Na stadion jen s MHD. Nové Bazaly mají být bez veřejných parkovišť

Nezávazná vizualizace z ověřovací studie výstavby nového stadionu na Bazalech. Zdroj: Architekt David Kotek a Rudolf Müller z PROJEKTSTUDIO EUCZNezávazná vizualizace z ověřovací studie výstavby nového stadionu na Bazalech. Zdroj: Architekt David Kotek a Rudolf Müller z PROJEKTSTUDIO EUCZ

Podle architektů ověřovací studie je dnes všude ve světě trendem parkování pro veřejnost u stadionů ve městech nestavět.

Odebírat
Upozornit na
guest
187 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Jo, jo, studie… bydlím vedle jednoho takového stadionu bez parkoviště v Brně… jak je fotbal, v okolních ulicích jsou auta zaparkovaná snad i na stromě. Chvilku před zápasem policie alibisticky uzavře dvě ulice vedle stadionu a pouští do již úplně ucpané ulice jen ty, kteří tam bydlí. No, nám tady teda moc ta představa, že lidi z dalekého okolí pojedou na zápas veřejnou dopravou dvě hodiny místo 20 minut autem nefunguje ;⁠-⁠).

Radek

Však ale nemusí jet MHD přímo z bydliště, můžou zaparkovat někde v garážích ve městě a dojet MHD třeba jen kousek ne? To přeci není buď anebo.

Jaminator

Tohle není Disneyland. Tady se opravdu na nárazové akce nehodí parkoviště pro 10 000 lidí. Kam by se tu vlezlo?
Už samotné MS ukázalo, že MHD je cesta. Posílené linky tramvají, parkovacích míst jen pár v okolí.
Ještě bych ocenil v blízkosti cca 4 stání P+K, na vyložení partie, která si sehnala odvoz.

Na MS jsme jezdili tramvají, auta jsme zaparkovali u shopinu nebo hranečníku.

Jirik

Ten stadion se stejně bohuzel nepostavi a pak nastane zklamání “.

***** Petr

Tak osobně když jsem někde poprvé tak parkuji právě u stadionu nebo hal právě proto, že tam jsou jak parkoviště tak dobrá dopravní dostupnost, ideálně metro. Postavit stadion bez parkovišť je přihlouplé i na Ostravu

Vlastimil Kocurek

Urbanisticky je správné, aby tam parkoviště nebylo. Ostrava se nebude podřizovat vašim potřebám, ale vy pojedete a zaparkujete, podle potřeb Ostravy.
To dnes platí pro všechna města a mnohé to realizují..
Stačí megalomanské parkoviště výše od Bazal u ZOO.

HLN

Bohužel po Ostravě se jinak než autem jezdit nedá

Dan

Nemáte pravdu. Ostrava má MHD možná nejmodernější v republice, vozový park, elektronizace jízdného, přesnost odjezdů (pokud tomu nebrání dopravní situace), apod. Možná jen MHD nevyhovuje vašim nárokům, ale jinak se s ní dá jezdit úplně v pohodě…

***** Petr

A peníze mám poslat poštou a sedět na zadku doma. Njn postavili stadion a chodili jim tam lidi😜

Dring70

Pokud Vám vadí, že musíte dojet na Banik MHD, resp. nechat auto na stavajicich parkovistich a dojit pesky, tak zůstaňte sedět na té prdeli doma. Takové fanoušky co chodí jenom na Spartu a ještě brblají, fakt nepotřebujeme.

hroch.obojzivelny

Tak nestavte ani parkoviště, ani stadión. Ať vám tam nikdo neleze, neruší klid a ty vaše potřeby.

Kdo ví, třeba to nakonec postaví někdo, kdo o ty návštěvníky stojí, a bude to tak lepší.

Filip Jirsák

Ale on nikdo neříká, že nestojí o návštěvníky. Jenom nestojí o návštěvníky, kteří se moc roztahují.
Jak velké parkoviště by se tam podle vás vešlo, pro kolik aut? A kolik lidí by jimi přijelo?

Radek

nebo taky nepojedu a nezaparkuju, kdy to město neumožní. kdo pak na ten stadion půjde?

Filip Jirsák

Půjdou tam lidi, kteří se umí k stadionu dopravit jinak, než autem. Pěšky, na kole, MHD. Takových lidí se najde dost.
Rozhodně víc, než kolik by jich mělo zájem o stolní fotbálek uprostřed parkoviště – a nic většího by se vám tam nevešlo, kdyby tam mělo být velké parkoviště.

Michal Bartoníček

Sláva! 🙂
Ať si zaparkují jinde a jedou MHD, u které očekávám, že bude posílena. Ke kapacitnímu parkovišti by se musely vybudovat kapacitní příjezdové komunikace a na to už nezbývá prostor. Vybetonované a vyasfaltované plochy je v Ostravě už dost.
Anebo ať se fanoušci, tedy řidiči, domluví, že na stavbu parkovacího domu přispějí ze svého a pak nějaké symbolické parkovné na provoz a údržbu. Určitě jim to za to bude stát, aby mohli na zápas přijet autem. 🙂 Pokud přispět nechtějí, tak jim to za to stát nejspíš nebude.

Matěj

Tak hlavně pak nezapomenout na to posílení MHD.

Vlastimil Kocurek

To se nebojte, Ostrava je velmi dobře organizované město, má spolehlivou MHD.

HLN

Na zasmání dobré 😀

Dan

Můžete své zasmání rozepsat?

KITTbx

Tak hlavně ať si ten Baník zase vezmou zpět z Vítkovic 🙂
Ovšem ta vizualizace je velikostně jistě v nepoměru, takto se to tam nevejde, no a obyvatelé Čedičové, Michálkovické a dalších budou jistě nadšení z takového monstra, jsem zvědav na připomínky ke stavebnímu řízení. V každém případě šílenost, ale je mi jasné, že mne ti Baníkovci, s tím svým heslem ukamenují…
Beztak je to jen o politice dáme lidem velký stadion a pak zase bude klid a porostou preference.

182-097

Hlavně je geniální ten nápad přilehlou Českobratrskou zprznit redukcí na dva pruhy…

Pavel

… aneb „To se to konšelům rozhazuje, když to zaplatila EU“ – hovořím o dvou velkorysých mostech na Českobratrské ul. nad frýdlantskou drahou. V kontextu zmiňovaného budoucího „zklidnění“ Českobratrské tak šlo o vyhození cca 200 mil. Kč oknem (cena jižního mostu dokončeného r. 2011).

Dog

To ale mluvíte úplně o jiném úseku… tam se nic zklidňovat nebude.

lvy

Určitou logiku to má, čím méně řidičů, tím větší zisk z prodeje piva.

218

Mezitím v Pardubicích staví u stadionu přímo v centru parkovací dům,i když už to rok v pohodě funguje bez něj..

Michal Bartoníček

No, v pohodě moc ne. Když jsem tam studoval, při zápase točvolanti obsadili okraje ulice od Stavařova po Masarykovo náměstí. Tohle opravdu není řešení.

Hoermalmeister

Podle mne to není špatná úvaha, podporuje to týmového ducha, člověk víc načerpá atmosféru. Ale málo parkovacích míst je horší než žádná. Pokud tam bude 40 stání, tak to spoustu lidí bude stejně zkoušet a pak budou auta odstavená všude, kde to jen jde. Když budou vědět, že tam zaparkovat nejde, nechají auto doma, nebo někde na kraji města, když dojíždí

superhero

těch 40 bude bezesporu pro VIP. Hráče, trenéry, rozhodčí, sponzory. tam se určitě žádný fanda nedostane.

Kamil Novotný

Je to výborný nápad. Zejména když je tam třeba 10 000 lidí a akce je u konce a minut pak prijede jedna tramvaj za 10 minut.
Stačí po každém koncertě v O2 aréně, jak zkolabuje metro a to jezdí ještě relativně často.

Jiří Schenk

Jenomže stadion Bazaly v minulosti a jak vidno ani v budoucnosti, nejlepší dopravou – to je tramvají, obsluhován nebude. Tramvajové linky jsou od Bazalů dost hodně daleko.

Jan Okřina

Ježíši však to je 20 min procházka od tramvaje 🙈
Co jste tak zhnilí? Všude se vozit? Pak vypadáte jak vypadáte bože…

Daniel Jablonecký

V Ostravě je metro? To jsem nevěděl.

Matěj

No právě. Autor chtěl zdůraznit, že ani mnohem kapacitnější metro nestačí. Natož trolejbus.

Filip Jirsák

Takže když na to nestačí kapacitní metro, použijeme o dva řády méně kapacitní osobní auta. To dává smysl.

Dring70

Bodejť. Pan si sedne nejlépe sám do auta. Nahodi motor a pak stojí ve frontě z parkoviště, pak na semaforech, ale je spokojen, bo nehne prdeli a do luftu vypustí XY CO2. Ale on na to má právo, přece nebude jezdit sockou. Na Bazaly se historicky vždy chodilo z centra přes lávku. Moc nevidím v čem je problém. Stejně ti stěžovatelé na ten fotbal ani nechodí.

Dan

Budete se divit, ale je. 🙂 Říká se tady tomu ostravské metro a jede o páteřní trasy tramvají, kde spoje jezdí v taktu jako metro, klidně každých pár minut za sebou.

Sch

Metro nekolabuje, naopak, jen logicky musíte čekat ve frontě na eskalátor, aby vás ty soupravy stihli dovážet z nástupiště. Nejlépe to funguje během MS, kdy na Českomoravské čekají posilove soupravy. Kde to naopak nefunguje jsiu Letňany, ale tam. Je těch lidí často 90 000.

superhero

No to až uvidí místní fotbalista Wolf z Karviné, tak se posere. On si mezitím bojuje za to, aby mohl každý exot dojet na fotbal autem a stejně mu tam budou parkovat fandové nelegálně a otravovat všechny v okolních ulicích.
https://karvina.prod.ki-wi.cz/content/13913150/Ozn%C3%A1men%C3%AD%20o%20Z%C5%98%20-%20n%C3%A1vrh%20OOP-%20zaveden%C3%AD%20%C4%8Dasov%C4%9B%20omezen%C3%A9ho%20vyhrazen%C3%A9ho%20parkov%C3%A1n%C3%AD%20pro%20pot%C5%99eby%20MFK%20Karvin%C3%A1%20na%20%C3%9AK%20ul%20U%20H%C5%99i%C5%A1t%C4%9B%20a%20Ba%C5%BEantnice%20-%20OM%20MMK.pdf

James

Všichni vidí parkování jen na zápasy, ale co neuvažují a je škoda, že ty parkoviště jdou využívat i jinak. Po celý rok tam mohou parkovat přece další lidé co jedou do města a pokud je to napojeno na MHD bylo by i dost využíváno. Vidím to třeba v Mnichově(sice stadion není v centru), ale parkovat se tam dá i v okolí a pak MHD jede člověk do města. Škoda že se podobně neuvažuje u všech staveb kde je to možné.

Nose Peak

Kdyby si Ostrava!!! postavila stadion stejně daleko od centra, jako je Allianz Aréna v Mnichově, byl by už v Polsku 🙂

Karl vB.

V Mnichově je vzdálenost Allianz Arény z Marienplatzu vzdušnou čárou 9,7 km.
V Ostravě je z hlavního náměstí vzdušnou čárou na nejbližší hraniční bod – železniční přechod Chalupki 9,2 km.
Pokud by Ostrava na svém území v této vzdálenosti od centra chtěla stavět nový stadion, vycházelo by to buď do Poruby, v okolí Opavské, nebo u dálnice D56 v lokalitě Nová Bělá – Mitrovice.

Anonym

Mozna, ze to bude tim, ze v tom Mnichove to je nejspis vyuzivano jako P+R, podobne to maji treba v Amsterdamu. For je v tom, ze v obou pripadech je to mimo mesto a na dalnicnim okruhu.
Ale tady by to proste bylo parkoviste blizko centra a je otazka, zda okolni infrastruktura je na vysdi dopravni zatez, kterou by parkoviste pro nekolik set aut vygenerovalo, pripravena.

jva

Takže do ZOO s dětmi MHD, na Bazaly „fandové“ tou samou linkou… Kapacita asi nebude jediný problém, ale to jaksi přes zelené brýle autobijců není vidět…

superhero

A v době, kdy Bazaly fungovaly, to tak nebylo?

David

Jestli by na ty zápasy taky nemohl být ‚Home Office‘ a že by se hezky dívali doma.

Karl vB.

Architekt Rudolf Müller: – „Pro 40 utkání za rok nemá smysl do stovek až tisíců parkovacích míst investovat.“ Z uvedeného vyplývá, že pro 40 utkání za rok se nový barák vyplatí, ale strohý Parkhaus nevyplatí? Pochopitelně, protože rozpočet stavby nového stadionu může býti docela „flexibilní“ na rozdíl od strohého Parkhausu, kde je cena jednoho parkovacího místa již obecně známa… 🙂 – Vtipný je i ten dvojitý podmiňovací způsob v další větě: „Do dopravy fanoušků na místo BY MĚLA BÝT SNAHA integrovat MHD.“ Jak to asi funguje reálně popisoval ve svém zmizelém příspěvku pan madusan… Majitel Baníku Brabec: – „Stadiony ve… Číst vice »

Náhodný Kolemjdoucí

Pokud budou lidi platit za parkování podobnou částku jako za lístek na zápas nebo i víc, tak jim tam to parkoviště asi ještě rádi postaví.

Karl vB.

Nejsem si zrovna moc jistý, jestli v lokalitě s drobnou obytnou zástavbou (rodinné domy v zeleni) bude taková poptávka.
https://mapy.cz/letecka?l=0&x=18.3011983&y=49.8460353&z=16
Pokud by ovšem takový stadion vznikl v Porubě (60 tis. obyvatel, sídliště), tak lze očekávat, že tam by trvalá poptávka asi vznikla.

Náhodný Kolemjdoucí

Pokud parkovací místa trvale využívají místní obyvatelé, jak to řeší parkování při zápasech?

Karl vB.

V parkovacích domech, nebo podzemních garážích zpravidla bývá kromě „veřejné části“ i část k dlouhodobému pronájmu. Je to výhodné pro obě strany. Pronajímatel má určitou část dlouhodobě obsazenou a dlouhodobý nájemce zas má individuální sazbu.

Honza

Pro zajímavost v Brně při prohlídce staveniště nove hokejové haly tvrdil stavbyvedoucí a jeden brněnský radní, že jedním z důvodů pro stavbu lanovky je její směřování k nově planovanému parkovišti P+R. Odkud přijede část návštěvníků, o parkování u haly nemluvě. Chápu, že využití haly je větší, ale je v Ostravě MHD od plánovaného stadionu směřována k nějakému podobnému místu k parkování?

mgr.pavel

Kapacita brněnské lanovky bude tak malá, že hromadným akcím s parkováním skoro nijak nepomůže.

Navíc, na jejím horním konci ani parkoviště plánováno není, ne?

Honza

Jednalo se o informaci od stavbyvedoucího a radniho Kratochvíla a opravdu mluvili o parkovisti na horní konci lanovky a jejim realnem vyuzitim během akci v arene.

Pedro72

Co je při kapacitě lanovky totální… sakra, jak to jen říct slušně…?

Ondra K.

Je. Připravuje se parkovací dům, který má nahradit stávající parkoviště mezi ulicemi Akademická, Bítešská a Jihlavská.

Ondra K.

Dost podstatný rozdíl oproti Bazalům je v tom, že brněnská multifunkční hala bude ležet přímo u křižovatky okruhu s radiálou spojující okruh s D1. Navíc zde bude i velmi dobrá návaznost jak na tramvajovou, tak i trolejbusovou dopravu vedoucí po ul. Hlinky. Ve výsledku parkoviště u haly bude dávat dost dobrý smysl i jako skutečné P+R.

Radek

Kratochvil toho napovídá.

Vojtěch

Nemám nic proti absenci parkoviště, ale moc nechápu zastánce „bez parkoviště“, že se nezamýšlí nad tím, jak se tam ti lidi budou dostávat. Tady se plácá něco o autobusových posilách, ale nikdo nepřemýšlí, kde má asi DP, jenž je s řidiči permanentně v krizi, ty lidi sehnat a na jak obrovské prostředky taková sranda vyjde. Taky jsem tady nikde neviděl stesky nad tím, jak se sníží kvalita přepravy místním (Hladnov, Michálkovice, Heřmanice), kteří budou nuceni několikrát týdně snášet narvané vozy, nebo se nedej Bože do vozidel ani nevejdou. Ani nemluvě o tom, že řada lidí ze širokého regionu prostě MHD… Číst vice »

Jméno.m

Milion měsíčně na výplaty a odvody za zbytečné asistenty evidentně má.

M19

Copak? Hůř se jezdí na černo? 😉

Michal

No ve skutečnosti líp, znalí ví, ti ostatní podrobnosti znát nemusí.

M19

Takže jsou to výmysly. OK. 😉

Jméno.m

Poptej se na Křižíkově, výmysle.

M19

Á šotoúderka. Už máte popito, co? No, hlavně, že si připadáte jako siláci. 😉 A těch potrefených hus… 😉

Majkl

Tak za prvé není to několikrát týdně, ale maximálně 3x měsíčně, spíše ale 2x a to 9 měsíců v roce a za druhé, na Bazaly chodilo normálně přes 17.000 lidí a problémy co vim, tak nebyly. Kdo chtěl prijet autem, tak přijel a někde prostě zaparkoval a co si pamatuju tak DPO po konci zápasu poslalo několik kloubových trolejbusů najednou a hle ono to opravdu stačilo, po 15-20 minutách od konce zápasu už nebylo koho vozit. Chodil jsem tam od roku 2005 až do stěhování, s tím, že i my většinou jezdili autem (nejsme z Ostravy) a problém s parkováním… Číst vice »

Vojtěch

2x až 3x měsíčně to je v případě, že se hraje jen liga. Pokud Baník postoupí (někdy) výš, zápasů samozřejmě přibývá. Jak jsem psal výše, nemám nic proti absenci parkoviště. Ale pokud už se Baník vrátí na Bazaly, měla by být doprava zodpovědně vyřešena už kvůli místním. Nedá se to odmávnout jen tak, že to lidi dojdou, jako kdysi…ostatně já taky jezdil trolejbusem jen proto, že na Náměstí republiky jsem se vždycky ještě nějak vešel. Od pana architekta se mi to taky zda trochu jako alibismus, ty tisíce míst. Nikdo totiž neříká, že tam musí jet autem všichni, to za… Číst vice »

Karl vB.

Autoři těch příspěvků, které zmiňujete v poslední větě, bydlí zpravidla ve městě v docházkové vzdáleností zastávky MHD a myslí si, že takto je to všude.
Kdo bydlí na vsi, tak musí auto mít, i kdyby nechtěl a kvůli jedné návštěvě města za měsíc se nebude pouštět do studia různých tarifních systémů a podmínek (pro každé město jiné), ale prostě tam přijede autem. Pokud to bude prostředí uživatelsky nepřátelské, tak tam zkrátka nepojede, nebo pojede jinam, kde se tváří vstřícněji.

mgr.pavel

Plus mi přijde s podivem, že tam vede jen trolejbus – tramvaj je snad kapacitně lepší, k takové hale by měla vést kolejová doprava.

Karl vB.

Taky mně to napadlo.
Mohla by tam vést tramvajová trať až k ZOO.
Od řeky je to sice do kopce, ale to v Praze z Palmovky na Ohradu taky.

Kkarel

To by tam musela vést asi zubačka.😁

Karl vB.

Proč ne, aspoň by si DPO zubatou tramvají upevnil svojí vyjímečnost, když už jim to neklaplo s vodíkem. 🙂
Vzhledem k nadstandardním vztahům města se ŠG by neměl být problém zas něco velice výhodného vyvinout.

HLN

Tramvaj tam kdysi dávno jezdila

Vašek

Ten pán, jak mluví o Madridu a Miláně, tam buď v životě nebyl, nebo spíš je to sedmi lhář. San Bernabeu, kde hraje Real, je sice úplně v zástavbě, ale parkování je jak přímo na stadionu, tak samozřejmě po okolí je nepřeberně míst v různých parkovacích domech. Konec rekonstrukce stadionu 2024 Civitas Metropolitano, kde hraje Atlético od roku 2017, je obklopené obrovskými garážemi a naprosto bez problému se tam přijíždí i parkuje v hrací dny. Giuseppe Meazza/San Siro, podle toho, jaký z Milánských týmu zrovna hraje, je sice stadion postavený za Mussoliniho, ale obklopený obrovskými parkovišti. Tak ty ostravskej lháři,… Číst vice »

Pavel

Santiago Bernabeu má po přestavbě cca 1000 parkovacích míst v podzemním prostoru stadionu. Vzhledem ke kapacitě přes 80.000 diváků, to není určeno k řešení potřeb parkování fanoušků během zápasů. Wanda Metropolitano i San Siro jsou ba tom docela jinak, tam je parkovacích míst dostatek, ale stejně jsou všechny tyto stadiony napojeny na síť metra, která pokrývá větší část dopravy z a na zápas.

Vašek

U toho Santiago Bernabeu jsou důležité ty parkovací domy my po okolí a že jich tam je, jinak na stadionu budují další 2000. Takže ty trendy, furt nic.

Karl vB.

Ten pán z Baníku svojí řečí chtěl asi „s přehledem“ naznačit, že např. Allianz Aréna FC Bayern v Mnichově u dálnice je tak děsně zastaralá, když má přístup (a případné parkování) pro své platící klienty obstarán dle jednotlivých kategorií takto:
– MHD
– osobní auta
– Fannbusy
– obytňáky
– motorky
– jízdní kola
– taxi
https://allianz-arena.com/en/getting-here/matchday

Pedro72

Ani jedno z těch srovnání moc nesedí. Uvnitř města je z novějších stadionů třeba Aviva Stadium v Dublinu (52 tisíc), kde není žádné parkoviště pro fanoušky.
A s Googlemaps je potřeba argumentovat opatrně. Při velkých akcích fungují často parkoviště jako zázemí pro fanoušky a food zóny (Stade de France, Twickenham).

Vašek

Přečti si článek, já si Madrid a Milán nevybral.

Pedro72

Tyhle citlivky, co jsou strašně háklivé na každé slovíčko a přitom si s každým tykají, ty mám nejradši 😀

Gouda

Opět absolutně neambiciózní dopravní řešení. Českobratrskou není třeba povrchně „zklidnit“, je třeba ODSTRANIT celou nesmyslnou estakádu i tupé serpentiny a postavit v oblasti normální funkční síť silnic.

A samozřejmě, dopravní řešení musí připravit město, a musí to být naplánované dříve, než začne zadávat studie projektů, které na dopravním řešení budou záviset.

Jméno.m

Magor z msstavby trousí své nesmysly už i tady? To snad ne.

Gouda

Na msstavby jsem nebyl několik let, je to politický portál papouškující ideologické bláboly. Pokud tam někdo má podobné názory, jako já, je to proto, že jsou to logické a racionální názory, které má mnoho lidí, kteří nechodí do diskuzí nějakých webvých portálů. A vy jste zřejmě ze sociální blbiny tamních „umělců“. Gratulace.

Gouda

Super překlep. Chtěl jsem napsal „bubliny“ ale vzniklo z toho „blbiny“. To taky sedí.

L.

> Pro 40 utkání za rok nemá smysl do stovek až tisíců parkovacích míst investovat. A má pro 40 utkání za rok smysl investovat do stadiónu co vyjde na 100 tisíc za sedačku? Když by byla všechna utkání plná a šlo z každé vstupenky 250,- na investiční náklady, tak se zaplatí za 10 let. > Plánem (…) jde Ostrava proti současné realitě, kdy se na území města otevírá či připravuje hned několik parkovacích domů. Mě to naopak přijde v perfektním souladu. Místo jednoúčelových míst u stadionu budou místa v parkovacích domech, která mohou sloužit při mnoha příležtostech a ten kousek… Číst vice »

Náhodný Kolemjdoucí

Jestli se vyplatí ten stadion je možná sporné, ale pokud místo v parkovacím domě vyjde na nějakých 500 tisíc, tak to už je úplný nesmysl.

David

Jo, lidí ze satelitů kolem Prahy určitě pojedou jen MHD a udělají si z toho celodenní výlet …a nebo to zkusí všude možně v okolí na úkol rezidentů.

Takovéhle velké cíle by bez parkoviště povolovat neměli.

Panda

Kolik lidí ze satelitů kolem Prahy pojede do Ostravy na fotbal?:) Asi to úplně nejde vyloučit, ale většinou půjde o fanoušky pražských klubů a ty je asi efektivnější nacpat do svozových vlaků, ne?

BDT

Pokud chcete srovnávat Ostravu s Prahou, tak ok, Slavie parkovací domy u stadionu nemá ( je tam oc, které má cca 900 míst, ale nejsou všechny vyhrazena pro fanoušky), Sparta má kolem sebe modré zóny, Bohemians nemá přímo u stadiónu nic a o Dukle se nemá cenu bavit, na tu nikdo nechodí. Plzeň taky nemá parkovací dům, stejně tak Liberec.

Anonym

Na Letne jsou podzemni garaze, kde par set mist asi taky je. Nicmene drtiva vetsina fanousku jede metrem na Hradcanskou nebo Vltavskou a pak jdou bud pesky, nebo jedou tramvaji.

BDT

Pravda na ty jsem zapomněl, je tam 850 míst ve třech patrech, jedno je pro rezidenty, jedno je k dlouhodobému parkování a poslední ke krátkodobému, takže cca 250 až 300 míst.

Náhodný Kolemjdoucí

Tramvaje jsou v tu dobu výživné.

madusan

Kde je můj věcný kometář k tomu jak funguje doprava na Baník historicky dnes a jak si myslím že bude fingovat.To je nějaký cenzorský zásah?

Lukáš

Jó pane, tady vládne tvrdá cenzura.

MK

Nevidím v tom problém. Když bude dostupný kapacitní MHD do více smeru. Plus ne parkovani přímo na stadionu, ale více menších parkovišť dostupné cca 10 min pěší chůze od stadionu. Odstrašující případ je parkovací dům v Praze u O2 arény, kde se po zápase vyjíždí více jak 1 hodinu.

madusan

Jelikož mám permici na Baník, tak mám přehled jako se jezdí nebo jezdilo.Mnoho lidí je mimo Ostravu, a funguje je to tak, že zaparkuji kdekoliv v oblasti a zbytek dojedou MHD.Celé roky to fungovalo nějakou tramvajkou na náměstí Republiky a pak vsuvkou nahoru na Bazaly.Bude to fungovat dál, zaparkuje se Karolína, Kerfur atd.Dále to funguje tak, že partyja se sleze např.v Porubě v knajpě a ve čtverko dojedou Boltem.Po fotbale i když jezdí vsuvky Výškovice Dubina Poruba a hlavní, MHD odjíždí z těch 10 000 tis 4 plné dvojčata kolik to je 10%?Lidi se zase nějak zařídí, i když bude… Číst vice »

Padre

Postavili stadion,ale chodili jim tam lidi…

Filip Jirsák

Chodící lidé nepotřebují parkoviště. Co by tam parkovali – boty?

Padre

Tak jinak: ,,Postavili stadion ,ale jako naschvál jim tam chtěli jezdit lidi..,, Prostě na parkoviště už nezbyly prachy,tak proč ta vomáčka kolem?

MrMarkus

Tak to si musí sami ekonomicky spočítat, jak moc tam budou chtít diváky lákat. Posílení veřejné dopravy pro konání akce stojí nemalé peníze, do toho chtějí hrát poháry, když to půjde dobře, bude to tam během sezony pomalu každý týden. Nejhorší scénář pro obyvatele v okolí je, že se klubu dařit bude, zájem bude a návštěvníci jim budou zaplavovat okolí, stejně jako se to děje kolem Edenu v Praze, kde to výrazněji zachraňuje jen nákupní centrum. Ač Slavii podporuji (a tahat to sem nechci), tohle současné bez urážky balkánské řešení se tam nepovedlo.

M19

Zatímco parkoviště je zdarma, že… Ale… 😉

Filip Jirsák

Nejdřív jste se tvářil, že je problém, že tam lidi nemůžou chodit. Lidé tam ale chodit můžou. Teď se tváříte, že je problém, že tam lidi nemůžou jezdit. Ale lidi tam jezdit můžou. MHD. Na to, aby tam mohli lidé jezdit vlastními auty, nestačí jen parkoviště, také tam musí být odpovídající příjezdové komunikace v blízkém i širším okolí. A nezbyly prachy – vy odmítnutí luxusu pro menšinu nazýváte „nezbyly prachy“? Když domů pořídíte do obýváku televizi, na kterou se mohou koukat všichni, ale jedno z vašich dětí si usmyslí, že chce svou vlastní daleko dražší televizi ve svém pokoji –… Číst vice »

MrMarkus

Ať ta debata různých pohledů je více nad fakty, doplním typický termín konání ligových zápasů sobotu od 15:00 a že mnoho návštěvníků využívá „spolujízdu“ z dost širokého okolí. Za mě nemám vůbec problém s nějakým záchytným parkovištěm a kyvadlovou bus dopravou ke stadionu. Jen to stojí nějaké prachy. Víkend je plus i minus, vozidla budou k dispozici, ale chce to řidiče a tohle by měl domácí fotbalový klub zajistit.

Padre

Lidé tam chodit můžou..lidi tam jezdit můžou MHD..a v tom je ten problém. Je ten stadion pro lidi, pro diváky ,kteří si ho ve finále vždycky záplatí ze svých peněz ,ať už se tomu bude rikat vstupné,dotace státu,dotace města,dotace kraje anebo ze nakoupí zboží z reklamy anebo je tam pro uspokojeni ega par hlavounů? A co to je luxus pro menšinu? parkovací místo je luxus? To jsme někde v Gabunu nebo na Pobřeží slonoviny?Kdyz nejsou peníze na infrastrukturu ,tak proč stavet stadion? Když chci chovat vopici ,tak musím mít na oříšky.

M19

Přesně tak, když chcete jezdit autem musíte mít peníze i na zajištění parkování. Proč by vám ho mělo hradit město. 😉

Padre

To jako ze každy kdo ke stadionu přijede autem si u nej koupí garáž nebo kóji?Pokud město ani provozovatel stadionu nejsou schopni zajistit základní dopravní infrastrukturu na úrovni roku 2024, tak by snad bylo lepší kdyby tu plochu zatravnili a chovali tam ovce nebo kozy.

M19

Základní dopravní obslužnost není vaše vesta vaším autem. To nebyla nikdy. MHD tam jezdí, základní dopravní obslužnost je zajištěna. 😉

Padre

Ano , takže nejlepší dopravni systém a základní dopravni obslužnost jsou v tom případě v Kalkatě ,kde zkrátka nahulákaji 200 lidi do autobusu včetně střechy a nárazníků a vysypou je na zastávce pred stadionem do kaluže kravských hov.n.?

M19

Věcné argumenty nemáte. Zrovna indická města jsou známá svou živelnou individuální dopravou, po které voláte. Hezký demagogický pokus. Ale nic víc. Jízda autem opravdu není základní lidské právo. 😉

Padre

To ,co zde prosazujete je pouze a jenom sociální inženýrství na úrovni padesátých let minulého století.A to co funguje v Kalkatě je také systém základní dopravni obslužnosti,ale na indický způsob.:-)

M19

😀 Ana jaký jiný než indický způsob by to v Kalkatě mělo fungovat? 🤣 Jj, dehonestace místo argumentů. Krásná ukázka demagogie. Ne, projev nesouhlasu s vámi není nic z toho co tvrdíte. 😉

Padre

Vedeme spolu diskusi nebo ideologicky spor?😂😀 Dehonestace,demagogie? To má být jako ručník do ringu?😂🙏🏻

M19

🤣😁 No to já nevím co vedete? Věcných argumentů jsrm se od vás nedočkal. Jen pokusů o dehonestaci, překrucování a demagogie. I když jste sám sebe asi už přesvědčil o čemkoli jiném. 😉🤣

Padre

Zatím jsem od vás neslyšel jediný věrohodný a relevantni argument ve prospěch vaši ideje základní dopravni obslužnosti.😂Ty výrazy dehonestace,demagogie a překrucování jsou odváděním pozornosti od těžiště problému.😀👍

M19

Říká ten, kdo kdo tu demagogií jen hýří. 🤣 Vy mě fakt bavíte. 😉

Filip Jirsák

Právě že město i provozovatel stadionu jsou schopni zajistit základní dopravní infrastruktur na úrovni roku 2024. Akorát vám možná uniklo, že základní dopravní infrastruktura na úrovni roku 2024 znamená podpořit nejekonomičtější a nejekologičtější způsoby dopravy. Takže na prvním místě pěší doprava a cyklistika, pak hromadná doprava, pak dlouho dlouho nic, a pak až osobní auta. Zrovna u stadionu, kde chce drtivá většina lidí přijet v jeden čas a zase odjet v jeden čas, nedává jízda IAD vůbec žádný smysl. Je to jen obrovsky neefektivní využití prostoru. Chápu, že někdo může jet z okolí a pojede z jednoho místa jeden či… Číst vice »

Padre

Pokud chce většina lidi z akce odjet a přijet v jeden čas tak na to musí být organizační tým připraven a musí to bezchybně fungovat,je to pouze o schopnostech pořadatele /tedy pokud zrovna nepřijde hurikán nebo tornádo/ vše ostatní jsou jen výmluvy.

Filip Jirsák

Pokud na to nebude připravená infrastruktura, může se realizační tým třeba postavit na hlavu, a stejně to bude pomalé, lidé budou ztrácet nervy a bude tam chaos.

Michal Bartoníček

Organizační tým? Tady jde o infrastrukturu. Děláte, jako kdybyste nevěděl, jak to chodí na příjezdových komunikacích okolo velkých měst každý pracovní den ráno.

Filip Jirsák

Znovu, nejde jen o parkovací místa, ale i navazující silnice. A ano, jezdit na hromadné akce autem místo MHD je luxus, protože ta infrastruktura pro auta je násobně dražší, než infrastruktura pro MHD. Peníze a infrastrukturu jsou, ale to ještě neznamená, že se jimi má plýtvat na infrastrukturu pro osobní auta.

Padre

V tom případě si řekněme,že infrastruktura pro pěší a přijezdší na koních ,žebřiňácích nebo bryčkou je levnější než infrastruktura pro MHD.Tak proč plýtvat penězi na MHD?

Filip Jirsák

Protože máme rok 2024 a žebřiňák nebo bryčku už nepoužíváme, zato máme moderní MHD.

Padre

Za moderní MHD považuji metro ,tramvaj,maglev jako mají v Šanghaji případně hyperloop jako mají v Brně.A ne trolejbusy a SORky.

Filip Jirsák

Pořád by bylo levnější tam postavit tramvajovou trať, než stavět silnice a parkoviště pro obsluhu stadionu osobními auty.

Michal Bartoníček

Kudy by podle vás ta tramvajová trať měla vést?

Filip Jirsák

Tudy, kudy by vedla kapacitní příjezdová silnice. Nepsal jsem, že by to bylo jednoduché. Ale stavět tam velké parkoviště, ke kterému nebude odpovídající kapacitní příjezdová cesta nedává smysl.

Michal Bartoníček

Čekal jsem, že tu trasu naznačíte na mapě. Já jsem taky pro tramvaj, ale nenapadá mě kudy.

Filip Jirsák

Neznám to tam a nakreslit jen tak čáru na mapě je k ničemu.

Podstatné je, že pokud tam někdo umí přivést kapacitní silnici, aby se dalo uvažovat o obsluze auty (byť třeba jen částečné), dá se tam stejnou trasou dovést i tramvaj. No a pokud nikdo tu kapacitní trasu pro auta nemá, nemá smysl se bavit o tom, že na jejím konci bude velké parkoviště.

Michal Bartoníček

Levnější je, ale je taky časově nejnáročnější. Pokud na váhy dáme čas a ekonomiku, pak jednoznačně ve městě vítězí MHD:

Michal Bartoníček

Chodit na stadion jim ale nebylo zakázáno. 🙂

JendaVenda

Tohle přesně miluji. Pro diváky parkoviště ne, ale pro VIP, funkcionáře, hráče ano ? Ti jezdit MHD nemůžou ?

peter

Parkoviště tam nebylo ani předtím, když na bazaly chodilo 18tis. Prostě se parkuje všude v přilehlých ulicích a parkovištích. Dalo se to. Děláte z toho drama.

JendaVenda

Právě proto. Jsme v jiné době než před nekolika desítkami let. A když se dělá stadion nový, tak by se mohlo myslet i na ty, kteří jezdí autem. Už roky tam chodi i lidé odjinud, než ze Slezské či Přívoza.

M19

Tak holt pojedete městskou… To dáte, nebojte. Zvládli to jiní, zvládnete to také. 😉

Padre

Vy se snad chystáte na to ze Baník bude hrát okresní přebor?

M19

😁 Vy jste vtipný. Souvislost s tím je absolutně nulová. Jezděte si autem když chcete, ovšem parkování si zařaďte sám. 😉

Filip Jirsák

Ao, už jsme v jiné době. Doba, kdy se myslelo jenom na ty, kteří přijedou autem, už je naštěstí pryč nebo končí. Už se nad tím je možné zamyslet a říci si: „Chceme pro ty, kteří by přijeli autem, postavit 10× dražší infrastrukturu, než pro většinu, která přijede hromadnou dopravou?“ A taky je možné si na to odpovědět: „Ne, nechceme, není důvod někoho takhle protežovat jenom proto, že chce jet autem.“

Ace

Až budete starší, nebo mít nějaké zdravotní komplikace, budete rád za odvoz autem. Vím o čem píšu – mám mnoho zkušeností s lidmi nad 75 let, kteří měli/mají různé zdravotní problémy a MHD pro ně opravdu není ideální.

Filip Jirsák

Právě pro takové lidi je důležité, aby je taxi (nebo někdo z jejich okolí) vyzvedl přímo před dveřmi jejich baráku a odvezl co nejblíže k cíli. Což je přesně věc, která dnes nemůže fungovat, protože před barákem „garážují“ auta hodiny, dny a týdny a není tam prostor pro to, aby tam někdo zastavil na 15 minut a zase jel pryč. A na druhé straně pokud by ten stadion byl navržen na obsluhu auty, budou kolem rozsáhlá parkoviště, na kterých zastaví bůhví kde a pak půjdou dva kilometry pěšky z parkoviště na stadion. Takže právě proto je potřeba, aby si každý… Číst vice »

Michal Bartoníček

Nemohlo, na něco takového není dostatek prostoru.

Dejf

koukám že nevybudování parkoviště za stadionem slavie v edenu se nakonec bude považovat za vizionářský krok.
pro neznalé místa, stačí obejít stadion, vzadu je příprava pro 4? patrové garáže. jenom nezbyly prachy…

Jméno.m

Děkujeme za příspěvek o parkování u Slavie u článku o parkování u Bazalů

Šejdr

Pardubice to samé, když před lety zvětšovali zimní stadion, tak bylo další parkoviště sprosté slovo. Vždyť je tam přece 300 míst, to pro stadion s 10 000 místy musí stačit. No, nestačí, každý zápas znamená auta stojící v okolních čtvrtích na chodnících, na trávě, v zákazech, na vyhrazených parkovištích, všude. Poté, co vedle zimáku po generálce vznikl nový fotbalový stadion, se konečně staví parkovací dům, jen o 20 let později, než bylo potřeba. A to v Pardubicích mluvíme o lokalitě hned vedle centrálního uzlu MHD Masarykovo náměstí, kudy jezdí většina linek a zastavují tam i příměstské autobusy. Uvidíme, jak to… Číst vice »

yxc

Protože historický platilo, že celé východní Čechy se sjíždí na hokej do Pardubic a na fotbal do Hradce. To až v posledních letech mají obě města týmy v nejvyšších soutěžích v obou sportech. Ale nic to nemění na tom, že je stále spousta hradečáků co jezdí na hokej do Pardubic a s fotbalem obráceně. Veřejná doprava mezi HK a PCE nějak funguje. Ale jet na hokej do Pardubic z Heřmaňáku, Třebechovic nebo třeba Borohrádku už není taková pohoda. Tam to auto dává smysl. A jelikož na Baník se jistě také sjíždí celý region, jistě to bude podobné. Jen je tam… Číst vice »

Šejdr

Ano, takže se názorově shodujeme. Bohužel tuto jednoduchou informaci nikdy nepochopil pardubický magistrát. Úředníci i politici byli stále překvapeni, že značná část návštěvníků na hokej hromadnou dopravou jezdit nebude a když nebudou mít místa k parkování, tak to auto někam pohodí. I ten současný parkovací dům staví město jen proto, že by bez nebylo povolení rekonstrukce fotbalového stadionu.

Jakub P

No je jasný, že pojedou autem, když ho tam můžou beztrestně (nebo se směšnou pokutou jednou z desítek pokusů) odhodit kamkoli na zeleň… Aby těm lidem stálo za to uvažovat o cestě MHD nebo ponechání auta někde dál a dojetí MHD, muselo by za odhození auta v nepatřičným místě kolem stadionů hrozit něco citelnýho. Třeba pravidelná bota a po zápase čekání ve frontě na to, až měšťáci všechny ty boty vyříděj. Nebo odtah a cesta na odtahový parkoviště. Nebo měšťák, kterej člověka s autem rovnou pošle pryč a ten pak nestihne první třetinu… To, že je takový odhození auta kamkoli… Číst vice »

Jakub P

V tomhle smyslu je žádný parkoviště o dost lepší volba, než málo parkovišť – když lidi budou vědět, že tam opravdu nezaparkujou, většina jich nechá auto někde dál a dojde nebo dojede MHD. Protože s tím budou od začátku počítat. Udělejte ale malý parkoviště, směšný vzhledem ke kapacitě stadionu/haly, a najednou to řada lidí zkusí, jestli třeba místo nebude. A když nebude, budou už v časovým presu, aby stihli začátek, a daleko spíš to auto odhoděj kamkoli, kde to bude fyzicky možný. Nepojedou zpátky dál od stadionu, kde by legitimně zaparkovali a pak se museli vracet ještě jednou ke vchodu.… Číst vice »

Petr

Stadion vypadá hezky a jestli dobře vidím, tak čistě fotbalový, takže fanoušek bude blízko hřiště.
Co se týče toho MHD, tak to je naprosto v pohodě. Stačí, aby DPO upravil linky na konec zápasu. Tohle není nějaký stadion pro 70K lidí jako třeba v Manchesteru, kde to řeší ze 2 tramvajových linek a zbytek jde pěšky.

Happy

Cestující veřejnost ve VHD určitě stojí o ožraté, pivem páchnoucí „fanoušky“, kteří je budou otravovat pořváváním a sexistickými narážkami. Dopravci pak jistě ocení zdevastované a poblité vybavení vozů. Fanoušek patří do auta a do kolony…

Richard

Ty seš pěknej dement co 😀

JGR

No i to je celkem opravnenej názor

Ostravaček

Takže chcete říct, že ten „ožralý pivem páchnoucí fanoušek“ má lest v tomto stavu ještě za volant?? Promiňte ale tímto jste si celkem nasral du huby sám…

Karl vB.

Chcete říct, že ten „ožralý pivem páchnoucí fanoušek“ je pro ostatní uživatele MHD vítaný prvek pro zpestření času?

svojsin

Zrovna tenhle druh fanouška (nebo „takyfanouška“) kterých není zas až tak moc, se za a) Bude motat pěšky.
b) Pěšky s pořvávající skupinou.
C) Pojede MHD i tak.
D) V případě Baníku, Zbrojovky, Sparty atd bude odvezen v pro něj určených busech na nádraží za doprovodu PČR.

Fotbal je v tomto sice horší, než např. hokej, ale i tak tipuji počet zápasů na kterých jste byl, na čistou nulu.

M19

Vy chcete, aby ožralí řídili? No, děkujeme, nechceme.

Jakub P

I kdyby to tak bylo, tedy že co fanoušek, to automaticky ožralé hovado, stojíme o takové v ulicích města s volantem v ruce? Zní to dost nebezpečně…

Michal Bartoníček

Takže bude ožralý a páchnoucí otravovat veřejnost v autě, jo? 😀 Město určitě pro takové případy vyšle autobusy na speciální linku nebo posilové spoje pravidelných linek. A pokud se taková osoba prostě nedokáže ovládat, má být zavřená v kleci a ne obtěžovat veřejnost.

PeDazOl

Na stadion jen s MHD, koukám v Ostravě chtějí mít permanentně narváno.
Ale mají recht, aspoň jim nikdo neošoupe na stadionu pěkný sedačky… 🙂 🙂 🙂

mgr.pavel

Jo, asi chtějí mít narváno podobně jako v článku zmíněném Madridu nebo Miláně 😉

Jet autem na takto hromadnou akci je nebetyčná blbost. Potřebujete v krátkém čase dopravit tisíce lidí do jednoho místa – a vy na to chcete použít nejméně efektivní dopravní prostředek? (nejméně efektivní z pohledu prostorových požadavků; auto potřebuje na transport 1 cestujícího suverénně nejvíce prostoru kolem sebe)

Martas

Ta kvalita fotbalu tomu odpovídá :D. Akorát stadiony v Miláně Madridu jsou u metra že, a ne u autobusu. Kapacitu u kloubové Sorky DPP udává při troše dobré vůle necelých 150 lidí.

PeDazOl

Však můžete do Poruby nabo do Hrabůvky vypravit 20 SORek za sebou s odjezdem co 5 minut o co jde? Tedy když je máte… 🙂 🙂 🙂

mgr.pavel

Jo, toto je chyba, na takové místo má vést kolejová dorpava. (Trolej)bus je málo.

PeDazOl

Ona je Ostrava aglomerace velikosti Madridu nebo Milána? S odpovídajícím potenciálem a dopravní infrastrukturou ve městě jo? Tak to pak ano, to je jiná. 🙂 To jsem popleta. .-)

Filip Jirsák

Tak si představte, že ke stadionu uděláte silnici a na ní zastávku autobusu, nebo místo zastávky autobusu parkoviště. A teď si představte, kolik lidí se tam dostane, když tam bude ta zastávka autobusu, a když to parkoviště. Napovím vám – když přijede autobus, vystoupí z něj třeba 50 lidí, autobus odjede, přijede další, z něj vystoupí dalších 50 lidí – a tak se to může opakovat třeba desítky minut. Když místo toho postavíte parkoviště, vejdou se na něj tak tři osobní auta. Těmi přijede stěží šest lidí, maximálně 12. No a ta auta už tam zůstanou stát, takže žádné další… Číst vice »

Air Traveller

a tech 15 tisic lidi tam po tech 50 kouskach budete navazet jak dlouho?

ptam se pro kamarada.

johny

Tak dlouho, kolik bude potřeba. Zbytek potom uvidí, že by čekal déle, a sám dospěje k tomu, že pro ně bude časově efektivnější se přesunout pěšky na tramvaj třeba na Jindřicha. Kordon se pak tou vzdáleností roztrhá. Lidi nejsou hloupí a sami si najdou nejlepší řešení pro sebe.

rogo01

Při běžném intervalu MHD na to stačí pár dní.

Filip Jirsák

100× rychleji, než po 2 kouskách, když tam ještě každé to auto, které přivezlo dva lidi, bude parkovat.

A jsou i kapacitnější dopravní prostředky než krátký autobus, třeba kloubový autobus nebo tramvaj. Taková tramvaj s kapacitou 150 lidí to odveze na sto jízd, při intervalu 2 minuty je to za dvě hodiny odvezené.

Porovnejte si to s tím, že byste tam měl parkoviště pro 7000 aut a jak dlouho by auta z toho parkoviště odjížděla.

Air Traveller

jeste, ze vas nemaj v usa… kdyby ano, tak by byli asi prekvapeni, ze ty desitky tisic lidi, kteri tam jezdi na akce autem bezne, tam vlastne autem nejezdi, protoze to podle nasich diskusnich expertu nejde.

Filip Jirsák

Tak si ovšem porovnejte hustotu zalidnění USA s hustotou zalidnění Evropy. A hustotu zalidnění míst, kde ty akce dělají, s hustotou zalidnění českých měst. ANo, můžete postavit stadion pro obsluhu výhradně auty – ale pak nebude stát na Bazalech, ale bude někde mezi Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou a ty okolní dálnice se budou muset ještě rozšířit.

Vašek

Ale jdi ty kecko, MetLife Stadium pro víc než 80 tisíc lidí v metropolitní oblasti New Yorku s hustotou zalidnění 2053 lidí na km2, celkem 20 milionů obyvatel. Kde v ČR, potažmo v Evropě to je? No a světe div se, většina návštěvníků autem, ačkoliv tam jezdí vlak/metro.

Filip Jirsák

Přesně jak jsem psal. MetLife Stadium je postavený uprostřed křižovatky dálnic, parkoviště kolem něj zabírají 20× větší plochu, než stadion samotný. Jestli něco takového chcete vybudovat na Bazalech, bude to stadion pro stolní fotbal.
Mimochodem, u toho New Yorku si všimněte, jak tam používá mnohem víc než jinde v USA veřejná doprava a taxi. Protože kdyby tam měl každý vlastní auto, nikdy tam té hustoty zalidnění nedocílíte.

Air Traveller

jasne 😉

at&t stsdium v dallasu … je nekde mezi olomouci a lipnikem
hard rock stadium v miami … je nekde mezi olomouci a lipnikem
raymond james stadium … taky nekde v zemi nikoho
lambeau field … taky

a dalsi a dalsi a dalsi

akorat ze vubec. ach ti nasi internetovi teoretici

Filip Jirsák

at&t stsdium v dallasu na křižovatce dálnic (které američané staví uprostřed měst, my mimo města), v okolí jsou parkoviště 10× větší, než plocha stadionu.

hard rock stadium opět u dálniční křižovatky

raymond james stadium opět obklíčen městskými dálnicemi, dálniční křižovatka nedaleko, kolem stadionu spousta zastávek MHD, parkoviště zabírají dvakrát větší plochu, než stadion.

Vám asi uniklo, že města v USA jsou roztažená na mnohem větší ploše, než ta evropská, dálnice tam procházejí skrz města.

Dejte si ty vaše stadiony i s přilehlými parkovišti na mapu Ostravy a hledejte, kde v Ostravě na to najdete místo.

Air Traveller

Velikost parkovist ale nikdo neresil.

Otázka stála, zda-li to jde či nejde, resp. reakce na místní zelené „experty“, tvrdící, že to nejde.

Filip Jirsák

Velikost parkovišť neřešíte akorát vy. Ostatní vědí, kde se Bazaly nachází, a že tam prostor pro parkoviště desetinásobně větší, než stadion, opravdu není.

Ostatní vědí, že pokud by ten stadion měl být dělán pro obsluhu auty, musí kolem sebe mít ta velká parkoviště a musí tam být dostatečně kapacitní příjezdové silnice. A že něco takového není možné vybudovat uvnitř žádného města v ČR, ale muselo by se to vybudovat někde dostatečně daleko za městem.

Tak teď už to snad víte i vy.

Jakub P

Taky z to z vnějších okrajů těch parkovišť ke stadionu mají kilometry pěšky, plocha parkovišť je desetkrát větší než co zabere samotnej stadion, k těm stadionům vedou mnohaproudý dálnice a stejně na nich jsou hodinový kolony. Samozřejmě to fyzicky možný je. Ale fakt to není dobrej způsob.

Jakub P

US urbanisti si z toho sami dělaj hořkou srandu slovy „any distance is walkable as long as it’s from the parked car“ (neboli jakákoli vzdálenost se dá ujít pěšky, když to je od zaparkovaného auta).

Ace

Ale takhle to vůbec nejde porovnávat. To je demagogie. Vůbec nejde o to, že by všichni jezdili autem, to nikdy nebude. Autem dojede jen menší část návštěvníků a pro ty by bylo vybudování parkoviště vhodné. Případné náklady řešit patřičným parkovným.

Filip Jirsák

Ale o to právě jde. Proč bychom měli menšině, která chce jet autem, platit daleko dražší infrastrukturu a nechat je omezovat ty, kteří pojedou MHD? A pokud by se pro IAD postavila oddělená infrastruktura, bude to tak drahé, že to ti v IAD nikdy nezaplatí. Ano, dalo by se to udělat i tak, že by se řeklo: „Spočítali jsme náklady na infrastrukturu pro to, aby mohla část návštěvníků parkovat svá osobní auta, a kolik by pak musel stát parkovací lístek, aby se to zaplatilo. Vyšlo nám, že by musel stát řádově 10 000 Kč, což by nikdo nezaplatil, takže nemá smysl takové… Číst vice »

Air Traveller

A to tvrzení, že ti, co by chtěli autem, je „menšina“ se opírá o nějaká konkrétní čísla?

Filip Jirsák

Byl to předpoklad, ze kterého vyšel Ace.

Pokud by to byla většina, platí to, co bylo napsáno výše – bylo by potřeba mít dostatečně velká parkoviště (v násobcích plochy stadionu) a odpovídající kapacitní příjezdové cesty. A to nepostavíte uvnitř žádného českého města, musel byste to postavit někde dostatečně daleko za městem (protože nikdo by nechtěl, aby tou kapacitní příjezdovou silnicí, navíc jedinou, byl obchvat nějakého města).

M19

A po jednom či dvou v těch autech? 😁🤣

PetrK

ty máš kamarády?

Michal Bartoníček

A těch 15 tisíc lidí by tam v autech jelo jak dlouho? Ptám se pro kamaráda.

PeDazOl

To opravdu myslíte vážně o tom parkovišti pro 3 auta?

Filip Jirsák

Ano, na typickém zastávkovém zálivu pro autobusy by mohla parkovat 3 osobní auta.

Michal Bartoníček

Nechápu, že takové věci se musí lidem vysvětlovat jako dětem z mateřské školky.