Na Vinohradskou se vrací tramvaje, oprava je hotová o dva týdny dříve
Dopravní podnik hl. města Prahy dokončil druhou etapu rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradeské ulici. Oprava kolejí trvala přes tři měsíce.
Dopravní podnik hl. města Prahy dokončil druhou etapu rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradeské ulici. Oprava kolejí trvala přes tři měsíce. Tramvaje se vrátí do plného provozu v sobotu ráno.
Kromě klasických úprav jako nový kolejový svršek i spodek, odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely, dopravní značení, bezbariérové přechody pro chodce, vybavené signálními a varovnými pásy došlo k úpravám na zařízeních správců sítí.
Po slavnostním otevření začne jezdit po Vinohradské linka č. 11 zhruba od 15 hodin, zítra pak bude obnoven provoz linky 13.
Nutná oprava kolejí mezi zastávkami Italská a Radhošťská v délce 1,9 km byla zahájena 9. března a původně měla skončit 12. července. K urychlení a hladkému průběhu opravy napomohly podle DPP pečlivé přípravy před samotným zahájením stavebních prací se správci sítí a dotčenými orgány státní správy. Nechyběly ani informační tabule v okolí Vinohradské, které v předstihu informovaly řidiče o omezení v ulici Vinohradská (na příjezdu do centra), což se velmi pozitivně projevilo na dopravní propustnosti této ulice v době rekonstrukce.
Trať na Vinohradské třídě byla donedávna velice zanedbaná, bez dalších oprav totiž fungovala téměř čtyři desetiletí, od roku 1980. To se samozřejmě v nemalé míře projevilo na opotřebení kolejí. Modernizace tohoto klíčového úseku byla proto neodkladná. Během necelých čtyř měsíců rekonstrukce v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora zde byl vyloučen tramvajový provoz, cestujícím tak v přepravě pomáhala náhradní autobusová doprava X11.
V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí jsou celkem 4 tramvajové zastávky – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Konečnou podobu má zatím pouze zastávka Italská ve směru do centra, nově s nástupním ostrůvkem. Tento ostrůvek je vybaven zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Všechny ostatní zastávky jsou prozatím provizorní. Definitivní podoba zastávek bude realizována v budoucnu akcí Investičního odboru Magistrátu hlavního města Prahy.
V konečné podobě trati byly použity antivibrační rohože, v celém rozsahu jsou také žlábkové kolejnice NT1 s tlumícími a izolačními prvky (pryžové bokovnice).
Základní údaje:
Úsek stavby: Španělská – Sudoměřská
Místo stavby: Praha 2 a 3
Katastrální území: Vinohrady a Žižkov
Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s.,
Příkazník (TDI stavby): Inženýring dopravních staveb, a. s.,
Zhotovitel stavby: Společnost RTT Vinohradská, STRABAG Rail, a. s. – EUROVIA CS, a. s.
Správce společnosti STRABAG Rail, a. s.,
Projektant: Metroprojekt Praha, a. s.,
Termíny realizace: 9. 3. 2019 – 28. 6. 2019
Cena – 190 milionů 2. etapa, celkem celá stavba od Škrétovy po Želivského 247 milionů Kč bez DPH