Na trati pod Vyšehradem se zvýší kapacita, Správa železnic hledá projektanta
Rekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Posun výhybek umožní vlakům jedoucím z hlavního nádraží a opačně využít na delším úseku tři koleje.
A nebyl by lepší tunel. Tato trať je přes 100let stará a když se stavěla tak byla za většinou za Prahou a dnes je uprostřed Prahy .
Tak marketing a utrácení za slibo_projekty by SŽ docela šly.
Takových projektů bylo a bude…
Skutečnost už je zcela jinde.
Většina slibo_staveb má mnohaletá zpoždění, pak se projekt musí za další peníze přepracovat nebo dokonce vyrobit téměř nový.
V horším případě modernizací za účelem zachování provozuschopnosti se parametry tratí mnoho neposunou a tím ji „plánovači“ na SŽ zakonzervují bez velkého pokroku (například zvýšení traťové rychlosti o 5-10 km/h) na dalších 25-30let.
Viz trať 260, 250 a pod.
I tak lze utrácet peníze, které jim nepatří.
Jo, třeba Lysá nad Labem už měla řadu let zpět dokumentaci pro stavební povolení. Místo toho budem čekat na chiméru přesmyku, tří kolejí směr Nymburk a trpět stržené troleje (minulý týden 2x).
Nedávalo by v tomto případě uvažovat o 4 kolejích mezi hlavákem a Smíchovem?
víceméně je rozhodnuto, že to tak bude. ale v rámci výstavby „nové spojení 2“ pod zemí bude ta druhá dvoukolej. v současné stopě by to znamenalo zbourat „čtvrtku nuslí“….
Samozřejmě, že jo a jsem rád, že se hlásíš jako dobrovolník.
Budeš rubat čtvrtý vinohradský tunel a až to bude hotový, tak si připrav dynamit, půjde k zemi pár činžáků v Jamrtálu…
Nedávalo by to smysl a hlavně: Nejde to. Ovšem uvažovat o třech kolejích z Vyšehradu na Hlavní nádraží by už šlo: https://mapy.cz/s/durefaleda
Je škoda, že když se zhlaví bude posouvat až k ulici Na Folimance, že se to neudělá, protože se stejně bude muset vyrovnat niveleta všech kolejí na mostě přes Sekaninovu ulici. Třetí kolejí z Vyšehradu do druhého (prostředního) vinohradského tunelu by se řešily výlukové stavy v prvním vinohradském tunelu a další mimořádnosti.
Nedočetl jsem se o plánované zastávce na Výtoni.. Myslim, že vzhledem k atraktivitě náplavky a vytížení tramvajové zastávky Výtoň, to bude velké plus pro cestující.. (Vyšehradu je škoda jako sfiňa, ale už jsem se smířil, snad někdo opraví alespoň tu výpravní budovu..)
https://zdopravy.cz/nejvetsi-zeleznicni-ostuda-prahy-se-konecne-opravi-z-nadrazi-vysehrad-budou-byty-i-kancelare-194270/
Ta trolej na vizualizaci visící ve vzduchu a tvořící perfektní oblouk je perfektní.
Klikatost troleje par excelence
Nejhezčí trolej byla v Telči na reklamě ČD na nové Pantery na Vysočině 😂😂😂🙈
Propojení do jiného z tunelů zase nic?
To by bylo tak na pomalou výhybku u tunelu a u mostu přes Bělehradskou na obloukovou výhybku s hlavním dopravním směrem na menším poloměru a proti hrotům a přitom by to řešilo jen jednu kolej od Výtoně a jednu do středního tunelu.
Samozřejmě by to propojení bylo užitečné, byť konstrukčně komplikované a jen s omezením (je to hodně „proti srsti“), ale zejména při poruchách a výlukách by se určitě hodilo.
A k prodloužrní tříkolejného úseku: všechno má svá „pro“ a „proti“ – problémy totiž nakonec může působit delší dobaobsazení jednotlivých kolejí, pokud nebudou ještě dále rozděleny nějakými cestovými návěstidly na dva oddíly, protože bez nich tím posunem zhlaví nejspíše vzniknou dost nerovnoměrné úseky (na délku v metrech i na dílčí doby jízdy) .
… a zazdíme kapacitu do Vršovic – Krče, ONJ, Malešic (RJ), Benešova. Fakt „geniální“ nápad.
Co a kde je „Nuselský posun“? Podle mapy jsou vyhybky pod skoro pod Nuselskym mostem. Ze by autor jeste myslel na predchozi vetu, a pak si to po sobe neprecetl? 🙂
Ten minus nema chybu. Copak, dovolil jsem si upozornit na nesmysl, ktery si autor stale jeste neopravil?
Netuší někdo, zda bude současně realizován i plánovaný přechod pro pěší a cyklisty nad tratí mezi Nezamyslovou a Čiklovou ulicí?
Už brzy… Protože na banneru v Berouně k rekonstrukci 171 Karlštejn – Beroun mají místo JIŽ slogan „už brzy“.
Dokud neuvidím, neuvěřím.
Tak o rekonstrukci Karlštejn – Beroun se to dá alespoň opravdu říct 😃
Myslíte, že termín bude dodržen ? Raději ho násobte dvěma, na papíře a vizualizaci vypadá vše růžově …
Karlštejn-Beroun už probíhá a je cca. v půlce.
Fajn. Jsem zvědav jak do září stihnout vybudovat odbočku Lom …
No to asi ne. Konec je plánovaný na srpen 2026. Stavebně to na půlku taky rozhodně nevypadá, zatím to na mě působí tak, že se zatím udělaly jen přípravné práce (základy sloupů TV, sloupy TV, úpravy okolního terénu, stavbu objektu odb. Lom). Ale že by už někde byl pryč starý svršek a začalo se dělat na spodku to ne.
„Rekonstrukce by měla podle plánu skončit v červnu roku 2026, ale jelikož nám nahrávají mírné zimy, je možné, že skončí už do konce roku 2025“ – Jiří Svoboda
Tak, co řekl Manekýn, nevím, v letáku má SŽ 08/2026. Že se ta stavba nějak zkrátí bych si ale zrovna nemaloval, ať už vzhledem k tomu samotnému průběhu, co se za ten rok už stihlo nebo při porovnání s jinými srovnatelnými stavbami, které se naopak spíš prodlužovali nebo při nejlepším stihli v termínu. Je otázka, jestli zde má stavební firma nějakou reálnou motivaci předat stavbu dříve.
Už hledají projektanta? V tomto videu z roku 2013 říkají, že projektantem je SUDOP Praha a.s.
https://www.youtube.com/watch?v=Lhhu47eFEJ0
Asi budou muset vyhrát i nějaký nový/další výběrko…zase
To jsem zvědav kdo do toho hodí vidle jak první. 🙁
Už se stalo, loni na podzim. 🙂
video: „V některých místech tunelu je nevyhovující prostorová průchodnost. Ta se bude upravovat odpovídajícím průjezdním průřezem.“
Jako hezky řečeno, ale co to jako znamená, „upravovat průřezem“? Zpevnit nadloží aby neklesalo, když je tam zástavba, kamenné ostění zdemolovat, skálu přerazit, nové ostění asi betonové protože ty kvádry už tam pasovat nebudou… prostě práce jak na novém tunelu, jen výkopku bude méně. Nebo existuje nějaké jednodušší metoda?
V tunelech obecně může trochu pomoct zahloubení, popř. v kombinaci s pevnou jízdní dráhou (je nižší, než štěrkové lože) a pevná trolej. Ale jak to bude zde, nevím.
Chválím a tleskám.
Nechval dne před večerem: nejdřív by měl nějaký opravdu schopný technolog pořádně spočítat, co to vlastně přinese, aby z toho nakonec nebylo spíše víc víc škody než užitku.
To už ale víme dávno! 🙂
https://www.zelpage.cz/zpravy/5656
Ten článek ale nic neříká o zvýšení kapacity či posunu výhybek, ale jen o protihlukových stěnách.
Ale říká, že už to mělo 14 let stát. 😀
To je u nás co by okem mrknul. Tunelem do Berouna „jezdíme“ uř šest let. 😀
Tady stojí, že tedy už čtyři roky … ale bylo to drahééé !
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stavba-tunelu-do-berouna-je-ohrozena-podle-eu-je-predrazena.A091031_205546_domaci_abr
🤣
Je to tak, posun té výhybky je zřejmě napadl až teď v druhém kole 🙂
A kdy zjistili že tam jsou 3 koleje? Není ten proces nějaký moc rychlý na ČR?
On tam ovšem dost blízko u toho současného zhlaví začíná nabíhat rozdíl v niveletách kolejí.
No představa že se povede zkoordinovat tuhle humanizaci v čase výměny mostu je sice pěkná, ale obávám se že to dopadne jako obvykle.
hned mě to napadlo, zda to bude ve stejných letech… a hned jsem si řekl, že určitě ne (je to přece u SŽ) 😉
tak zase jak jsem pochopil, tak součástí mostu bude i zástávka na výtoni a nivelita koleje na mostě půjde nahoru, zastávka vodorovina, takže se bude s tou novou nivelitou muset počítat.
Je to možné. Protože přes veškerou snahu se na kterékoli ze staveb může něco zaseknout (třeba jen jediné vyjádření). A když budete stát před rozhodnutím, zda nestavět nic, nebo postavit, co můžete, pravděpodobně zvolíte druhou variantu. I proto, že stavební povolení je v celém procesu ten nejcennější papír.
Ale uvidíme…
Ještě je tu rekonstrukce Vinohradských tunelů. Kdyby se tak dal I. Vinohradský tunel zkoordinovat s tímhle nebo s mostem, nejlépe samozřejmě s obojím…
Tak to záleží, jak se jednotlivé projekty budou vyvíjet. U Vinohradských tunelů je napsán začátek realizace napsán na rok 2026 (očekávám, že se začne právě s 1. tunelem a odpovídající částí zhlaví hlaváku), takže SŽ s koordinací asi počítá.
jako že by se dělal celý úsek hlavák (mimo) – smícháč (mimo), to by byla solidní stavba. k tomu metro D, pražskej okruh, třeba radlická radiála, trať na letiště, tramvaje na václaváku, tunel do berouna… by bylo na co koukat, rozhodně bych si nestěžoval.
Loni pokus o vydání územního rozhodnutí, dopadlo to takhle:
https://eud.praha.eu/pub/deska/6000004/4/6000003%23MHMPAWO0A020%23MHMP0BQTIXI3%230/6000003%23MHMPAWO0A020%23MHMP0BQTIXI3/2019-2498499.pdf
Poslední stopa je na Ministerstvu dopravy, co tam se děje nevím.
Takže ti projektanti budou projektovat stavebko, nebo rovnou prováděčku? Nějak jsem to z článku nepochopil…
Mno „humanizace“ bude mít jednodušší povolování než most, jeden tak může očekávat, že po restartu most předběhne. Jinak řečeno: Humanizace může ležet nachystaná a čekat.
Ale zaplať pánbůh, že se věci hýbou
Vypadá to, že z jedné strany Vltavy bude moderní tříkolejka, z druhé strany Vltavy bude moderní nádraží Smíchov, no a díky sporům o „výtoňský“ most bude přes Vltavu náhradní doprava přívozem 🤣🤣🤣
Buďte v klidu… V plzeňský ulici na Smíchově jsou mosty taky v havarijním stavu takže kdyby náhodou opravily Výtoň blokace bude o 100 metrů dal.. a kdyby náhodou tadyhlencto zvládli tak stále tu máme nerekonstruované vinohradské tunely…
No ještě aby ne, ta tma je totiž v nich původní a více než sto let, takže by měla být památkově chráněná.
Náš Spolek Tma jak v Pr (-aze) se zasadí o zachování tradičních hodnot pro další generace, které jsou na to zvědavé, a to se ještě ani nenarodily!
Tam jso cítit ještě saze za dob Císaře Pána!
A kdyby se tu tmu pod mostem nepodařilo zachovat kontinuálně, spokojil bych se i s její tvarově identickou kopií.
V temných časech ni světla na konci tunelu neviděti. …. Status Quo …
Tunely i mosty jsou určitě památkově důležité a zlepšují panorama Prahy Smíchov a Prahy Vinohrady. Takže Spolek pro starou Prahu už se těší
Nepřipomínat, ještě si jich všimnou a začnou je hledat.
Jaká plzeňská ulice? To myslíte ty mosty přes Strakonickou a Nádražní?
Holt si spletl Staropramen s plzní 🙂
🤣
Jediný železniční most přes Plzeňskou ulici je na Zličíně do bývalého ČKD.
Tam už to taky fakticky není Plzeňská ulice, těsně před přejezdem a mostem je to už ulice Na Radosti.
Může být pendl 810tkou, tu ten most unese. A turisti budou mít atrakci 😎.
Něco jako historická tramvaj na nadzemním úseku berlínské U2 Bülowstrasse-Nollendorfplatz blahé paměti :-)))
Ze Smíchova bude znovu koncové nádraží jako v letech 1863 až 1872.
V řadě velkoměst to tak přece funguje. Rychlíky by mohly jezdit přes most inteligence a příměsto by končilo na Smíchově. Nakonec by bylo jednodušší místo rekonstrukce trati a nového mostu celý ten úsek Wilsoňák/Vršovice – Smíchov zrušit? Levnější by to bylo určitě! 😉