Na temelínskou vlečku zajede v sobotu výjimečně osobní vlak
Motorový vůz 842 (Kvatro). Autor: Patrik Synek
Osobní vlaky jsou na vltavotýnské lokálce k vidění jen vzácně, pravidelný provoz zde skončil v prosinci 2013.
Osobní vlaky jsou na vltavotýnské lokálce k vidění jen vzácně, pravidelný provoz zde skončil v prosinci 2013.
Ach jo, proč se to dozvídám zase pozdě? Týn nad Vltavou mám dost z ruky a na víkend už máme něco jiného. Opravdu tady není nějaký centrální kalendář takových akcí? Koukal bych na jedno místo a rozhodl bych se, jestli pojedu a jestli si mám vzít volno.
Dobrý den, kalendář akcí jsme zveřejnili na počátku roku na našich webových stránkách. V příštím roce tomu bude také tak. Jízda na vlečku JETE je jeden z našich cílů i v roce 2023.
https://www.vltavotynskalokalka.cz/
Filip Hlinka
Vltavotýnská lokálka
Dobrý den, díky za odpověď. To jste ale v tom kalendáři jen vy. Měl jsem na mysli kalendář akcí po celé republice, ve kterém byste byli zahrnutí taky. Opravdu mě nenapadlo podívat se na Vaše stránky. Upřímně vzato jsem ani netušil, že existujete. Není to vaše chyba, ale opravdu není v mých silách prohledávat internet a každou trať.
Pan Sůra promine. Seznam takových akcí jsem před týdnem našel na Idnes.
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/parni-nostalgicke-zazitkove-jizdy-seznam-vlaky-jizda-vlak-lokomotiva.A210927_105008_po-cesku_vrja
Ačkoliv existuje už nějakou dobu. Vaše lokálka je tam taky. Ovšem takový trvale přístupý seznam ve formě kalendáře bych ocenil i tady. 🙂
Kalendář akcí máme jako takový domácí úkol na příští rok, víme o tom.
Říkám si proč takových akcí není víc. Předávací kolejiště v Temelíně je umístěno příhodně, ne jako v Dukovanech. Nějaký takovýhle spoj o letních sobotách na výlet z Budějovic/Písku do infocentra by nemusel být marný. Je samozřejmě otázka jak se k tomu staví elektrárna.
Jaká je poptávka? Aby se nestalo, že každou sobotu sice pojede vlak, ale poveze 10 lidí a dva autobusové motory jako ta 842 na fotce.
Ale tahat 46 tun pro 10 lidí je trochu přes čáru. Spotřeba pod 30 litrů nepůjde.
Ideální by byl vůz 810. #kyblnafty. Na druhou stranu vyšší spotřeba ř. 842 by vedla k tomu, že by bylo méně paliva na nějaké nesmysly, třeba na nedělní projížďku autem, tudíž by to prospělo Matce Přírodě, možná i Matce Zemi.
Co to melete ? Spotřeba je vždycky spotřeba a je jedno jak se ta spotřeba spotřebuje
Tam je spíš přes 40l
Berte v potaz, že spolek s tím taky musí jezdit, aby nezatvrdly hadice a obsluhové mozky.
No to je samozřejmě otázka, ale pokud se to neudělá, tak se reálná poptávka těžko ověří. Realita je, že z ČB to je do JETE 20 minut autem a vlakem by to bylo tak 45.
Do toho navstevnickeho centra chodi obecne malo lidi … a zrovna o tech vikendech je pred elektrarnou docela volny parkoviste.
Vikendovy vylet do Info centra rozhodne nema nic spolecneho se zakladni dopravni obsluznosti a nemel by byt dotovan z verejnych penez.
Klidně ať jedou běžným spojem, o nic nejde. Na Orlickou přehradu lidé jezdí, ikdyž tam z Tochovic nevede vlečka s občasným provozem vlaků.
Na Orlík měla ta vlečka význam při stavbě a pak už nic. Jen dostavba Orlíku … a tak tam už vlečka není.
Tak říkalo se že se zkoušelo, jak zlikvidovat lokálky a legenda praví i kde skončili peníze z vyzískaného železa. Ale třeba jsou to jen legendy.
Na vlečce na Orlík svého času krátkodobě jezdily rekreační osobní vlaky.
Když se Orlická přehrada dostavěla, tak vlečka skutečně pozbyla významu, ale překladiště Lavičky využívala armáda jako sklad nádrží. Provoz na ní utichl začátkem 90. let a v druhé polovině 90. byly sneseny koleje.
Nechápu, proč sem nemohou jezdit vlaky s dělníky do elektrárny?
Protože jak z Budějovic, tak z Písku (a i z Týna) je to proti silnici velký závlek.
Možná kdyby u elektrárny byla stanice (změnit větší část vlečky na trať) a jezdily tam přímé vlaky z Písku (město), tak by se nějací cestující našli.
Řekl bych, že v ČR jsou důležitější infrastrukturní projekty než tahání pár lidí motorákem o dost delší cestou, jen proto, že by se nějací cestujcí našli a spálilo se víc nafty.
To máte pochopitelně pravdu. Ale až tak velká investice by to nebyla. Stačilo by koupit existující kolejiště, postavit tam nástupiště s přístřeškem, a zřejmě nejdražší by bylo dotáhnout tam Zab.Zař a DO.
A co když tu ušetřenou naftu použije nějaký grázl na něco nekalého? To by bylo lepší ji spálit v motorech 842, i kdyby se převážel vzduch.
Protože by museli dojít na nádraží na vlak , který navíc nejezdí všude a pak by museli mít dostatek času, peněz a nervů na toto „romantické“ cestování šrotem
Skutečně vlaky fungují trochu jinak než třeba v Transport Tycoon. Ne všichni cestující bydlí v centru města a vydrží cekat neomezeně. K tomu jet někam na nádraží a čekat na vlak s taktem jako noty musí být důvod. Flexilni autobusy či zajíždějí všude různě podle potřeby a auta zatím docela stačí. Není třeba kvůli tomu kupovat za půl miliardy jsem vlak.
Ten neustálý souboj dvou světů, kdy jeden by 3/4 tratí „vypnul“ a ten druhý, který by z principu zavedl lokáku do každé dědiny, fakt baví.
Pane Králi, pokud vám pro odpověď nestačí letmý pohled do mapy, obraťte se prosím s důvěrou na fantoma zdejších diskusí, pana vtvt. Ten vám to jistě rád vysvětlí.
A co tam ti dělníci dělají? Lopatou přehazují uran?
Minusáři evidentně netuší, že jadernou elektrárnu obsluhují inženýři s titulem z jaderné fyziky z ČVUT.
No a vy asi taky netušíte, že v elektrárně kromě operátorů primáru a sekundáru (což jsou ti inženýři z FJFI), pracuje taky několik tisíc lidí jiných profesí.
Často absolventů Hlubockého Oxfordu, různých učilišť atd.
A kolik z nich je podle vás těch dělníků? Jsou tam strojaři, elektrotechnici, lakýrníci – tedy lidé s odbornou kvalifikací. Ovšem pokud je strojvůdce také dělník, tak z vašeho pohledu to bude pravda.
Sakra my jsme jako Oxford brali vždycky Lisovskej ucnak a jako Harvard ucnak ve Svinech.
Jinak přesně tak v Temelíně je hromada pozic pro vzdělání všech stupňů
Zároveň tam velice dobře funguje svoz zaměstnanců a to pomocí busu v rámci téměř celého kraje.
Tak né každý je Homer Simpson….
Pro vaše info, pracovníky JETE sváží „vláčky“ autobusů z Týna a ČB. Kolem půl čtvrté je můžete potkat, nějakých 6-8 autobusů za sebou se hrne přes Hlubokou na ČB.
Je pravdou, že ČEZ má teď tolik prachů, že by si tam mohl postavit moderní terminál i s pohlednými vlakuškami. To by ale státu spadla dividenda.