Na stavbě Brennerského tunelu slaví prorážku mezi Itálií a Rakouskem
Stavba Brennerského úpatního tunelu. Pramen: BBT

Po dokončení půjde o nejdelší podzemní železniční spojení na světě.
Po dokončení půjde o nejdelší podzemní železniční spojení na světě.
22.5km … a tady si planujeme tunel do Berouna s 25km a Krusnohorsky 30km. A nekteri mi porad budou tvrdit, ze VRTky na Prazske letiste nemuzou, ze by to bylo moc drahy.
Jako zajímavost bych ještě přidal, že je projekt na vybudování trati v délce 22,5 km, převážně v tunelu navazující na Brennerský tunel. Úsek Fortezza – Ponte Gardena.
Ještě by to chtělo, aby Němci byli schopni připravit a postavit Nordzulauf od Mnichova, bez toho bude efekt tunelu v celoevropském kontextu zatím menší.
Drbík: Někdy kolem roku 2017 jsem byl na ETH Zürich na přednášce nějakého projektanta/geodeta/geologa/nevím… tohoto tunelu… říkal, že se při plánování řešilo i to, kolik kilometrů bude mít tunel na obou stranách hranice. Snad na rakouské trochu natáhli, aby bylo politicky „fér“, kolik kilometrů musí kdo vyrazit.
Ale víc jsem po tom nepátral
Takže tedy,
– nevíte kdy jste tam byl,
– nevíte u koho jste byl
– nevíte co se v projektu změnilo,
– a taky vás to ani nezajímalo.
Již existující tunel na jih od Innsbrucku se ale nejmenuje Inntaltunnel ale Umfahrung Innsbruck nebo Südumfahrung a nebo Güterzugumfahrung Innsbruck.