Na trolejbusovou linku na letiště se na dva dny vracejí diesely. V omezení vyjely dva vozy proti sobě
Trolejbusy Škoda Solaris 24m čekající na první nasazení na linku 59. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Doprava na letiště se v pondělí na téměř hodinu zastavila. Megatrolejbusy musely složitě vycouvávat.
Pokud jsem správně četl na fb dopravního podniku, tak by to mělo být 1.-2. října. V článku je zmíněné úterý a čtvrtek
Mě by zajímalo, jestly ty naftové busy, co tam budou teď dva dny jezdit, budou linka X59 🙂
Aneb jak si věc zbytečně zkomplikovat zbytečným trváním na tom, že tykadla MUSEJÍ mít extra číselnou řadu. Kdyby to nechali jako 119…
Kdyby to bylo jako 119, tak by podle této logiky autobusy byly X119.
Autobusy ale můžou jet pod normálním číslem 59, jen by měly být označeny viditelným nápisem Náhradní doprava.
Pokud je trasa stejná (jakože v tomhle případě je), tak by mi nápis náhradní doprava přišel spíš matoucí.
Tak.
Matoucí to sice je, ale tak je to uvedeno v drážních předpisech (nevím, jestli je to přímo zákon, nebo nějaká vyhláška, každopádně když v Plzni jezdily autobusy na lince 14 ve stejné trase, nebo když vyjel v Mariánských Lázních autobus na trolejbusový výkon, tak to samé; a dalo by se pokračovat).
Právě že nemusely.
Kdyby na DPP nevládli šotomanažeři, tak 119 mohl být jak autobus, tak trolejbus, kdežto podle dnešní šotologiky 59 MUSÍ být trolejbus, takže autobus bude muset být X 59.
Jsou velkoměsta, kde je spojitá číselná řada a je v tom třeba metro (1, 2), tram (3, 4), pak zase metro (5, 6), zas tram (7, 8), a pak směska Airport-expresu (12), tram, bus, tram, bus…
Vy ale píšete o čísle linky jako takové, tohle řešit samo o sobě je šotoušovina.
Já píšu o tom, že v případě náhradní dopravy za drážní vozidlo musí být náhradní vozidlo označeno viditelným nápisem náhradní doprava. Jestli je tam k tomu napsáno X119, X59 nebo něco jiného je irelevantní.
Souhlasit s tím nemusíte vy ani já, ale tak to prostě je.
V integrované dopravě můžou mít číslo stejně, ale v v CIS JŘ je potřeba je odlišit.
Tohle podle mě je prostě změna jízdního řádu (min trolejbusů, víc autobusů) kterou jde v MHD udělat z hodiny na hodinu.
Zcela spojitou čístelnou řadu považuji za opačný extrém. Podle mě by mělo být z čísla rozeznatelné co to je (nadzemka, metro, bus).
Už nemusí jít rozeznat vlak vs šukafon (S6 – S7) nebo trolejbus vs smradlobus(59 vs baterková 154).
Velká kraksna na malé silnice. Stačí jedno zúžení a je po ……..
S krátkým autobusem by si určitě v tom zúžení vyhnuli. Musíte myslet neřidičsky!
O to nejde, ale krátký autobus by vycouval jednoduše, tenhle to tak jednoduché nemá 🙂 Samozřejmě tohle nebyl problém velikosti ale ignorací semaforů jiným dopravcem.. Je to tam furt, akorát že většinou to po padnutí červené projede ještě pár osobáků, profíci zastavují – teda evidentně ne všichni..
Krátké autobusy se nemohou dosat proti sobě a zablokovat provoz.
Bez kloubu se líp couvá. 😀 I když nepamatuji Sd na 119.
To jistě, to chápu, ale patová situace nastane především tím, že za těmi autobusy, co se někde setkají, se sjede další hromada vozidel co do úseku najedou a to je pak gordický uzek k vycouvání, kdy všechno blokuje všechno. 🙂 A než tam přijede nějaký dirigent, který to začne odzadu rozhánět, tak se nehne kolo.
Toto je dosť prúser, hlavne ak to ide na letisko. To ani nemôžete vystúpiť a zavolať si taxíka. Predpokladám, že ľuďom na Nádraží Veleslavín ani nič iné neostávalo, ak nechceli cestovať cez Černý Most, teda nie je tam takmer žiadna alternatíva spojenia. Alebo je?
Cez Zličín*
Diky, myslel som to
Od okruhu D0 je trasa společná s trolejbusem takže linka 100 stála v koloně stejně jako trolejbusy. Jediná alternativa je jet okolo po D7 ale s vynachaním zastávek.
Ano je těch možností víc. Zličín, Anděl
Ale to znamená, že sa im cesta, ktorá z Nádr. Veleslavín trvá 17 min predĺži na hodinu. A to už je prúser.
Dávám megatrolejbusům rok, maximálně rok a půl. Nechápu, proč nemá vlak na letiště (nebo tramvaj) maximální prioritu a místo toho se řeší zbytečný Okruh.
Vlak se staví…
Tramvaj je blbost, protože bez větších problémů dojede jenom na „trojku“. Zbytek musí pod zem, takže se vyplatí vlak…
Metro by bylo ideál, ale to by si Praha musela zaplatit sama…
Vlak se stavi. Na dvou kilometrech delky.
Nestaví, toto je v podstatě místo, kam vlaky z letiště ještě hoooodně let jezdit nebudou. Dokud se nebude stavět v úseku Velesalavín až Ruzyně letiště, tak se opravdu nestaví.
Běžte osobně na Prahu 6, poslechněte si argumenty místních.
PS: Starosta není jejich velitel.
není jejich velitel, ale dost tomu boji proti železnici pomáhá.
Trolejbusy tam budou jezdit normálně dál, možná do konce jejich životnosti, je to velký posun ve standardech kvality a pohodlí jízdy. Železnice je na papíře, a kdyby se tomu neříkalo rychlodráha, tak už by dávno stála a fungovala.
K čemu by byl dvoukloubus po pár minutách, kdyby tam byl vlak?
Trolejbusová infrastruktura(napaječka) bude na tramvaje na Šestku.
Noční bus, něco pro zaměstnance, možná zastávky pro příměsto.
Budou jezdit do Zoo.
To ano, na posilu je vytipovaných víc linek 🙂 jestli se vlaku Trolina dočkají.
Spíš si říkám, proč letiště neudělalo stavební úpravu slepé ulice K Letišti (kde parkují zaměstnanci), že by vytvořili vjezd do ní z nájezdové komunikace směrem na Aviatickou a byla by to tak dobrá jednosměrná objížďka směr T3 a tou ulicí K Letišti, kde je teď obousměrný provoz jedním pruhem by byl nově pouze jednosměrný ve směru na Letiště… Promarněná příležitost.
Tudy? https://mapy.cz/s/raducodosa Nevím, jestli by to splnilo normy. Účel nejspíš ano.
Skautská ze stopování: Je to stopa cyklistů, nebo ne?
Brání nějaká technická či legislativní omezení tomu, aby to trolejbusy objížděly po dálnici? A autobusy?
No to rozhodně ano. Trasu schvaluje DÚ. A jízda nadrozměrného vozidla obecně vyžaduje dost razítek a papírování. Jenom ty zkušební jízdy po Plzni než se papírově vyřídily…
Trolejbus je podle naší legislativy drážní vozidlo, které smí jezdit jen po schválené dráze, takže by bylo třeba nejdříve (urychleně předem) schválit odklonovou trasu mimo stávající trať také jako drážní trolejbusovou trať – což se v tomto případě zjevně nestalo
Bohužel, parciální torlejbus jedoucí mimo troleje není považován za elektrobus. Dráha sobě.
Prostě realita opět předbíhá zákonodárce.
V některých trolejbusových městech proto mají jako dráhu schváleny „všechny“ ulice.
Na dálnici smí obecně vozidla s minimální konstrukční rychlostí 80 km/hod. Vzhledem k tomu, že vozidla MHD maji maximální konstrukční rychlost 70 – 80 km/hod, tak je problém v rychlosti a u trolejbusů i v tom, že se jedná o drážní vozidlo.
Jenže ten kus mezi křižovatkami u letiště není de iure dálnice https://mapy.cz/s/jesakozuha, je to papírově silnice I. třídy kvůli tomu přechodu pro chodce.
Ten dvouklobák má podle wiki konstrukční rychlost 70 km/h. Jiné trolejbusy jen 65 km/h, autobus ve stejné kastli pak klidně 80 km/h mít může.
Navíc ve městě je normální maximálka 80 km/h, takže být o trochu pomalejší není problém.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) 361/2000 Sb. v § 35 praví:
V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž konstrukční rychlost není nižší než 65 km/h.
Ano. Vynechá mnoho frekventovaných zastávek.
… do kterých se kdyžtak může vrátit, nebo jejich obsluhu nechat na jiných linkách, kterých tam jezdí také dost.
Ale původní příspěvek má pravdu – když z různých důvodů nelze poslat na Lipskou trajfly, měly by se tam poslat aspoň částečně busy. S tím, že se do zastávek u T3 buď vrátí, nebo jejich obsluhu nechají těm trajflum, na něž lidi si na letišti přestoupí. Tímhle úsekem projede ve špičkovou hodinu asi 35 busů (včetně T) jedním směrem, to je na jednopruhový úsek fakt hodně a někoho mělo napadnout, že to chce redukci.
Pozn. 35 busů je jedním směrem.
To by mě zajímalo, zda couvali jen tak nebo s joystickem a druhým řidičem vzadu.
Tak i klasický kloubák umí bloknout točnu a couvat jako rovný bus 🙂
Ale toto není úplně klasický kloubák a má řiditelnou zadní nápravu. Proto se ptám, zda to řidič vycouval sám nebo s pomocí.
Klasický kloubák to sice není, ale blokaci kloubu to má. Což ovšem v nějakém omezení může být stejně spíš kontraproduktivní
Tyto trolejbusy mají spoustu kamer včetně takového pohledu shora jakoby z dronu, takže je docela dobře vidět jak a kudy couvá.
Já bych snad dodal jen že, na silnici sice mohou jen vozidla s povolením, ale v Praze se žádná pravidla nedodržují, a proto pokud tam nestojí policie, tak je tam hustý provoz i přes zákaz.
A policii se to moc vymáhat nechce, protože tam jezdí do zákazu také… 😁
Zákaz vjezdu policejních vozů, to by bylo terno! A protože jsme jejich povolení neviděli, tak ho zcela jistě nemají, pryč s presupmcí neviny, je to… rebel!!!
– sarkasmus –
Pro policejní vůz, který nejede pod majáky, platí úplně stejná pravidla, jako pro ostatní. A to, že policisté pravidla často porušují, je problém. Jak je pak mají vymáhat po ostatních, když je sami porušují.
Naprostý souhlas s Vaším popisem i dle mne tzv. pokřiveného jednání policistů v ČR, ale za mě do toho patří i právo PČR se podílet na stanovování povinnosti jiných, jejichž dodržování má kontrolovat – resp porušení trestat/pokutovat, a to např. vydáváním nezávazných stanovisek k místní úpravě provozu, protože logicky si těmi svými návrhy podoby povinnosti jiných může PČR zjednodušovat plnění svých vlastních povinnosti!
No…, nelze někdy úplně paušalizovat, neb potřeba služby… Někdy není záhodno vřískat sirénou, ani svítit majáky, případně ti z kriminální služby co mají na voze jen nálepečku „POLICIE“. Jasně, že za takové situace jsou dle zákona úplně standardními účastníky jako třeba Vy, ale…
Tak ono je tam víc zaměstnanců, než kolik má kdejaká vesnice obyvatel. No zaměstnaci to povolení mají a, světe div se, přijízdějí zhruba ve stajnou dobu. Jenže tady si zas někdo potřeboval kopnout do řidičů. Má náš znalec provozu vůbec řidičák?
Konkrétně v místě toho zákazu je zaměstnanců přesně 0, protože tam nejsou žádné budovy. Ledaže by pracovali ve křovíčku.
Vy asi nejste místní co 😀 Policie tam docela kempí pravidelně
Když jely dva trolejbusy proti sobě, tak není to mimořádná událost, kterou by měla řešit a vyšetřit drážní inspekce? Zde to navíc vypadá na selhání zabezpečovacího zařízení, které takovou jízdu umožnilo.
Jaké zabezpečovací zařízení to bylo? 😉
Jízda podle rozhledu? 😀
A nesrazili se, zastavili na zábrzdnou i s rezervou. Tedy § porušen nebyl.
Leda že by někdo přišel s tvrzením, že materiální aspekt je tam vždy a tudíž se přestupek stát musel a řidiče je třeba protrestat, měl odevzdat papíry a jet vlakem, nebo na kole.
Semafor 😃
Silniční semafor je drážní zabezpečovací zařízení? To co tím mínil by měl osvětlit nick Vesper, ne?;)
Ta odpovšď byl vtip na ten blábol od Vespera. Ten člověk si buď ten článek nepřečetl, nebo není při smyslech.
Semafory ( silniční.)
selhání … v článku je to vysvětleno: Zdržel se a protijedoucímu mezitím padla zelená.
Čili jasné selhání zabezpečovacího zařízení, které signalizovalo volno, přestože úsek byl obsazen jiným drážním vozidlem :))
Asi špatný šunt nebo co. 🙂
Zdržel se kvůli jinému vozidlu,kterému dával přednost.S tím jaksi časový interval na semaforu nepočítá,že si tam bude někdo hrát na gentlemana.V takových případech se tato vozidla z bočních vjezdů řadí za konec kolony.
Takže vjel do křižovatky i když ji nemohl opustit, respektive druhý trolejbus vjel do křižovatky i když ještě ji ten první neopustil?
Jaké křižovatky? Jedná se snad o kyvadlový provoz po zůžené silnici řízený přenosnými semafory.
A pokud tam vidím a jede něco proti, tak nebudu najíždět. (Předpokládám že kvůli délce úseku neviděl)
„U zastávky U Hangáru totiž v jednom pruhu zastavily dva trolejbusy proti sobě.“
Něco podobného se podle rozhlasové „Zelené vlny“ mělo snad stát dnes (pondělí) v nějakém omezení s kyvadlovým provozem na silnici I/38 kdesi mezi Čáslaví a Havlíčkovým Brodem, provoz tam stál snad přes hodinu a půl, ale podrobnosti neznám.
Zajímavá by byla nějaká vylepšená varianta semaforů, co by fotobuňkou počítala auta, co vjedou a vyjedou z omezeného úseku. To by jízdy proti sobě znemožnilo. Ovšem je to otázka spolehlivosti.
Jo, a jeden zahne do lesa a celý úsek stojí. Ale založené na nějaké detekci volnosti by to bylo fajn.
To by v omezení nesměla být křižovatka ani vjezd, aby to nebylo příliš složité.
Přesně…, v případě „kyvadlovky“ bez nějakých dodatečných silničních prvků ve formě bočních vjezdů a částečně funkčních křižovatek, taky problém s funkčností (protijedoucí vozidla) nebývá, nebo mne se za ty desítky let alespoň to nestalo. Zato ve městě a podobných zapeklitějších výlukách každý rok jednou minimálně.
Nebo i boční ulice/výjezdy by měly mit semafor.
Místo „dej přednost v jizdě“ = „vyčti z logru, jestli už jedou tvým směrem“ by svítila zelená šipka doprava/doleva.
Nejen spolehlivosti, ale i ceny: není-li úsek s omezením dlouhý a je-li přehledný, pak by mělo stačit dodržování předpisů (červená znamená stůj) a pohled do omezeného úseku – a pokud tam někdo vjede neoprávněně, pak platí, že „každý svého štěstí strůjcem“ a „za blbost se platí“. Ostatní (nepřehledné) případy budou asi vždy „vis maior“.
A pak máte „vychovávače“, kteří sice vidí, že v omezení ještě jedou protijedoucí vozidla, ale just tam vjedou proti nim a tím dopravu úplně zablokují, protože „já mám zelenou“.
Takový semafor je v ulicích Švédská x Na Hřebenkách na lince 176, kde probíhá asi již třetím rokem oprava kanalizace a je to tam stejně, jako U Hangáru do zatáčky. Jen na tom letišti je ten úsek pro kyvadlový provoz podstatně delší.