Na trati z Vysočan do Horních Počernic se srazily dva nákladní vlaky
Srážka nákladních vlaků u odbočky Skály. Foto: Drážní inspekce
Provoz je kvůli srážce zastaven na dvou tratích.
Provoz je kvůli srážce zastaven na dvou tratích.
O víkendu se mi zase zdálo, že nad Kbelskou řezali most, prostřední ze tří (severní už byl odstraněn), zatímco po něm jezdily ještě vlaky. Ale možná to nějak pletu. Nebo jen nějaká příprava.
Tak co se říká, že oba vlaky měly volno, nějaký ublb na zabezpečovačce a výpravčímu se toto povedlo. A jinak 070 opět stojí. V noci pražský u Chotětova koleje, NAD nezavedena, protože se nepovedlo sehnat autobusy.
Na to co se říká bych opravdu nedal. Lidi toho nadrbou až hrůza.
Domnívám se, že vznik mimořádných událostí v místech stavebních prací je možno přičíst spíše únavě z dané směny než přesčasům, jak někdo psal. Pro strojvedoucího je průjezd stavbou stresová záležitost následovaná zvýšenou únavou. Zavedena spousta pomalých jízd, na stavbě se v těsné blízkosti pojížděné koleje pohybuje spousta lidí a strojů (někdy dost nevypočitatelně), je nějakým způsobem omezeno fungovaní zabezpečovacího zařízení, některá návěstidla platí, jiná ne, mění se i jejich poloha, často se jezdí proti správnému směru, po nesprávné koleji nebo po přeložkách, v případě stahovaček je třeba si průjezd zvláště u nákladních vlaků dobře promyslet. To vše se v průběhu… Číst vice »
Presne jak pisete. Pocet MU u vyluk neni nahoda. Dovolil bych si tvrdit, ze se jedna o systemove selhani. V pripade vyluky ma vse na hrbu fira. SŽ mu pouze strci do ruky rozkaz a dal se o nej nezajima. Nulova podpora , pomoc ze strany dispeceru. O organizovani, rizeni a koordinovani drazni dopravy ze strany SŽ nemuze byt ani rec! Je to slendrianstvi a amaterismus.
Co v tomto případě měl na hrbu jen fíra a nulová podpora od SŽ? Prosím vyjmenovat.
Co to je za nesmysl? Vylučuje se zabezpečovací zařízení, obsluhované tím výpravčím . To výpravčí ztrácí tu hlavní podporu.
O šlendriánech ze strany strojvedoucích za výluky i mimo bych mohl popsat metry příspěvků ale nebudu to dělat. To nechám pro staré zapšklé fíry, jako seš ty.
Mohl bych to samé napsat o výpravčích a dispečerech, kolikrát se mi podařilo je nepřivést do průšvihu. Sice už je to sice několik let, ale během 4 let 8x výprava vlaku, postavení vlakové cesty na nesprávnou trať, z toho 3x v Ústí n. L. Střekov.
Jo, je to tak. A velký podíl na tom maj dráteníci. Jděte se podívat do Radotína, resp. před něj od Dobřichovic: Než by zřídili dočasnou izolaci (do troleje, která půjde do šrotu), vypnou o kus dál vypínač. A všichni, co přijížděj do Radotína po 1.TK, musej kousek za vjezdem stáhnout. Nákladní vlaky musí před tím vjezdem zastavit dál, aby stihly nabrat nějakou rychlost, takže kolikrát stojej koncem i přes přejezd P263 (tisíce děkovných dopisů od uživatelů II/115). A nejedná se o nějaké krátkodobé stavy, ale o dva stavební postupy, kdy každý z nich trvá cca 3/4 roku.
Ano, s těmi dlouhodobými dratenickymi prasarnami souhlasím. To padá na projektanta a schvalovatele projektu.
A musí zastavit přes přejezd? Neříkají náhodou předpisy, že musí zastavit 10m před návěstidlem?
Desetkrát více děkovných dopisů od cestujících S7, ale vrácený alibismus SprŽeli.
To bude nějaký vomyl.
Maličko jinak to je. Deset metrů je minimum, zastavit dál (vlastně kdekoli) může strojvedoucí kdekoli, když to vyžaduje dopravní situace či technické parametry.
No rána pěkná.Od odpoledne dokud bylo vidět odtáhnouli vozy za banglí
Kontrolní otázka. Kdy je v plánu ETCS na trať na Neratovice.. PS. Jsme v Praze.
To bude dřív v Neratovicích metro.
Na cestu vlakem do Neratovic je ted potreba dost stesti… Podle toho, kolik mesicu se tam ruzne kopalo/vylepsovalo, by tam melo byt minimalne 120 po cele trase. A mozna i vic 😀
Už včera večer končily vlaky z Nera v Satalicích – prý porucha zabezpečovacího zařízení ve Vysočanech. A podle lidí to tam takhle je, poslední dobou, každou chvíli.
V pondělí odpoledne zas něco mezi Masarykovym nádražím a Libni, vlaky na Neratovice výchozí z Vysočan. Letos to bude adrenalin. Chtělo by to ještě rok kovidu. 🙂
Za tý výluky tak náklady vůbec neměly co dělat. Ať už byla vina na jakémkoli zaměstnanci, hlavním viníkem je Správa Želenic, s. o.
No pro cestu z Nymburka ještě zbývá jednokolejka přes Sadskou… Vlak 60204 stál nejdřív v Čelákovicích (příjezd 3:28/ -27´, odj.4:09 /+13), no a pak 4:27 – 9:43 H. Počernice.
Tím chci říct, že noční průjezd se asi nepovedl (patrně nickolejná výluka), no a pak už nezbývá než doprava jinudy než po kolejích – těch co nám zbyly…
A kudy? Pečky jsou pro nákladní dopravu téměř zapovězeny, Sadská je jednokolejná… Snad přes Ústí a Karlovy Vary, ne? Rozjela se masivní výuková činnost a teď se jen kouká jak to nějak vyjezdit.
Co kdyby SprŽel změnila styl synchronizace výluk – nedělat souběžné trati (Pečky – Vysočany) zároveň, mít aspoň jednu cestu z Prahy na Kolín bez výluky?
Bez vyluky? To jde?? Porad MUSI byt nejaka vyluka. To je princip nasi zeleznice.
Aneb nevím co, kde, kdo, proč ale vím, koho nemám rád.
Ve stanici horni pocernice hlási zavádějící informace. Nejdrive nahlásí že vlak ve směrů na lysou a milovice je odreknut a že je zavedena NAD a pote ze vlak jede. Blazinec
Ta jedna fotka vypadá jako konfrontace elektro.versus fosilní paliva
Ještě že to nejelo na vodík.
Už zase !!!! to je trapné
Samozřejmě nemůžeme vědět, co bylo bezprostřední příčinou. Ale zeptejte se fírů, nejen v obvodu PJ Praha, kolik mají přesčasových hodin a nevyjdete z údivu. Zvláště „leťáci“. I na to by se mělo zaměřit. Je to systémová věc, již několik let a to téměř u všech dopravců.
Když jsou lidi hladoví… Pokud se nemýlím, může zaměstnavatel nařídit 4 hodiny týdně jako přesčas. To jsou za měsíc dvě směny. Pokud je někdo hladový a dělá každý měsíc 220 hodin, je to tak trochu i jeho chyba že zachraňuje dráhu za každou cenu.
Možná není jen hladový, ale snaží se zaplatit, co má. Platy u ČDC za normální hodiny jsou katastrofa. Nikoho to už roky netrápí.
Dělám max 15h (v průměru tak max 10h) za měsíc přes a jsem na 42-46 hrubého. Dokážu si představit víc, ale pokud někdo chce za normu 50 000 a více, asi to chce jiný obor.
Nebo jiného dopravce.
Tohle je stigma týhle profese… Za odpovědnost a režim práce, kterou fíra na sebe přebírá, ten plat není adekvátní.
Potvrzuji,státní nákladní dopravce své provozní zaměstnance,tedy i vozmistry ,vedoucí posunu atd do přesčasů tlačí až brutálně nepatřičným způsobem a ta přepracovanost se dřív nebo později projeví. Když beru kšefty musím na ně mít lidi.
Video průjezdu Mn 85012 těsně před srážkou následované zvukovým záznamem samotné srážky: https://www.youtube.com/watch?v=Z72QAWEF8AQ
Možná byste měl ten odkaz poslat také DI.
No, pochybuju, že by jim tenhle záznam k něčemu byl… Návěstní znak na návěstidle tam bohužel vidět není.
Nevím, jak je to se záznamem a aktuální funkčností, ale na odbočce Skály jsou tři kamery, jedna zabírá návěstní lávku ve směru od Počernic. Pokud se záznam archivuje, tak DI zcela jistě ten záznam bude mít k dispozici.
A tím by bylo snad možné vysvětlit alespoň jednu polovinu věci…
Není důvod. Tedy aspoň podle záznamu v IS ISOŘ: „…..Vlak Nex 60204 projel náv. 1L (km 22,607) v poloze „Stůj“ řízl vým.č. 1xa ( km 12,413/22,686 ) a střetl se s Mn 85012. Bez zranění…..“
Ani ne tak odkaz na YT, průkaznější bude záznam přímo z kamery. Postprocessing na YT může udělat ledacos, občas i pořádnou botu. Takové video lze brát jen jako informativní záznam, nikoliv jako záznam průkazný a právně závazný. Od toho je nakonec na lokomotivě tachograf a logy ze staničního zabzař.
Bota YT, umělá inteligence vyhodnotila šachy jako rasismus: https://techthelead.com/youtube-ai-just-blocked-chess-channel-over-racial-slurs-like-black-and-white/
Bohužel, ani na originálním záznamu (který je sám o sobě i v nejvyšší kvalitě dost komprimovaný) nic vidět není. Návěstní světla jsou na kameře i očima z místa umístění kamery vidět jen když je šero nebo tma.
I tak kdybych to natočil já, tak to zkusím nabídnout. I když bych čekal odmítnutí, třeba tam nějaká drobnost je. 😀 Odhad rychlosti, když jsou kola zablokovaná a na tachografu je nesmysl 😀
dobrá řacha
Tahle trať je prokletá! Dojíždím po ní do práce a za posledních 14 dní už bylo MU nejmíň pět (většinou zabezpečovací zařízení), zpoždění běžně 20 minut i víc.
Kazda trat pod dohledem CDP je prokleta 😁
Tuhle trať CDP neřídí, takže Váni, správně, pouze na ni dohlíží provozní dispečer a vyšší, plus dispečeři zabezpečováků a ekektrodispečer.
S tratí 171 se začíná vyrovnávat teprve od vzniku jednokolejky Skály – Hloubětín.
CDP nebo SŽ je uplne jedno ne? Stejny bordel…
Trať od začátku března významné zásahy do TZZ, změna poloh návěstidel. Odbočka Hloubětín, nová oddílová návěstidla AH. Rozkazy SŽ jsou nejednoznačné. Staničníky chybí….Nedivím se vznikům MÚ. V pondělí mi vjel do průjezdného průřezu náklaďák….Moc vlaků na omezenou kapacitu trati – omezení ze 3 kolejí na jednu kolej v úseku odbočka Skály – odbočka Hloubětín.
Až na to, že to projeté návěstidlo je tam tak deset let…
Pokud se dá věřit sdílenému videu (odkaz výše), jede Mn vlak jednokolejným úsekem od odb.Hloubětím k odbočce Skály. Úsek odb.Skály-odb.ČM je aktuálně jednokolejný. Nex nejspíš musel projet návěstidlo odb.ČM, pokud nedošlo k poruše TZZ a SZZ odboček. Odb. ČM aktivována cca rok.
Šoupák jel směr Satalice, takže ten NEx měl postaveno od odbočky Černý Most na Skály. Projeté návěstidlo je na odb. Skály před provizorně vloženou výhybkou z 1. TK od Vysočan pro odbočení směr Satalice (tu ten náklad říznul).
Proč? Skály mají stále své vjezdy. V této etapě tedy jsou na skalách funkční tři vjezdová návěstidla.
Pokud by vlak projel návěstidlo v Horních Počernicích, nejspíš by projel návěstidla rovnou dvě. Návěstidla u odbočky skály jsou mimo a jediné jsou ty návěstidla na odbočce černý most, které tam 10 let opravdu nejsou.
Základní příčinou nehodové události je skutečnost, že oba vlaky jely v jiné časové poloze – Mn měl být na Skalách v 5.44, Pn v 6.12 ….
Když to chcete resit takto. Tak základní příčinou je souběh výluk na třech tratích od východu do Prahy. Do toho velká výluka v Děčíně a Německu. Několik dní kolabujici zabezpečovací zařízení kolem Vysočan. A tlak dopravců aby mohli vůbec jezdit. Ale tady bohužel fira projel stůj a takto to dopadlo. Kdyby ty výluky nebyly ten vlak tam nejel.
Souhlas, až na to, že 60204 přes Lysou jezdí už několik let.
Ano, ale normálně by ty auta jeli směr Usti a Děčín. Vzhledem k tomu že ta souprava se nesmí otočit. Tak jsou jen dvě možnosti. Přes Ústí západ a uvrati do Jihu a pak směr Děčín a nebo přes Vysocany. Protože přes Velim a Pořičany je to bez šance na té výluky.
Blbost, 60204 nejezdí vůbec do Děčína, ale přes Plzeň do Chebu. Dřív dokonce i s manipulací v Libni.
Ano číslo je do Chebu, ale ty auta jezdí normálně přes Děčín, kvůli výluce jezdí jinudy. Proto to jelo pod tímto číslem. Už se chápeme?
Nechápeme, tohle byl normální pravidelný směskový NEx, žádná ucelenka s autama. Jezdí bez ohledu na výluku v Děčíně a jestli kvůli výluce má víc zátěže je celkem irelevantní.
Tatar? Je to pravidelný Nex relace Nbk-Beroun – Plzeň – Cheb, kde auta, která tvoří většinu zátěže, přecházejí na DB.
A dále půlka Verona a půlka aut Barcelona. Takže neuč orla lítat a zjisti si nejdřív vlakotvorbu, ty Děčíne
Kluci, na červenou se nejezdí…
Nikoho tady žádná časová poloha nezajímá. U nás běžně jezdí náklady +1000 a není problém. Tohle nemá souvislost.
Zabezpečení jízdy vlaku pouhým jízdním řádem je k ničemu. Předpokládá to totiž, že jakékoliv poruchy jsou naprosto vyloučené, rovněž je vyloučen lidský faktor. A to i při plánování výluk pro nezbytnou údržbu. Předpokládat, že věci se neopotřebovávají, je selhání na startovní čáře. Vlastně ne, to je selhání už v šatně.
„Zabezepečení“ jízdním řádem se užívalo v počátcích železnice a v nějakých specifických podmínkách asi ještě někde i dnes, ale tady samozřejmě ne. Ty vlaky se mohly srazit i kdyby jely podle jízdního řádu, je to zcela irelevantní.
Docela stačilo „zabezpečení jízdním řádem“ v roce 2008 na tramvajové trati z Ostravy-Poruby do Zátiší. 🙁
To nebylo jen časovými polohami, ale zejména sledem (můžeš jet, až přijede spoj X z protisměru).
Když podmínky hlídá něco spolehlivého, může to fungovat – ostatně jako funguje zásobník tras.
Takze jezdime podle casu a ne na barvičky na navestidlech
vy jste se asi docista pomatl.
No, Mirku…
Nemyslím si, že bys mohl pamatovat období, kdy vlaky jezdily v časových oddílech, nikoliv prostorových 🙂
Stále a furt dokola. Tady se něco změní az ve chvíli kdy to do sebe v plné rychlosti pošlou dva vlaky s cestujícími . Bohužel ..
Pro SŽ je alibismus na prvnim miste. Strci firum do ruky rozkaz a tim to pro ne konci. Vypravci se sprta v nosu a popiji kafe. Pak az nastane MU zavola na 158 a jde na cigaro.
Úplně bych neřekl, že průměrný výpravčí diriguje předpisy SŽ.
Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde velké rizoto, že to skončí fiakrem. Tváří se jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako buzerant.
Z vaše příspěvku jsem si udělal screen shot. Fakt mě pobavil.. 🙂
Bohužel, ale většinou to tak je. Viz nový přednosta depa v ČB, viník druhé čelní srážky na trati Číčenice – Bavorov (23 zranenÿch, 13 těžce). Průměrný středoškolák, bývalý odborář referent. Zkrátka vždycky kozel zahradníkem
podle ceho si myslite, ze pricinou nehody je neco souvisejiciho s rozkazem?
A co by měla jako v tomto případě SŽ udělat líp? Kromě ETCS?
Co já vím…co třeba druhou kolej…
Jsou tam tři.
A občas je nutné je zrekonstruovat. Navrhněte, jak rekonstruovat střední kolej se zachováním provozu na celých obou krajních kolejích.
Mezi Čelákovicema a Poříčanama není žádná.
Návěstní opakovač.
Pokud bychom to brali tak, že SŽ dělá všechno správně a všechno nejlíp a není důvod k žádnému pokroku, tak bude z železnice v ČR za brzo skanzen…. Ještě větší, než je teď 🙂
* …docela brzo…
Proč bychom to takto měli brát?
Nerozjebat zároveň i alternativní trasy a tak tam nemuset procpávat nákladní vlaky.
Tak trefil jste hřebíček na hlavičku. Od roku 2014 se snažím na úrovni ministrů dopravy a jejich náměstků, námětka ředitele DÚ, generálního inspektora DI, ale i dalších, včetně pezidenta FS jako strojvedoucí a nyní již jako důchodce řešit konkrétní body, ohrožující bezpečnost žel. dopravy. Dokonce ministru Ťokovi jsem psal, že nerespektování biologických potřeb strojvedoucích je časovanou bombou na železnici a že jenom čekáme na podobnou velkou nehodu, kterou zmiňujete i v příspěvku. Jediné co za tu dobu ale dokázali je zavedení licence strojvedocího, aby náhodou strojvedoucí nejel u dvou dopravců a jejich sankcionování za případný pracovní zmetek, kterým je MU.… Číst vice »
a vedle mate diskusi se stovkami prispevku o tom jak je etcs nesmysl a zbytecne prodrazuje dopravu.
No to prodražuje…
Nejlepší ochranou proti srážce je druhá kolej.
Na regionálních drahách je pak výborný „systém jediného vozidla“…
Třeba Český Brod víc koleji nevyřeší.
No jistě…ale tam to bylo najetí do předchozího vlaku, nikoliv srážka vlaků proti sobě…
A co se má změnit? Vystavět VZ na všech tratích během jednoho roku? Nebo ještě dřív? A s instalací na všechna potřebná vozidla to vyjde celé na řádově desítky miliard korun českých? Za jeden rok? A nezapomeňte, že ETCS nezabezpečené posun. A asi nikde v Evropě nemají posun na běžné železnici pod dohledem jakehokoliv VZ.
Jediným jiným funkčním řešením za rok by bylo zrušit provoz na všech tratích bez opravdového vz. Tedy krom dvou úseků koridoru zavřít úplně vše.
Zabezpečit posun jde už i dnes a sice organizací dopravy. Prostě nedat svolení k posunu, který by mohl třeba projetím návěstidla vjet do postavené vlakové cesty. Toto vše platilo dávno, ale v rámci urychlování dopravy se takovéto pojistky odstranily.
„Zabezpečit“ cokoliv organizací něčeho?
Myslíte, že ten Nex dostal svolení k jízdě?
Je to reakce na předešlý komentář, že ETCS nezabezpečuje posun.
Tak skoro v plné rychlosti to narval osobák do poštovního vlaku před Českým Brodem a vyjma monitoringu licencí a zavedení pokut pro strojvedoucí, se nic nezměnilo.
Aspoň se prokáže, že ježdění pro více dopravců, není ten hlavní důvod nehod.
Ale změnilo. V novém předpisu SŽ D1 platném od 1.7.2022 již bude možno jet podle rozhledu maximálně 40 km/h.
To je dobře. Aspoň bude krom hlavního účelu taky skutečná propustnost porouchaných úseků ještě horší a bude tak větší motivace ke kvalitnějšímu ZZ.
Třeba LZB…
Proč by měla být horší? Kolik máš poruch na autobloku? Provozovatel dráhy v rámci nalézání další kapacity naučil strojvedoucí jezdit rutinně do obsazených oddílů. To teď padne, protože čtyřicítkou se to nevyplatí.
Vykrádání kapacity nejde do nekonečna a stejným uchem jehly silnější niť prostě neprovlečeš…
nenaučil,stojím a stojím a stojím
Já budu asi jezdit 15-20km/h, protože se tam krom 40km/h údajně vkradlo ještě zastavení před jakoukoli překážkou. Takto nám to vysvětlili ve škole, originál nové D1 se ke mě ještě nedostal…
mám za to,že se už objevil ve sl.tabletech,snad ho ale jakožto stěžejní předpis obdržíme i papírové podobě
No bude skutečná propustnost horší, protože je porucha a protože se bude jezdit tak, jak popisuješ. Nějak nechapu, proč si protiřečíš.
Poruchy na autobloku jsou tak možná mezi Všetaty a Mělníkem. Rozhodně ne na koridoru. Tam jde pouze ohustotu provozu, který nejsou schopné stanice absorbovat.
Aneb: Každý spěchání toliko pro hovado jesti…
U jakékoliv červené jakýkoliv spěch končí.
60km/h
Ne, 40 km/h, v návrhu sice bylo 60 km/h, ale v poslední verzi je 40 km/h.
Nevím, na portálu SŽ je teď verze SZ D1 – v3_20210514 a tam je 40.
Ale to je jedno, zařekl jsem se, že dokud nebude finální verze, že se do toho už koukat nebudu.
Ona už finální verze byla, ale během pár hodin ji stáhli, protože v ní bylo dost chyb (a nejen tiskových).
Takže zrušení permisivní stůj se dá očekávat až po další tragédii?
Těžko, to zůstane. Možná až bude pohyblivý oddíl, tak nebude důvod na blok vjíždět do obsazeného.
Tak bude to jediná permisivní stůj na celé železnici, ostatní se sjednocuje na absolutní.
A svým způsobem to dává smysl,aby na AB zůstala permisivní.
Zatím ano. Správa železnic na něm trvala.
Jako já spíš nechápu, co tady řešíte. Nikdo vás vjíždět do obsazeného oddílu AB nenutí a pokud už do něj jedu, přece nejsem debil, abych to rozhulákal a pak to do něčeho narval a jestli takoví jste, nemáte na mašině co dělat.
Je to tak.
A snad to taky (když už) budou normální vlaky s lokomotivou a nikoliv jednotky.
Jmenovitě 471 nejsou tak nějak moc bezpečné…
V článku je predikováno, že došlo k projetí stůj, strojvedoucí zas tvrdí, že údajně měli volno, tak uvidíme, kde je pravda.
Jeden z nich asi měl.
Vážně je tam zabezpečovačka která to neumožní? (Nebo jen signalizačka která to dovolí)
Zabezpečovačka tam je traťová a staniční oboje v nejvyšší kategorii. Ale není tak žádný typ VZ.
Vzhledem k modernizaci trati, a předchozím výpadkům JOPky, bych úplně nezatracoval variantu, že skutečně oba vlaky měli volno.
A co má výpadek zab. zař. společné s kontrolou postavení vlakové cesty?
Tam jsou 2 počítače, které si hlídají volnost vlakové cesty.
Jasně, zabezpečováci jsou úplný idioti, kteří navrhnou zařízení tak, že při jeho výpadku se na návěstidle rozsvítí volnoznak….
Něco jiného by bylo, kdyby na návěstidle byla přivolávačka, ale to by těžko prezentovali jako projetí návěstidla.
dominik jako vzdy mimo, to neni nic noveho.
Já jsem neřekl, že zabezpečovací to blbě navrhli, jen že vlivem předchozích problémů mohlo k tomuto dojít, nebo mi snad chcete říct, že zařízení je tak jištěno, že ani souhrou těch nejméně pravděpodobných věcí by nemohlo dojít k takovéto chybě?
Navíc neříkám, že to tak skutečně bylo, jen jsem uvedl tvrzení strojvedoucích + zácvikantů z obou mašin, tedy, že pro jejich vlak návěstidlo dovolovalo jízdu.
Není to tak dávno, co jim v Prostředním Žlebu z monitoru zmizela jedoucí sólo mašina a úsek se jevil volný, nemělo by se to stát, ale stalo se.
Nastudujte si co je to SIL4, které každé zabezpečovací zařízení musí splňovat.
A ano, nedostatečné šuntování sólo lokomotiv je reálný potencionálně nebezpečný jev, se kterým je ale minimálně u TZZ 3. kategorie počítáno (kromě prastarého jednosměrného ruského AB). A u ESY je to po nehodě v Moravanech ošetřeno i v rámci stanice.
Ovšem na Skalách jsou počítače náprav, kde ztráta šuntu nehrozí…
Zabezpečováci rozhodně idioti nejsou, ale co třeba zapomenutá přivolávačka? Nikdy do definitivního prošetření nemůžeme říci, co je vlastně příčina…
Nicméně naprostou většinu takových nehod zaviní strojvedoucí jednoho z vlaků.
Zapomenutá přivolávačka těžko. I kdyby se před nehodou jezdilo na PN (jakože téměř jistě nejezdilo), tak jednak PN se automaticky vypne po 3 minutách a druhak dokud ta PN bliká, tak nedojde odhláška na automatickém hradle do předchozího oddílu/dopravny. Navíc 85012 jela proti, takže ta PN po předchozím vlaku by musela blikat přes 10 minut.
Takže když by tam měla skutečně blikat přivolávačka, tak určitě ne zapomenutá. Ovšem v takovém případě nepředpokládám, že by výpravčí ohlásil, že došlo k projetí návěstidla.
No, zapomenutou PN už jsem viděl, a oddíl AB na kterém bylo Volno i včetně kódu, a na dalším oddíle Stůj (a za ním konec vlaku) jsem zažil také. Prý vadné relátko. Kopii hlášení mám odloženou dodnes…
Taková varianta má mizivou pravděpodobnost a ze záznamů činnosti ESA 11 bude zjištěn skutečný příběh činnosti tohoto SZZ. A ze záznamů návazných ZZ bude zjištěno i to, jak byly predvěštěny návěsti vjezdových návěstidel odbočky Skály pro oba nákladní vlaky. Vjezd od Počernic je predvěštěn na vjezdu odbočky ČM a vjezd od Vysočan je predvěštěn na AHr Lehovec.
Já neříkám, že se to tak muselo nutně stát, jen že to je možnost (byť malá).
tak to je asi pravdepodobnejsi, ze blouznite z hladu nez ze esa postavila dve kolizni vlakove cesty.
A kde to strojvedoucí tvrdí? Odkaz?
Mám to bohužel jen z doslechu.
Jen jestli to není náhodou překroucené tvrzení obou strojvedoucích z Mn 85012, které někdo pochopil tak, že to tvrdí strojvedoucí jak z 85012, tak z 60204.
Mohl bych se zeptat, kdo je zdroj informace, že vlak 60204 projel návěstidlo v poloze stůj? V článku je pouze toto: „Ke srážce došlo u odbočky Skály. Nákladní vlak 60204 projel vjezdové návěstidlo v poloze Stůj a srazil se s nákladním vlakem Mn 85012. „Zahajujeme vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy,“ řekl generální inspektor Drážní inspekce.“ Z čehož nijak nevyplývá zdroj této informace a právě jak je v článku dále zmíněno ráno zde byly problémy se zabzařem, což by mohlo znamenat i selhání zabezpečovače/výpravčího.
Přesněji tedy to co je v článku ozdrojovano:
Zdravotníci potvrdili jedno zranění a tři osoby bez zranění.
Drážní inspekce potvrdila že zahajuje vyšetřování.
ČD uvedly pouze informace týkající se cestujících.
Hasiči potvrdili, že přijeli na místo a měli zde zásah.
Nikde však nevidím zdroj informace o projetí návěstidla…
A selhání zabezpečovače (např. „spadnutí“ návěstidla, nejasný znak) může představovat obrovský systémový problém…
kdepak , žádný systémový problém, prostě Správa dráhy má vždy všechno v pořádku a pokud ne tak si upraví svůj předpis podle toho jak potřebuje , aby za nic nemohla, hold tak to bylo, je a bude. Na trati je vždy strojvedoucí sám a nikdo mu neuvěří i kdyby to měl natočené kamerou, neb Správa dráhy , je stát ve státě
Nainstalovat na každou lokomotivu kameru dnes není žádný prodblém ani finanční ani technický, nejvíc tomu teď z „nějakéhoneznámého“ důvodu brání právě ti „nedůvěryhodní“ strojvedoucí.
Dobrý den,
nezmiňoval tady jednou pan Šimral nebo někdo jiný, že snad Metrans z dobrých důvodů zapečetěné kamery na stanovištích svých lokomotiv má? Jako svého druhu černou skříňku? Omlouvám se, pamatuji-li si to špatně a není tomu tak.
Přeji hezký den!
Ono je rozdíl kamera snimajici trať a kamera smirujici na strojvedoucího. Co jsem tak tady zahledl tak byla snaha instalovat ty druhé.
No nevím jestli se kamerám brání nějaký strojvůdce. Za mě aktivní služby byly kamery na sběrače a ze stanovišť. Jenomže dost poruchové a ani technici nemluvily o dalším nasazování. Takže je to možná nekvalita, nebo neochota někoho. Osobně jsem preferoval kameru že stanovišť, protože bylo vidět, jestli jsem něco porušil nebo ne. Jak je to na Vektronech a Traxxevh dnes nevím.
Nevšiml jsem si, že by našim strojvedoucím vadily kamery před lokomotivu a na sběrače. Naopak je už několikrát vytáhly z maléru a nepamatuji si, že by je zatáhly do maléru, který nešel vyšetřit jinak…
Ale uvěří, akorát se to musí dostat až k soudu, jako nehoda u Mariánek. Tam to soudkyně řekla dostatečně jasně. Však se pak taky okamžitě zvedl jekot požadující, aby soudce byl nádražák a že má dotyčná okamžitě odstoupit.
Divím se, že na ni neuspořádali přepadovou akci s vysvětlením… Ale asi i takovým zabedněncům došlo, že za přepadení soudce by šli sedět na hodně roků.
No…dle par. 323 by to bylo někde mezi 6 měsíci a 12 lety…
Co to lžete? Záznamy činnosti ESA 11 i K2002 si jistě již vyšetřovatelé stáhli, tam se ukáže, co kde kdy svítilo včetně poloh všech prvků obou SZZ. Tzz samozřejmě taky.
A proč by měl být zpochybněn záznam kamery na stanovišti lokomotivy?
Možná blbej dotaz, ale byla ta ESA 11 funkční? Nebyla ona náhodou vlivem výlukových práci vypnutá nebo funkční jen částečně? Co konkrétně se porouchalo chvíli předtím?
Ani ESA ani Káčko se kvůli výlukám kolejí nevypíná. Ani částečně (třeba zhlaví). Odpojují se pouze ty prvky v kolejišti, které tam nejsou, nebo se nepoužívají. Tato SZZ jako celek se vypínají pouze při změně SW. A to se v těchto dnech dít nemělo.
Co je proboha na spadnutí návěstidla za systémový problém?? A nevšiml jsem si, že by nejasný znak na návěstidle kdy byl nějakou příčinou nehody a to čtu všechny závěrečné zprávy DI…
Ono už na mne divně dopadá, ve smyslu vzniku nějakého informačního rozporu (nejsem zaměstnán a aktivní v dopravě) sdělení o projetí vjezdového návěstidla a na konci článku i poznámka o dnešním „haprování“ zabezpečovacího zařízení. Protože nevím přesně jak je to svázáno, a ještě je to v rekonstrukci (tedy půlka věcí nejde úplně tip-ťop), aby to náhodou nebylo v rovině, že tam chvíli svítí jedna barva a pak zase druhá, a na nějakým dohledovým centru to vypadá taky jinak. Někdy mne napadají i takové věci…
To není informační rozpor, to je pouze konstatování, co dnes nastalo.
Uveďte zdroj, který máte, že bylo projeto mávěstidlo v poloze stůj. Prozatím vše nasvědčuje, že tomu tak nebylo.
A zdroj informace, že měli oba volno?
P.S. o projetí stůj píše Drážní inspekce.
Jedna nebo druhá barva tam nebude, ale může se stávat, že návěst „spadne“, tedy se náhle přestaví na stůj. Z různých důvodů, je to přeci jen stavba a kabeláž tam vede kdo ví kde, zabzař tam je staré, může to udělat i obsluha po chybě. Holt se to musí vyšetřit.
Nicméně, vzhledem k tomu, že to návěstidlo povolovalo cestu do jednokolejného úseku, kde zjevně vlak byl, by tam povolující návěst být v žádném případě neměla.
Nejstarší ZZ tam je 10 let staré a nejnovější rok a půl. Vše 3. kategorie.
Na odb. Skály? Ok, tak dobře.
Skály se řídí z Vysočan už asi od roku 2012. Obě dopravny mají ESA 11.
Dobrá dík, to se mi asi s něčím spletlo.
debila, který pustí na takhle rozjebanou trať náklad jiný než pro stavbu (tentokrát auta a cisterny) by měli vyhodit. že se na jednokolejce s rychlostí 30 km/h srazí dva vlaky je umglaublich
Samozřejmě v době rekonstrukce smí jezdit jen osobka, že?
On totiž zákazník nákladního dopravce to pochopí.
Tohle některým prostě nevysvětlíte. Ale pokud by se jejich náklad opozdil, to si člověk vyslechne kázání…
Život je otázkou priorit. Teď nepojede nic a zákazníka potlučené vozy jistě nepotěší. O dopadu na stav trati nemluvě.
Super názor. Jak by jste potom prováděl z Prahy obsluhu Satalic, Měšic, Neratovic a dalších? Přesně to byla práce toho Mn s Banglí co jel od Vysočan.
Ten NEXák z Nymburka do Chebu mohl jet odklonem přes Sadskou, ale při aktuální výlukové činnosti na koridoru a tím zavedeným odklonům přes Sadskou, není zrovna vhodné, tam posílat odklonem další nákladní vlaky.
No jo…musí někudy jet hromada R a Ex s 5 vagony…
Takže podle vás stačí 2x denně rychlík s 20 vagóny?
Ne, rychlík 16x denně (každou hodinu), ale Ex jen max. 8x denně.
A některé expresy by nemusely vůbec existovat, čímž by se zároveň uvolnil kvalitní vozový park pro rychlíky.
Ex po 2 hodinách? Tak fajn, který?
Vídeň? Bratislava? Valašsko? Ostravsko?
Nebo to bude jeden ohromný vídeňsko-bratislavsko-valašsko-ostravský expres a postupně z něj budou odpadávat jednotlivé části jak malomocnému články prstů?
8x denně na jedné „lince“.
Což znamená, že přes Vysočany by jezdilo 16 párů rychlíků (do HK), a 16 párů expresů ve směru Olomouc a Opava/Ostrava – ty by totiž taky jezdily přes HK.
Nehodlám se s nikým z modré armády přít. Ostatně jsem přece jen pouhý substrát, kaštan… jeden z tisíců. Tak jako vy horujete za náklad, já dávám přednost lidem. Jak prosté.
A což takto opačně? Veškerá Osobka NAD a náklady můžou v klidu jezdit, co vy na to?
(Pro ty, co by to nepochopili, je to ironie)
Před pár týdny se Satalice a spol obsluhovaly z Kralup.
A to se vyplatí, Horste!
Jak tak koukám na plachtu 524, tak Mn 85012 má být na odbočce Skály v 5.44 ….,
60204 „na Skalách“ v 6.12 ….
A co jako má bejt?
Jestli mohu..ten NEX mohl jet odklonem přes Ústí nad Labem.Pokud se nepletu tak v celé trase dvojkolejka,tedy pokud nejsou na podkrušnohorské nějaké výluky.Takhle půjde fíra po šichtě místo na pivo,na protokol.
Souhlas s anonymem !
Takhle by brzo žádný vlak neprojel, a to z toho důvodu, že se vždycky někde dělá údržba. A když se dělat nebude, tak … výsledek bude opět nesjízná trať.
A jako udělat všecku údržbu na trase Děčín-Břeclav za jediný víkend (nebo i týden) je nesmysl.
OPET VYLUKA !!! Celkem jednoznacne SŽ nezvlada rizeni, organizovani a dispecerskou cinnost pri vylukach.
Ehh?
Ona něco zvládá krom prázdných řečí a válení se?
Čerpat dotace
Uz ten nick VYPRAVCI , je DIAGNOZA !!!
A nick Bardotka neni diagnoza? 🙂
Ano tak to muže být, vše se centralizuje , šetři na provozních pracovnících, aby jinde pokojně mohl někdo sedět v kancelářích, potom to má jeden člověk na hrbu a je průser, ono na papíře to vypadá pěkně , když vše funguje , to je pohoda , ale běda , když ne , což je dost často. A nasadit lidi do terénu ( výpravčí) po dobu výluk, nelze , neb nejsou lidi, museli jsme šetřit, aby na hoře zbylo dosti pro ně
A ten výpravčí v terénu bude jako svým tělem bránit, aby nějaký strojvedoucí neprojel návěstidlo, nebo jak?
Kde mají být výpravčí a nejsou tam? V Počernicích? Ve Vysočanech? V Satalicích?
Šotovysetrovatel promluvil. Bez důkazů má jednoznačně určil viníka.
Uf, no ještě že to nebyl ten Mravenec KŽC.
Proč?
Protože to by mohl přijít k újmě i cestující lid?
To vám přijde málo? Taky tyhle 810 varianty nic moc nevydrží. Přimáčknutý kocour s ohnutým rámem vs ošklivě rozdrcená krabička.
No…u lidí by to byla škoda, ale na „mravencovi“ samotném by jakákoliv deformace nebyla žádná tragédie…
Ty jsi pacient…
Být tam 810, tak lokomotiva má rám nehnutý, zato se veškerá kinetická energie „vyřádí“ na té 810. Asi jako Praga V3S vs. Trabant (trsátka).