regio-vlak

Na „soukromé“ D4 startuje vážení kamionů a úsekové měření rychlosti

Otevření nového úseku dálnice D4 (prosinec 2024). Pramen: MDČROtevření nového úseku dálnice D4 (prosinec 2024). Pramen: MDČR

Na D4 je v každém směru osm úseků, v nichž jsou instalovány technologie pro měření rychlosti.

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Guma

No já nevím ale v katastru je jako vlastník uvedena Česká republika, to je soukromnik

Koro

Nechce se mi číst celá diskuze… Už zde bylo, že koukání na tachometr odvádí pozornost 😀

Pavel Skládaný

Jakou pozornost? Dnes máme automatickou regulaci rychlosti, stačí nastavit tempomat. Nejsme ve středověku.

Koro

No však já to vím, to je pokus o vtip, jestli se už tím zde někdo oháněl. Opravdu jsem to napsal tak blbě, bez otazníku, že to nebylo pochopeno?

Eduard Tahoun

Pro některé zde diskutující pár možností, jak dodržet na dálnici 130 a „nesnižovat bezpečnost koukáním na rychloměr“.

1. tempomat
2. naučený tón motoru (ve starých rachotinách bez tempomatu bude při 130 určitě slyšet)
3. nepojedu rychleji než většina okolních aut, sám v noci na dálnici koukáním na rychlost nikoho neohrozím
4. při mírně pomalejším tempu dorazím z Prahy na konec dálnice o 5 minut později, takže se nic neděje

Prosím, občas hledejme řešení a ne jen výmluvy.

Dálnice

Zni to naprosto logicky. Ale standardni ceska vojebavka uvazuje jinak. „Vsichni by měli dodržovat zákony krome me. Zakony, které se mi nelibi, jsou blbe.“ Naprosto pregnantne to kdysi řekl Karel Schwarzenberg: v Cechach není problém se zákony. Problem je s vuli je dodržovat.

PavelX

Budeme instalovat kamery s rozpoznáváním obličeje i na přechody, aby někdo náhodou nepřešel na červenou? A co třeba nástup do každého prostředku MHD přes turniket s nutností použít vlastní elektronickou jízdenku? Popřípadě automatické zplynování letištního cestujícího, když projde skenerem, který u něj nalezne nůžky? Jste hlupák.

Dálnice

Nic takoveho se nechysta. Vzdor vasi hysterii.

Air Traveller

ano, jste hlupák.

Motýl Emanuel

Dodržujte platná pravidla a nikdo vás odhalovat ani stíhat nebude. Nezní to snad logicky?

Michal M

A, další řidič, který neumí ovládat automobil.

mimochodem

Spravnejsi reseni je nelpet na arbitrarne nastavenych plosnych limitech, nybrz nastavovat tyto v zavislosti na typu silnice, miste, statistik nehodovosti a skryteho mereni pro ucely statistiky. Racionalne nastaveny limit byva typicky v blizkosti 85. percentilu. Najdete si k tomu vic, je to docela zajimavy cteni, ktery stavi rychlostni limity v jejich stavajici podobe do primerene absurdni roviny. Nu a pokud potrebujete dalsi napovedu, podivejte se nekdy na novinky nebo podobnej bulvar do clanku, kde policie odchytla nekoho, kdo jel na dalnici 180+ km/h. Zajima vas levej dolni roh. Tam je napsana maximalni povolena rychlost a skutecnej limit, od kteryho uz… Číst vice »

Holub

Nevím, o co jde – vždyť je jasné, že se to musí zaplatit. Radary nikdy nebyly prevencí, ale jen způsobem, jak vybírat peníze. Proto v některých obcích nastavují nejnižší možnou toleranci, aby to co nejvíc vynášelo. Někdo pravidla dodržovat bude, ale jakmile vyjede z měřeného úseku, zase zrychlí. Je to primárně pro cizince, nebo lidi co to tam nebudou znát, nebo ti co nepoužívají třeba Waze.

Plecháč

No tak někteří řidiči prostě budou dobrovolně přispívat na údržbu dálnice, my ostatní budeme mít o to levnější dálniční známky.

Kebab

Tak ten byl dobrej😃

Pavel Skládaný

Peníze skončí v kase obce s rozšířenou působností. Ale obec je pak může dálniční firmě darovat.

mimochodem

Dobry vtip, zejmena, kdyz vezmeme v potaz vyjadreni organu z Pisku, ze na vazeni nakladaku budou vlastne tratit, ale ze maji nejakou ucetni rozvahu, aby dokazali vybrat vic na usekovce a jeste bejt v plusu…

Ale samozrejme jde o bezpecnost a plneni mestske kasy s tim jednou provzdy ne-sou-vi-si 😀 😀

Motýl Emanuel

Stačí dodržovat nejvyšší dovolenou rychlost a nic platit nemusíte. V čem je problém? 🙂

radiátor

Počkat počkat počkat. Chápu to správně že vážení sice běží furt, ale pokutovat se bude jen v určité časy ??? Minimálně to tak z té formulace vyplívá.

Co to má v tom případě za význam mít automatický systém ? Jaký je rozdíl jestli jede kamion přetížený ve 3 odpoledne nebo ve 3 ráno ? Dálnici poškozuje úplně stejně a o to tady snad v první řádě jde. Zamezit poškozování dálnice nepoctivými provozovateli.

Luboš

Dovedu si představit, že to má něco společného s prevencí.

Nějaký poměr mezi informováním „máš to težký“ a sankcionováním „máš to drahý“ by tu být měl. Nevím jaký. A ani v článku jsem si nevšiml ničeho, co by naznačovalo, jak má „nastavený algoritmus“ fungovat, resp. kdo ho definoval a kdo určuje jaké má vstupní parametry.

Luk

Dobrá šaškárna. Stát platí za provoz měření a vah, úmyslně (z rozhodnutí ministra Kupky nebo koho) je ale nechce využívat. Tohle hraničí s trestným činem zneužití pravomoci úřední osoby. Je to asi tak podobné, jako kdyby policie z rozhodnutí ministra vnitra úmyslně neřešila pořádek v ulicích, dotyční policisté si mimo danou dobu dávali relax na služebně (ale byli stále placeni) a ještě by se v ulicích rozsvěcely cedule, že jen teď policisté hlídkují.

Air Traveller

Jak muze byt neco, na co ma ministr právo, zneuzitim pravomoci .. by me zajimalo 🙂

jva

Zákaz předjíždění kamionů v dlouhých úsecích – největší kravina. Až pojede takový „vláček“ dlouhý několik km, už vidím, jak se budou čílit spěchači v levém za autobusem jedoucím 100 (protože ten se nebude mít kam zařadit), případně se cpát přes škvíry mezi kamiony do odbočovacího pruhu (a samozřejmě řvát něco o bezpečném odstupu, když jeli kilomety sami nalepeni na zadek toho autobusu)…

Holub

Dávalo by to pouze smysl, kdyby bylo více pruhů. Takhle je to na škodu, když u Brna potřebuji vyjet na sjezdu. Tak je to zacpaný kamiony a kolikrát se ani nedá zařadit, jak jsou ty kamiony nacpaný na sobě.

Zlámalík

To je otázka nedodržení vyznačeného prostoru. Oni by tam stáli stejně, fronta je kvůli stavbě, ne kvůli omezení.

Zlámalík

Můžu vám říct, že na moravské části D1 tohle funguje a problémy s tím žádné nejsou. Autobus se za chvíli zařadí a je to. Horší problém jsou „levojezdci“, kteří nehodlají uhnout, ani když mají vpravo půl kilometru volno.

Karel

Zákaz předjíždění kamionů je na celém Slovensku a autobusy tam jezdí také.

mimochodem

No, treba na jizni dalnicni spojnici FR a IT je vami zmineny problem predjizdeni kamionu autobusen resen velmi jednoduse, autobusy maji predjizdeni zakazano rovnez. K problemu nemoznosti dostat se do odbocovaciho pruhu tak vubec nedochazi.

Dálnice

Clanek je o tom, ze se radary a vahy zacnou pouzivat. Cemu na tom nerozumite?

Avoda

Úsekové měření na dálnici v místech, kde je max. povolená rychlost 130 Km/h, je prasárna nejvyššího kalibru.

Přitom tento stát nedokáže z cest eliminovat smažky s x-tým zákazem řízení, řešit předjíždění kaamiónů, kde je to zakázáno (a mělo by to být zakázano všude tam, kde jsou pouze dva pruhy), překračování povolených rychlostí v obcích, používání mobilů za jízdy a další jevy, které jsou skutečnou příčinou nehodovosti.

Ondra

Ne, naopak porušovat pravidla silničního provozu je prasárna.

Avoda

Tak proč tedy stát ta jiná porušování, která jsem vyjmenoval, jednoznačně toleruje? Kolika procenty se na nehodovosti podílí čistě vysoká rychlost na dálnicích? Proč jsou v místě, kde probíhaly stavební práce, ještě dva měsíce po jejich ukončení stále dopravní značky s omezením rychlosti na 50 km/h? Nikdo to nedodržuje a stát tímto způsobem „vychovává“ řidiče k tomu, že potom ty předpisy nedodržují i jinde. Feťák, který měl v minulosti zákaz řízení, zabije ve vytuněném BMW v obci v rychlosti přes 100 Kmh člověka a dostane podmínku. Jiný řidič, taky v obci, zabije na přechodu pro chodce mladou holku a doživotně… Číst vice »

Bobek

Tolik písmenek a přitom:
„Koukej, státe, vymáhat pravidla, ale v žádném případě ne ta, která chci porušovat já.“

Avoda

Já někdě píšu o tom, že nedodržování rychlosti 130 km/h je v pořádku?
Já někde píšu o tom, že sám nějaká pravidla chci porušovat nebo dokonce porušuji?

Můžete mi tu část mého textu citovat?

Air Traveller

ano, pises.

Avoda

Tak kde je t acitace?

Air Traveller

označení usekoveho mereni za prasarnu je pro me proste konstatovani toho, ze porusovani 130 je v poradku.

Kebab

Pro vás možná, vy jste známý svérázným přístupem k psanému textu a jeho porozumění, takže to není nic překvapivého🙂

Bobek

Přiznám se, že na mě tak označení úsekového měření za prasárnu působí, ano. Je možné, že jde o dojem nesprávný.

Tom

Je to špatně o tom žádná, ale kdybychom se vymlouvali na to, že tady máme ještě jiné problémy (dokonce se to jmenuje whataboutism), mohli bychom začít jezdit třeba i v prosisměru, však tady jezdí i někteří bez řidičáku, tak co 😉

luzkovyvagon

Ale tak Avoda to třeba nemyslí tak, že chce porušovat předpisy. Jen spíše poukazuje na o mnoho závažnější problémy, které kdyby se řešili dříve než nějaká rychlost na dálnici, zachránilo by to spousty životů.

Air Traveller

Ty mnohem zavaznejsi problemy mame, o tom zadna.

Bohuzel tady place na spatnem hrobe.

Avoda

Whataboutism je něco jiného.

Já píšu o tom, že stát nedělá nic tam, kde je to skutečně potřeba a přestírá činnost, kde je to zbytné.
Až bude mít někdy stovky hodin volného času, zahrabejte se na stánkách Centra dopravního výzkumu do statistik nehodovosti a možná pochopíte.

Kebab

K tomu stačí pár desítek minut, statistiky jsou k dispozici na stránkách PČR.

Air Traveller

statistiky nehodovosti jsou.. a vy tedy horujete pro zruseni mereni na silnicich a dalnicich, a tim padem dost pravdepodobne za jejich jeste dalsi zhorseni?

gratuluji k naprosto uzasne logice.

Air Traveller

vymahat by se mela vsechna pravidla.

a ne jen ta, ktera se hodi tobe. argumentovat proti radarum tim, ze u jinych je to problematicke, je dost mimo.

za to, ze fetak nekoho zabije podruhy v aute, nemuze policie. za to muze zakonodarce a nasledne justice.

az zakonodarce umozni policii (a nasledne justici) s tema fetakama neco delat, bude to delat i policie.

Avoda

Zákonodárci i ta justice jsou právě taky součásti toho „státu“, o kterém píšu.
To nechápete ani tohle?

Air Traveller

narozdil od vas tu souvilsost chápu.

policie dela to, co ji umoznuje legislativa. legislativa umoznuje polici a mestskym uradum merit rychlost. tak to delaji.

legislativa je dosti limitovana v tom, jak a za jakych okolnosti muzete nekomu vzit ridicak, a zavrit ho do kriminalu. proto to policie nedela tak, jak byste si predstavoval.

takze – policie klidne at meri. a vy svou pozornost misto na kritiku mereni rychlosti uprete smerem poslanci a prislusne upravy legislativy.

Zrzek

Policie a justice něco dělají s fotkami, jinak by neměli x zákazů řízení. Závada je u zákonodárců, že neumožní odpovídající řešení .

Petr

Podmínku dostane i když pojede holčina v obci padesát a zabije někoho na přechodu. Stačí si dohledat judikaturu. A teď je to málo, nebo hodně?

Jan Tichavský

Tady se bavíme o D4, kde jsou nainstalované jak váhy tak radary, které se budou využívat. Nemá cenu tady hořekovat o feťácích, které vám sebelepší kamera na dálnici nerozezná od nefeťáka.

Motýl Emanuel

A jak má bojovat? Posadit policajta do každého jedoucího auta? Nebo policajta s radarem na každý sudý kilometr silnic? Aneb protože jeden feťák a jeden řidič někde někoho zabili autem tak vy máte právo jezdit po dálnici víc než 130 protože přece nejste feťák a nikoho jste nezabil? Tak to myslíte? Divná logika…

Air Traveller

Usekove mereni nastavene na 130 kmh tam, kde je povolená 130, je zcela v poradku.

Petr

Ne, není. Tohle množství kamer na našich silnicích je v evropském kontextu docela anomálie a k lepším číslům nehodovosti to opravdu nevede.

Air Traveller

I kdyby tech kamer na rychlost bylo 10x tolik, nemam s tim vubec problem, a naopak – uvítám to.

a vsude, nejen na dalnicich.

lvy

Vás opravdu baví jezdit za „řidiči“, kteří na měřeném úseku jedou dlouhé kilometry sotva 40km/h i když je tam povolená padesátka?

Air Traveller

Nebavi, nadavam u toho jako čert a takove ridice posílám do oněch míst, ale jinak – radsi pojedu za nejakym matlakem 40 kou, nez aby ten blb v devadesatce na te padesatce nekoho sejmul.

a nebo ho pri nejake prilezitosti predjedu.

kde je problem?

Motýl Emanuel

Ta padesátka je nejvyšší dovolená nikoliv nařízená. Řidič je mimo jiné povinen přizpůsobit rychlost jízdy svým SCHOPNOSTEM. Tak se smiřtě s tím, že se prostě někdy za někým potáhnete, takový už je život a silniční provoz…

luzkovyvagon

Přesně tak, pořád jsme na tom nejhůře v Evropě.

Jirka

Až se lidi naučí dodržovat pravidla silničního provozu, tak nemusí být tolik kontrol. Jenže češi jsou experti na „co mi kdo bude nakazovat, jak mám jezdit“ a proto je stav takový, jaký je. Agresivní chování, nebezpečná jízda, chybějící laskavost apod.

Feedhunter

A kolik je těch kontrol? Že dorazí pokuta, není kontrola. Kdo jezdí často si ani nevzpomene, kdy někde jel. Jen zaplatí pokutu. Ale s bezpečností to nemá nic společného. Kdyby byly vidět auta PČR na silnici, dálnici, označená auta, jezdilo by se jinak. Ale to, že ti přijde pokuta po X dnech od spáchání přestupku tě max naše… A to nijak nehájím porušování dopravních předpisů.

Jan Tichavský

Proč je potřeba mít v dohledu policejní auto, aby řidiči jezdili normálně (a když zmizí tak zas jet podle svého uvážení)? Kontrola je právě tím radarem, ale má být funkční všude najednou, ne jen v jednom úseku, který je předem vyznačen, aby se porušovač pravidel mohl vyhnout postihu.

Feedhunter

Tak jde o bezpečnost, je to tak? Má policie na autě slogan Pomáhat a chránit? Tak má být vidět. Tim se bude zvyšovat bezpečnost. Tim, že přijde po 14 dnech složenka se žádná bezpečnost nezvýší. A o tu jde, tedy alespoň tak to říkají politici.

Petr

Ne, Češi v to. Opravdu nejsou experti. Je to naprosto běžné v celé Evropě, i jinde. Tak si to sebemrskačství nech.

Dálnice

Mel byste na protest prestat po takovych silnicich jezdit. I hladovka by se sikla. Drzim palecky.

Petr

Tak tam jmenovče nejezďete. Nejlíp když budete jen dom. A když už jsme u toho, raději nezkoumejte svou digitální stopu. Proti tomu jsou kamery snesitelné na každém rohu. 😀

Kebab

Digitální stopu má každý a většinou zcela dobrovolně. Je to nepříjemné, ale taky je otázka, jestli to v důsledku něčemu vadí. Když vás vyfotí a nasdílí s holým zadkem, může vás to proti ostatním řekněme znevýhodnit. Když se to ale stane téměř všem, proti komu budou znevýhodněni? Proti těm pár výjimkám? Je to jako s fízlovacími systémy v nových autech, že přece nevadí, protože má stejně každý v kapse telefon. Ten tam ovšem má dobrovolně, nemusí ho mít, na rozdíl od těch systémů nebo kamer na silnicích a ulicích. Navíc když je skutečně něco důležitého potřeba zkoumat, stejně se nic… Číst vice »

Petr

Za mojí digitální stopu mi někdo dá pokutu?

mimochodem

Clovece, neptejte se na veci, na ktere fakt nechcete znat odpoved. Zejmena, pokud fakt s jistotou nedokazete vyloucit, ze v budoucnu nedojde ke zmene, on ten socialni kredit na cinskej zpusob je pro radu lidi u vesla az prilis lakavy…

Si predstavte, kdyby vam nekdo v devadesatkach rekl, ze za tricet let se bude dotovat vyroba OZE a soucasne dotovat mareni pretoku energii z tohoto zdroje, aby cena nebyla prilis nizka…
Poklepal byste si na celo a sel dal, ze?
A hle, tricet let pote tu absurditu zijete.

Luk

Měření na 130 km/h je úplně stejně legitimní jako tam, kde je 20 km/h. Jinak zákaz obecný předjíždění kamionů je nesmysl, vede k vyšší nebezpečnosti dané tím, že se za jedním pomalejším kamionem vytvoří dlouhá kolona.

Jirka

Holt se asi budou muset dělat kamiony tak, aby na evropských dálnicích plně naložené dosáhli i v kopci rychlost 80 km/hod…

Jarda

takové se dávno dělají

Dálnice

Vyssi nebezpecnost je jen ve vasi hlave. Vytvori se kolona kamionu, osobaky pojedou v levem dal. A o to jde. Co tam mate dal?

Jan Tichavský

Máte nějakou statistiku pro svoje tvrzení, že zákaz předjíždění (terý třeba platí plošně na Slovensku) vede k vyšší nehodovosti?

Dálnice

Nekde se s vymahanim zakonnosti musi zacit. A zacalo se na D4. Problem?

Petr

Proč pokud nechcete měření na dálnici , Vám vadí nestíhání jiných porušení zákona? Porušení zákona se má trestat vždy, ať je to vražda, loupež nebo jízda pod vlivem, nebo překročení rychlosti. Pokud něco z toho někdo nechce, ať to projde legislativním kolečkem a změní se zákon.

Jan Tichavský

Prasárna největšího kalibru je oznamovat řidičům kde se měří, aby náhodou rychlojezdce nemohli nachytat. Má se měřit ve všech úsecích a neustále anebo náhodně, ale bez upozornění. K čemu má značky o maximální rychlosti, když se je bojíme vymáhat, aby se náhodou řidič nezlobil, že oprávněně dostane pokutu.