Na trati pod Vyšehradem se zvýší kapacita, Správa železnic hledá projektanta
Posun výhybek umožní vlakům jedoucím z hlavního nádraží a opačně využít na delším úseku tři koleje.
Správa železnic (SŽ) hodlá mezi lety 2026 a 2028 zrekonstruovat úsek tratě mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a železničním mostem přes Vltavu v Praze. Aktuálně vyhlásila soutěž na projektanta.
Jedním z cílů rekonstrukce je zvýšení kapacity tratě, čehož má být dosaženo posunem výhybek. Ty jsou dnes zhruba pod Nuselským mostem, nově se přesunou o několik set metrů blíže k hlavnímu nádraží k ulici Na Folimance. To umožní vlakům jedoucím z hlavního nádraží a opačně využít na delším úseku tři koleje. Třetí kolej míří z/do Vršovic.
Vedle zvýšení kapacity osobní dopravy bude rekonstrukce podle Správy železnic znamenat také zlepšení úrovně bydlení v okolí tratě. Nová trať má být méně hlučná. Stavbaři také rozšíří několik podchodů pod tratí. Vítěz výběrového řízení vypracuje dokumentaci pro povolení záměru a pro provádění stavby.
Vytížený traťový úsek mezi stanicemi Praha hl. n. a Praha-Smíchov denně využívá přes dvě stě dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů. Správa železnic proto počítá s tříkolejnou tratí také na novém výtoňském mostě. Ten by se měl stavět zhruba ve stejných letech, přípravu nicméně provázejí letité spory o zachování/snesení původní konstrukce.