Na trať mezi Ohradou a Palmovkou se vrátily tramvaje, mohou jezdit rychleji
Tramvajová trať Ohrada - Krejcárek - Palmovka po rekonstrukci a tramvaj T3 Coupé. Pramen: DPP
"Na rozdíl od řady jiných mostů v Praze jsme měli štěstí, snad díky dodržení všech předepsaných postupů v době výstavby v 80. letech, že jsme estakádu Krejcárek nemuseli zbourat a postavit novou."
Věděl by prosím někdo znalý, k čemu jsou na fotkách patrné ty vnitřní (dvojité) kolejnice? To je nějaké zpevnění v oblouku?
Nejspíš zábrana proti pádu z estakády při vykolejení.
Je pěkné, že odstranili několik projekčních nedostatků na 33 let staré TRAM trati, ale proč nedávno snad ještě více jich udělali při napojování prodloužení trati z Modřan do Libuše, kterou jsem před pár dny projel mezi zastávkami Nádraží Modřany – Libuš a zpět: A 1.) Ve směru z centra mě hnedle „trkla“ přímo jedna šílenost – nesmyslně dlouhý úsek cca 400m https://mapy.cz/s/matozomere jetý dost malou rychlostí (dle mé znalosti bývalého řidiče TRAM z velké části do 15km/h), protože TRAM musí do výhybek a křížení svým čelem vjíždět uvedenou rychlostí (pokud se nejedná o výhybky tzv. rychlostní) a tuto max. rychlost… Číst vice »
oprava chyby v bodě „“TRAM jedoucí ZC do Libuše by spomalovaly na 30km/h jen pro jízdu přes křížen s výjezdem obratiště (jeho vratné/obratové smyčky) Levského““ mělo tam být uvedeno 15km/h, a nikoliv 30km/h.
Ty černé brány a sloupy docela bijou do očí. Původní provedení bylo světlešedé – neutrální.
To je nový design-manual DPP?
No pak by zase někteří nadávali „šedý mor, šedý mor!“.
Ale buďte v klidu, to ještě na sluníčku vyšisuje…
Ano, sluníčko ve spolupráci s UV zářením to časem napraví. 🙂
A nejsou náhodou zelený?
Co blbnou s tou změnou trasy linek 7 a 19?
Vždyť to je nesmysl.
Nemají tramvaje
Je málo obousměrných vozů, takže je potřeba, aby 19 měla kratší trasu a tedy menší potřebu vozů. Až na 5 nebudou potřeba obousměrné vozy, vrátí se 19 zpět do své současné delší trasy.
Málo? A to tu místní experti vždycky vykřikují že je kachen dost a že by klidně úvratí mohlo být víc.
Fyzicky jich dost je, aktuálně se jich pár vypravuje i mimo linky 5, 17, 19. Ale spíš je problém v tom, že nektěré jsou ještě nedokončené v ÚDDP, další kusy jsou na opravách a ještě jsou potřeba nějaké zálohy. Jde sice o nějaké 2-3 měsíce s plným provozem, ale nevycházelo by to při jakékoliv mimořádnosti nebo závadě vozu.
Takže jich dost není.
Tak pořád je potřeba uvažovat s tím, že značná část současných úvratí je dočasných a zaniknou. Holyně už brzy. Libuš také, ale ne tak brzy.
A udělat linku která by byla úvraťová na obou koncích prý zase neprošlo přes tramvajáky, ale nevím, může to být kachna, ehm. 😀
když ty úvratě na obou potenciálních koncích jedné linky jsou dočasné, tak to opravdu neprojde přes tramvajáky – jejich odbory, protože tam nebude dostatečně kvalitní sociální zázemí + navíc kapacita kolejí pro odstav vozidel, aby ty tam mohly stát nějakou dobu (nikoliv, kdo přijel musí následně co nejdříve odjíždět), aby zaprvé se minimálně to WC dalo časově bez spěchu stiihnout využít, ale i mimo dopravní špičku PD se daly v obratišti čerpat přestávky bezpečnostní i pro oddech a jídlo, a na lince mimo denní hodiny PD nemusely být čerpáním pomocí tzv. svačináře (kolegy co TRAM odveze např. z Braníku ZC… Číst vice »
Jaká je nejvyšší traťová rychlost pražských tramvají? A konstrukční (vozidel)? A na trati Obchodní Náměstí – Libuš je jaká rychlost? Doufám, že taky 65.
Wikipedie udává, že pražské Škody 15T mají maximální rychlost 60 km/h.
Mně by asi dohledání informací trvalo strašně dlouho. Vím, že byla snaha asi v roce 2020 o zvýšení traťové rychlosti na 70 km/h na vlastních tělesech. Nevím, zda se někde v jinde v Praze jezdí víc, jak 60. A konstrukční rychlosti tramvají moc neznám, některé pražské mají 65, jiné by asi 6vladly i těch 80, ale asi to stále visí na chodových vlastnostech kvůli styku kolo/kolejnice, kdy profil kol, tvar temene kolejnice a úklon kolejnic je výsledkem dlouhodobého naročného hledání kompromisů. Ostravsko je na tom mnohem líp. Třeba na zánovních kolejích tvaru 49E1 na nábřeží v Podolí jsou patrné dlouhé… Číst vice »
A na těch ostravských 80 km/h je jaký tvar kolejí?
https://profily.proebiz.com/verejne-zakazky/2724
Jedna věc jsou chodové vlastnosti, ale druhá pak brzdné schopnosti = čti povolený brzdný výkon ve vyšších rychlostech (a pak samozřejmě adheze a vše, co s tim souvisí).
A to je de-facto o brzném odporníku a výkonovém dimenzování měniče.
Co si matně pamatuji, byla hodnota požadovaného brzdného zpomalení (pro provoz s Vmax 80 km/h) na výkonové hyperbole 2,65 m/s^2. A to už je sakra dost.
Tedy nejde jen posouvat číslice traťové rychlosti nahoru, ale musí tomu odpovídat i pohony vozidel.
Ted nevim jaka je konstrukcni, ale na T3 a KT8 bylo za komara v salonu nalepeno na kabine 65km/h a na modranske trati, kdyz byla otevrena jsme jeli KTckem 70km/h, ovsem vibrace a hluk ve me vyvolali dojem, zda z nim nevyskacou vsechny srouby…
U 15T je rychlost SW omezena na 60km/h… ale jakou rychlost ma bez omezeni nevim, predstavitele tehdy tvrdili, ze 90, z toho jsem take vychazel, ze by mohli nahradit nektere lokalni zel. trate, pripadne na nich postavit tram. trat. Ale kdyz vidim ty kola s pryzovymi vlozkami, tak bych byl opatrny…
Ja jel tehdy (cca v roce 1995) po modranske trati v KT8D5 a rucicka rychlomeru obehla celou stupnici a ukazovala 3km/h. Takze cca 83 km/h. Je to mozne?
Myslim, ze to nejde protocit :-D…ale ten rok muze sedet, kdy jsem to zazil ja, to jeste byl kolejovy prejezd u nadrazi Modrany (Obchodni namesti) v tom najezdu… tam to totiz „otocil“ a jel zpatky… 😀
Jo tech 70 bylo na useku Cerny kun – Belarie,…
Nebo ze by to bylo vic, mela ruckovy rychlomer…
Načerno zkoušeli kolik dá KT8 z kopce a bylo to přes 100 km/h. Jenže problém je zastavit… což je u MHD dost krucinální požadavek.
PS: Bylo to v době, kdy byly KT8 nové, takže je to dávno promlčené.
A jak to prosím měřili, když KT8 měly ručičkový rychloměr do 80 km/h?
Změřili si, jak daleko od sebe jsou sloupy trolejového vedení a pak je se stopkami v ruce počítali?
U T3R.P i KT8D5R.N2P je to 65 km/h.
Akorát se u Scheißewerke 15T nesmí opět pokazit kola, nebo jim bude hrozit snížení rychlosti na 40 km/h…
Podle pražské D 1/2 je nejvyšší dovolená provozní rychlost 60 km/h, ale nevím jestli jsem našel nejnovější verzi předpisu. V roce 2020 byla zavedena nová, černobílá verze rychlostníku, která umožňuje dovolit rychlost vyšší, než stanovuje příslušné ustanovení D1/2. Nejvyšší dovolená rychlost jednotlivých typů vozidel do té doby u běžných osobních tramvají nikoho nemusela zajímat. Ale i do těch 65 se možná všechny vejdou, s výjimkou nějakých muzejních a pracovních kousků.
Podle rezistorova twitteru je u Modřan dovoleno 70 km/h, zatím to asi žádná tramvaj nemůže, budou to umět až nová vozidla a možná se upraví 14T.
Reálně se za Obchodním náměstím moc rychle nejezdí. Zastávky jsou celkem blízko, pak křížení, kolem rokle do kopce, když je konečně rovina, tak se to zase moc nerozjede, k zastávkám na znamení musíte skoro krokem. Z kopce se zase musí brzdit.
Rychlejší se mi subjektivně zdá úsek Braník-Černý kůň-Belárie, kdysi jsem to i měřil s GPS, ale už nevím, kolik to bylo. Myslím, že max 50.
Mezi zastávkami Přístaviště – Nádraží Modřany v obou směrech je TRAM trať celá na samostatném drážním tělese, a proto tam mohou a jezdí TRAMvaje běžně až 60km/h – mimo větvení do/z obratiště Nádraží Braník (ZC rozjezdovou výhybku, byť rychlostní / DC křížení s protisměrnou kolejí do obratiště a sjezdovou výhybku jej napojující). Uvedený úsek je jistě nejdelším samostatným drážním tělesem v síti TRAM tratí DP hl.m.Praha (https://mapy.cz/s/jetohasalu cca 4,1km bez stálého delšího omezení traťové rychlosti, které je např. na estakádě mezi Hlubočepy a Geologickou či v tunelech dále k Sídlišti Barrandov). Dle mě by mohl být ten úsek samostatného drážního… Číst vice »
Podle aktuálního předpisu, který je poměrně mladý, je základní rychlost na pražské síti 50 km/h, vyjma výhybek a křížení. Každá jiná rychlost je na trati vyznačena. Ke zvýšení nad obecnou úpravu se používá rychlostník (bílé písmo na černém podkladu). Nad 50 km/h se používají obvykle 60, 65. V Modřanech na jednom úseku 70 pro 14T, ale tyto vozy mají běžně sw omezení na 60, čili půjde zřejmě pouze o malý testovací vzorek s vizí na všechny vozy 14T do budoucna. K tomu 15T má sw omezení na 60 km/h. T3 a KT max. 65.
To jsou sekundy, možná desítky sekund. Ale takhle vyřešit 15 kmh přes výhybky…
Mě přijde, že třeba u smyčky Dvorce by se dalo ušetřit stejně sekund jako u všech ostatních 65-70 km/h úseků na modřanské trati.
máte pravdu – není to jen Váš pocit, ale bylo to např. i v tomto videu – https://metrobus.cz/video/jak-zrychlit-tramvaje Jak zrychlit tramvaje.
A hlavně tam, kde není potřeba se ohlížet na zástavbu…