Na stavbě Brennerského tunelu slaví prorážku mezi Itálií a Rakouskem

Stavba Brennerského úpatního tunelu. Pramen: BBTStavba Brennerského úpatního tunelu. Pramen: BBT

Po dokončení půjde o nejdelší podzemní železniční spojení na světě.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
david

22.5km … a tady si planujeme tunel do Berouna s 25km a Krusnohorsky 30km. A nekteri mi porad budou tvrdit, ze VRTky na Prazske letiste nemuzou, ze by to bylo moc drahy.

Tomáš Mach

Jako zajímavost bych ještě přidal, že je projekt na vybudování trati v délce 22,5 km, převážně v tunelu navazující na Brennerský tunel. Úsek Fortezza – Ponte Gardena.

Dan S.

Ještě by to chtělo, aby Němci byli schopni připravit a postavit Nordzulauf od Mnichova, bez toho bude efekt tunelu v celoevropském kontextu zatím menší.

Martin Chovanec

Drbík: Někdy kolem roku 2017 jsem byl na ETH Zürich na přednášce nějakého projektanta/geodeta/geologa/nevím… tohoto tunelu… říkal, že se při plánování řešilo i to, kolik kilometrů bude mít tunel na obou stranách hranice. Snad na rakouské trochu natáhli, aby bylo politicky „fér“, kolik kilometrů musí kdo vyrazit.
Ale víc jsem po tom nepátral

úředník

Takže tedy,

– nevíte kdy jste tam byl,
– nevíte u koho jste byl
– nevíte co se v projektu změnilo,
– a taky vás to ani nezajímalo.

Lukas

Již existující tunel na jih od Innsbrucku se ale nejmenuje Inntaltunnel ale Umfahrung Innsbruck nebo Südumfahrung a nebo Güterzugumfahrung Innsbruck.