Na trolejbusovou linku na letiště se na dva dny vracejí diesely. V omezení vyjely dva vozy proti sobě
Trolejbusy Škoda Solaris 24m čekající na první nasazení na linku 59. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Doprava na letiště se v pondělí na téměř hodinu zastavila. Megatrolejbusy musely složitě vycouvávat.
Dávám megatrolejbusům rok, maximálně rok a půl. Nechápu, proč nemá vlak na letiště (nebo tramvaj) maximální prioritu a místo toho se řeší zbytečný Okruh.
Vlak se staví…
Tramvaj je blbost, protože bez větších problémů dojede jenom na „trojku“. Zbytek musí pod zem, takže se vyplatí vlak…
Metro by bylo ideál, ale to by si Praha musela zaplatit sama…
Spíš si říkám, proč letiště neudělalo stavební úpravu slepé ulice K Letišti (kde parkují zaměstnanci), že by vytvořili vjezd do ní z nájezdové komunikace směrem na Aviatickou a byla by to tak dobrá jednosměrná objížďka směr T3 a tou ulicí K Letišti, kde je teď obousměrný provoz jedním pruhem by byl nově pouze jednosměrný ve směru na Letiště… Promarněná příležitost.
Tudy? https://mapy.cz/s/raducodosa Nevím, jestli by to splnilo normy. Účel nejspíš ano.
Skautská ze stopování: Je to stopa cyklistů, nebo ne?
Brání nějaká technická či legislativní omezení tomu, aby to trolejbusy objížděly po dálnici? A autobusy?
No to rozhodně ano. Trasu schvaluje DÚ. A jízda nadrozměrného vozidla obecně vyžaduje dost razítek a papírování. Jenom ty zkušební jízdy po Plzni než se papírově vyřídily…
Trolejbus je podle naší legislativy drážní vozidlo, které smí jezdit jen po schválené dráze, takže by bylo třeba nejdříve (urychleně předem) schválit odklonovou trasu mimo stávající trať také jako drážní trolejbusovou trať – což se v tomto případě zjevně nestalo
Bohužel, parciální torlejbus jedoucí mimo troleje není považován za elektrobus. Dráha sobě.
Prostě realita opět předbíhá zákonodárce.
Na dálnici smí obecně vozidla s minimální konstrukční rychlostí 80 km/hod. Vzhledem k tomu, že vozidla MHD maji maximální konstrukční rychlost 70 – 80 km/hod, tak je problém v rychlosti a u trolejbusů i v tom, že se jedná o drážní vozidlo.
Jenže ten kus mezi křižovatkami u letiště není de iure dálnice https://mapy.cz/s/jesakozuha, je to papírově silnice I. třídy kvůli tomu přechodu pro chodce.
Ten dvouklobák má podle wiki konstrukční rychlost 70 km/h. Jiné trolejbusy jen 65 km/h, autobus ve stejné kastli pak klidně 80 km/h mít může.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) 361/2000 Sb. v § 35 praví:
V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž konstrukční rychlost není nižší než 65 km/h.
To by mě zajímalo, zda couvali jen tak nebo s joystickem a druhým řidičem vzadu.
Tak i klasický kloubák umí bloknout točnu a couvat jako rovný bus 🙂
Ale toto není úplně klasický kloubák a má řiditelnou zadní nápravu. Proto se ptám, zda to řidič vycouval sám nebo s pomocí.
Já bych snad dodal jen že, na silnici sice mohou jen vozidla s povolením, ale v Praze se žádná pravidla nedodržují, a proto pokud tam nestojí policie, tak je tam hustý provoz i přes zákaz.
A policii se to moc vymáhat nechce, protože tam jezdí do zákazu také… 😁
Zákaz vjezdu policejních vozů, to by bylo terno! A protože jsme jejich povolení neviděli, tak ho zcela jistě nemají, pryč s presupmcí neviny, je to… rebel!!!
– sarkasmus –
Pro policejní vůz, který nejede pod majáky, platí úplně stejná pravidla, jako pro ostatní. A to, že policisté pravidla často porušují, je problém. Jak je pak mají vymáhat po ostatních, když je sami porušují.
Tak ono je tam víc zaměstnanců, než kolik má kdejaká vesnice obyvatel. No zaměstnaci to povolení mají a, světe div se, přijízdějí zhruba ve stajnou dobu. Jenže tady si zas někdo potřeboval kopnout do řidičů. Má náš znalec provozu vůbec řidičák?
Vy asi nejste místní co 😀 Policie tam docela kempí pravidelně
Když jely dva trolejbusy proti sobě, tak není to mimořádná událost, kterou by měla řešit a vyšetřit drážní inspekce? Zde to navíc vypadá na selhání zabezpečovacího zařízení, které takovou jízdu umožnilo.
Jaké zabezpečovací zařízení to bylo? 😉
Jízda podle rozhledu? 😀
A nesrazili se, zastavili na zábrzdnou i s rezervou. Tedy § porušen nebyl.
Leda že by někdo přišel s tvrzením, že materiální aspekt je tam vždy a tudíž se přestupek stát musel a řidiče je třeba protrestat, měl odevzdat papíry a jet vlakem, nebo na kole.
Semafor 😃
Silniční semafor je drážní zabezpečovací zařízení? To co tím mínil by měl osvětlit nick Vesper, ne?;)
selhání … v článku je to vysvětleno: Zdržel se a protijedoucímu mezitím padla zelená.
Čili jasné selhání zabezpečovacího zařízení, které signalizovalo volno, přestože úsek byl obsazen jiným drážním vozidlem :))
Zdržel se kvůli jinému vozidlu,kterému dával přednost.S tím jaksi časový interval na semaforu nepočítá,že si tam bude někdo hrát na gentlemana.V takových případech se tato vozidla z bočních vjezdů řadí za konec kolony.
„U zastávky U Hangáru totiž v jednom pruhu zastavily dva trolejbusy proti sobě.“
Něco podobného se podle rozhlasové „Zelené vlny“ mělo snad stát dnes (pondělí) v nějakém omezení s kyvadlovým provozem na silnici I/38 kdesi mezi Čáslaví a Havlíčkovým Brodem, provoz tam stál snad přes hodinu a půl, ale podrobnosti neznám.
Zajímavá by byla nějaká vylepšená varianta semaforů, co by fotobuňkou počítala auta, co vjedou a vyjedou z omezeného úseku. To by jízdy proti sobě znemožnilo. Ovšem je to otázka spolehlivosti.
Jo, a jeden zahne do lesa a celý úsek stojí. Ale založené na nějaké detekci volnosti by to bylo fajn.
To by v omezení nesměla být křižovatka ani vjezd, aby to nebylo příliš složité.
Nejen spolehlivosti, ale i ceny: není-li úsek s omezením dlouhý a je-li přehledný, pak by mělo stačit dodržování předpisů (červená znamená stůj) a pohled do omezeného úseku – a pokud tam někdo vjede neoprávněně, pak platí, že „každý svého štěstí strůjcem“ a „za blbost se platí“. Ostatní (nepřehledné) případy budou asi vždy „vis maior“.