Na střeše nádraží Bubny. Prošli jsme estakády i budovy největšího železničního staveniště

Budované nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýBudované nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Podívejte se, jak bude stavba navazovat na Vltavskou filharmonii a kudy povede odklon tramvajové trati.

109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Na to, že to je taková stanice na nic, je to teda hodně velkolepé. Včera jsem koukal od metra či spíš tramvaje a nestačil jsem se divit. Co pamatuju, nastupovalo tam pár lidí a vystupovali jen ti, co si popletli Kralupy přes Kladno s přímým vlakem. Ale třeba se pletu a třeba se z toho stane ohromně vytížená stanice, ještě by se mohly přidat preference ve vyhledávačích, podobně jako u zahradního města (pro lidi, co jezději podle vyhledávačů). Časem se to ukáže samo, ono jestli tam skutečně bude jezdit vlak na letiště (což má nejpozději 31.12.2030) třeba se tam podaří… Číst vice »

Ota Zima

možná by stačilo přečíst pár článků o připravované studii. Jednak na celé ploše Praha – Bubny bude komplet nová výstavba (byty i kancelářské prostory), druhak to bude dobrý přestupní bod na metro a další MHD v rámci návaznosti na vlak z Kladna/Kralup. Desítky let tam je bordel a špína, teď tam konečně bude něco stát a fungovat k užitku obyvatel.
taktéž propojení s plánovanou budovou Filharmonie je naprosto v pořádku… za mne palec nahoru

Juraj

Tak to jste neviděl ty počty cestujících, když fungovala dočasná konečná Praha-Bubny Vltavská.
Světe div se, když se umístí stanice vlaku hned k metru a tramvaji, najednou jsou i cestující.

Oproti tomu původní Bubny i Holešovice zastávka byly vůbec to nejhorší na pražské železnici. Člověk tam spíš zabloudil, než cíleně došel, okolí hrozné, vybavení nula, návaznosti žádné. Nové Bubny jsou proti tomu docela rozdíl.

mic

Prakticky okamžitě se tam objeví stávající frekvence holešovické zastávky.
No a záhy spousta dalších, kteří zjistí, že je tam výborný přestup na MHD. Třebas na Palmovku to bude lepší než přes Masnu s fáračkou do žlutého tunelu.
Kdepak, o využití nemám obavy.

Michal M

Souhlas, na Palmovku je to slušná vychytávka, ovšem aktuálně to má jeden problém… 🙁

Projektnat

Ta budova mi nejdřív taky přišla předimenzovaná, jako by nestačily vlaštovky a nějaké přiměřené prostory pro cestující v úrovni podchodu.
Jenže oni tam mají přípravu pro dostavbu dalších (komerčních) pater směrem nahoru. To pak už bude solidně využitý pozemek…

Aleš

Když vidím tu plochu betonu.. sprejeři budou mít co dělat aby to vypadalo stejně hnusně jako celé okolí železnice v Praze 🙂

Rychloběžka

To samé mně taky napadlo. Sprejerská pakáž už se nemůže dočkat, až se pustí do díla.

Pepe

Část konce viaduktu směrem na Kralupy už je teď posprejovaná.

Radek

neskutečně megalomanská stavba, betonářská lobby má žně 🙁 a kdy bude pokračování trati aspoň do Dejvic?
a ta Filharmonie fakt nemohla být na horším místě (všude okolo doprava: trať, magistrála, tramvaj, metro)

Johnny Cash

Mohla, třeba v Krčském lese nebo v Jevanech u jezera.

Suchdolák

Nebo naopak na kraji Horoměšic nebo Jenče v pokračování osy ruzyňské ranveje.

Y.K.

Metro a tramvaje jsou určitě katastrofa pro případné návštěvníky koncertu.

Jakub K

Co pro návštěvníky, ale pro taxikáře. Lidé po koncertu můžou metrem, tramvaji a nebo dokonce pěšky …

Michal M

Nebo lodí! Hrůza.

vbb

A dokonce budou moci i VLAKEM!!!!!

abc

Pojedu autem.

vbb

A zaparkujete kde?

Jiří Kocurek

Tak ideální je tiché místo za městěm, ale tam za nikdo nebude pravidelně chodit.

Jiří Kocurek

Kdyby to udělali ocelové, tak zas bude vadit rámus a železářská lobby.
A kdyby to zdili z kamene, tak bude nadávat jak je to drahé, oblouky úzké a že neprojede tramvaj.
Taky to mohli dělat ze dřeva, ty pilotové základy. Jenže to by zas nerozdýchali objímači stromů.

Kdyby to nědělali vůbec, tak zas taxikáři …

lokodepo

Škoda, že ti diletanti z DSŽ nedokázali využít potenciál území a udělat nějaký smysluplný projekt z peněz soukromého investora. Manažeří infrastruktury ve vyspělých státech by řekli – tady chci kolejiště, tady nástupiště, tady nějaké zázemí pro sebe a zbytek si, developere, komerčně využij, jak umíš, celé to zafinancuješ, 30 let se o to budeš starat a mne (= český stát) to nebude stát ani korunu. Ne, to my si raději budeme hrát na developera, když to neumíme, stát to zacáluje a aby to ještě nebylo jóóó levné, tak se tam vymyslí „dýzajnové“ betonové zastřešení. Už jen to, že provizorní kolej… Číst vice »

Michal M

Myslíš, že materiál z provizorní koleje se vyhodí, nebo zužitkuje na téže stavbě?
Jinak to betonové zastřešení je už součást budoucího věžáku, který se nad stanicí časem postaví (a ta terasa tím zmizí). O historii této stavby a jejím kontextu víš evidentně pendrek…

lol

Presne to je jak kdyz se v Praze stavelo Qudrio primo nad metrem jeden by rekl ze vsechny zmeny kvuly obchodaku nad stanici metra na POZEMKU MESTA zaplati developer obchodaku, ale ne vpodstate cele zaklady mu zafinancoval dopravni podnik a mesto… DOvedete si predstavit ze by za vama prisel nekdo ze nad vasim pozemkem kde treba mate garaz postavi obchodak a vy zaplatite novy komplikovany vjezd do vasi garaze a vpodstate mu zafinancuijete vetsinu zakladu? KOCOURKOV

Michal M

Máte k tomu nějaký zdroj?

Juraj

Poprosím nějaký příklad, kdy soukromý investor zafinancoval takto rozsáhlou železniční infrastrukturu v rámci vlastního projektu.

Zbytek už napsali ostatní.

rzc

Stuttgart chudych.

M.Köhler

Slušná demagogie. A mimochodem, to co sem cpete je pěkný hnus, často tam přestupuju.

Aleš M

Bude tam taky čekárna s dvěma lavičkami bez opěrek hlavy, stísněné pokladny a obří komerční prostory? Bude to takový krásný moderní betonový shopping mall?

Michal M

V čem se stanice S-Bahnu liší od stanic metra? A kdo na nich potřebuje nějaké velké pokladny?

Pako

Mám-li v kapse mobil a v něm apky,
nepotřebuju za sklem sedící babky.

tarten

Ve stanicích příměsta ano. Ale u kas na Hlaváku bývá narváno.

Jakub K

A za 5 až 10 let?

Vladimír

To už se bude cestovat hyperloopem.
Aspoň do Brna.

tarten

Je to sarkasmus jak si myslím? 🙂

Jiří Kocurek

Pokud jezdím pravidelně, tak mám roční předplatní a i tu babku za sklem jsem navštěvoval 1x ročně v době papírových jízdenek.

Michal M

Já na kasu chodím jen somrovat lůžka na Slovensko, která nejsou dostupná přes eshop. 🙂

MaT

Ještě by to mohlo mít význam pro nákup samostatných místenek u Arrivy, které z nějakého důvodu přes eshop prodat neumí…

Jaroslav

Já nechci mít v kapse chytrej mobil s apkama aby mě mohl VELKÝ BRATR sledovat!!!

vbb

Jasně, já to na sebe na všech těch fejsbůčcích a tvíterech vybleju sám, a žádný sledovací apky si na mě nepřijdou 🙂

Jakub K

Zejména za 5 a více let.

Dominic

Přejmenuje se (po výstavbě nádraží) stanice metra Vltavská? Přijde mi zbytečné mít pro 1 přestupní bod 2 názvy, když se i plánuje přímý přestup metros-bahn.

Frantík

S metrem D a tedy aktualizaci věci v metru urcite, dřív by to mohly být větší náklady navíc.

Suchdolák

A hlavně je v Praze Vltavská ulice, pokud vím, zatím stále ještě v na Smíchově, tedy v Praze 5 (jako jedna z jejích pro silniční provoz nejvýznamnějších ulic) a úplně jinde než jsou Bubny a Holešovice – a tak by to také mělo zůstat, aby to lidi nemátlo. Holešovické nádraží už dávno existuje také a Bubny jsou Bubny, tak proč by se tak nemohla jmenovat i stanice metra?
A propos: reliéf „Moskva – Praha“ jako relikt názvu stanice metra Moskevská vadí, ale stejně hloupý název „Vltavská“ jako stejný relikt „přátelství se SSSR“ nevadí? Zajímavé …

L.

Co má, proboha, Vltavská společného se SSSR?

Suchdolák

Název. To zakončení na „-á“ byla právě jedna u úliteb a pokloně východu: „česky“ se všechny stanice metra měly jmenovat jinak.

martin

už máš z toho jeblého progresivistického západu uplně vyhrabanej mozek

Štěpán

Ono to tak ale opravdu bylo. Možná ne jako úlitba, ale inspirace názvy stanic metra v Moskvě, končícími na „-aja“, ta tu byla určitě a ani se tím netajili. Proto Malostranská, Hradčanská, Vltavská… po těch letech nám to nepřijde, ale vlastně je to pojmenování divné.

Y.K.

Hradčanská, Budějovická, Sokolovská je i název ulice, Vltavská také, i když není v Holešovicích, nemyslím si tedy, že by daná gramatická podoba měla co dělat s rusifikací. To se vytáhlo až relativně nedávno a nebylo to ničím podložené, než tím, že v Moskvě jsou stanice —aja. Prostě se v názvech vynechá podstatné jméno (ulice, stanice) a je to. Paradoxně se nevynechalo u Národní.

Své propandistické ambice si prosadili v otevřeně politizovaných názvech stanic.

tarten

Nevytáhlo se to nedávno, řešilo se to v devadesátkách, ale usoudilo se, že nemá smysl přejmenovávat všechno. Jen to, z čeho ta propaganda nepřehlédnutelně trčela a neměla vztah k místu.

Dominic

On je jen problém, že ulice Hradčanská, Malostranská a Staroměstská v Praze není. Další kapitolou jsou stanice Vltavská a Strašnická, kde ty ulice jsou úplně někde jinde. Stejně jako byl důvod přejmenování Sokolovské na Florenc může být i Vysočanská, jelikož podél ulice se nachází víc stanic metra (a paradoxně stanice Vysočanská do této ulice nemá výstup 🙂 )

Frantík

Vltavská je dost náhodně, asi je nejblíž k Vltavě? Ale Malostranská a Staromestská ok. Určitě se nabízejí obě přejmenování – Klárov/Josefov nebo Malá strana / Staré město, ale tam by mohlo být trochu mimo že nejsou v centru (ehm Letňany)

Suchdolák

„nemyslím si tedy, že by daná gramatická podoba měla co dělat s rusifikací“
Asi jste příliš mlsdý ns to, abyste to pamatoval podle vlastních poznatků = asi vám teď ještě dost let chybí i do prvních „-sáti“.
Ale jinak si klidně plivněte – já to snesu.

L.

Aha, takže ta spousta ulic co se jmenuje na „-á“ podle něčeho (třeba Liberecká) se nejmenuje česky správně a měla by se jmenovat jinak?

Twix

Ne, on nepsal o jménech ulic, ale o jménech stanic metra, které se takto jmenují, ačkoliv v daném místě žádná ulice toho jména není.

Ivo

Jste normální? Budějovická, Dejvická, Hradčanská, Staroměstská, Malostranská. Co je na tom špatně?

tarten

Ta koncovk „-á“ mi nevadí. Česky to je také a stanice jako Malostranská se kvůli tomu jistě přejmenovávat nebudou.

Problém ale je samozřejmě ten název „Vltavská“, který je vadný kvůli stejnojmenné ulici o kilometry jinde a kvůli nesmyslně obecnému názvu – u Vltavy je mnoho stanic metra.

Mat

Pokud se přejmenuje, tak z Vltavské na „Vltavská filharmonie“ nebo „Filharmonie“, rozhodně ne na „Nádraží Bubny“. Byl by absolutní nesmysl, aby stanice pod jednou z nejvýznamnějších kulturních institucí v zemi neměla název po ní, ale po málo důležitém nádraží, na které navíc nebude navazovat přímo. Takže dva názvy zůstanou určitě a s přejmenováním není potřeba pospíchat.

P_V

Kdyby to bylo jen „Bubny“, tak to tematicky sedí i na tu filharmonii 🙂

Jiří Urban

Nádraží Bubny a smičce 😁

Pavel Skládaný

Nádraží Bubny a šmytec! To každý pochopí, že je to zároveň významný přestupní bod. Stejně jako Nádraží Holešovice či Hlavní nádraží.

tarten

Jo jasně. A až bude pod Karlákem i Metro-S tak stanice tramvají i metra přejmenovát Nádraží Karlovo náměstí … tak to asi těžko. Prostě ne každé nádražíčko bude v TT nebo Metru mít název „Nádraží“. Koneckonců vlakových stanic a zastávek je na území Prahy asi 50.

Pat

Navazovat přímo bude, severní výstup se připravuje.

Štěpán

Ale Bubny je historický název celé čtvrti. Dřív se jmenovala Holešovice-Bubny. A část Bubny se navíc bude na bývalých železničních pozemcích hodně rozvíjet. Takže za mě Bubny dobrý společný název pro společnou stanici metra a železnice. Spojitost s tou filharmonií by byl hezký bonus pro důvtipné cestující.

hroch obojživelný

Výhodu názvu Bubny nejlépe ilustruje anekdota, ve které si cestující bubnuje prsty na okénko, aby nezapomněl, že má vystoupit ve stanici Bubny. Pointu pak přináší druhý cestující, který chce vystoupit na Malé straně.

tarten

No a to je jeden z menších argumentů, proč stanice metra na „-á“ raději zbytečně houfně nepřejmenovávat na podstatné jméno. 😀

vbb

Já to znám jak stréc ve vlaku kouří, aby nezapomněl vystoupit v Hulíně. A průvodčí říká, ještě že nejedete do Prčic.

Dominic

Nádraží tu ale bude již příští rok, filharmonie bude dostavěná (když se nic nepokazí) až v 2031.

Dálnice

Ta jmena stanic metra v Praze jsou skutecne zplantana. Je dobre, ze se prejmenovaly ideologicke nazvy (Gottwaldova apod.) a nahradily pomistnimi. Vetsina se jmenuje logicky podle ctvrti, ve ktere se nachazi (substantivum) napr. Letnany, Chodov, Skalka, Muzeum atd. ale je podivne, ze nektere jsou pojmenovany adjektivem (Staromestska misto Stare mesto, Hradcanska misto Hradcany, Malostranska misto Mala strana atd.) No, ted uz to asi nikdo prejmenovavat nebude…

Frantík

Radši třeba ten Klárov než plést Malou Stranou stanici relativně na okraji, jako třeba Letňany.

tarten

Když on už ten název Klárov má jiná stanice metra… 😉

Suchdolák

To ovšem nikdy faktická stanice metra nebyla, a vlastně ani nikdy nebyla jako stanice metra dostavěna.

Jiří Kocurek

Už to nechat tak. Kdysi chtěli přejmenovávat „kapesník“ protože podle někoho není jehoi název dost český, tohle by byl podobný nesmysl.

Jiří Kocurek

Tím myslím Hradčanskou, Malostranskou, Staroměstskou a tak.

Kubrt

Ta „provizorní zastávka Holešovice“ byla otevřena 1890, takže na provizorium slušná životnost 🙂 Ano, chápu co tím chtěl autor vyjádřit, ta zastávka skutečně působí hrozně po všech stránkách.

tarten

To stáří je u provizorií normální. Celosvětově známá je Eiffelovka. 😉

Jiří Urban

Jak by tedy podle zde diskutujících odborníků měla vypadat ta stavba tak, aby splnila jejich očekávání? Pod zemí, na zemi i nad zemí zdá se být špatně..

Redakci děkuji za report.

tarten

Celkem tak jak je. Ale otazník se vznáší nad extrémně ořezaným kolejovým řešením.

vbb

Však je to „zastávka“, tak co tam chcete víc?
A navíc – k čemu? Po zániku jatek, skladišť a vlečky do přístavu se tam jen odstavovalo pár osobních souprav mezi ranní a odpolední špičkou.

David

A pak zjistíme, že když dvě frekventované dvoukolejné tratě spojíme úrovňově, tak se nám vlaky z Kralup/Ústí a na Letiště/Kladno kříží a tak se nám výrazně snižuje kapacita. No a tak za pár desítek let budeme přemýšlet jak v Bubnech vybudovat přesmyk.

Dejf

no jo, jenže jak na to? samozřejmě by bylo fajn, kdyby to bylo mimoúrovňově a k tomu ještě mimoúrovňové napojení ve stromovce, ale kam to tam poskládat. a ještě nějak trochu lidsky vyřešit nadjezd ulice železničářů a podjezd v ulici u výstaviště, ale tam fakt není tolik místa, aby se tam šlo nějak rozumně vymotat. teda bez zbourání „půlky holešovic“. možná jít s tratí na kralupy dolů, ale to by taky byla vopičárna. nakonec i když bude jezdit vlak na kladno i na kralupy co 10 minut, tak to tam vyjezdit půjde. na negreláku jsou odbočky na obou stranách, na… Číst vice »

Danny

Nedělal bych z toho takovou tragédii. Sice tam bude takt skoro jako metro, ale např. v Londýně je toto naprosto běžné i tam, kde něco jezdí každých pár minut a je to celkem funkční. Tady nebudou jezdit žádné rychlíky či velké množství nákladních vlaků a všechno zastaví v Bubnech, takže se to dá něják inteligentně pořešit

off

Kliiiid, na Negelliho viaduktu jsou stejně jen dvě koleje, část vlaků od Kralup jede rovně na HOL, tak přesmyk do Kladna je fakt luxus. Nemám strach, že by to nešlo vyjezdit i s tím křižováním.

Tomáš Záruba

Vzhledem k blízkosti TGM, kde by se to stejně křížilo, je možná výhodnější Negrellák provozovat jako „dvě jednokolejky“, raději nezjišťuji zda na Vltavské bude potřebná paralelní spojka… Při jízdní době 2,5 min to znamená technicky minimální interval někde kolem 6 minut, to by mělo stačit. Samozřejmě až bude diametr, problém Vltavská se stane aktuálním. Ale vzhledem k převisu poptávky od severozápadu si dovedu představit i scénář, že právě vlaky z Dejvic skončí v povrchovém TGM trvale. Každopádně nevylučoval bych, že provoz modelem „stojím na Vltavské a čekám na odjezd po vjezdu z TGM“ může být i tak stabilní – jsou… Číst vice »

Suchdolák

V Bubnech bude vždycky omezujícím prvkem Negrelliho viadukt, žádné nesmyslné přesmyky nemá smysl řešit. A Stromovka má částečně zdvojené spojky (v paralele s Holešovicemi) a jízdy „proti srsti“ do / z Bubenče jsou tam zcela běžné už dneska – tam je mnohem větším problémem podbabská zastávka ve zhlaví výhybny, kde se nesmyslně šetřilo na návěstidlech (jsou tam jen „ranžírky“), a to teď dělá problémy se sledy (sudých) vlaků a s kapacitou při výlukách úseku do Roztok u Prahy.

Petr

Přesně tak, chtělo by to přidat nějaké koleje přes řeku.

Tomáš Záruba

Taky možnost = mimoúrovňová Stromovka coby začátek severní větve diametru, Dejvice čistě na TGM, na Vltavské žádné křížení.

tarten

Spíš pod řeku. Doufám, že součástí Nového spojení III bude tunel Veleslavín – Hlavák/Opera s nějakými zastávkami.

Der

19metrová – píšeme dohromady. Není to devatenáct metrových ale devatenáctimetrová

Pavel

Jaký bude provozní koncept stanice Bubny po otevření – kolik vlaků tudy pojede?
Stanice Výstaviště bude v době uzavírky trati ve Stromovce v provozu?
Sorry, hodně otázek…

Alibaba

Podle mě by se tam mohlo vrátit to co jezdilo v JŘ 2021.
Nečekal bych pendlování vlaků na Výstaviště při pokračování stavby dál Stromovkou.

Pavel

Do budoucna se počítá s 4 vlaky za hodinu směr Kralupy., 4 směr Kladno a 6 směr letiště.

jva

Pak to slavnostně otevřeme, uzavřeme trať ve Stromovce, pak další kousek, možná začneme razit tunel pod Ořechovkou – a mezitím „prozatímní“ t-busy na letiště přestanou plnit věkové limity PID…

Jan T.

Nejdřív bude napojení letiště na stávající trať, takže se bude moct jezdit k Veleslavínu pro přestup na metro, což bude alternativa k těm trolejbusům. Do centra a dvoukolejně, to už je jiný oříšek.

Danny

Ano, otázkou ovšem je, zdali kolejové napojení na Veleslavín místo busu nebude spíše snížení komfortu. Teď člověk příjde a během 5 – 10 min jede. Vlak bude mít interval asi 15 min. a časová výhoda trati pouze na Veleslavín bude nula. Navíc bych řekl, že Veleslavín odbaví spíše vlaky do Kladna a na obracení obou linek tam nebude dost místa.

Liquid

To srovnání s busem bych tak jednoznačně neviděl. Ono je zvýšení komfortu už jen to, že člověk nestojí při nástupu celkem dlouho v padesátimetrové frontě. A ve výsledku půlka těch autobusů stejně odjede později. To se možná zlepší, jestli se opravdu zavede nástup všemi dveřmi, ale pořád je tu problém zasekaných silnic a nedostačující kapacity autobusů. Ve špičce je 10 minut zpoždění minimum, a stát se člověku v nacpaném buse taky nechce. Teď je ten Veleslavín šílenost, ty autobusy se tam ani nevejdou, jezdí jeden na druhém. Jedno stanoviště s 300, 399, 330 a xR45 najednou je bizár. Do toho… Číst vice »

Suchdolák

Trolejbusy stejně zůstanou, jen v delších intervalech – vlak neobslouží zdaleka všechno (staré letiště, atd.).
Mě by spíš zajímalo, jestli někomu dojde, že by bylo vhodné zachovat provizorně napojení stávající trati až do doby, než se budě nová trať (tunely) už aspoň blížit k dokončení.

Pavel

Jsem laik, ale ten tunel pod Ořechovkou je za mě takový nesmysl a brutální vyhazování peněz (stavba za desítky miliard kvůli regionální trati), že budu daleko raději za opravu dnešní trati a provoz bateriových vlaků, v lepším případě prostou elektrifikaci. Ale třeba mě někdo vyvede z omylu.

Frantík

Ten tunel byl navržen kvuli tomu, že NIMBY nechtěli zásahy do stávající trati.

Jakub P

Hlavně jsou tam potřeba 2 koleje místo dnešní jediné. A ne všude tam na povrchu je na dvě koleje místo.

jkjk

Ale zas ten šukafon pendlující na trase Masaryčka – Bubny – Výstaviště by mohl být slušnou turistikou atrakcí!

Jaaa

No ten betonovej most ještě i s protohlukovejma stěnama navrch, to bude opravdu pastva pro oči a městotvornej prvek jedna báseň.

“Před budovou zůstane i část původního kolejiště pro ukázku muzejních vagonů, na síť však nebudou napojeny.” – Asi aby si to nemohl nikdo zopakovat, nebo proboha proč?

Michal M

Pokud si bez vlečky vystačilo sto roků NTM na Letné, tak bez ní asi přežije i statická výstavka pár BMB dobytčáků…

Jaaa

Když koleje vedou 5 metrů vedle? Jako fakt?

Juraj

A chce někdo fakt spravovat vlečku + veškerý vopruz s napojením na síť SŽ? Řešit licenci a provozovatele? To všechno pro jednu(?) přepravu za deset let, kterou jde úplně stejně udělat jeřábem?

Michal M

Hodně těch vozů nebude mít ani papíry/periordické revize, resp. proč by je mělo mít…

Michal M

Přiznám se, že nevím jaká je cílová podoba území a co všechno by bylo zapotřebí k tomu vlečku připojit (výhybka, další koleje, prostor na zhlaví…?)
Primární slabina vašeho nápadu je že tam nic jezdit nebude a zřizovat tam vlečku je zbytečné.

Milan

Sice pár metrů vedle, ale už v jiné výšce

vbb

A na té vlečce by byl jaký provoz (aby se vyplatilo ji udržovat v technickém a legislativním stavu)?