Na vlastní kůži: Evropské jídelní vozy na českých kolejích aneb gulášovka na čtyři způsoby

Gulášová polévka v polském jídelním voze. Foto: Aleš PetrovskýGulášová polévka v polském jídelním voze. Foto: Aleš Petrovský

Největší pachuť zanechává návštěva maďarského jídelního vozu.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mike Ebert

Der ungarische Speisewagen ist nur eine stinkende Frittenbude , überteuerte Preise,Koch steht in Badelatschen mit Zigarette in der küche .

Ivan Hrozný

Piatok cesta Košice-Praha pendolinom. Urobena 2x objednavka jedla cez ich aplikaciu ani jedna nedorazila. Pani s vozikom presla vlakom za celu cestu 2x.

Roman Svacina

Díky za článek. Nějak tak jsem to hodnocení tipoval. Škoda že je autor asi trošku abstinent, neboť „to“ na co se do jídeláků nejvíce chodí je pivo. A gulášovka by chtěla zapít pivem. 👍

Tomáš 104

Díky za názor.

Taky jsem pivař, ale chodím tam i na Svačinku.
Mám hotový i námět na článek.
Bohužel pan Velký mně zablokoval takže nemám chuť přispívat.

Kolejorz

Škoda , že jste si místo Burgeru nadal kuřecí prso grilované ve slanině s houbovým rizotem. Je to neskutečně dobré a k tomu Guláš Suppe. 😉

Bjorn

Se službami JLV jsem velmi spokojen. Prezentace české gastronomie na kolejích je na dobré úrovni (svíčková, gulášovka to je jistota). Myslím, že můžeme být docela rádi za takovéto služby. Na západ od nás jedna železniční společnost za druhou racionalizuje a klasické jídelní vozy mizí ve prospěch minibarů, minibister apod s klasickou bagetovou a burgrovou nabídkou (kupodivu třeba SBB, DB aj.). Klasické jídeláky má ještě pořád na určité úrovni také OEBB, PKP, MÁV-Start (já zažil vždy výbornou gulášovku a klobásy)a dále na východ trochu horší CFR (kaše mamaliga, pseudopizza) a naopak velmi dobré TCDD (kebab, pilaf atd.). Na severu má řazené… Číst vice »

vagonář

Děkuji, to se dobře četlo. Líbí se mi interiér maďarského jídelňáku a naprosto mě zaskočila sedadla a vzhled jídla u Rakušanů.

Adam V.

Nepletu-li se, Poláci nemají účtenky jako máme my, mají pokladnu integrovanou v platebním terminálu, tudíž účet je dohromady s potvrzením o platbě kartou.

Pavel

Kdo si objedná Burger ve vlaku a čeká, že to bude super jídlo, tak si o tom něco vypovídá. Co jste si myslel, ze tam budou mít čerstvě mleté maso a upečou Vám tam čerstvou housku? Je asi jasné, že to bude připravené na porci a rozmražené.

Redsonja

Jezdím do Prahy pravidelně ve vlaku první třídy,který jede z Warszavy . Vždy si dám gulasovou polévku, která je výborná i pečivo, které se k tomu podává. Obsluha v JLV je výborná.

Tomáš Záruba

Gulášovka za 150 a propagace železnice? No nevím teda. Samozřejmě Rakousko je cenově holt jinde, ale ti ostatní tzv. „hanba vystřízlivět“, tady by se hodil nadpis spíš ve stylu „dozvuky devadesátek na kolejích“.

Dominik Havel

Velmi dobré zkušenosti mám s jídeláky ve Finsku. Díky širokému rozchodu je jejich interiér nebývale vzdušný. Jídlo je dobré (ačkoli to jen ohřívají a servírují) a hlavně ceny jsou na finské poměry opravdu příznivé (stejné nebo levnější než v kamenné hospodě). DB se v roce 2019 po restrukturalizaci nabídky zásadně zhoršily. Omezily jídla náročná na přípravu a nahradily je nesmysly. RENFE a SNCF (Inoui) jsou naprostá tragédie. Sortiment jak z nepovedeného pekařství, zkříženého s vietnamskou večerkou. Z těch rozpékaných croissantů, sladkostí a chlazených nápojů tvoří dokonce bizarní menu. V Itálii (přinejmenším ve Frecciarosse) je přístup velice podobný, ale na kafe… Číst vice »

Radon

Nevím proč jsem si u toho článku hned vzpomněl na Rusy, kteří se holedbali při přebírání prodejen McDonalds, že na tom nic není a budou si tam ty burgery dělat sami. No rok dva to může fungovat jako dřív …😀

vagonář

Kdo tu dává ty mínusy? Co je to za lidi? Nenapíšou důvod, jen mínusují.

Mates

Ruské filcky.

Pavel

U JLV vždy gulášovku a svíčkovou.

Tomáš Záruba

Toho se jeden ale brzy přejí. Pořád doufám, že u těch řízků zas nahradí salát normálními brambory.

Luboš Beneš

Díky za super článek, vždy když jedu dálku tak jdu jíst. Oběd na Breneru nebo letos v Alpách mezi Benátkami a Vídní fakt super. V Čechách je jídlo super, obsluha loterie. Nejvíc mi vadí servis v plastu, proto si jídlo raději nechám do 1. třídy donést. Že někomu vadí vůně jídla a kávy…. no to je dost k diskusi. Mě vadí jiné vůně, třeba zapařená kůže sedaček to je někdy síla.

Hans

Až si budete příště dávat pirohy- a nemusí to být jen ve vlaku- zkuste si je na talíři zakapnout octem. V chuti se objeví to chybějící zelí: -) V Polsku to není úplně obvyklé, ačkoli i tam jsem to zažil, ale na Ukrajině Vám ocet k tomu donesou automaticky.

Bohdan

Zazil jsem pred 3 mesici podobne tragickou zkusenost s Madary. Pro mne prekvapeni o to vic, ze podle radu slo o spoj CD (Praha – Berlin). Moznost platit kartou pry ne, nemel jsem s sebou mnoho CZ hotovosti, takze jsem vazne uvazoval, ze odejdu, zejmena kdyz jsem videl ty ceny (prepocet cca 31 CZK/EUR mi prijde jako nehoraznost). Nakonec jsem vyresil tak, ze jsem zaplatil v EUR, kterych jsem mel dost, v drobnych, a cena tak v konecnem dusleduku byla „rozumna“

Jenisej

Můžete mi někdo vysvětlit, jakto že jsou na území ČR možné dvojí ceny ? A jak to že ČOI nekoná?

ABC

A jaké dvojí ceny máte na mysli? Cizí měnu může obchodník přijímat v kurzu a za podmínek jaké uzná za vhodné on. Pravda tedy, že by to pak bylo výhodnější než v korunách je poměrně rarita, ale nikoli protizákonné.

Domis

Myslím, že zákonu odporuje spíš ta praxe, kdy nemá v českých na vrácení. Stejně problematický pak bude ten ceník při platbě kartou v HUF.

Náhodný kolemjdoucí

Na území ČR je zákonným platidlem česká koruna (Kč), kterou musí každý přijmout při placení (§ 5 odst. 1 zákona č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2011-136#p5), bez ohledu na to, zda prodávající denominuje prodej zboží/služeb v jiné měně.

Existuje i trestný čin ohrožování oběhu tuzemských peněz dle § 239 odst. 2 písm. a) trestního zákoníku, který postihuje odmítání peněz bez zákonného důvodu (lze odmítnout platbu ve více než 50 mincích – bez ohledu na nominál /neplatí pro banky provádějící pokladní operace/, a samozřejmě též poškozenými či padělanými platidly).

ABC

No, jenomže zákon o ČNB v tomto směru (bohužel) nestanovuje žádnou sankci – a TČ ohrožování oběhu tuzemských peněz je poměrně na vodě neboť oni je jako celek neodmítají.
Nevracení v české měně by se snad dalo definovat jako nekalá obchodní praktika a systematické odmítání deklarované platby kartou pak jako klamavé konání dle zákona o ochraně spotřebitele.

Matin M

Při pohledu na nabídku z odkazu maďarské společnosti zjištuji, že přijímají pouze bankovky v hodnotě 100-2000 Kč, vrácení probíhá v Eurech či Forintech. Bavíme se o mincích nebo prachsprostě vrací v EUR klidně z tisícovky (útrata 560,-)? Jak „výhodným“ kurzem? Další podpásovka?

ABC

Tak to už by ovšem na ČOI bylo….

Jenda

Taky mám z maďarského jídeláku na trase EC Báthory špatnou zkušenost. Nechtěl jsem se nechat oškubat tím kurzem, tak jsme řekl, že chci platit kartou, to ale „nešlo“, tak jsem zaplatil eury, která jsem naštěstí měl u sebe. A číšník si taky nechal spropitné navíc…

Arpad

Môžem tiež potvrdiť, že v „utasellátó“ obmedzujú platby kartou. Asi pred dvomi týždňami som robil otočku Bratislava – Brno a na rannom EC tiež nechceli povoliť platbu kartou.. ževraj nefunguje terminál.. pán za mnou však bol z maďarska a jemu dovolili platbu. Myslím si, že je to aj z dôvodu veľkých výkyvoch v kurze HUF, len v deň, kedy som cestoval ja, bol cenník neaktuálny o 10 %, teda pri platbe kartou by som ušetril.. Na moje sklamanie opačným smerom chýbal JLV čo veľmi ľutujem, lebo som sa tešil na kulajdu alebo gulášovku.. celkovo si myslím, že zmena jedálenských na… Číst vice »

Aleš Petrovský

Díky za potvrzení, že platba kartou je omezována takto selektivně.

Jirik

To kdybych videl po platbe za svymi zady, tak delam scenu.

Tomáš Záruba

Proč scénu? Prostě nemám žádnou hotovost, samozřejmě jsem předpokládal kartu, moc se omlouvám.

oja

Prave kvuli volatilite kurzu HUF by pro prodejce melo smysl platby kartou preferovat – nauctuje si a dostane forinty, bez kurzoveho rizika, smena je veci zakaznika.
Tohle je opravdu jen skubani Cechu.
Proc? Tezko hledam duvod. Z mych zkusenosti se vzdy povysovali nad Slovaky, to ma historicke duvody, ale byt v Madarsku Cech snad nikdy problem nebyl?

ABC

no ale v Česku by forinty účtovat neměl – leda že si je člověk při platbě zvolí sám….

oja

No ale o to tady právě jde: oni sice umožní platbu v korunách, ale v tak nevýhodném kurzu, že je pro zákazníka výrazně výhodnější zaplatit kartou ve forintech.
Nevím, jaká jsou zákonná pravidla pro bezhotovostní platby na palubě mezinárodních vlaků, každopádně když je to maďarská firma a v jídelním lístku má (mj.) ceny ve forintech, musí mi přeci platbu ve forintech umožnit.

Martin H.

Díky za článek a srovnání.
Před lety jsem jel maďarským jídelním vozem (podle fotek asi podobným). Běžně do jídeláku nechodím, tak mě maďarský v ČR překvapil. Kouzla s cenovým rozdílem tam byly taky. Ještě než jsem si objednal tak jsem si ujasnil, že budu platit kartou a dostal jsem pak účtenku ve forintech.
Bohužel už nevím, co jsem si objednal, takže asi průměr.

Aleš Petrovský

Já díky za přečtení a reakci. Je vidět, že se to příliš nezměnilo 🙂

Martin

Brno-Bratislava jedlo výborné. Ale tých povalačov s jedným pohárom čohokoľvek, čo tam sedia celé hodiny, treba kopnúť do prdele. Zaplatil som účet a hneď mi povedali aby som opustil jedálenský vozeň a pri vedľajšom stole má slečinka ruky na stole, hlavu na rukách a drichme si tam.

Igor Mauricio

Jídelní vozy využívám prakticky při každé cestě vlakem, kde je jídelní vůz řazen. Pochopitelně za účelem stravování, sedět z Brna do Prahy u dvou piv mohu i na sedačce velkoprostorového vozu a nemusím tak zabírat místo v jídeláku. Z nabídky si člověk vždy vybere (i z nabídky zahraničních provozovatelů), ceny jsou dnes víceméně přijatelné (ale samozřejmě pamatuju doby, kdy člověk za menší oběd, kávu a colu nechal v jídeláku litr a za půl hodiny měl zase hlad), obsluha jak kdy (zažil jsem obsluhu, která skákala metr vysoko radostí, že konečně někdo došel, ale zažil jsem i obsluhu, která dávala jasně… Číst vice »

Studer

Díky za poučný článek. Slovenská hospoda nezajíždí na naše území vůbec žádná?

Pezos

Ne. Ostatně, mají jich málo i pro vnitrostátní provoz.

Aleš Petrovský

Bohužel nikoliv, ale určitě do nich zavítáme i tak 🙂 Mám pocit, že sem jezdí jen jedno slov. bistro, ale se servisem JLV

Miropiro

Je to tak, je to slovenská souprava, ovšem servis v jídeláku zajišťuje JLV.

Georg

slovenska hospoda zazita v zari 2020 byla super (rychlik kosice-bratislava).

Pitrys

V létě jse jel nějakým slovenským Armpee z Olomouce (JLV). Myslím, že to byl jediný slovenský vůz v sestavě. Svíčková super.

rudlafara

Rád si tyto články přečtu, nejsem častý cestovatel, ale z posledních tří cest z Půchova do Prahy bistrovozy totálně vyjedené (prý cestou tam) po dotazu na nějaký „meziskládek“ na Slovensku, aby nevezy jen vzduch, nepříjemní. Další dvě cesty Jižním Expresem (ČB) – nejdříve totálně přeplněno, takže do ČB prakticky nic jen polévka a zpět nezařazen (krásná cesta na stojáka ve 2.třídě), jinak samozřejmě nedozbrojeno točené pivo (pize plech). Dále je pro mně jako cestujícího opravdu „príma“ servis do 1.třídy…..celou cestu pach z jídel, piva, kávy atd…spát ani odpočívat se nedá, jelikož kolem Vás neustále prochází obsluha (kýve se podlaha) další… Číst vice »

rudlafara

Jen doplním autora, to, že bych seděl v kupé 1.třídy s člověkem, který tam bude jíst….to je snad nejhorší noční můra z cestování vlakem (stačí mi pach cigaret, alkoholu, nebo menu z některého z fast foodů)….. Ano, vím , řešení je individuální dopr.prostředek….proto ho také většinou využívám. Jen zde připojuji i svojí zkušenost a náhled na věc.

XP3

Když není servis je to špatně, když je servis je to taky špatně… Aby nebylo cítit pach z jídla a pití, muselo by se zakázat ve vlacích jíst a kromě vody i pít…

rudlafara

Budu Vám prosím jen mírně oponovat…nejsem pro zrušení služeb. Jako je dámský oddíl, tak řešením je plnohodnotný jídelní vůz. Rozhodně né zběsilost typu Bistrovozu (není li doplněn vozem 1.třídy) a nebo rozšiřování jídelního vozu o vůz 1.třídy!!! Ten má být jako plnohodnotný vůz a né jako pojízdná restaurace….slogan „užijte si klidu a pohodlí 1.třídy“. Jinak mně překvapují kladné reakce na JLV..mně osobně: nemáme, došlo, vyjedeno cestou tam atd…nepřipadá jako skvělá služba… ale každý máme zkušenost jinou.

Aleš Petrovský

Jasně, ale kávu a sendvič asi zvládne většina lidí. Osobně – když jede jídelák a je místo, tak jdu rád tam, pokud jede bistro radši volím konzumaci v 1.tř.

Tomáš Záruba

Ono to má i ten rozměr, že často v té jedničce není ani moc prostoru na klasické jídlo a pití.

On to je podle mě takový workaround problému, že WR se obsazuje jako taková „další dvojka s příplatkem za 1-2 piva“ v důsledku módního zkracování souprav. Zejména vzhledem k tomu, že A a WR bývají hned vedle sebe, mi nějaké takové „aby lepší cestující nikam nemuseli“ jako hodně zástupný důvod.

Takže řešením je vlaky prodloužit.

Bjorn

Děkuji za to, že si autor vzal předešlé komentáře k srdci a uvádí třeba ceny za jídla. Ano, většina zdejších čtenářů to stejně ví, ale pokud to má být novinářská práce… 🙂 Mimochodem, Cracovia má s řazením restauračního vozu problém již delší dobu, z toho důvodu není v mezinárodním EC ani první třída. A České dráhy jsou s tím zatím úplně v klidu.

Aleš Petrovský

Naopak já díky za rozumný podnět k věci. Určitě tam ceny patří a článek je zase o něco více komplexní. 🙂

Jakub

U tohoto příspěvku je veliká škoda, že není možné vkládat fotografie. Letos jsem vyzkoušel bistro vůz na vlaku IC v trase Miskolc – Budapest a musím jen souhlasit se slovy autora. Už jen při příchodu do bistro vozu ve mně evokovala nálada začátku milénia – vystavená hromada bonbónů a sladkosti ve vitríně, vystavený alkohol po celém pultu. A to se jednalo o nový bistro vůz. Už jen objednání bylo celkem komické. Za pokladnou byl mladý kluk, u kterého jsem asi naivně očekával, že bude hovořit anglicky. Moc jsem nepochodil, tak jsem začal se svou lámavou maďarštinou, se kterou jsem v… Číst vice »

Radim Škopec

Rakouský jídelák jezdil aspoň loni na 104/105 a servis byl super. Co se maďarů týče, tak taky jsem využil a nebyl nadšen, když jsem mu řekl, že mám jen kartu 😀 Najednou terminál fungoval. Ale taky jsem zažil situaci, že jsem si sedl a od Ostravy do Otrokovic nikdo nepřišel, tak jsem se přesunul do vozu na sezení. Polský jídelák, tam jsem nikdy neměl problém a vždy jsem se skvěle najedl. No a JLV je kvalita, teda když je řazen jídelák…

Aleš Petrovský

Radime, díky. Doplníme do textu. Fakt mně tohle uniklo, že po zmizení z trasy na Prahu zůstal WRmz ÖBB na téhle trase spolu s maďarským a polským jídelním vozem 🙂

Martin Liška

„Gulášová polévka stála 27,50 zlotých, pirohy 28,50 (tedy jen o jeden zlotý méně než polévka)“… To pak člověk ty ostatní v článku zmíněné přepočty, v podstatě obviňující personál z cíleného šizení, nebere úplně vážně…

Aleš Petrovský

Omlouváme se za překlep, který je jistě srovnatelný s čarováním s cenami v maďarském jídelním voze, které je podle vás pravděpodobně v pořádku.

jiří boček

Na rajskou s knedlíkem v našem jídelním voze vzpomíná mladší syn dodnes. Lepší prý nejedl

Aleš Petrovský

Rajskou si u JLV také pamatuji 🙂 Já zase mám moc rád JLV svíčkovou.

Adam Dostál

Ještě by se hodila informace o happy hours – ČD mají levnější vše na českém území, OBB na trase Praha – Vídeň dává slevu na lahváče, kafe a obvykle jednu polívku a 1-2 jídla.

Pavel

Nevíte prosím jak to je v červených tedy rakouských railjetech na českém území? Jsou ceny stejné jako v těch modrých? Vždy mám strach jít do červeného, že se „nedoplatím“

Vladki

Naposledy co jsem jel cervernym railjetem tak mel „rakouské“ ceny…

oja

Negarantuji, ze je to tak i nadale, ale co pamatuju, tak zatimco modre railjety mely na ceskem uzemi resp pozdeji az do Vidne ceske ceny, cervene mely vzdy v cele trase rakouske.

Tomáš Záruba

No asi 1,5 roku nazpět jsem zažil, že jsme kromě „rakouského“ jídelního lístku dostali z Prahy do Břeclavi ještě jednu A5 nadepsanou nějak jako „české menu“ a tam byl řízek plus polívka (a snad jedno pití?) za něco kolem 300 Kč.

Vladki

Škoda ze u railjetu není dopředu jasné jestli pojede modrý (JLV) nebo červený.

Lukav

Rakouský RailJet poznáte od Českého snadno. Rakouský má dva vozy první třídy a český pouze jeden vůz první třídy.
A poznáte to v řazení vlaku jak v aplikaci můj vlak tak na různých vebech prodávající jízdenky.

Pokud teda není mimořádné řazení.

oja

Ony i ÖBB maji i railjety v „ceske“ konfiguraci, ale jestli je posilaji do Prahy nevim.
Hlavne ale ty soupravy ÖBB vzdy jezdily stabilne na konkretnich spojich. A dalo se najit i u JLV, na kterych jsou.

*h8*

na trase Praha – Brno to poznáte snadno – celé odpoledne jen rakouské railjety 🙁

Omega

„lokální specialitu Kärntner Ritschert, což by asi šlo hodně volně přeložit jako korutanský guláš“

Pokud jsou v tom kroupy a fazole, tak to zcela očividně není žádný „guláš“, ale s jednoročním kurzem němčiny to má typický překlad 🙂 „eintopf“.
(Ne, ajntopf není guláš, to je prostě „polévka z jednoho hrnce“.)

oja

Mel by to byt eintopf, ale to, co je na fotce v clanku ma k eintopfu celkem daleko…

Omega

Jestli pan Petrovský od polského jídelního vozu očekává „rozhodně tu gulášovku, na kterou jsme zvyklí u nás“, tak je hlupák. Do polské gulášovky přijde např. i mrkev a rajčata , popř. také petržel (kořenová) a pórek. Čili ta polévka je daleko víc zeleninová, inspirovaná spíše jako eintopf a neopírá se o jíšku jako ztělesněnou bídu české kuchyně.
Nechápu, proč by se to mělo zglajchšaltovat na česká očekávání „zamoučený vývar z masa“. Není to McDonalds.

Vladki

Za mně dobře ze na to upozornil. Ne každý zná specifika cizích kuchyní, pak se nestačí divit. Zrovna guláš by nejspis volil ten kdo moc nechce experimemtovat.

Omega

Gulášová polévka není guláš. (A to už vůbec nechci zabíhat do názvoslovných rozdílů mezi gulášem, gulášovkou, gulyás a gulyásleves).

Jirik

Preesne…a vetsina ceskeho obyvatelstva ma rado cesky gulas, jsem si jist.

Aleš Petrovský

Zkuste si to přečíst ještě jednou. Je to recenze pro cestující a čtenáře, ne zpráva z gurmánského týdeníku. Polívka byla výborná, čehož si dokonce všimli i u WARSu a už se tím chlubí na sociálních sítích, a pouze zde bylo pro případné návštěvníky popsáno, čím se liší. Nic víc, nic míň.

Omega

Právěže jsem to četl několikrát a z textu vyplývá, že v cizích jídelních vozech očekáváte nějakou normalizovanou „českou gulášovku“. Jenže takhle svět nefunguje, navzdory pocitu nadřazené výlučnosti českého pantáty.

Georg

ja to v textu opravdu necetl, maximalne je to upozorneni, ze polska gulasovka je jina.

Zdeněk

Ty prostě musíš autora urážet za každou cenu

Danny

Zvláštní… chápu, že online prostor snese vše a člověk může psát o druhých i to, co by si do očí nikdy nedovolil, ale zrovna nazývat rovnou hlupákem někoho, kdo si dal celkem práci a něco – asi pro většinu čtenářů zajimavého – sepsal, navíc kvůli prkotině, je nad mé chápání.

Josef

No jo, jen trouba může z někoho dělat hlupáka. Nic zvláštního. Na internetu takových hrdinů je spousta.

MHD

Díky za info. S tím zbytečným nastavováním moukou souhlasím. Maďarská gulášová také nebývá zahuštěná.

Tomáš Záruba

No vidíte, a třeba mě ty moučně-husté polévky zas vysloveně chutnají. Já bych to nechal na názoru každého.

MHD

No ono jde také o to, že jde o zbytečný alergen navíc. Spousta lidí si ji díky tomu nemůže dát.
Pro vás jsou to prázdné kalorie navíc, ale to je vaše volba.

Jan Soukup

Vždyť je tam chyba hned na začátku. Jídelní vůz rakouských drah s rakouskou obsluhou je řazen na EC Porta Bohemica.

Aleš Petrovský

A poradíte mně jeho jízdní řád, kde tedy aktuálně jezdí? Např. web ČD nyní vlak EC Porta Bohemica vůbec nezná. Rádi pak do jídelního vozu zajdeme.

Venouš

Nejedná se o EC Porta Bohemica, ale Porta Moravica. Tedy vlaky 105 a 106, na kterých jezdí rakouské WRmz v úseku Graz – Bohumín a zpět.

Aleš Petrovský

Paráda, díky za doplnění. I přes přípravu jsem si neuvědomil že na tomto úseku opravdu WRmz zajíždí na EC 104. Původně jsem i EC 104 měl z Břeclavi při testu jet, ale ujela o pár minut kvůli mimořádnosti a zpoždění u EC 273.

Radek

Rapik

Radek

Já když jsem jel v Německém ICE v Jídeláku někde mezi Berlínem a Interlakenem, tak jsem si dal taky Gulášovou polévku která byla pěkně naservírovaná v porcelánovém talíři, a dala se pěkně chuťově srovnat s naší v JLV.
Samozřejmě, že měli i točené pivo, ale to už taková výhra moc nebyla.. Ale pivko bylo načepováno do pěkné čisté sklenice s logem pivovaru..

A to vše za cca. 13 Euro ..

Aleš Petrovský

I tam určitě zavítáme v příštím roce 🙂

Georg

cepovane pivo neni samozrejmost, vzdy je nutne ho ocenit. 🙂

Avlaky

Já bych se pana vrchního od JLV rád zastal, směny občas bývají fakt složité, mohl mít méně spánku než potreboval (mezi smenami)

Bohuzel na toto zaměstnavatelé nemyslí a pak to odnese personál

Ondra L.

No ona je ta trasa praha – budapest nejaka zakleta. Jedu tam tak 1 – 2x za rok, obvykle praha-brno. Hlavne cesta zpatky vzdy uplne vyzrane zasoby, neprijemny personal. Naposled i pripalene jidlo. Pritom na jinych trasach, vcetne railjetu je to v poradku. Asi ze je to nejdelsi.

Ketchup1970

Nejsem žádný gourmet. Ale ze všech jídelních vozu Hungarka nejhorší dojem , totiž vůbec si mne hungarsky personal nevšímal. Dost dlouho.

Pardubák

Super recenze i s cenami 🙂 Jen tak dále.