Doprava ve městě Tramvaje

Na Vinohradskou se vrací tramvaje, oprava je hotová o dva týdny dříve

Vinohradská ulice v rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vinohradská ulice v rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní podnik hl. města Prahy dokončil druhou etapu rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradeské ulici. Oprava kolejí trvala přes tři měsíce. Tramvaje se vrátí do plného provozu v sobotu ráno.

Kromě klasických úprav jako nový kolejový svršek i spodek, odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely, dopravní značení, bezbariérové přechody pro chodce, vybavené signálními a varovnými pásy došlo k úpravám na zařízeních správců sítí.

Po slavnostním otevření začne jezdit po Vinohradské linka č. 11 zhruba od 15 hodin, zítra pak bude obnoven provoz linky 13.

Nutná oprava kolejí mezi zastávkami Italská a Radhošťská v délce 1,9 km byla zahájena 9. března a původně měla skončit 12. července. K urychlení a hladkému průběhu opravy napomohly podle DPP pečlivé přípravy před samotným zahájením stavebních prací se správci sítí a dotčenými orgány státní správy. Nechyběly ani informační tabule v okolí Vinohradské, které v předstihu informovaly řidiče o omezení v ulici Vinohradská (na příjezdu do centra), což se velmi pozitivně projevilo na dopravní propustnosti této ulice v době rekonstrukce.

Vinohradská ulice po rekonstrukci. Foto: FB Adama Scheinherra
Vinohradská ulice po rekonstrukci. Foto: FB Adama Scheinherra

Trať na Vinohradské třídě byla donedávna velice zanedbaná, bez dalších oprav totiž fungovala téměř čtyři desetiletí, od roku 1980. To se samozřejmě v nemalé míře projevilo na opotřebení kolejí. Modernizace tohoto klíčového úseku byla proto neodkladná. Během necelých čtyř měsíců rekonstrukce v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora zde byl vyloučen tramvajový provoz, cestujícím tak v přepravě pomáhala náhradní autobusová doprava X11.

V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí jsou celkem 4 tramvajové zastávky – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Konečnou podobu má zatím pouze zastávka Italská ve směru do centra, nově s nástupním ostrůvkem. Tento ostrůvek je vybaven zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Všechny ostatní zastávky jsou prozatím provizorní. Definitivní podoba zastávek bude realizována v budoucnu akcí Investičního odboru Magistrátu hlavního města Prahy.

V konečné podobě trati byly použity antivibrační rohože, v celém rozsahu jsou také žlábkové kolejnice NT1 s tlumícími a izolačními prvky (pryžové bokovnice).

Základní údaje:

Úsek stavby: Španělská – Sudoměřská

Místo stavby: Praha 2 a 3

Katastrální území: Vinohrady a Žižkov

Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s.,

Příkazník (TDI stavby): Inženýring dopravních staveb, a. s.,

Zhotovitel stavby: Společnost RTT Vinohradská, STRABAG Rail, a. s. – EUROVIA CS, a. s.

Správce společnosti STRABAG Rail, a. s.,

Projektant: Metroprojekt Praha, a. s.,

Termíny realizace: 9. 3. 2019 – 28. 6. 2019

Cena – 190 milionů 2. etapa, celkem celá stavba od Škrétovy po Želivského 247 milionů Kč bez DPH

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
marie
Host
marie

Jakpak asi vypadají chodníky? Záplata na záplatu, že? 35 let stejný asfalt, jen nároží z dlažebních kostek – taková pěkná potěmkiáda.

Y.K.
Host
Y.K.

Jak souvisí chodníky s rekonstrukcí TT?
Jinak s chodníky je na Praze 2 a 3 nekončící problém, neboť jsou ve správě HlmP a ne městských částí a HlmP skrze TSK nemá kapaicty ani moc motivaci opravy urychlit. Takže P3 i 2 na to mají a posílají Prachy, ale opravuje (předláždí) se zlomeček.

Vinohradská se měla v rámci rekonstrukce TT dočkat celkově velké renovace, ale koukal jsem že nikde nic, takže to asi zase někde uvázlo. Nezjišťoval jsem na čem.

Sotous
Host
Sotous

Naprosto ostudný výsledek. Pominu nesmysl že za dva roky se bude kopat znovu kvůli zbytku ulice.
Dnes jsem jel tramvaji, houpe to jak dřív. V úseku jiřího z poděbrad – radhošťská jedete-li autem je nový asfalt naprosto nerovný
A bílé značení je po týdnu autoprovozu už mizící.
Prostě klasika

Y.K.
Host
Y.K.

No nevím, tak jsem se dnes svezl a jako na původní trati z BKV panelů, kde 15T hopsala jak tajtrdlík, se to fakt nehoupe. Je fakt, že to není hladká jízda jak na VRT, ale na TT v ulici, kde se nedosahuje vysoké rychlosti v pohodě. A při tom, že to dělali po krátkých sekcích, aby tam mohla projíždět a přejíždět auta je to dost slušný výsledek. Zbytek povrchů mimo vlastní TT bude dán tím, že jsou provizirní před rekonstrukcí celé ulice.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Budou tam doplněny cykloztezky?

Sotous
Host
Sotous

Doufám že cykloZtezky fakt nebudou…

hmm
Host
hmm

Vidite to, ja zase doufam ze budou cyklopruhy (ne stezky samozrejme) a budu se moct citit zase trochu vice jako v zapadni metropoli. Navic pokud skutecne zklidni Vinohradskou tak jak slibovali, tak se tam bude dat skutecne prijemne jezdit na kole.

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Oceňuji především, že to dělali na více úseků a křižovatky úplně zvlášť, takže okolní doprava moc nekolabovala. Problém byly jen turistické autobusy, které úzkým pruhem nad vybagrovanou „propastí“ jezdily pomaleji než krokem (asi škodolibá navigace).
A další problém byl teď od pondělí, kdy ještě zároveň nejela tramvaj na Korunní směrem dolů – ale co, přežít se to dalo.

VS
Host
VS

Vážený autore,

děkuji za informaci (bez ironie); uvítal bych ale vhodnější sloh (na příklad ,,drážní kabely na místě textu ,,dráhové kabely).

Děkuji předem!

A.R.
Host
A.R.

Termín „dráhové kabely“ mi taky vadí, ale není to vina pana Sůry. Tohle sousloví jsem četl v technických zprávách různých projektů od různých odborníků a kroutím nad tím hlavou. Nechápu to. Pokud se jedná o napájecí a zpětné kabely tramvajových a trolejbusových tratí, mělo by se to nazývat jinak, jakkoliv ty kabely s dráhou souvisí.

Vašek
Host
Vašek

Jako základní údaj mi tam chybí, kolikpak to stálo…

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll