Na vlastní kůži: Autovlak Bratislava – Split 2023 aneb slovenská kvalita za rakouské ceny

Posun autovozu ke zbytku autovlaku na první nástupiště. Foto: Aleš PetrovskýPosun autovozu ke zbytku autovlaku na první nástupiště. Foto: Aleš Petrovský

Jedním slovem to je ostuda, hodnotí cestu Aleš Petrovský.

188 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Myslel jsem si, ze ve vlaku je tolik mista, ze to je vlastne hotel na kolejich. No, ten ma asi jen Kim Cong-un.

Radek

Rozumím autorovi článku, že požaduje nějakou úroveň standardu na své cestě autovlakem do Chorvatska (bez jakékoliv ironie…). Letos v červenci jsme tutéž cestu absolvovali tam i zpět, po mnoha letech „pohodlných“ jízd autem (2 + 1 dítě 11 let). Bez nakládky auta, tedy k této části nemohu sloužit zkušenostmi. Bratislavské nádraží je samozřejmě retro, o odjezdu vlaku a správné koleji se sic nic nedovíte na informační tabuli, avšak naleznete tyto údaje stejně, jako za mých mladých let, vypsané vedle v seznamu vlaků. Přednádražní prostor trochu připomíná Sherwood v Praze, ovšem tolik podivných existencí tam nepotkáte. Prostor v komoře (kupé) jest… Číst vice »

Courek Mourek

Doporucuji vyzkouset nocni vlak MÁV ADRIA z Budapesti (Keleti 18:45) do Splitu (9:45), v cene je plnohodnotna (tepla) snidane v restauracnim voze, na odjezdu (v luzkovem voze) dostanete vychlazeny sekt, cokoladu, k tomu je v kupe dzus a voda, rucniky a mydlo, sprcha nefunkni ale zachody ciste. A hlavne prijezd vcas! Vlak do Splitu ma 2x luzkovy, 3x lehatkovy, 1x restauracni vuz. Ticha jizda po cele trase, zadne narazy pri brzdeni a diky Chorvatsku v Schengenu zadne nocni buzeni na hranicich.

Kandelábr

„sprcha nefunkni ale zachody ciste“

A tak je toz drah skoro vždy. Člověk se pak nemůže divit, že radši poletí nebo vezme auto

Jiří Kocurek

Až na tu nutnost se nějak dostat do Budapěšti, což je z Břeclavi stejně daleko jako Štýrský Hradec.

jal

Asi jede po jiné trati nebo dálnici.
Protože jinak by na horší trati musel mít stejné projevy jako jiné vlaky.
Ty jiné vlaky jezdí kudy, že v nich budí na hranicích?

Aleš Petrovský

Díky za tip, už jsem o tom uvažoval minulé léto 🙂

rudlafara

Ano, potvrzuji, jel jsem letos Adrií do Splitu a zpět a vše platí. Příjezd do Splitu a zpět do Budapešti na čas. Naprostá spokojenost. Lůžkový vůz v naprostém pořádku.

Pavel

Autorovi dakujem za reportaz, inych ludi ktori tento diskomfort hraniciaci s sebaposkodzovanim idu absolvovat dobrovolne nechapem. ( a je jedno ci je to RegioJet, ZSSK alebo OBB ) Ryanair Praha – Zadar sa taktiez dal na jar kupit za skvelu cenu ( nizsiu na osobu ako ma vlak v tomto clanku ) + usetrene peniaze za benzin do Bratislavy, dialnicnu znamku atd. Uber Zadar letisko – mesto 10e, dalej sa uz clovek dostane trajektom na krasne ostrovy, popripadne si pozica skuter alebo auto. Clovek tak usetri 1 az 2 dni cestovania autom alebo vlakom, minie menej penazi a dovolenku si… Číst vice »

Aleš Petrovský

Taktéž díky 🙂

Jiří Fišer

Letos jsme jeli do Splitu Regiojetem, zpět OBB vlakem do Bratislavy. Tam: příjemný spánek ve vlaku Regiojetu, dobré jídlo, pití. Horší cesta ledovým autobusem z Ogulinu na jih a zpoždění 3 hodiny. Zpět cesta se zmíněným OBB za velmi příznivou cenu 30 Euro na osobu+ 60 euro za zbyla místo v kupé. Tak celkově asi 1200 na osobu. Ale bez zpoždění. Srovnání: lepší RegioJet, ale letos jel jen třikrát v týdnu a ještě část cesty busem. A OBB…. lepší se vyspat než řídit auto a stresovat se …

Aleš Petrovský

Důležité je, že jste byli spokojeni 👍

Jiří Fišer

Kdo cestoval indickými nočními vlaky nebo nočním vlakem z Nairobi do Mombasy pro toho je Split Bratislava z OBB luxus. Ale ano, cesta byla dobrá. Spokojeni.

Jindrich

Nyní jezdí z Naiorobi do Mombasy krásný rychlý vlak. 🙂

Jerys

Oproti špinavým kupé RegioJetu je to pořád mnohem lepší.

Aleš Petrovský

A taky dražší.

Jozef

Veď logicky lôžko je drahšie ako ležadlo…

jarek

Ještě, že už při plánované koupi mě to nepustilo pro typ a model auta. Já to chtěl koupit manželce jako adrenalinový zážitek. SUV crossrovery nepřepravují? Když i autovlak PHA -Košice to umožňuje? I tak děkuji za popis, příští rok už si ani s tou myšlenkou nebudu pohrávat a ztrácet čas hledáním v eshopu OBB nebo ŽSR.

Aleš Petrovský

Tak třeba je manželka dobrodruh 🙂

Jozef

Na ŽSR by ste to hľadali asi zbytočne.. V CZ to kupujete na stránkach SŽ ?

Jardoslav

Tohle je peklo. Aleš Petrovský to píše skvěle a takhle se obětovat. Mám za sebou zkušenost z roku 2017, kdy jsem to jel s ČD. V jídeláku svíce, čepované pivo. Skvělý stevard i lůžko. Další rok už přestali jezdit. Tehdy to stálo tam i zpět necelých 8000,- lůžko pro dva. Pochopil jsem že na Balkáně je hodina zpoždění norma. Když tak v poslední době čtu recenze, tak zpoždění tehdy hodinu byl luxus. Při cestě zpět jsme tu „normovou“ hodinu dohnali už v Maďarsku a do Prahy přijeli s +2 minutami. Říkal jsem si, že bych to po letech zkusil s… Číst vice »

Aleš Petrovský

Díky za komentář!

libor706

Děkuji za zajímavé zhodnocení. Minulý tyden mi kamarád poslal za stránky autovlaku s dovětkem, když jezdíš do Chorvatska a nerad řídíš. O peníze by ani tak nešlo, ale tuto opravdu ne.

libor706

Poslal odkaz

Aleš Petrovský

Není zač, díky za přečtení!

Tom

No potes koste. Pekne dekuji. radsi tam pojedu 10 hod autem nez v nejakem upocenem vlaku skoro 20 hod. Autor je opravdu masochista. To zazemi v Blave vypada jako za komara. Proc ten vlak nezacina rovnou ve Vidni. Ten kdo bude chtit jet ze Slovenska si do ty vidne jednoduse muze dojet.

Aleš Petrovský

Kvůli slovenským náležitostem (vozy…).

Michal Mihula

Aleš Petrovský je naprosto geniální tvůrce cestopisných dokumentů. Obdivuji jeho suchý, ironický, ale velmi inteligentní humor. Těším se na každý jeho nový článek. Díky moc

Aleš Petrovský

I já díky za hodnocení 🙂

mcv.orion

To je tedy docela tragédie a překvapilo mne, že RJ je hodnocen lépe po tom co jsem o RJ na lince na Jadran slyšel dosti nehezké věci. No já lehátka ani lůžka nepoužívám, neboť zastávám názor, že lepší je pohodlně sedět s možností se jít projít než nepohodlně ležet a poslouchat chrápání okolních cestujicich. Ale je to jen můj názor 😃

Jan Tichavský

Já radši ležím s rodinou ve vlastním kupé, tam se vyspím a může se projít, na záchod, do sprchy pokud je. Přes noc bych určitě nechtěl jet v sedacím velkoprostoru kde bude nejen to chrápání, ale každý bude chtít spát v jinou dobu a mimo ní se bavit.

Aleš Petrovský

Hodnocen lépe… ono je to spíš v uvozovkách. 🙂 přece jen RJ jede za jiné peníze a doprovodný servis zpravidla zvládnou lépe, když chtějí. Ale kvalita samotná (zejména u vozů) je tragédie.

Cestujici

K nightjetu (AT-Ch) aktuální poznatek: cestou tam, se „šampus“ rozdával na výslovné přání, cestou zpět nepadla ani otázka, při mém dotazu a ujištění že jej ale opravdu chci, byl donesen po půl hodině s tím, že jej museli hledat (zbytek vozu nedostal nic). Takže i tam to jde hodně hodně dolů…

Luboš Beneš

To víte bublinky jsou CO2 a proti tomu se musí bojovat-:)

Jiří Kocurek

Tak už i hroznový cukr je fosilní zdroj?

Aleš Petrovský

Tak to celkem nerad slyším 🙁

Petr

Tímto vlakem jsme jeli vloni z Vídně do Splitu (2 osoby a 2 motorky). Už samotný nákup přes www byla katastrofa, při koupi – vyplnění všech údajů o osobách i motorkách mi přišlo potvrzení pouze na nákup cestovních lístků pro osoby bez motorek, řešil jsem to cca 2 týdny telefonicky voláním na jedinou linku do Rakouska, tzn. zahraniční volání vždy 50-60 minut v kuse čekání na zvednutí operátorem a 2 týdny jsem nevěděl, zda jsem „nevyhodil“ peníze za lístky z okna (bez motorek jsme opravdu vlakem nechtěli jet). Kamarád mi chtěl pomoci a šel osobně koupit lístky na nádraží v… Číst vice »

jan

Praha – Nantes, Francie-dopravce Volotea 81,33 euro včetně zpátečního letu. Doba letu 2 hod. 15min. Na letišti přistaveno auto z půjčovny (motorky jsem nezkoumal). Do těch 12 litrů v kč se vejdu v pohodě. Není co řešit.

Aleš Petrovský

Mrzí mě snad ještě horší zkušenosti, ale je vidět, že je to fakt ostudný produkt :/

pavel.mertlik

Tady se v diskuzi řeší hlavně ta délka jízdy. My jsme uvažovali o tomhle spojení, jet do Splitu se 3 motorkama a mě osobně přijde daleko větší problém cena (když odmyslím to, že pro našince je to do Bratislavy i do Vídně celkem daleko z Čech).
Když jsem počítal kolik by stála doprava autem s motorkama na káře, tak to vychází na polovinu než jet tím autovlakem.
Samozřejmě jsem hledal lístky 3 týdny dopředu, rozhodně nemám ten luxus abych si mohl plánovat výlety na půl roku dopředu 🙂

Původní Pražák

Cena odpovídá tomu, kolik provozovat tak neefektivní vlak stojí. A ta neefektivita vyplývá částečně i z té dlouhé jízdní doby. Cenově to nikdy nemůže autu konkurovat, je to luxus pro ty, co si chtějí a můžou připlatit za to nemuset řídit, i když to provedení jinak luxusní není.

Jan Tichavský

Vlak má být přece efektivní, to vozí podobně cestujících na zaměstnance jako autobus plus má mít menší spotřebu energie na cestu. Ale spíš to zabíjí poplatky za dopravní cestu, kdy v autě zaplatíte jen dotované drobné.

W14

Pěkný článek – dost mě překvapuje, že se OBB pod tohle vůbec podepsalo.. Nedělám si iluze, že je OBB všude dobré, ale pokud tvrdíte, že lehátkové vozy u RJ jsou lepší, tak to je fakt na pováženou.

A jinak – rozhodně bych letěl, pokud bych byl sám nebo třeba dva, jinak bych asi jel autem, byť by to mělo být s přestávkami a asi by byly i poplatky za dálnice apod, ale dvacet+ hodin ve vlaku nebo v buse, to už fakt ne.

Pája

Přinejmenším některé lehátkové vozy RJ původně jezdily u ÖBB.

Aleš Petrovský

Nechtěl bych, aby to vyznělo, že jsou lepší. Jen se necítíte jako v kupé jako v kobce, můžete si zahrát večer s kamarády stolní hru, dát si teplou večeři, je tam k ruce personál… a za zlomek peněz. Jinak čistota, stav vozů a kvalita produktů jako celku kulhá na obě nohy.

Ivo

Strávit na cestě kolem 23 hodin když započítám nakládku a vykládku a která jinak trvá asi 8 hodin autem mi přijde docela jako masochismus a to nemluvím o ceně. Letadlem by se člověk za stejný čas dostal na opačný konec světa a to za podstatně nižší cenu za kilometr, ale to jen tak spíš pro zajímavost.

Aleš Petrovský

Však jsem také v minulém povídání že Splitu letěl, aby bylo srovnání 🙂

Jan Prachař

Díky za popis cesty, když odfiltruju autorovu nenávist k vlakům 😀 přijde mi to jako fajn pohodová cesta, pokud s sebou neberete auto. Jen ten lůžkový oddíl vypadá podle fotky opravdu menší než v jiných vozech.

Jan Sůra

Opravdu nevím, kde jste přišel na to, že Aleš nemá rád vlaky:-)

Swariner

JJ, super autovlak, jen když si nevezmete auto. Oddíl menší než jinde, retro kam se podíváš – ale bude to super produkt – jen se dopředu zbavit nenávisti :-). Tohle je top strop příspěvek , aspirující na Zlatý čtyřhran.

Y.K.

Kritika produktu není nenávist k vlakům. Pohoda se rychle vytratí když na celodenní cestě, časem odpovídající letu do Austrálie, není co jíst, pít, klima není optimální a služby potěšující.

Aleš Petrovský

Já že nemám rád vlaky? 🤣 To je fór na nástěnku. Já hlavně nemám rád šílené služby a odfláklé produkty. To je ten problém.

F. K.

Jedete na Balkán a divíte se, že to vypadá a dopadne jako na Balkáně? Pak je něco v očekávání špatně.

Aleš Petrovský

Takže kdybych jel tímto stejným vlakem do Berlína, tak bych byl veselejší?

Petr

To je porad kolem dokola. Problem cesty vlakem do Splitu je infrastruktura a to zdaleka ne jen na Chorvatsky strane. Uz to zkouselo spoustu dopravcu a nikdo nedokazal nabidnout solidni produkt. Uz pravidelna (nebo spis deklarovana) jizdni doba je katastrofa; k ni je navic potreba pripocitat 1-4 hodiny zpozdeni. Vazna ma smysl tohle vylepsit (a samozrejme taky zdrazit) nasazenim hospody a lepsich vagonu?
Zlepseni je v nedohlednu. Ta usetrena pulhodina diky Semmering tunelu to nezachrani.

filias

Za to že máte na houby vozy a organizaci infrastruktura nemůže. Na to si tu autor stěžoval především.
Když si po cestě neodpočinete a nezačnete dovolenou už ve vlaku, tak je to pak zbytečné. Pak můžete jet raději autem/busem/letadlem co jsou rychlejší.

Petr

Myslite, ze je nahoda, ze po rozbitejch lokalkach jezdi sukafony a na rychlotratich TGV? Zadna souvislost mezi infrastrukturou a nasazovanymi vozidly?
Jasne, muzou nasadit novy vozy, ale to bude znamenat vyssi cenu (na kterou si autor taky stezoval), pri stejny jizdni dobe (16 h + 4 h zpozdeni). Tim nikdo jezdit nebude.

M@trixX

Wien-Split to tomu vlaku trva necelych 14 hodin, podobne ako skoro vsetkym ostatnym nocnym vlakom od ÖBB.
Zmysel vylepsit ten vlak by malo, len nikto tie (lepsie) vagony (navyse) nema. Aj toto ZSSK stiahli z domacich liniek, kde teraz o to castejsie jazdia retro WLABee (kde sa klima nepokazi, lebo tam ziadna neni)

Aleš Petrovský

Jasně HŽ infra se jen tak nezmění. Ale pokud pojedete ve voze, který odpovídá dnešní době, dáte si fajn večeři, klidně v kupé jako u modelu lůžek ČD, budete si moct dát večer nebo ráno sprchu, bude tam stevard, který to myslí vážně, omladina bude mít zásuvky a WiFi, nebo budou moct koukat na filmy přes portál… vždyť se nemusí ani tahat hospoda. Teď si představte, že by u lehatka zrušili tři kupé, udělali tam služební zázemí a bar, kam by si pánové mohli zajít na čepované pivo, dámy na víno…každý produkt jde dobře nastavit. Jen to chce přípravu, plánování,… Číst vice »

Jarda

OBB NightJet je totální tragédie – můžu se pod článek podepsat s identicky tragickými zkušenostmi z Jízdy Bologna – Vídeň – cena lístku 100 EUR, zpoždění, špinavé sedačky – pokud jste do sedačky plácli – tak se vyvalila oblaka prachu – „skvělé pro astmatiky jako jsem já“, hnusné oprýskané toalety, venku popraskaný lak a sloupaná písmena – no tragédie za velké peníze!!!! škoda, že nejdou nahrát fotky!!!

M@trixX

Napriek tomu, ze sa glorifikuje ako nejaky zazrak, nightjet je viac marketing ako cokolvek ine. Uspesny marketing, to ano, ostatni sa od nich mozu ucit.
Ale.
Za tym marketingom sa skryva len „obycajny“ nocny vlak, aky prevadzkoval, prevadzkuje ci moze prevadzkovat hocikto. No a sucastou toho marketingu je/bolo aj to, ze naspustali viac liniek, ako maju vozidiel a teraz su bez zaloh a bez casu na udrzbu.
Zostava dufat ze sa to zmeni ked zacnu jazdit nove vagony.

Aleš Petrovský

Díky za zkušenosti, už vím, kam příští léto.

FigoCZ

Chcete tím říct, že NV ČD je lepší jak ÖBB?

Tomáš Cejp

Na Youtube jsou hodnocení některých nočních vlaků ČD a Regiojetu, a dle popisu a srovnání s videi mi tento vlak přijde jako úplná katastrofa.

Aleš Petrovský

U jednoho z videí tohoto vlaku bylo uvedeno, že stevard se choval spíše jako dozorce ve vězení 🙂 také jsem koukal

Jirka

Když už Aleš tady přemýšlel o Mostaru…..Přátelé já vyzkoušel Talgo od železnic BiH…..Jak z Mostaru do Sarajava, tak prázdninový víkendový koupák 18-vozové (!!!) dvojité Talgo z Ploče do Mostaru…Jako mělo to balkánská špecifka ALE !!! jako prostě dobrý!!! Talgo zevnitř úplně OK čisté, zvenčí jak která jednotka, čela zahumusena vždy-ale s tím nepřijde cestujíc do styku = jako řídící vůz se to stejně nepoužívá, lokomotiva jede vždy v čele vlaku . A v koupacím vlaku dokonce v bistru ke koupi nápoje-sice plechovkové, ale chlazené !!! (Cola, Fanta a místí pivo s pofiderním názvem Ožuskoje), a pak taky latéčko z automatického… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Jen pro upřesnění: Ožujsko není místní, ale chorvatské (Záhřebský pivovar), btw.jedno ze dvou nejmasověji prodávaných piv v Chorvatsku.

Petr

Ano, vlaky v Bosne jezdi vicemene vcas (bodejt by ne, kdyz jejich grafikon je jak noty na buben), ale jinak je bosenska zeleznice spis skanzen (ostatne jako cela ta zeme). Talgo v Bosne je totalni ptakovina (daleko prevysujici nase pendolina) – tech 100 km/h jede na par kilometrech, jinak je to 40 – 80. Je to k smichu i k placi zaroven – zajimava perlicka, ale rozhodne by to nemelo slouzit jako vzor.

Izvornjak

Ještě strašnější je, že nejsmysluplnější spojení pro Talgo byla trasa Sarajevo – Banja Luka. Propojení dvou největších měst, logické. I nějaké cestující si to našlo. Dokonce v roce 2018 Talgo prodloužili ještě dál za Banja Luku díky prosté elektrizaci úseku u Bihaća. Ale v roce 2020 posloužil covid jako záminka pro zrušení spojů mezi entitami FBiH a Republikou Srbskou… a od té doby nedošlo k obnovení provozu. ŽFBH a ŽRS se nedokážou domluvit na financování, a tak vlaku končí v Doboju. Ostuda a ryze stereotypní balkánskost. Stejný problém postihl i motoráky Doboj – Tuzla. Teď končí před „hranicí“ ve stanici… Číst vice »

Jan Tichavský

BiH vlakem je pro dobrodruhy. Jeli jsme ze Sarajeva do Mostaru a zpět a pak ještě jednou do Ploče a tam busem do Makarské. Na té cestě je nejkrásnější ta horská trať. Vlak je ok, ale všechno kolem je typický balkán. Do hlavního města vlakem nedojedete, pokud si neoobjednáte šotoexpres od pana Fikáčka. Takže Flixbus přes hranice s Chorvatskem. Pak tu máme prodej jízdenek, to je služba za nula hvězdiček. Pokladní v Sarajevu neschopné, neumí přečíst a přepsat základní údaje z pasu (datum narození si pletou s datem vydání pasu…), jízdenku ještě vydají na jiný den než jsem je požádal… Číst vice »

Granja

Jo, jo, každé dobrodružství může stát nemalé peníze spolu s velkým rozčarováním.

Johnyk

jezdím vcelku pravidelně pracovně nočním z Prahy do Košic. Lůžkový vagón je pokaždé jiný a služby spíš žádné. Teplé víno i pivo, k jídlu čipsy, nebo sušenky. K snídani houska, margarín, džem, tatranka, džus. Úchvatný je balíček s ručníkem, pantoflemi, balenou vodou a ručníkem – použij a vyhoď. Skvělý přístup k přírodě. Jednu velikou výhodu to má. Netahám za volant celý den, abych pak zaplatil noc v hotelu a upadl do postele. Takto uspořím celý den, přijedu ráno relativně vyspalý a můžu pracovat. Pak hotel, nebo cesta po své ose zpět…

PetrV

Tak to asi jezdíme každý jinými lůžky z Prahy do Košic 😂. Btw. co byste chtěl jiného za snídani (příplatek double 532Kč za celou tu atrakci). Pantofle a vodu použít nemusíte, příroda Vám poděkuje a dopravce ušetřil – na druhou stranu očekáváte pantofle po někom a vodu na pití (a zuby) prosím jak? Také občas narazím na mouchy (např. naposledy vařící voda v umyvadle bez funkční regulace teploty), ale obecně to není nic až tak zásadního…

Michal M

Tak Praha-Slovensko letos vyzkoušeno 2x a zíral jsem. Profi stevardi, super servis, siemensácký vůz se sprchou. Jediná podivnost byla májka k snídani.

Pavel

Preco to robite ked Praha – Kosice lieta Ryanair a v predstihu castokrat lacnejsie ako lozko v nocnom vlaku?

Izvornjak
Lysimachia

To nedostanu z hlavy. Hů-hu-hů-hů Wagon Slovakia. 😀 Dokonalý retro bizár.

Jan

Vztahuje je kompenzace za zpoždění i na ten lístek na přepravu auta?

Soukromý majetek

To netuším, ale podstata je, že cesta do Splitu vlakem tak vyjde dráž než pokud pojedu autem sám a to i když si koupím lístek bůhví kdy a bez možnosti stornování, protože to jaksi na západ nedorazilo a EU řeší, kolik vrstev má WC papír, nebo jestli mi někdo nevydal v obchodě tašku v ceně 1 Kč zdarma a podstatné věci, které zajímají spotřebitele ne.

Yuri

Pane, jako reportáž OK, ale proč jste o něčem takovém vůbec přemýšlel? To nechápu. Jet z Plzně do Blavy 500 km, to mám půl cesty do Splitu. Za 100 Eur se v Grazu nebo Mariboru vyspím jak král i se snídaní.

jal

Z Prahy je to to dost divné, ale z východu republiky je to stejným směrem.
Ten vlak jsem jen viděl ve Splitu při nástupu, vozy mi připadaly lepší než u vedle stojícího RJ. OBB autovuz plný, do Blavy jedno auto

Václav

Přemýšlel o tom nejspíš proto, aby o tom mohl udělat reportáž:-)

Aleš Petrovský

Někteří z naší skupiny ještě nebyli v Bratislavě. A chtěli jsme vyzkoušet něco nového. Kdybych psal o cestě autem z Plzně do Splitu, tak by to bylo asi docela nudné. „Ano i na této pobocce Autogrillu používají kečup zn. Heinz…“ 🙂

libcha

Pokud nočním vlakem přímo ze střední Evropy, tak bych určitě volil Rijeku a ne Split. Cesta lůžkovým vlakem je optimální když trvá 10-12 hodin. 7 je málo, s režií na uspání a probuzení už vyjde krátký spánek a ještě hůř když má dopravce v předpisech vzbudit vás 2 hodiny před příjezdem. Přes 14 hodin už je pak moc, ledaže by byl v soupravě jidelák, kde by šlo posedět u dobré večeře a pak zase snídaně a nevadil by tak čas navíc mimo spánek strávený ve vlaku ( ušetří se tím čas, do hospody by si člověk jinak stejně zašel před… Číst vice »

Soukromý majetek

No OBB mají vůbec problém s reputací u subdodávek a neřeší to dlouhodobě. Kdysi jsem byl nucen použít jejich NJ na trase Salzburg-Lublaň, byla přistavena smradlavá nacpaná konzerva sardinek kde ani nebyly opěrky pod hlavu a WC bylo z výchozí stanice nepoužitelné, lůžka/lehátka nešly pro tuto cestu pro jistotu koupit. Když jsem to napsal šotoušci se vztekali, že za to přece nemůžou dokonalé a předotované OBB, ale dráhy kdesi z Balkánu, což je i tento případ, jen ze severního.

Aleš Petrovský

Rijeku mám po kolejích už dvakrát 🙂

Jan Zanovit

Nikdy viac. Včera sa deti s rodičmi vrátili. Že vraj pohodlie? Najmodernejšie klimatizované vozne? Neklimatizovane staré vozne, kde nefungovali ani ventilátory. Cestou tam 6 hodinové meškanie. Žiadny príchod o 8:00 rano vyspatí do Splitu, ale až o 14:00 uťahaní nezmyslenou cestou, keď už bolo 35 stupňov. Žiadne informácie o meškaní počas cesty. Mal som ich v Splite vyzdvihnúť a nevedel som nijakým spôsobom zistiť akúkoľvek informáciu. Strava: balený croissant a džús. Možnosť dokúpiť si dve žemle s maslom, džemom, syrom a šunkou za 5€ pokým sa nevypredali. Ako perličku uvediem, ze vlak vypravovali z Viedne a nie z Bratislavy. To… Číst vice »

Yuri

A proč všichni jezdíte vlakem? Co čekáte? Je spousta cestovek, které pořádají pokud nemám auto cesty busem. Čisto, vše funguje a dovezou mě až před ubytování.
Za 650 Eur bych si raději půjčil auto, pokud bych neměl.

jal

Když ve vlaku vše funguje, do busu přes noc nevlezu. Jel jsem s RJ lehátkem, spokojenost.
Busem ráno pokřivený, nevyspaný.

Aleš Petrovský

Asi abyste mohl psát tyhle komentáře. Není zač.

Jarda

Co bys chtěl za 50Euro na hlavu a cestu…Já jel dalekom kratší úsek Bologna – Vídeň za 100 EUR a z tý klimatizace jsem měl jako bonus 14 dní „chcípavku“ – špinavý sedačky, když si do nich plácnul, vyvalily se obrovský oblaka prachu, pořád tam něco hučelo-nedalo se spát, š=ína, neskutěčně špinavý a oprýskaný toalety, popraskanej lak , oloupaný písmena, poraskaný svary vagónu zvenku… no tragédie..!!!

Aleš Petrovský

No taky moc pěkný. To nezávidím a koukám, že mohlo být hůř.

Véčko

RJ jezdí do Rijeky a ne do Splitu. A je u vás v redakci nějaký korektor? V textu bylo při nejmenším 6 pravopisných chyb a 1 gramatická. Jinak informativně je to super.

Aleš Petrovský

RJ jezdil jak do Splitu, tak do Rijeky. A zkuste své služby nabídnout redakci 🙂

Lysimachia

Díky za článek. Bratislava hl.st. je proslulá tím, že do poslední minuty nevíte, odkud vlastně pojedete. První kolej je prakticky banalizovaná (ideálně se na ni posílají Metropolitany v obou směrech, nicméně se zpožděním „jako na potvoru“ přijíždějí v prakticky stejný čas). Brno hl.n. je samozřejmě málo kapacitní, ale ta Bratislava, to je dočista tragédie.

Aleš Petrovský

Díky za přečtení 🙂

Václav

Z Plzně do Vídně přes Bratislavu, když se dalo naložit auto i ve Vídni?
Asi se cestující těšili na projížďku… jen byla o 4 hodiny delší než podle plánu, no.

Aleš Petrovský

Vídeň jsme měli naplánovanou po cestě zpět, chtěli jsme si prohlédnout Bratislavu. Někdo z naší skupiny v ní ještě nebyl, tak proč to nevyužit.

Adam V.

Autem nebo letecky? Ale no tak, to je poněkud krátkozraké. Doporučuji maďarskou Adrii, obdivuhodný projev snahy maďarských železnic. 🙂

Pako

Vždycky když jedu k moři a kilometry ubíhají neskutečně pomalu, tak si říkám, že noční vlak by byl výborným řešením. Po této reportáži si to už říkat nebudu. Děkuji za barvitě vylíčený odstrašující příklad.
Připadá mi, že koloťuci dělají všechno pro to, aby tento spoj co nejdříve skončil pro nezájem. Pokud dobře vidím, tak nejet výprava z Čech, nebude naloženo žádné auto.
Když by měl svět logiku, tak by takto k moři jely každou noc tisíce lidí raději, než aby se drncaly celý den po dálnici autem. Jenže svět logiku nemá.

likvidátor shotoushků

A kde by se na ty koleje vešly? Tam se dneska ani nevejdou náklady… 🤪

pidalin

Ale v tom vlaku se vyspíte a těch cca 8 hodin vlastně máte navíc k dobru, přijedete tam dopoledne vyspanej a máte celej den volnej, když pojedete autem tak hned musíte jít spát a jste totálně zničenej, takže ať je ten vlak tragédie jaká chce, furt radši pojedu vlakem než se tam trmácet nějakym autem a hodinu ukecávat řidiče aby někde zastavil na záchod, protože jak známe řidiče, tak stavět se jim nikde nechce.

***** Petr

Za dobu jízdy tohoto vlaku by jsi mohl počůrat všechny parkoviště cestou a ještě se večer vyspat na penzionu.

pidalin

Typický kecy autíčkářů, pak místo plánovanejch 7 hodin jedou 15 a pak vylezou z auta a padnou na zem protože jim nefungujou nohy. Navíc jde taky o nějakou úroveň cestování, ale my jsme tak 30 let za západem, takže tady se furt jede autíčkaření a pocení půlek v kolonách místo toho aby člověk jel jako člověk s možností se vyspat, dát si jídlo, kafe, cokoliv cestou a zajít si normálně za velkou bez nutnosti kvůli tomu stát někde na benzínce. Další věc je že v autě jste furt jednou nohou buď v kriminále nebo na hřbitově, tak proč se stresovat… Číst vice »

likvidátor shotoushků

Napiš rovnou, že ti jde o projetí se vlakem místo nějakých problémů s prostatou…

Tojejedno

Já jsem vždycky zničeného z cesty vlakem- naštěstí vlakem jedu tak jednou za rok…za to z auta s úsměvem vystoupím, odpočatý, na pohodu…do Chorvatska může jet vlakem max.silenec…vlak se hodí do max 500 km a to ještě musí být nástupní i výstupní stanice na jednom koridoru- co je všechno na víc tak buď letadlo nebo auto

pidalin

Jako ideální to samozřejmě neni (i když Chorvatsko plánuje nějakej upgrade jejich infrastruktury pro vlaky) ale říct že autem přijedete s úsměvem, tak to nevim co fetujete, protože 99,9% autařů co znam jsou naopak hodně agresivní, někam dojedou a nedá se s nima vydržet, furt nadávaj, parkování drahý a tohle támhle, v centru kolony a vzduch tady smrdí a cosi kdesi, naproti tomu ve spacim vlaku je pohodová atmosféra, lidi se tam nějak bavěj, kdykoliv jsem s někym jel někam autem jako spolujezdec na delší vzdálenost, tak to bylo peklo, jeli jsme takhle třeba do Španělska a do toho bych… Číst vice »

Davidaxik

Tohle je strašná škoda. Potenciál zničit dálniční konkurenci to má nejvyšší ze všech. A oni z toho udělají tenhle myšmaš… 🙁

likvidátor shotoushků

Víš kolik aut se denně valí tím směrem a kolik koupáků se tak vejde do vlaku? Aby to mělo “potenciál”, muselo by to stát dvakrát tolik nebo by to někdo musel radikálně dotovat a to nemluvím o dvojnásobné jízdní době proti vlaku!

jiri.vosecek

RJ jezdí prakticky plný do Rijeky, řekněme že to ušetří 100 aut. A při ještě lepší nabídce (tj. kratší jízdní doba přes Rakousko místo Maďarsko a tragicky Záhřeb) by i teď jezdil denně ke konci sezóny.

Je 100 aut málo? Možná, ale takových spojů může být víc, nejen z ČR. Mimochodem v Rijece i na okraji je to autozáplava, hlavně od místních. A každé auto co tam není je výhoda.

pidalin

Tam je problém v Chorvatsku že s tim vlakem nakládaj jak kdyby to byl nákladní vlak, nemáte nikde přednost, jezdíte přes prapodivný nádraží pro nákladní vlaky….prostě v Chorvatsku to cestování vlakem nemá tradici jako u nás. Ale prej s tim chtěj něco dělat, ale to potrvá 20 let než vybudujou tu infrastrukturu, ale tam to naštěstí nejde tak jako u nás, tam když se třeba rozhodnou že bude nová dálnice, tak prostě bude.

Panoramix

Vzhledem k nabízené kapacitě takových vlaků je pouze zbožným přáním, že by nějaký noční vlak mohl odlákat větší množství lidí z dálnic na koleje. Tím neříkám, že jsem proti takovým konceptů, byť by měly být více dotažené. Ale reálně to ze silnic stáhne každý den v sezóně maximálně 20 aut, což se v těch desítkách tisíc aut mířících k Jadranu naprosto ztratí.

micat1

Tak mohlo by jich to denně stáhnout třeba i pár tisíc. Vlaků může jet víc, z různých směrů. Ale musela by v tom být ta kvalita, jízdní dobu nebudete tolik řešit, když se jede přes noc, ale musí všechno fungovat jak má. Přijemný personál, dobré jídlo, čisté kupé kde funguje od wifi, klimatizace a zásuvek všechno až po clony oken. Na jiných linkách to jde, určitě by to šlo i na Jadran, ale musel by se toho chopit někdo jiný než Radim Low-cost Jančura nebo severobalkánci. Potenciální výhodu to může mít i v tom, že dálnice v Chorvatsku nejsou nejlevnější,… Číst vice »

pidalin

Chtělo by to ty spací vlaky co používaj ČD, ty jsou mnohem luxusnější, ale bohužel ČD už skoro nikam nejezděj, je to škoda, protože o to cestování lepšíma vlakama na delší vzdálenost je dost zájem, kamkoliv jsem takhle jel, vždycky byl vlak narvanej. Zkuste jet třeba přes celý Polsko nějakym lepšim vlakem, třeba Pendolinem, jezdí to totálně narvaný, takže to jak furt někdo tvrdí že neni poptávka, to jsou jenom kecy línejch manažerů co nechtěj nic řešit.

Knížecí rada

Tak příště by to chtělo recenzi na EN Adria z Bp. Měl by mít vozy WLABmz/Bcmz z CAF + retro jidelak

***** Petr

V Dubrovníku spadl na zadek, ne na hlavu.

Tomáš Záruba

Aby ale pan Petrovský nakonec nepřišel o všechny kamarády… 🙂

Michal M

Co kamarády, ale o tu bábovku… 🙂

Martin

Vlak Adria, Budapešť – Split. Minulý týden tam, včera zpět, pokaždé načas, nemám žádné námitky. Řazen jídelní vůz, průvodce lehátkového vozu, starší pán, v pohodě beze stresu zajišťoval servis. Oproti RJ, který jsem také vyzkoušel, o několik úrovní výše. Ale jsou to jen dvě nárazové zkušenosti.

likvidátor shotoushků

Já jel z Rumunska do Pešti a nemůžu si stěžovat. Čisto, maďarské staré lůžko bez klimy jako single, funkční normální zásuvka ve skříňce, pohodový průvodce s angličtinou, výborná snídaně s rozpečeným pečivem…

Aleš Petrovský

Jidelák fakt závidím. Vím, že to je mrtvá vaha, ale chybí mně možnost na nočním vlaku někam si zajít na jídlo. I když ČD to mají v lůžkách vyřešené pěkně a večeře ve WLABmz je paráda 🙂

Petr Jetelina

Slovenské služby na úrovni ČSD, balkánská cestovní doba v kombinaci se „zápaďáckými“ cenami vypadá po přečtění této recenze jako vražedná kombinace. Státní molochy ač tento produkt nevedou tak podfinancovaně jako Regiojet, nejsou schopny poskytnout lepší služby, až na ten autovůz.

To bych na ten vlak nasadil raději staré WLABy a koženkové lehátka a prodával to jako retrovýlet do Jugoslávie.

Pako

Včetně povinné výjezdní doložky, šedého pasu a důkladné osobní prohlídky na všech hranicích.

pidalin

No to co tam popisuje s tou buňkou mi zní jako klasický Rakušáci, když jsem byl ve Vídni během covidu tak to bylo to samý, hoděj vám před ksicht papíry a „vyplň“ a nazdar, všechno v němčině, nikdo vám s ničim neporadí. 🙂 Po třech cestách s regiojetem do Chorvatska asi příští rok už taky vymyslíme zase něco jinýho, protože už to neni levný jako první rok a takovou pálku dávat za tak mizernou kvalitu se nám už znova nechce, v tom vlaku nic nefunguje, když je venku 16°C tak nejde ani zavřít to foukání vzduchu, do bistra pro kafe… Číst vice »

Herold

Ta buňka ale byla na Slovensku:-)

Michal M

Ale sbírali tam data pro OBB.

pidalin

Slováci jsou taky náckové, za posledních 10 let jsem potkal možná jednoho normální slováka, ostatní buď náckové, podporovatelé putina, nebo komouši, případně všechno dohromady.

vagonář

Díky za zprostředkování a dobrovolné absolvování.

Roman Svačina

Tak příští rok zkusit TLK Wydmy… To může být taky dobrý čtení

-mm

Tím jsem letos jel, v lůžkovém voze PKP Intercity. Mají jeden v každé části vlaku (z Helu a Łeby). Úplně v pohodě, jen klimatizace chybí. Lůžka jsou pohodlná, akorát celou noc svítí poměrně výrazně modře podsvícená tlačítka ovládání světel. Kromě mýdla, ručníků a ubrousků člověk dostane jen vodu a kousek koláče (sekacz), něco jde myslím i koupit u průvodčího. Samozřejmě žádné pořádné jídlo, ale na ne zas tak dlouhé cestě to ani tolik nevadí. V Gdyni je trochu komplikovaný nástup, každá půlka vlaku přijede na jiné nástupiště a spojují se až pár minut před odjezdem (já jsem nastupoval do té… Číst vice »

pavelmracek

Přihodím svoji zkušenost, která teda byla dost jiná než „úplně v pohodě“. Cestu jsem absolvoval z Bohumína do Helu někdy před třemi týdny, kdy u nás byla vedra nad 30 stupňů. Vlak musel stát celý den na slunci, protože uvnitř bylo totálně na padnutí. Klima neexistuje, okna alespoň šla otevřít, ale kdykoliv vlak zastavil, opět totální pařák. Člověk by čekal, že se to po pár hodinách vyfouká, ale chyba lávky – když jsme v noci zkusili na chvíli okno zavřít, aby se dalo spát, okamžitě opět vedro. Když bylo otevřené, na všechny to nepříjemně pulzovalo + pachy polských uhelek a… Číst vice »

Michal M

Čtení je fajn, ale co teprv biják!
https://www.csfd.cz/film/91778-vlak/prehled/

JGR

Dle fotek, kupé pro arestanty

Mystifying oracle

Dle reality – WLABmee62 je to nejlepší co se kdy v Görlitzu vyrobilo.

Roman

Tak nevím,jestli my měli vloni štěstí nebo autor tohoto článku letos smůlu,ale naše zkušenosti s tímto vlakem jsou veskrze pozitivní.Na trase do Splitu loni počátkem září nachytal zpoždění celé čtyři(ano,4)minuty,klima šla perfektně celou dobu,pravda v noci v horách by mohla nepatrně ubrat,ale šlo to vydržet.Stevard byl velice ochotný,příjemně naladěný,za chudou nabídku občerstvení on nemůže,ještě se nám omlouval.Vagón je sice starší,ale čistý,WC pravidelně uklízeno,okna čistá,lůžkoviny také.Vlak z 90 % zaplnili rakouští cestovatelé,zbytek Češi,Poláci,Slováci,hodně motorkářů.Opravdovým mínusem bylo opravdu jen místo nakládky v Bratislavě,to je fakt ostuda.Letos jedeme za pár dní stejným způsobem z Chorvatska domů,tak uvidíme…Cena je taková ,jaká je,ale nic co… Číst vice »

Herold

Vám vážně nevadilo strávit 16 hodin na cestě, která se da zvládnout za 8?

likvidátor shotoushků

Tak jet vlakem do Chorvatska kdekoliv z Evropy je tak minoritní záležitost, že je to fakt jedno.

pidalin

Za 8 hodin do Splitu? To asi těžko a i když to zázrakem dáte na jeden zátah bez pauzy na záchod nebo jídlo, tak dojedete a padnete mrtvej, stejně musíte jít na těch 8 hodin spát, v tom spacim vlaku se aspoň vyspíte a najíte, můžete si zajít na záchod a tak, takže že to jede dlouho je celkem jedno a neřešíte kudy jet, co kde platit za mýto a podobně. Osobně nechápu že jsou autaři ochotný tohle absolvovat.

peter

Tak neviem. Minuly rok som siel zo severu Slovenska do Gdanska. Vyrazal som rano, o 4 poobede som bol uz ubytovany, Cesta nejakych 9 hodin aj s prestavkami. Soferujeme dvaja, takze kazde 2 hodiny pauza a striedane soferov.
Brat kazdorocne vyraza z Liptova na sever talianska, niekde ku Bibione. Vyraza tak okolo polnoci o 10 rano sa uz kupe v mori a poobede sa sa ide ubytovat.

Takze da sa to vpohde. Radsej cestovat 9 hodin autom ako 20 hodin vlakom

pidalin

A jak to souvisí s Chorvatskem? Polsko je placka a maj kvalitní dálnice kde jedete 3 hodiny rovně, to se to pak jede. Jinak do Gdaňsku to trvá 20 hodin jenom protože tam nic pořádně nejede, ale jakmile nasednete na polskej vlak, tak už to jde dost rychle, třeba z Varšavy do Gdaňsku jsou to vlakem snad ani ne 3 hodiny, tam to fakt frčí těch 160 celou cestu. Hádam že vlakový spojení ze Slovenska bude ještě horší než od nás, což je škoda, o cesty k Baltu je celkem zájem, znam dost lidí co tam jezděj na dovolenou a… Číst vice »

Jan

jel jsem pŕed pár lety autem sám do Bretané autem ze Slovenska , spal jsem jen na Rozvadově a pak s pár čúracími pauzami non-stop ,( 4 hodinová zacpa na okruhu Paříže ) je fakt že jsem dojel vybitej.Jako tehdy zaměstnanec ZSSK jsem jel k moři na víkend i do Splitu vlakem kde byl druhým rokem i autovlak , dojeli sme s dvouhodinovým spožděním ale služby v lůžkovém vagonu od ZSSK- JLV byli mizerný a jak to tady čtu , tak se nic nezměnilo , i ta Bratislava je stejná a to je tomu více než deset let

aaaaa

No, syn zahlasil ze by chcel ist pozriet do Normandie. Povodne som to zavrhol, ze totalne nerealisticky napad. Potom som pozeral na mapu, ze zo severu Slovenska to je tak 1800 km, takze minimalne s jednym spanim to nie je take neralne. Ja som pocital 2 krat spanie a to spanie na rozvadove nie je zly typ. Vysli by mi tak useky po 600 km a to je s prstom v nose, kedze uz budeme soferovat traja.

pidalin

Tak ze Slovenska je to asi o dost lepší, ale pro nás jsou to další 4 hodiny cesty jenom na Slovensko.

Gunduľ neubiješ

Řídit 8 hodin není očistec. To je krystalické peklo.

Kebab

Ve škodovce ano, v americkém autě je to pohoda, ani nemusí být nijak drahé. Holt jsou ta auta na to stavěná.

peter

Nemusi byt ani americke auto. Brat chodi na dovolenku kazdorocne 900 km francuzom. To auto je MPV

VAGfanboy

Máte velké mindráky, že se musíte o Škodovku neustále otírat? Jsou lidé, kteří jsou s ní spokojení, a tak nepomlouvají ty vaše „ameriky“ všude, kde chodí. Tak si je užijte, když jste „lepší“ člověk.

Kebab

Lol.

Průvodce původní Aleš

Můžete mi říci, jaký je rozdíl v dálkové cestě po dálnici Oktávkou a třeba Chevroletem Impalou nebo Malibu? Zvlášť pro řidiče?

Swariner

To je velmi individuální. Opravdu existují lidé, kteří řídí rádi (třeba…ehm…já…) a pak je to v pohodě a ani nemusí mít nějaké superauto. Nelze vše poměřovat racionálními hledisky- pak by tenhle vlak musel být nutně prázdný.

Michal M

A jak byste se chtěl jinak dostat třeba do Dolomit? Dva dny sockou s negarantovanými přestupy za trojnásobnou cenu?

Swariner

Slovo Dolomity se nesmí vyslovit, bo do Cortiny vytrhali koleje a ze štreky je cyklostezka…

Panoramix

Mě by tedy hlavně vadilo, že je to 16 hodin z Blavy. Tzn. pro většinu Čechů ještě spousta hodin na cestě do Blavy, kde navíc člověk musí být kvůli naložení auta o dost dřív. V důsledku je z toho tak 20 hodin i více. To už fakt radši autem z ČR až na místo a v klidu přespat na cestě v nějakém hotelu i s dobrou snídaní. Určitě to nebude dražší než převoz auta vlakem. Celková doba jízdy bude srovnatelná a vyspaný bude člověk taky. Navíc málokdo pojede vyloženě do Splitu, takže po “vylodění” z vlaku čeká ještě přesun do… Číst vice »

Jan

v Splitu se projdete k mašině a jste na pláži Bačvice za dvě minuty

Jan Tichavský

Za dvě minuty jste u betonového mola. Ale jo pláž tam je, akorát tam nikdo nepůjde hned s kufrem. Takže jet se ubytovat je skoro na hodinu díky věčným zácpám v přístavu plus cesta k moři od obytování.

Roman

Nevadilo,protože pro nás už cesta je cíl.A ono ráno vyskočit z vlaku odpočatý a dojet pár desítek km na ubytko není k zahození…

Aleš Petrovský

A nevíte jestli loni bylo jiné, lepší menu?

Klabavátor

Tak pozitivní na tom je, že se za exotickými zážitky nemusí cestovat moc daleko. 🙂

Mysel

Do jiste miry se da rict, ze dokonce nesmi. ;o)
Treba v JV Asii, pokud zustaneme u luzkovych a lehatkovych vlaku a autobusu, ty sluzby funguji o dost lip. Protoze tuhle predrazenou hruzu by nikdo nepouzival.

Lysimachia

Nebo takový Flixbus by se v Jižní Americe mohl učit, jak vypadá pohodlný noční autobus…

Antonín Morávek

V Rakousku je průměrná mzda téměř 3000 EUR. Autor uvádí, že se jedná o produkt pro rakušany, takže si měl uvědomit, že jízdenka za 209,80 euro včetně auta za jednu osobu je absolutně low cost cena a tomu odpovídá i low cost produkt. Ono Chorvatsko celkově pro Rakušany je low cost destinace. Ale čecháčci co kalkulují ceny lahváčků a doma nasmaží řízky, ty to Chorvatsko vnímají jako de-lux non plus ultra. Jinak, do Chorvatska nikdo nikoho nenutí. Třeba já jsem si v klídku odletěl do Nice, půjčil jsem si káru a odjel z letiště na dva týdny do Monaca. No… Číst vice »

Pako

Tak jste se nám pochlubil, že jste za vodou a klíčenku za tento příspěvek tedy posílat nebudeme.

Zubkin

Také by mě pane Antoníne docela zajímalo, co Váš výkřik do tmy měl vyjádřit. Daří se vám dobře a to je tuze pěkné. Doporučuji napsat příspěvek na http://www.tondasihonitriko.cz, tam jistě své příznivce najdete 🙂 🙂

likvidátor shotoushků

Za 400 éček je zpátečka z VIE do Chorvatska den před odletem ty jeden lowcoste 🤪

Movia

Nevím kdy jste naposledy byl v Chorvatsku, ale už to dávno není low cost, např. Graz a Split si cenově nemají co vyčítat…

pidalin

Jako na to že jim odvezli auto tak mi to teda připadá fakt hodně levný, my jsme s regiojetem platili letos za vlastní kupé 13 000 tam i zpátky a to už je celkem dost na to jak šílená je kvalita toho vlaku, příští rok asi dáme buď zase nějakej Balt a nebo něco letecky, protože ta úroveň služeb u regiojetu je fakt šílená a ty vlaky jsou z muzea.

gwann

Arogantni mamlas. Autor nic o cenách lahvacku ani rizcich nepíše. Ale proč si nekopnout…

Hajit, ze povl si má během cesty vlakem nakaslat ohledně jídla, smířit se s teplým pitím, nefunkční klimatizací…může opravdu jen mamlas.

Jan

catering u železnic je oříšek , na to co všechno by muselo být chlazený by byla potřeba půlka vagonu lednička ( fungující !!! ) , nezastávám se dopravce , jen konstatuji , na každý lůžkový vagon dvě kupé lednčka , pak kupé na lůžkoviny , oddíl pro průvodčí a oddíly pro zákazníky , delka vagonu je tak neprovozuschopná

Michal M

JLV to umí, Regiojet to „nějak“ uměl, není důvod proč by to neměl umět kdokoliv jiný.
Je to hotelový byznys, ne lehátkový dobytčák pro rekreanty ROH z 60. let.

gwann

Kdyby zařadili jeden upravený BDs či Ds, tak tam můžou skladovat i dvě krávy. A tam můžou být lůžkoviny a zásoby, vyjma operativní v lůžkách. I tam může být např.kupe s kávovarem atp. Zde problém s délkou vlaku fakt neni, předpokládám že to táhl Taurus či vectron, po té elektrizovane části, tech +50t skoro nepozna

jal

Porovnávat normální čas jízdy autem s mimořádnou situací a odklonem se asi moc nedá.
To by se mohla porovnávat i kolona stojící při nehodě na dálnici s jízdou vlakem načas.

To další je ovšem děs, to by se měly ZSSK stydět.

Tom Matto

Me teda prijde, ze i ten normalni cas je ulet.

Herold

Normální jízdní doba vlaku Bratislava-Split je 16 hodin 17 minut (odjezd 15:53, příjezd 8:20).

Normální jízdní doba auta Bratislava-Split je podle mapy.cz i podle Google Maps 7 hodin 47 minut.

Jinými slovy, normální jízdní doba vlaku je o více než 100% (8 hodin) delší než standardní jízdní doba auta.

A to se vyplatí!

jal

Doba dojezdu je akorát, kolem osmé.
Riskovat usnutí za volantem jízdou přes noc… Někomu se to líbí.
A to se vyplatí.

Herold

A jízdní doba je taky akorát? Plus k tomu cesta z domu na nádraží a čekání na odbavení, takže reálně na cestě strávíte třeba 20 hod?

Odridit 8 hodin ve dvou lidech není naprosto žádný problém, nedělejte z toho drama.

likvidátor shotoushků

Šílený produkt. Aleši, diky moc, že to vyzkoušíte za nás!

#potencial #konecaut #skvelestravenycas #muzupracovat #externalita #rychlejsinezletadlo #stresnaletisti #shotoonanie

Jirka Karny

Jadran jedině autem. Já dal jednou Bar (Černá Hora) s lůžkem ČD. Dojeli jsme na srbsko-černohorskou hranici, kde vlivem sesuvů půdy a zničené trati byla NAD do vnitrozemí Černé Hory, odkud dále pokračoval zase vlak. Cestou tam měl dost vozů, nazpět jen 4 vozy na běžných tehdejších 8 – desítky lidí stály na chodbičce, dokonce i na WC, četa ani nechodila. Zpoždění cestou tam asi 7 hodin, cestou zpět „jen“ asi 3. Na kamaráda, který měl 18 hodin zpoždění to nemá. 😀 (tehdy si zničili HV u popadaných drátů u Levárů). Je fakt, že po dodání fotek, videí a dalších… Číst vice »

Jirka Karny

Na začátku v první větě jsem se uklepl. Mělo tam být „Jadran jedině letecky….“. 😉

likvidátor shotoushků

Z šotopohledu je to úplná bomba ✌️Jinak pochopitelně pro cestu z našich končin totální ztráta času!

Tomáš Záruba

Náhodou s dětmi se dá podniknout lecjaká šílenost. Ale zásadní chyba je rvát to na jeden zátah.

Pavouk

A co na řeknou ŽSSK?

Pavouk

A co na tu reportáž řeknou ŽSSK?

peter.hudec88

Ak by sa to k ním dostalo, tak by na to poslali nanajvýš hovorcu s nejakou „tabuľkovou“ odpoveďou

Peter

ZSSK ma stale reklamu na FB na tento produkt. Ludia im tam pisu prispevky, ze ide o dost slaby produkt. ZSSK to zrejme nevadi.

noerf

Nic, protože obchodně se jedná o produkt ÖBB. Vcelku by mne zajímala ekonomika provozu.
Když porovnám, že Regiojet jezdí tuším s 12 vagóny třikrát týdně a má je relativně plné a tyto spoje také třikrát týdně s pěti vagóny, k tomu přes Rakousko, kde jsou o něco vyšší poplatky za použití dopravní cesty. Na druhou stranu má ÖBB vyšší ceny jízdenek.

Michal M

A dosypy z klimafondu… A fakt ne malý, protože celý ten noční byznys by jinak v tomhle formátu nedělali.

Jan z Rokycan

Chtěli jste socialistický klimafond Rakušáci? Tak zde ho máte i se socialistickou úrovní služeb.

Jozef

RGJ má výlučne ležadlové vozne, ZSSK/OeBB sú lôžkové…