Na trať u Hustopečí se vrátily vlaky. Nový je železniční spodek i svršek, stožáry jsou provizorní
Na trať u Hustopečí mohou od neděle 15. června 2025 znovu vlaky. Pramen: SŽ

Sanace ekologických škod v zasaženém území budou pokračovat i v následujících měsících. Stále platí stav nebezpečí.
To už by rovnou mohli to kolejiště včetně peronu (a SZZ) udělat celé nové, když by se za pár let to muselo rozkopat celé znova
Ty koleje vedou teď přes tu štětovou stěnu, aby tím směrem neunikala kontaminovaná voda mimo ohraničený prostor? Tj. někde pod svrškem (pokud je ten výše než okolitý terén), resp. přímo ve svrsku (pokud není dostatečně) jsou ty do země nabitá železa? Jsem si myslel, že celá ta stěna končí nad úrovní země.
Larseny ze země téměř nevyčnívají. V místě kolejí jsou překryty tělesem dráhy.
Předpokládám, že ten propad rychlosti na 100 co tam je, zůstane a nebude se to rovnou předělávat?
Tá čast rekonstrukce kterou dělá SŽ opravdu vyšla zatím jenom na 23 milionů a kompletní obnova stanice po skončení podzimní etapy bude dohromady jenom za 113 milionů? To se mi skoro nehce věřit. Bych odhadoval tak možná 5 až 10-násobek kdybych si měl tipnout.
Proč jsou pak jiné stavby SŽ až o tolik drahší? Čím je tohle tak specificky levné/míň komplikované/míň rozsáhlé? Bych naopak čekal ještě nějakou přirážku za riziko a za rychlost s jakou se to obnovilo.
Kolínské nádraží tiše přihlíží. 😉
Je to opravdu jen pár set metrů. při běžné úpravě, kdy se opravuje třeba 4-10 kilometrů by to bylo klasicky v miliardách.
Je to jenom polovic nádraží o 5 kolejích (z toho 1 kusá) a 7 výhybkách. Žádný pochod, žádný peron, technologie v budově zůstává, na napájení se nešahá.
Na fotce s Panterem jsou staré pražce odněkud z výzisku.
Jak z té fotky poznáte jestli jsou pražce nové nebo ne?
Cílem provizorní opravy byla rychlost obnovení provozu. Užité pražce, kolejnice. Stožáry TV původní, jsou vidět z vlaku, jak jsou ještě ohořelé, začouzené. Konzoly přes 2 koleje vypadají jako nové. Stávající stožáry TV zakotvené lany do kříže pro jejich stabilitu. Vzhledem k provizorní opravě a finální na podzim je logické, že se nyní stavělo, neutrácelo zbytečně. Dekontaminace širšího okolí bude jiný balík peněz.
Super, že trať už je v provozu. Ale proč zůstaly ty výlukové časy odjezdů/příjezdů na Ex2 a neupravily se. Dle toho jak vlaky jezdí stačilo prodloužit jízdní dobu Val.Mez. – Hranice o cca 3 minuty. Tím tak opět všechny přípoje Val. Mez, Vsetín, Lideč nadále nejsou. V mnohých případech jede Ex2 jen několik minut před příjezdem přípojných vlaků, resp. Ex2 přijíždí Vsetín a Lideč pár minut po odjezdu přípojných osobních vlaků. Výborné je také 25 minutové čekání ve Val. Mez, když jede Ex2 směrem na Půchov. Tohle není zase vůbec zvládnuté po stránce organizace. I osobák na trase Val. Mez.… Číst vice »
Docela výkon. Vždyť to tam muselo prohořet pět metrů do hloubky. Veškeré kabely v háji.
Nemohlo, hladina spodní vody je tam zhruba 1 metr hluboko.