Na Václavské náměstí se vrátila první tramvajová výhybka. Opravovanou trať už plní dlažba

První výhybka čekající na své umístění na Václavském náměstí. Foto: PIDPrvní výhybka čekající na své umístění na Václavském náměstí. Foto: PID

Rekonstrukce trati z Vodičkovy do Jindřišské se provádí systémem w-tram.

Tramvaje po nich sice budou odbočovat až za necelé tři roky, přesto už brzy obsadí první obnovené výhybky ve střední částí Václavského náměstí své pevné místo. Stavbaři je umísťují do rekonstruované trati mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí.

Do střední části náměstí se totiž tramvaje vrátí letos 30. září.

Odbočka se tak buduje s předstihem, v budoucnu umožní vyrazit tramvajím vzhůru k soše svatého Václava a podél budovy Národního muzea dál do Vinohradské. Do roku 1980 koleje vedly středem náměstí, nyní povedou po bocích obdobně jako v začátcích provozu.

Návrat tramvají na Václavské náměstí zahájen. Trať se chystala 19 let, primátor má však skepsi

Nyní probíhá na náměstí archeologický průzkum, naváže výstavba rezervoáru na dešťovou vodu.

Aktuální rekonstrukce trati z Vodičkovy do Jindřišské se provádí systémem w-tram. Ten se podle projektantů vyznačuje delší životností a nižší hlučností oproti například betonovým BKV panelům. V kolejovém žlabu je položena antivibrační rohož, na kterou se umísťují koleje. Pražce pouze udržují rozchod a mohou tak být ve větších rozestupech.

Po usazení kolejí do definitivní geometrické polohy se zalejí betonem, jako zákryt poslouží žulové dlažební kostky či asfalt.

Obrazem: Trať na Václavském náměstí je rozkopaná, tramvají však už lze dojet do Jindřišské

Tramvajový provoz do Vodičkovy a Jindřišské ulice zajišťují po dobu rekonstrukce obousměrné tramvaje využívající mobilní kolejové spojky typu Californien. Zatímco do Vodičkovy ulice začaly obousměrné tramvaje linky 39 ze směru od Smíchova zajíždět hned po vyhlášení výluky 29. června, Jindřišská si musela do poloviny července počkat kvůli opravě kolektoru.

Budoucí nová tramvajová trať spojující náměstí s Vinohradskou ulici umožní snížit přetížení Ječné ulice a křižovatky Karlovo náměstí tramvajovou dopravou. Zlepší také možnosti odklonových tras při mimořádných situacích v centru města.

Hledá se budovatel tramvajového trianglu nad Národním muzeem. Chodci přijdou o podchod

Se stavbou je propojen i projekt TT Muzeum, který se postará o překonání druhé magistrály směrem do Vinohradské. U něj nyní probíhá výběrové řízení na zhotovitele.

Připravená kolejová křížení na odbočku tramvajové trati na Václavském náměstí.  Foto: PIDPřipravená kolejová křížení na odbočku tramvajové trati na Václavském náměstí.  Foto: PIDPrvní výhybka čekající na své umístění na Václavském náměstí. Foto: PIDRekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici (červenec 2024) Foto: PIDRekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici (červenec 2024) Foto: PIDRekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici (červenec 2024) Foto: PIDRekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici (červenec 2024) Foto: PIDRekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici (červenec 2024) Foto: PIDZákryt rekonstruované tratě ve Vodičkově ulici žulovými kostkami. Foto: PID
Tagy dpp spojení Vinohradské a Václavského náměstí tramvaje na Václavské náměstí
27 komentářů