Na tramvajové trati do Slivence se už pokládají pražce. Hotovo bude na podzim
Na tramvajové trati do Slivence se už pokládají pražce. Foto: DPP
Nový úsek je dlouhý zhruba 500 metrů, bude zakončen smyčkou.
Nový úsek je dlouhý zhruba 500 metrů, bude zakončen smyčkou.
opět novinka v textu – plán výstavby tramvají do Bohnic. ještě se nekoplo na plánovaném prodloužení do Zdib a už máme zase další plány?
A ten nejdůležitější nový úsek – Podbaba Suchdol (velká čtvrt, vysoká škola, zácpy) už ani neplánují.
Tu informaci jste vzal kde? Vůbec není pravdivá
Dokud bude Suchdol blokovat výstavbu D0 a paralelní ranveje, nemělo by se tam stavět nic.
Naopak, ještě zkrouhnout autobusy na nezbytné minimum.
Pokud se tam nebude stavět nic, tak by občané neměli platit daně, protože z toho nic nemají… Zárověn by meli zkrouhnout dopravu pro nemistni, když oni tak mi taky…
Nakonec to bude, v případě absolutní zabejčenosti, metoda: kromě zákonem daných dotačních titulů sem nic dalšího nepoputuje. Ani do Chaber samozřejmě. Na druhou stranu Suchdol si počtem obyvatel a enormním počtem dojíždějících (!) o kapacitní tramvaj říká, na jednu linku by to bylo i mimo akademický rok. Zařazení mezi prioritní projekty by Suchdol jistě potěšilo…107 je v některé časy děs běs.
107 samozřejmě omezit a ČZU řešit studentským bagrem dle potřeb a ukončeným v Internacionální u areálu ČZU. Ono by to ušetřilo dost vozokm, které by se daly projezdit jinde, kde by to mělo větší smysl.
Já si taky říkám, že studenti by určitě tramvaj i chtěli, ale asi místní radnici nevolí, protože buď tam jezdí jen do školy, nebo tam sice bydlí na koleji, ale nemají tam trvalé bydliště…
No, ještě že vy o tom nerozhodujete. Takhle se můžeme chovat ve školce, ne v rozvoji už tak dost svázaného města.
Jako ve školce se chovají od začátku obyvatelé Suchdola.
A jelikož se ve svém jednání zabejčili, mělo by k nim být přistupováno stejně.
Studenti ČZU jsou bohužel rukojmími suchdolských komunálních politiků.
A Suchdol ve svem NiMBY zapalu ma cas chtit tramvaj? Nebo ta taky hluci?
Je absurdní, když se tu někdo rozplývá nad podobnými štěky na poli jako o nejlepším období za posledních 33 let.
V 90.letech byla mj. dostavěna linka B, která ušetřila milióny projetých km autobusů z ČM atd.. Podobně pak i linka C. Posledních 15 let a zejména posledních je 5 let je proti tomu fiasko.
Nesmysl, linka C byla dokončena v nultých letech a když se podíváte, kolik km tramvajových tratí je v pokročilé fázi přípravy nyní, tak taková situace to nebyla přes 80 let.
Kromě přípravy/výstavby tramvajových tratí, kterých se od 50. let postavilo minimum, se také posledních 5 let připravovala linka D, o které se předtím 50 let jenom kecalo. A upřímně příprava je pomalu zásadnější krok než samotná výstavba, viz roky 2010-2018, kdy se toho připravilo minimum a pak nebylo několik let co stavět.
Nikdo zatím za 33 let neudělal pro veřejnou dopravu v Praze a tedy pro plnění vytyčených klimatických i urbanistických cílů tolik jako náměstek pro dopravu pan Sheinherr. Děkujeme 👍
Jistě. Například neschopností domluvit se s JCDecaux ohledně převzetí přístřešků na zastávkách, které by mohly sloužit dalších 20 let, ale místo toho končí na deponii a čeká je nejspíše sešrotování, nebo vnucováním nových standardů PID v rozporu s vlastními sliby i na dříve zakoupená vozidla — nutnost sotva rok staré autobusy přelakovávat/přelepovat do PIDžama, vyměnit madla za nerezová a polstrování sedadel za určené barvy, viz zde: https://www.cs-dopravak.cz/autobusy-pid-se-prevlekaji-do-pyzama-duvodem-jsou-nove-smlouvy/
Nechat sešrotovat funkční přístřešky z celého města a přelakovávat a vyměnit sedadla a madla na zánovním autobusu jistě přispěje k plnění klimatických cílů.
JCDecaux byl slozity partner k jednani…
A ty pristresky….myslite jako protazeni smluv na reklamu? Nebo co byste si predstavival?
Nechat je tam i s reklamou, dokud TSK nebude chtít sama ty přístřešky vyměnit.
Po zásluze je Praha sobě v opozici a snad po příštích volbách vypadne z magistrátu úplně.
Jasne, at Prahu ridi 80 lety docent Svoboda z povzdáli rizen modrymi kmotry s podporou charaktera Nachera a koblihove sekty.
Doslo uz vam modrym ptakum, ze spojeni se s ANOisty konci vyzmizikovanim spojence?
Nevim, co kdo proti slusnemu a pracovitemu Scheinherrovi mate…ja vim, neadoruje plechovky…
Snad po zásluze vypadne ODS.
Tak, tak – Sheinherr, Hřib, Hlaváček
Škoda, že se veřejná doprava nerozvíjela stejně rychle celou poslední třetinu století. Praha by byla ráj pro slušné lidi.
Koukám, že tendr na TT Václavské náměstí akorát v tomto týdnu doběhl.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0002394/zakazka/549220
Spíš mě zaráží, že chtějí začít stavět až příští rok. I za předpokladu delšího posuzování nabídek a potřeby předání staveniště se domnívám, že minimálně nějaké přípravné práce mohou běžet už od podzimu/zimy.
Zakázka je včetně doprojektovani.
OK, tak to jsem netušil, díky za informaci.
dokonce se plánuje parkoviště P+R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A…vejde se na něj aspoň 15 aut??? 🙁
P+R se vždy hodí, ale zrovna tady bych neřekl že je až tak atraktivní. Odkud by se na něj mělo jezdit, aby to bylo pro cestu do města šikovnější než jiná parkoviště? Máme nádraží Radotín, Nové Butovice, zdarma se dá parkovat na nádražích Řeporyje, Zbuzany nebo Rudná.
Pro někoho, kdo potřebuje na tramvaj, která ho doveze přímo do centra, nebude P+R špatné. Doba jízdy na Smíchovské nádraží 15 minut, na Václavák 30 minut. Tramvaj má malé intervaly oproti vlaku.
8min. a planuji se dve linky, idealne vyjde i 4min. interval…
To je pravda, ale přemýšlím ze kterých okolních obcí nebo městských částí budou lidi na to P+R jezdit, protože ty mají často ještě lepší spojení do centra přímo – byť někdy s horším intervalem. Samozřejmě budu rád pokud se P+R využívat bude.
Tak ona ta vypadovka je pomerne slusne zaplnena, lide tamtudy jezdi na Jizni spojku a na Smichov, melo by to nekterym pomoci, dojet to tramvaji nez autem v zacpach…
Jen by to chtelo, aby take Praha investovala do novych tramvaji, protoze cestovat dnes neklimatizovanymi vozy je v lete masakr.
To rozhodně. Přímo báječně k tomu, aby se dal vynutit zákaz jezdit autem do města. Prostě se nechá na takovém P+R a dál už tou tramvají…
Asi jste nepochopil ze ta trat se buduje pouze kvuli tomu parkovisti, budoucimu Kauflandu a tramvajove smycce. Jinak zadny jiny vyznam nema, do Slivence opravdu nevede.
Z návsi ve Slivenci je to 500 m na tramvaj, to je docházková vzdálenost občas i na sídlišti. Kdo pojede do Kauflandu tramvají? Žádný jiný význam nemá – nezapomněl jste na ty domy co kolem ní vyrostou?
To je trochu laciné: 500 m je to vzdušnou čarou a přes dálnici. Docházka předpokládá chodník, ten tam nevidím vůbec.
Já chodím na tramvaj asi 900 m, ovšem daleko hezčí trasou.
Ten přístup tam teoreticky je (podchod i cesta k vesnici), ale 500 metrů do centra to rozhodně nebude.
Asi jste nečetl článek, jelikož byste věděl že v okolí tratě je plánována výstavba. Takže do budoucna opravdu bude mít smysl.
Trať se buduje kvůli budoucímu městu co tu vyroste, ne kvůli Kauflandu ani P+R.
Dotaz pro znalé. Na první fotce se zdá, že na několika místech je větší rozestup mezi pražci kvůli kanálům. To je normální?
Podle mne je tam prostě ještě nedali
Na provozované části trati se to vyskytuje taky. Z neznámého důvodu je u trati, stavěné na zelené louce, navržena osová vzdálenost kolejí tak malá, nebo šachty tak velké, že se tam kanál nevejde, a tak se u něj musí osadit kratší pražec dřevěný.
Zvětšení osové vzdálenosti kolejí přináší značné zvýšení nákladů na všech detailech stavby (spodek, svršek, zakrytí, troleje atd. ). Úprava svršku pro umístění šachet je tedy opodstatněná. Hezký den Všem.
Netušil jsem že to navýšení je v kontextu stavby tak významné, ale investor byl zřejmě jiného názoru. Kupodivu v Libuši to nevadilo.
Evidentně je výhodnější zkrátit pár pražců, než zbytečně hýbat s osovkou.
No a na Libuši udělali osovku větší v celé délce a kanály tam pražcům nezavazejí. Také je otázka, proč se na trati s otevřeným svrškem osazují velké zátěžové silniční šachty. Na stavbách železnice si u drenáže vystačí s plastovými šachtičkami, čímž by se také mohlo ušetřit. Sice se tam chlap nevejde, ale při té malé hloubce tam dosáhne lopata i tlaková hadice. I tím by se mohlo ušetřit, když už se tu vrtalo koleno a místo Kotase přišel jen asfalt 🙂
Obvykle platí, že se používá to, co požaduje správce.
Když nejsou kanály umístěné úplně pitomě, nelze stavbu zkolaudovat. Tak praví zákon.
Modřany a Libuš už jsou propojené 🙂
Dotaz na téma Bohnice: kde bude trať napojená na stávající síť? Na Stírce?
Planuje se na Strelnicne, kde by se mel zrusit podchod ke katastraku.
dalsi varianty byly na Stirce krizovatka Zenklova/Klapkova, ale nevychazi to, stejne tak varianta Uzavrena/Trojska – obe varianty by se asi neobesli bez demolic objektu.
Jestli to tedy jeste plati.
https://www.praha.eu/public/fe/d/a1/3217453_1133029_TT_Kobylisy.png
Díky. Je fakt, že s realizací TT do Bohnic a Zdib výrazně poklesne počet chodců v tom podchodu ke katastru. Ale zase vzroste počet chodců z metra na nástupiště tramvaje zc, který už dnes je dost problematický a chaotický, tam to asi bude potřebovat zásadní přestavbu celého vestibulu, včetně zkrácení eskalátorů.
Hlavne to před katastrem ve variantě s podchodem vychazi nerealizovatelně výškově i směrově. Je tam hrb na silnici podchodu posazenému vysoko kvůli kanalizační stoce. Tj. Přijde se tak nejen o podchod, ale i o mistni fontanku s posezenim pro mistni bezďáky. A ta zastavka z centra se imho bude muset taky kousek posunout ke stirce, aby se tam vlezl oblouk do bohnic. PS. Směr do Bohnic bude nastupovat druhym vestibulem na kobyliskem namesti… tj ten podchod tam bude dost zbytecny vzhledem k novym intenzitam… Do bohnic bude nastup na kobyliskem namesti do dablic a cakovice na ladvi. A jen do… Číst vice »
To je mi jasný, že s podchodem je to nerealizovatelné, proto jsem tu diskuzi zahájil 🙂
Ono to neni kudy jindy vést. Protoze uhel odboceni krizovatky nad sutkou x trojska je pro smer bonice troja l je tak 150 stupnu.
A tahnout to z kobyliskeho namesti dolu ulici uzavrenou okolo salesianu zas nebude mit odpovidajici vazbu na zdiny a ladvi…
Jedině že by se trať do Bohnic nešla písečnou ale kolem kobyliske vozovny podél čimického háje, coz ale neni chtěno s ohledem na pisecnou a šutku.
Kdysi se to právě tak kvůli nim chtělo, ale za mě dobře, když tramvaj obslouží zástavbu, a ne že pojede okolo lesem a k obsluze bude zaveden extra autobus, a to samozřejmě s přestupem. 🙂
No, ona trat ulici nad Sutkou by smysl mela, je to hlavni smer,… ale nebylo by mozne realizovat smer Bohnice-Troja.
Na tento smer je planovana jen jedna linka, ktera by tedy muzela vest pres Palmovku nebo ji nahradit jinou.
A mozna nekdy v budoucnu by tento smer mohl opet zvniknout pres Holesovicky.
je tam v cestě šílený kopec, pro kolejovou trakci těžko zvládnutelný oříšek
Modřany – Libuš je od jara v provozu.
Asi myslí to dokončení do smyčky?
To mají v dalším odstavci 🙂