asi nezajezdila. Pokud jede normální žlutý bus a ne posila/náhrady, může se jít Flixbus zahrabat s tím, co předvádí. Místa sice u RJ není nějak přehnaně moc, ale pokud nejedu víc než 2 hodinky, není to problém. I když ty poslední sedačky v i8 nic moc, to uznávám, ale u Flixu podobně v některých autobusech.
Ďakujem za peknú analýzu, ale koniec ma nepríjemne prekvapil „Jen je smutné, že ve 21. století musí lidé cestovat mezi dvěma velkými městy nejrychleji autobusem a ne vlakem“., pretože práve autobusy sú budúcnosť dopravy a je len otázka času, kedy po vlakoch neštěkne ani pes.
2
Tak to zkusím znovu:-)
Řekl bych, že železnice má určitě budoucnost, i když i já si myslím, že poslední věta tam být nemusela.
To, že nějaká hodinová relace není obsluhovaná vlakem, nepovažuji za tragédii.
Tak, jak se např. na přelomu tisícletí na železnici nadávalo (a často oprávněně), dnes se zase vytváří dojem, že se musí vlakem dostat odevšad všude.
Stejně, jako nepovažuji za tragédii, cestovat v dnešní době mezi HK a Brnem výhradně vlakem a ne už střídat vlak a bus..
Špatný by bylo, kdyby tam nebyla žádná kvalitní veřejná doprava.
Honzo zdravím Vás. Nezaujatý, objektivní, správně a na správné cíle kritický, pěkně napsaný.
A je to pořád tak jak už jsem už jednou řekl, zajíci se počítají……. Zelení se vážně hodně snaží a neustále hltají kritiku a vylepšují… Vám gratulace za moc pěkný článek. Pavel
Přečtěte si zkušenosti cestujících na FB Flixbusu. Nezlepšilo se vůbec nic za ten měsíc a něco. I když něco mi říká, že příspěvek je psaný přímo „od zdroje“ od zelených…
Super clanek a shrnuti 🙂 urcite je dobre mit konkurenci a snad svuj ootencial vyuziji 🙂 preci jen to bude spise o reklame a tom prvnim kontaktu s durazem na rozdil regio vs flix.
Zatím jsem ještě nevyzkoušel. Respektive chtěl jsem dnes odpoledne z Liberce a jaké bylo nemilé překvapení, že v pondělí téměř nejezdí. Mínusem je taky nepřehledný jízdní řád. Každopádně ale vyzkouším a doufám, že zůstanu. Klid a místo v busu je super.
Také nevynechám příležitost využít Flixbus a postupně si získává cestující. Větší prostor na nohy a klid na práci s notebookem, který se lépe vejde, pokud si v řadě přede mnou někdo nesklopí sedačku. Ráno v 7.30 z Liberce už bylo 43 pasažérů a dost pokračovalo na Florenc.