Letecké společnosti Letectví

Na úroveň roku 2019 se vrátíme nejdříve za čtyři roky, odhadují aerolinky

Odstavená letadla v Dubaji. Foto: Emirates
Odstavená letadla v Dubaji. Foto: Emirates
Letecké společnosti ztrácí naději, že se poptávka vrátí brzy k normálu. Počet cestujících v červnu klesl o 86,5 %

Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu  (IATA) zhoršilo svůj výhled pro celý obor. Aerolinky nově očekávají, že na počty cestujících před pandemií koronaviru se dostanou nejdříve v roce 2024, dosud IATA oficiálně mluvila o roku 2022 nebo 2023.

Vyplývá to ze včera zveřejněného materiálu a prezentace IATA. Horší vyhlídky IATA oznámila na základě současné situace s pandemií koronaviru i velmi pomalého obnovování poptávky, zejména v segmentu služebních cest.

Za letošní rok tak IATA očekává pokles počtu cestujících o 55 %, v dubnu odhadovala 46 %. „Oživení poptávky je pomalejší, než jsem očekávali. Jsme stále v hluboké krizi a není jasné, kdy skončí,“ řekl hlavní ekonom IATA Brian Pierce. Jako jeden z důvodů trvající nejistoty uvádí i neustále se měnící podmínky jednotlivých států k cestování a vstupu do země. V červnu v porovnání s loňským červnem počet cestujících klesl o 86,5 %.

IATA věří, že k obnovení poptávky dojde až ve chvíli, kdy se bude masivně testovat za rozumnou cenu. Dosud je test velmi nákladnou položkou.

Velkým problémem zůstává nedostatečná poptávka po služebních cestách. IATA připouští, že si firmy zvykly využívat videokonference namísto osobních schůzek.

Podle regionálních statistik je největší zlepšení v Číně, kde je provoz zatím na úrovni 35,5 % cestujících loňského roku. IATA očekává, že nejprve dojde k oživování letů na kratší vzdálenosti, u dálkové dopravy očekává hlubší krizi.

tagy
Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dušan

Na ůroveň roku 2019 se nevrátíme nikdy. Takové „zvěrstvo“ a tak masivní cestování doufám už nikdy nebude.

Tomas

ale bude… a bude to jeste horsi …

Vnější pozorovatel

Kvůli chřipce

Tomas

jasne …

Kandelábr

Někomu 4 roky zacvaká erár, někdo zkrachuje…

GPGP

Ale Emirates dnes nasadili 2x A 380, teď jsou nad Zálivem, z Paříže a Londýna… tzn. let. doprava se pomalu začíná zotavovat 🙂

Petr

Já dneska v Mnichově viděl A350 Katarců. Nastupovalo cca 15 lidí, nakládal se jeden vozík bagáže…

Já, kdo jiný

Asi vydělává jen spodek letadla na nákladní přepravě. Jinak je to na zabalení.

kulhán

To není žádné zotavování, to je jen drobek z hodně velké bábovky.

Já, kdo jiný

Tak tak, včera jsem ji viděl do Paříže ve výšce 40 000 stop nad Pasovem.

Tomas

a kolik v nich bylo lidi?

Otik

To kde bude komerčné civilné letectvo 2 až 3 roky nikto nevie a nemoze vedieť. Sú to predikcie ktoré sa môžu pre každú leteckú spoločnosť veľmi líšiť. Jedno je isté v Európe sa situácia zlepšuje. Dopyt sa postupne zlepší aj počet. A frekvencia liniek sa postupne zvýši. Čo sa týka medzikontenalnych letov je to ako kryštálový guľa každý vidí niečo iné. Nik nevie ako to bude. Jedno je isté že linky odkiaľ a kam sa bude lietať sa určite zmenia.

Janina

Tak jestli v Číně, kde mají coronavirus v podstatě vyhubený, na vnitřní trhu nemají již žádné zákazy cestování a létá přes 95% spojů jako před pandemií, mají pořád jen 35% cestujících, tak potěš koště. Pro Evropu plnou státních hranic to znamená dost děsivou prognózu.

František

SW se nevratí už nikdy, tam je konečná.

Lala

Fando, co ti kdo udělal? Pověz nám prosím více.

František

tralala nikdo mi nic neudělal, pokud máš všech pět pohromadě, tak si uvědom, že korona jen tak nezmizí a jak vypadá vývoj nárustu, tak se brzy bude opakovat scénář z jara, kdy se země uzavřely a dále i když toto nenastane, tak z dobře informovaných zdrojů má SW na zimní sezonu lety pro maximálně 5 letadel a ty ten dnešní moloch neuživí i kdyby propustili 50% zaměstnanců. Takže asi tak.

Y.K.

Já bych řekl, že jim ty vývojové grafíky a predikční rovnice přestaly fungovat. Dělat teď odhad na 4 roky je docela odvaha. Podle mě dost záleží na tom co bude korona dělat v příštím roce. Jestli bude pryč, tak bude skokové zotavení, jestli ne, tak to bude hřebík do rakve velké části finančně vyždímaných z zadlužených aerolinek a pak bude zotavení na několik let.

GPGP

Tak předně by to IATA měla rozdělit na kontinentální a mezikontinentalní lety, zahrnout do toho propady ekonomik + lék na COVID.
Myslím že je tady dost neznámých a přesnější čísla budou tak za rok 🙂

beija

Ty prognózy se budou samozřejmě postupně upřesňovat. Takhle to vypadá, že si IATA pořídila a začala používat křišťálovou kouli..:D

kulhán

Xénie v Arabele jednu kouli zašantročila…
Takže už vime aspoň kdo ji našel. 😂

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO