Na Švestkovou dráhu míří jednotka Arrivy, nahradí zničený RegioSprinter
Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Pronájem nemá ohrozit nasazování jednotek Arrivy na jiných výkonech.
Pronájem nemá ohrozit nasazování jednotek Arrivy na jiných výkonech.
Poslední dobou u mne převládá pocit, že je vcelku jedno zda jde o malou nebo velkou společnost, každá se dostává do úzkých s technikou. Náš Národní posunovač, i jeho žlutý konkurent, trpí na nedostatek vagónů slušné kvality. Ti menší, ale i velcí, zápasí s jednotkami, nikdo jich nemá dost v slušné kondici a není je kde brát.
Jediné čeho poslední dobou přibývá jsou lokomotivy, ale zde je asi souvislost se zaváděním ETCS.
Takže slovy jednoho místního specialisty „mašinky ty by byly, ale vagónky, tak ty teď jaksi nemáme“
Aby ty Sprintery brzo nedošly ….
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-srazka-vlaku-a-auta-na-rakovnicku-pro-zraneneho-letel-vrtulnik-40460483
No,asi zpráva dne. 🤣
Kdo by to čekal, že na serveru o dopravě je zpráva o dopravě.
Nevím přesně jak to kdo s pronájmy má, ale jeden sprinter a jedna 810 od AŽD bývá často k vidění jako půjčená náhrada GWTR na trati Vary-Mariánské Lázně. Možná za vším stojí i cenová politika.
Predevsim je česká železnice malej rybník, notabene ve kterém je smlouva na dopravu nekolikrat kratsi, nez zivotnost vozidel. Takže se nutné musí provozovat vzájemně pronájmy, odkupy, leasingy a kdovico ještě.
Jestli AŽD měla vlak navíc, tak ho pronajala a když o jeden přišla, tak ten pronajaty nemůže dost dobře chtít že dne na den zpátky.
Maličký dopravce, co jezdí bez rezerv, bude mít prostě problém každou chvíli.
Zrovna tady bych pomlčel. Veličký dopravce neudělal nic proto, aby se tam provoz nezastavil, musela přijít „garážovka“, trať za svoje opravit a sama nabídnout kraji nový koncept a novější vozidla než 810.
Ale ne, AŽD není žádná garážovka. Je to velká firma, ale maličká jako dopravce. To je pro ni jen vedlejšák kvůli testování.
Velký dopravce co to má jako hlavní obor činnosti a musí v tom ostře hlídat finance jak umí a plnit objednávky objednavatelů, nemá co „dělat něco aby se provoz nezastavil,“ to je věc objednatelů.
Proto jsem dal garážovka do uvozovek, protože se zde často objevuje rovná se mezi malý dopravce a garážovka a zatím se snad nestalo, že by AŽD nasazovala NAD z důvodů nedostatku provozuschopných vozidel a to se stává i ČD třeba na Osoblažce. A k druhému, tak úplně ne, pro jakéhokoliv dopravce je jedno jestli přijde o kšeft tím, že se zastaví provoz, nebo zůstane, ale smlouvu dostane konkurence. V obou přúpadech se má snažit, aby nebyl důvod smluvní vztah ukončit. A když si vzpomenu jak si ČD objednali kapacitu Karlovy Vary – Mariánské Lázně, aby nemohl vyjet GW, tak je… Číst vice »
Ještě dodám k té velikosti, že různé fůze a prodeje týkající se Arrivy jsou poněkud nepřehledné, ale coby dvojka nebo trojka českých osobních dopravců je to v zásadě podobně velká firma co do obratu, jako právě AŽD.
Podstatně opomíjíš, že dopravce má vliv jen na svá vozidla, ale nikoliv na sjízdnost tratě, a zejména rychlost provozu po ní.
To má ve své moci provozvatel dané dráhy/tratě a tím ČD už značnou dobu nejsou, a tehdejší provozovatel SŽ(DC) do dané tratě investovat nechtěl!¨
To udělal až nový VLASTNÍK A PROVOZOVATEL DANÉ DRÁHY – AŽD, který si ji pořídil zejména pro testování svých výrobků, a při tom se rozhodl jako vedlejší činnost zajištovat provozování veřejné drážní dopravy!
Chce se mi dodat, že ani jednotné Č(S)D se o tu trať nestaraly.
Štěrkové lože se do tohoto stavu dostává celá desetiletí, než se zúrodní v širý rodný lán.
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/830/830181.html
Na to bych bejt tebou neupozorňoval, v době zastavení provozu na Švestkovce existovala SŽDC pár let, předtím byla majetkem ČD a provozovatel byl tedy stejný, takže asi tak…
Oprava sama se raději přisála na krajský penězovod, aby ji to její ježdění vláčky někdo platil.
A velký dopravce který každý den vystavuje náhrady – to jsou České dráhy. Fakt bych tohle téma neotevíral u malého za par korun to ještě pochopím, u velkého je to mega průser.
„se nutně musí provozovat vzájemně pronájmy, odkupy, leasingy a kdovico ještě.“
Domy většinou také stojí déle než je délka lidského života. Přijde mi naprosto normální, že vozidlo není status quo po celou dobu smlouvy a smlouva po celou dobu životnosti vozidla.
Máte pravdu, nevíte přesně vůbec nic.
Ale nechám se od Vás rád poučit a vše vysvětlit. Děkuji
AŽD vozy GWTR nepronajímá. Naopak si je nechává v depu v Bečově nad Teplou servísovat. Ty pak najížději km po opravě v rámci zkoušek i s cestujícími.
Ok,ale co ta 810 s logem AŽD? Myslím že GWčku teď chybí sprintery ,a to tedy lze bez sankcí takto „zkoušet“ 810 místo Sprintera? Ale dík za vysvětlení.
Se divím, že mě ty komentáře tady překvapily.
Palec nahoru Arrivě, že jim to půjčili. Jasně, není to ideální a vše, ale kolegialita mrzí dopravci je fajn
Tak,zadarmo to půjčení určitě nebylo. 🤣
No a co? Není to nic jednorázového, tak je celkem normální za to zaplatit.
No nevím, pronájem bude určitě za tisíce denně. Pokuta za posily od MD není, nebo je směšná. Takže charita to fakt nebude.
AZD,dalsi ostuda ktera si hraje na zeleznicniho dopravce.
Proč?
Protože prožije vlaky bez volantu, pochopitelně 😀 .
Ze kerého náklaďáku/autobusu je tenhle volant ve funkci kotroléru? 🙂
https://www.atlaslokomotiv.net/katalog/110/stanoviste.jpg
Přesně takový jsem míval kdysi v Merkuru, takže bych tipoval traktor Škoda. 😉
Venouš …Nejste vy ten pán, co se.proslavil v jedné tv soutěži právě díky tomuto slovu ? 😀 inteligencne by to zhruba odpovídalo
A v čem přesně je ostudou? Využíváte snad jejich služeb, že hodnotíte?
Si děláte srandu? O víkendu jsem si dal okruh Plzeň-Domažlice-Klatovy-Babín-Rokycany-Plzeň. 3 dopravci a bezkonkurenčně nejhorší Regionovy ČD na Nezvěstice-Rokycany. A taky jediní zpoždění. On ten křáp ani nestíhá jízdní řád.
Sprintery jsou na tu trať optimální, dokonce i občerstvení se dá v nich koupit. Místo toho bude částečně jezdit šrot, který není nízko podlažní, takže úroveň služeb dolů. Proč si nepronajali raději soupravu od GW Train Regio, ta vypadá reprezentativně a není tolik hlučná?
Protože třeba na to nejsou dva?
Taky to nechápu. Příště ať radši zavolají tobě ať to zařídíš.
Já nevím, třeba proto, že se s gw train nedohodli a gw train si nemůže vhledem ke svým závazkům jim tu soupravu pronajmout ? 🤔
Ale zase si tam sedne víc lidí. Já měl asi pokaždý smůlu, že ne všichni měli možnost v tom vlaku sedět. Osobně radši vyjdu 3 schody a nebudu stát 🙂
Tak pravda, že nedodržení druhé jednotky na R14 do UNL to neohrozí, protože to cestující stejně nepoznají.
A co na to řeknou jízdní doby na Švestce?
… Že už nebudou mít úspěšnost 91,7% …
Jsme moc krátké :-).
Druhá věc je, že řada 845 má dvojnásobnou kapacitu a tedy vyšší spotřebu a není nízkopodlažní. Na druhou stranu je výrazně pohodlnější.
Na to by se mohl autor článku AŽD zeptat, stejně jako na další níže položené věcné otázky, takto to je jen přepsaný text z Facebooku AŽD..
AŽD má nyní k dispozici
5x sprinter
2x 810
1x Bangli a vagonek
A stejne neujezdi oběh pro 3 HV
749 jim dojezdila?
Ta je určena pro pracovní vlaky, tak jsem ji nepočital
Jezdím s AŽD často, sprintery mají každou chvíli obuté. Možná proto chybí.
810 bych řekl že mají celkem 3x, ve špičce ale nepobírá frekvenci mezi Lovosicemi a Litoměřicemi, leda je nasadit dvojmo.
Bangli vídám často na pracovních vlacích, Zamráča je snad v Teplicích v depu, obojí se samozřejmě nehodí, protože v Litoměřicích na horním není kudy objet.
AŽD 749 a 742 jsem nedávno viděl odstavené ve Střelicích
810 už jen 2 z jedné se stal “ultra-moderní” 811.111 (autonomní vlak)
Edita vznikla z další 810, konkrétně 810.111. Původní 810.141, 221 a 435 jsou v původním stavu. 141 a 221 občas vyjedou na Švestku, 435 je dlouhodobě pronajatá do Bečova.
Právě, to mě taky zaujalo, oběh je pro tři Sprintery, přičemž jich mají tedy pět, a k tomu ještě 810, které by přeci jen pro ten celkem ostrý jízdní řád byly vhodnější.
z bláta do louže
Je zajímavé, že ačkoliv je turnusová potřeba jen 3 vozidla, tak se AŽD ani s 5 Regiosprintery nedaří tuto turnusovou potřebu pokrýt.
To DLB má turnusovaných tuším 8 z 9 a GWTR na tom nebude o moc luxusněji.
Zajímalo by mě, v jakém technickém stavu má AŽD ostatní Sprintery, neboť na denní oběh potřebuji 3 Sprintery a do nedávná jich firma měla šest, tudíž stoprocentní záloha. A přesto se vyskytla na trati 810, která nehlásí, nefungoval jeden vnitřní panel a jedny dveře byly v poruše. A nyní si zapůjčují jednotku od Arriva, z důvodu nedávné MU.
Takže z toho vychází, že asi ani ostatní RS nejsou úplně v TOP kondici?
A nebude to tím, že na ostatních Sprinterech AŽD provádí testování jejich systémů?
Ne nebude.
EDITA 811,111 je nový testovací prototyp autonomního vozidla ( čeká na technicko- bezpečnostní zkoušku)
V době, kdy jste to psal, už nečekal :-).
A není celá Švestková dráha testovací? Měl jsem dojem, že provoz s lidmi je pro AŽD v podstatě vedlejší produkt.
To ano ale ještě se tam nejezdi autonomně
Dokonce 200% když připočitame i ostatní HV
Bylo jich 6, 1. byla zničena při MU, 2. se dnes vrátila z generální opravy, 3. má prasklé jedno boční okno
„Pronájem nemá ohrozit nasazování jednotek Arrivy na jiných výkonech. “ To je fakt, to neplnění řazení už nemá co ohrozit