Na trati pod Vyšehradem se zvýší kapacita, Správa železnic hledá projektanta

Rekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnicRekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Posun výhybek umožní vlakům jedoucím z hlavního nádraží a opačně využít na delším úseku tři koleje.

Správa železnic (SŽ) hodlá mezi lety 2026 a 2028 zrekonstruovat úsek tratě mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a železničním mostem přes Vltavu v Praze. Aktuálně vyhlásila soutěž na projektanta.

Jedním z cílů rekonstrukce je zvýšení kapacity tratě, čehož má být dosaženo posunem výhybek. Ty jsou dnes zhruba pod Nuselským posunem, nově se přesunou o několik set metrů blíže k hlavnímu nádraží k ulici Na Folimance. To umožní vlakům jedoucím z hlavního nádraží a opačně využít na delším úseku tři koleje. Třetí kolej míří z/do Vršovic.

Úsek hlavní nádraží (mimo) - Vyšehrad (včetně). Pramen: Správa železnic

Úsek hlavní nádraží (mimo) – Vyšehrad (včetně). Pramen: Správa železnic

Vedle zvýšení kapacity osobní dopravy bude rekonstrukce podle Správy železnic znamenat také zlepšení úrovně bydlení v okolí tratě. Nová trať má být méně hlučná. Stavbaři také rozšíří několik podchodů pod tratí. Vítěz výběrového řízení vypracuje dokumentaci pro povolení záměru a pro provádění stavby.

Vytížený traťový úsek mezi stanicemi Praha hl. n. a Praha-Smíchov denně využívá přes dvě stě dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů. Správa železnic proto počítá s tříkolejnou tratí také na novém výtoňském mostě. Ten by se měl stavět zhruba ve stejných letech, přípravu nicméně provázejí letité spory o zachování/snesení původní konstrukce.

Tagy Praha hl. n. (mimo) - Vyšehrad (vč.) Správa železnic
26 komentářů