Na stavbě Brennerského tunelu slaví prorážku mezi Itálií a Rakouskem
Stavba Brennerského úpatního tunelu. Pramen: BBT

Po dokončení půjde o nejdelší podzemní železniční spojení na světě.

Po dokončení půjde o nejdelší podzemní železniční spojení na světě.
Jak jsem to ráno otevřel, četl jsem tam „berounského“… No nic.
Berounský ma byt samozřejmě delší!
„Z celkových 230 kilometrů Brennerského úpatního tunelu dosud bylo vyrubáno 204 kilometrů, což představuje 90 procent. “ Nejsou v tom článku nějaká divná čísla???
230/55 – 4 trouby plus nejake technicke zazemi?
To je hrůza, jak se jim ta stavba vleče. To by se u nás stát nemohlo.
A určitě je to nějaký tunel.
Německá wiki tvrdí, že plánovat začali už v roce 1989
To je jak rychlodráha na letiště, tak už je taky skoro hotová…
A bude v roce 30 jak jsme se zavázali EU
Ale mají to přesné. Kdyby neměli, mohli mít tunely dva :-).
Gratulace! Vím, že tunely se musí stavit do šikma, nebo s horizontem kvůli odvodnění. To je případ i zde. Ale jak je toto vyřešeno pod La Manchem, nebo například pod norskými fjordy?
Minimálně Eurotunnel má poměrně rozsáhlý systém jímek a čerpadel. Tuším, že na netflixu o tom byl skvělý dokument, kde je rozebrána nejen stavba samotná, ale i úskalí během výstavby plus právě systém odvodnění tunelu, který je tady samozřejmě velmi specifický.
Jsou jímky a ponorná čerpadla 🙂
Jsou tam jímky, pardon.
Na jasně, nechali v betonu kýbl od penetrace a v něm je kalovka Parkside :-).
Jako důstojný autovlak praha-bolzano by cestu na hory ulehčil, ale kdo bude po těch hodinách ve vlaku schopen (a způsobilý) řídit? Bojím se, že podzim mého lyžařského života přenechám autonomním automobilům i přes obecnou preferenci železnice.
A teda taky to pokazí spojení mezi plzní a mnichovem, kterýho se ve svých 41 letech asi nemám šanci dožít.
Stejně jsou to frajeři, že se někde pod horou potkají…
Jako nestavař s jen mlhavým povědomím o vytyčování mám pro tohle taky obdiv. Ale ještě větší, když tohle dokázali už na konci 19. století – v 18km dlouhém Simplonském tunelu se sekli jen o 20cm horizontálně a 9 vertikálně…
Najděte si nějaké dokumenty a římských vodovodech. Mnohé jsou dodnes funkční a kromě akvaduktů je v nich i spousta tunelů. Je v nich popsáno, jak zaměřovali polohu před dvěma tisíci lety. Je to důmyslný ale velmi jednoduchý postup.
22.5km … a tady si planujeme tunel do Berouna s 25km a Krusnohorsky 30km. A nekteri mi porad budou tvrdit, ze VRTky na Prazske letiste nemuzou, ze by to bylo moc drahy.
Kdo tvrdí že VRT nemůže na letiště?
Pokud sečtu HDP Rakouska a Itálie a porovnám s HDP Česka, pak na tom asi něco může být.
Davide pokud koukněte na zahraniční média zjistíte že 60% jsme jim na to dali i mi (dotace EU) a oni je užili na stavbu. U nás jsme za to nedokázali postavit ani dálnice ale třeba rozhledny. Druhá věc je že dokážete si představit získat pro tuto stavbu stavební povolení, 25km dálnice z Pohořelic k Rakousku nemá od roku 2007 ani stavební povolení.
Máte pravdu, u nás by někteří byli schopní tvrdit, že stavba zasáhne do nor křečka polního, který je může mít i v těch 1.400 pod zemí….
Pokud se chcete nějak vážněji zapojovat do diskusí, tak by se hodilo používat relevantní argumenty – třeba čemu čelí územní rozhodnutí na berounský tunel.
A tedy čemu čelí územní rozhodnutí na berounský tunel? Ať si mohu ten relevantní argument přečist. Děkuji.
Ah, takzvaný křeček hlubinné! Ještě by to asi napadal nějaký spolek jako okultusti z Tetcic, ze by to taky mohlo probudit Balroga, a že na jeho příchod je ještě brzo.
On ten Brennerský tunel vzbudil nějaký občanský odpor i v obou Tirolích, to není žádná česká specialita. Poučné by pro naše úřady mohlo být, jak tento odpor účinně vypořádat.
Brennerský tunel byl docela ještě v klidu, ale protesty, které způsobil tunel Mont d’Ambin, to bylo něco. Nakonec ho museli prodloužit o několik km, aby ho vůbec mohli postavit.
Jako zajímavost bych ještě přidal, že je projekt na vybudování trati v délce 22,5 km, převážně v tunelu navazující na Brennerský tunel. Úsek Fortezza – Ponte Gardena.
a i ten by nemel byt posledni, mel by pak byt jeste jeden jeste bliz smerem k Milanu jestli se nepletu
No v úplně finálním stavu má být pod zemí tak 90% tratě mezi Rosenheimem a Veronou, dohromady tak 300 km tunelů. Z toho je hotovo Wörgl – Innsbruck, staví se Innsbruck – Ponte Gatdena a ještě tunelový nákladní obchvat Trenta.
To se přiznám jsem tolik nestudoval, že je ve výhledu pokračování od Ponte Gardena vím. Mimochodem mimo třeba vyhledávání na internetu se lze na trasování Fortezza – Ponte Gardena, stejně jako na Brennerský tunel podívat na stránce mapy.cz. Je tam vidět napojení na stávající trať, tak i ukončení s přípravou na vyhledové prodloužení.
Ještě by to chtělo, aby Němci byli schopni připravit a postavit Nordzulauf od Mnichova, bez toho bude efekt tunelu v celoevropském kontextu zatím menší.
Když nemužou postavit ani VRT do Mnichova, těžko budou stavět tohle.
A novou trať ze Salzburgu napojenou na tuto trať.
Ta právě má jít přes Mühldorf, nikoliv přes Rosenheim.
No Němci a jejich tratě. Jsou tam prostesty proti vedení trati apod….
Příprava běží, bohužel Německu zatím není shoda na trase v okolí Rosenheimu.
Drbík: Někdy kolem roku 2017 jsem byl na ETH Zürich na přednášce nějakého projektanta/geodeta/geologa/nevím… tohoto tunelu… říkal, že se při plánování řešilo i to, kolik kilometrů bude mít tunel na obou stranách hranice. Snad na rakouské trochu natáhli, aby bylo politicky „fér“, kolik kilometrů musí kdo vyrazit.
Ale víc jsem po tom nepátral
Takže tedy,
– nevíte kdy jste tam byl,
– nevíte u koho jste byl
– nevíte co se v projektu změnilo,
– a taky vás to ani nezajímalo.
Boží odpověď!
No to nevim, jak moc ma smysl neco takoveho resit. Ale pry se resilo, aby nejvyssi bod tunelu byl na hranici, aby zadna prosakujici voda neodtekala do druheho statu. V dusledku cehoz nema tunel nejlepsi dosazitelne sklonove pomery.
Vskutku. Už jsem byl připraven tady tu wiki odcitovat, děkuji za to, že jste mě předběhl.
Ono asi nejde tolik o to, aby voda netekla do jiného státu, ale aby netekla na jinou stranu hor, do jiného povodí.
Pozoruhodná informace vzhledem k tomu, že tunel je na rakouské straně skoro o 10 km delší.
Již existující tunel na jih od Innsbrucku se ale nejmenuje Inntaltunnel ale Umfahrung Innsbruck nebo Südumfahrung a nebo Güterzugumfahrung Innsbruck.