Na trati pod Vyšehradem se zvýší kapacita, Správa železnic hledá projektanta

Rekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnicRekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Posun výhybek umožní vlakům jedoucím z hlavního nádraží a opačně využít na delším úseku tři koleje.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vbba

Netuší někdo, zda bude současně realizován i plánovaný přechod pro pěší a cyklisty nad tratí mezi Nezamyslovou a Čiklovou ulicí?

JiVe

Už brzy… Protože na banneru v Berouně k rekonstrukci 171 Karlštejn – Beroun mají místo JIŽ slogan „už brzy“.

Petr

Dokud neuvidím, neuvěřím.

2101

Tak o rekonstrukci Karlštejn – Beroun se to dá alespoň opravdu říct 😃

Doctor

Myslíte, že termín bude dodržen ? Raději ho násobte dvěma, na papíře a vizualizaci vypadá vše růžově …

David

Už hledají projektanta? V tomto videu z roku 2013 říkají, že projektantem je SUDOP Praha a.s.

David
Petr

To jsem zvědav kdo do toho hodí vidle jak první. 🙁

P_V

video: „V některých místech tunelu je nevyhovující prostorová průchodnost. Ta se bude upravovat odpovídajícím průjezdním průřezem.“

Jako hezky řečeno, ale co to jako znamená, „upravovat průřezem“? Zpevnit nadloží aby neklesalo, když je tam zástavba, kamenné ostění zdemolovat, skálu přerazit, nové ostění asi betonové protože ty kvádry už tam pasovat nebudou… prostě práce jak na novém tunelu, jen výkopku bude méně. Nebo existuje nějaké jednodušší metoda?

Projektant

V tunelech obecně může trochu pomoct zahloubení, popř. v kombinaci s pevnou jízdní dráhou (je nižší, než štěrkové lože) a pevná trolej. Ale jak to bude zde, nevím.

Lukáš Kníže

Chválím a tleskám.

Michal M

To už ale víme dávno! 🙂
https://www.zelpage.cz/zpravy/5656

mgr.pavel

Ten článek ale nic neříká o zvýšení kapacity či posunu výhybek, ale jen o protihlukových stěnách.

Martin

Ale říká, že už to mělo 14 let stát. 😀

Dejf

No představa že se povede zkoordinovat tuhle humanizaci v čase výměny mostu je sice pěkná, ale obávám se že to dopadne jako obvykle.

libor

hned mě to napadlo, zda to bude ve stejných letech… a hned jsem si řekl, že určitě ne (je to přece u SŽ) 😉

Dejf

tak zase jak jsem pochopil, tak součástí mostu bude i zástávka na výtoni a nivelita koleje na mostě půjde nahoru, zastávka vodorovina, takže se bude s tou novou nivelitou muset počítat.

Grossák

Je to možné. Protože přes veškerou snahu se na kterékoli ze staveb může něco zaseknout (třeba jen jediné vyjádření). A když budete stát před rozhodnutím, zda nestavět nic, nebo postavit, co můžete, pravděpodobně zvolíte druhou variantu. I proto, že stavební povolení je v celém procesu ten nejcennější papír.

Ale uvidíme…

tarten

Ještě je tu rekonstrukce Vinohradských tunelů. Kdyby se tak dal I. Vinohradský tunel zkoordinovat s tímhle nebo s mostem, nejlépe samozřejmě s obojím…

XXXD

Tak to záleží, jak se jednotlivé projekty budou vyvíjet. U Vinohradských tunelů je napsán začátek realizace napsán na rok 2026 (očekávám, že se začne právě s 1. tunelem a odpovídající částí zhlaví hlaváku), takže SŽ s koordinací asi počítá.

Michal M

Loni pokus o vydání územního rozhodnutí, dopadlo to takhle:
https://eud.praha.eu/pub/deska/6000004/4/6000003%23MHMPAWO0A020%23MHMP0BQTIXI3%230/6000003%23MHMPAWO0A020%23MHMP0BQTIXI3/2019-2498499.pdf
Poslední stopa je na Ministerstvu dopravy, co tam se děje nevím.

broge

Takže ti projektanti budou projektovat stavebko, nebo rovnou prováděčku? Nějak jsem to z článku nepochopil…

Jiří Kocurek

Mno „humanizace“ bude mít jednodušší povolování než most, jeden tak může očekávat, že po restartu most předběhne. Jinak řečeno: Humanizace může ležet nachystaná a čekat.

Marťas

Ale zaplať pánbůh, že se věci hýbou

Marťas

Vypadá to, že z jedné strany Vltavy bude moderní tříkolejka, z druhé strany Vltavy bude moderní nádraží Smíchov, no a díky sporům o „výtoňský“ most bude přes Vltavu náhradní doprava přívozem 🤣🤣🤣

digi

Buďte v klidu… V plzeňský ulici na Smíchově jsou mosty taky v havarijním stavu takže kdyby náhodou opravily Výtoň blokace bude o 100 metrů dal.. a kdyby náhodou tadyhlencto zvládli tak stále tu máme nerekonstruované vinohradské tunely…

BND30

No ještě aby ne, ta tma je totiž v nich původní a více než sto let, takže by měla být památkově chráněná.
Náš Spolek Tma jak v Pr (-aze) se zasadí o zachování tradičních hodnot pro další generace, které jsou na to zvědavé, a to se ještě ani nenarodily!

Jan Novák

Tam jso cítit ještě saze za dob Císaře Pána!

tarten

A kdyby se tu tmu pod mostem nepodařilo zachovat kontinuálně, spokojil bych se i s její tvarově identickou kopií.

Doctor

V temných časech ni světla na konci tunelu neviděti. …. Status Quo …

DavidS

Tunely i mosty jsou určitě památkově důležité a zlepšují panorama Prahy Smíchov a Prahy Vinohrady. Takže Spolek pro starou Prahu už se těší

Jiří Kocurek

Nepřipomínat, ještě si jich všimnou a začnou je hledat.

XXXD

Jaká plzeňská ulice? To myslíte ty mosty přes Strakonickou a Nádražní?

MilanSima

Může být pendl 810tkou, tu ten most unese. A turisti budou mít atrakci 😎.