Na Sokolovsku proti sobě vyjely vlaky se stovkou cestujících, nikomu se nic nestalo

Incident u stanice Chodov na Karlovarsku. Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správy železnicIncident u stanice Chodov na Karlovarsku. Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správy železnic

Vlaky dělilo od srážky 100 metrů, zastavil je automatický systém.

Odebírat
Upozornit na
guest
72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sklenář

Apollo 17 napsal, že „to je tam i přenos kodu a stejně nepomohl ani bájný Mirel“. Tak pokud i přesto tento člověk proti Stůj odjel, tak nemá jako strojvedoucí vůbec pracovat, protože je to velmi eufemisticky řečeno superhňup.

Inženýr

Kamion dnes zablokoval D8 na 7 hodin. Vlak zablokoval trať na 5 hodin. Řidič kamionů se zranil, ve vlaku nikdo. Ale jóo, je třeba na kolejích dodržovat bezpečnost, to bychom se na to podívali, na nebezpečné vlaky. Mrtví na silnicích nikoho nezajímají, tam se nebezpečně jezdit může. A jak píše předřečník, chtělo by to denní seznamy o mrtvých a zraněných na silnicích. Pokud tedy to co jezdí na silnicích, jsou občané stejné úrovně, jako ti co jezdí vlakem. Možná bychom zjistili, že na silnici se umírá častěji. A taková drobná kacířská myšlenka, co i tam řešit nějaký kamionový zabezpečovací systém?

Michal M

2023: na dráze usmrceno 229 osob (což jsou z půlky střety s osobou – většina asi sebevrazi – a z půlky přejezdy), na silnicích 455 (což je včetně ~70 motorkářů). Nevím, jestli přejezdy nebudou v obou kategoriích.
Ve vlaku v roce 2023 nezemřel snad nikdo, letos 4 lidi…

růža

A kolik pane redaktore bylo dnes mrtvých na železnici a kolik na silnici? Zkuste nás denně informovat.

Tomas Rybar

Nemáte internet? Pokud jste moc hloupý nebo líný, najměte si někoho, kdo vám to zjistí.

Jelito

Strojvedoucí má na práci 2 věci. Čumět na návěstidla a zrychlovat/zpomalovat. A ani to nezvládnou.

Tomas Rybar

Škoda, že pitomí minuskáři nedokážou napsat, co z toho není pravda.

Radek

Víš, že nikdo není dokonalý?
Kolikrát se stane plno věcí a prostě se prehlidnes..
Ale neměli by se to stát..

Tomas Rybar

No právě. Proto je nejvyšší čas vyloučit nespolehlivý lidský faktor.

král j

Jakým způsobem ty cestující z širé trati evakuovali?

Starej

Zivoty ohrozujici stav zeleznic pod taktovkou vlady a ministerstva. Situaci bohuzel nezlepsuje ani zalostny stav mentality zamestnancu zeleznic. A ano pocita se do toho i sprava zeleznic !

růža

Starej, tobě ti zas nedala stará. Tak to tady neřeš.

Martin

Chtěli jsme se jen pozdravit, říkali strojvedoucí…

Apollo17

A to je tam i přenos kodu a stejně nepomohl ani bájný Mirel.

Petr Šimral

On je na Panteru MIREL?

Kandelábr

Ano, je

Fanda Šmanda

Nikoliv, není. Na obou mašinách je LS06

Apollo 17

Panter má Mirela, Shark měl Mirela, po instalaci ETCS má LS 06.

zwi

Samozřejmě. Panter i žralok. Až liška dostala LS06.

Marty

Ano je Petře.

Geralt

No a s ETCS by se stalo to samé – vlaky by vyjely proti sobě, a zastavil by je automatický systém.

Petr Šimral

Mýlíte se. Vlak by z nádraží v Chodově za návěstidlo vůbec nevyjel a vlak od Nového Sedla by úplně normálně vjel do nádraží po své vlakové cestě a tady by nebylo o čem diskutovat.

Jiří Kocurek

A Drážní inspektoři by neměli co žrát 😀

zwi

To asi nehrozí. Stále bude spousta tratí bez ETCS. SŽ to navíc podpořila vymyšlením jakési zprzněné verze ETCS, která za ušetření možná 10% celkových nákladů, ztratí 99,9% své funkcionality (dopravcům ušetří 0% nákladů). Dokud se mobilka nenaučí zorientovat už při posunu, nepůjde i v dopravnách s L2 zabránit mimořádnostem při odjezdu výchozích nezorientovaných vlaků v módu SR (celkově je SR a potlačení bezpečnostní díra).

R.D.

Pracuje se na tom.

Jiří Kocurek

Jo, ale jak to udělat, aby se mobilka našla hned po zapnutí?
GPS umí zarušit kdokoliv kdo chce a za pár stovek. Podvrhnout polohu jde taky, je to složitější, ale pro tyto účely příliš zranitelné – GPS tedy ne.
Šla by použít triangulace z vysílačů GSMR? Podvrhnout tohle je sice v silách jen některé rozvědky, ale jak je to přesné…

F. K.

Nesmysl. Proč něco píšete, když o tom zjevně vůbec nic nevíte?

Marty

Protože je to hňup

jackbrno

Na to jsi přišel jak? 🙂

Jaaa

Ale vznikla škoda cestujícím, kteří by dávno chtěli být jinde…

Ares

No a?

noerf

To je jedna z věcí, které železnice dlouhodobě neřeší ani řešit nechce.

Jiří Kocurek

Máte mít sklady na měsíc výroby a měsíční výrobu na skladě a nebo při stávce zkrachovat. — šotopožadavek na firmy.

xyz

Zcela neuvěřitelné pro mě bylo, když jsem se ve zprávě Drážní inspekce o události od stanice Boří les ze dne 22. 9. 2021, kdy z vlaku vypadl nezajištěnými dveřmi průvodčí a na místě zemřel, bylo v oné zprávě uvedeno, že způsobená škoda byla 0 Kč.

Jako by lidský život neměl žádnou hodnotu (a to i kdyby ve výši odškodnění pro pozůstalé).

Viz str. č. 3 https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Bori_les_210922.pdf

Dave

Jak byste ohodnotil nebo vyčíslil cenu lidského života? To nejde. Škoda a ztráta na životech či újma na zdraví, jsou ve statistice odlišné položky.

xyz

Jednu možnost jsem napsal – ve výši odškodnění od ČD pro pozůstalé.

dzejejc

Ale jde… Zdroj Česká justice.
„V České republice je hodnota zmařeného (neskončeného) lidského života při absolutním vyřazení ze všech sfér společenského zapojení stanovena na 400násobek průměrné mzdy za kalendářní rok předcházející roku, v němž se ustálil zdravotní stav poškozeného. Aktuálně se tato částka pohybuje okolo 13, 3 mil. Kč.“

Tomáš M

Série pokračuje?….doufám, že skončila

Cupra

Série pokračuje od 6. června 1839. Ale šušká se, že už ta série bude končit. Tak se třeba dočkáte.

Tomáš M

A něco k věci nemáte?

Jiří Kocurek

Někdy kolem poledne, cca 6 hodin po jízdě prvního vlaku na území dnešní ČR. Strojvedoucí byl angličan, dráha pana císaře.

Martin Uxa

Ta neskončí dokud budou vlaky jezdit.

Jiří Kocurek

Ale má smysl mít zabezpočovačku a snížit tak riziko chyby, aby se nestalo jako v Řecku před pár lety, či před mnoha léty ve Stéblové.

Mariscal Mariano Santamaria

Nebyl včera někde podobný incident někde nebo se pletu?

Petr Šimral

To už bylo předevčírem…

Franta z nadarazi

Pusťte na ty koleje ještě více soukromníků a už tam nebude bezpečno vůbec.

Petr Šimral

Nečtěte jenom titulky…
Potkaly se dva vlaky národního dopravce.

Cupra

Do švestek

Ares

Nic hloupějšího vás nenapadlo?

jackbrno

Co to má společného s nesoukromníkem nebo soukromníkem, že někdo přehlédne návěst?

Jiří Kocurek

Ty předsudky… dokážou člověku otrávit život.

Michal M

Čoveče, nevím co přesně na tom nádraží děláš, ale že vidíš konce bych ti už nevěřil.

P_V

Kdyby před pár lety neblbli s rekonstrukcí nádraží a zřídili zastávku na dvoukolejce, tak se toto nestane.

Petr Šimral

Sdílím s Vámi i jako bývalý občan Chodova stejný názor, ale je výrazně menšinový. 300 metrů navíc je prostě 300 metrů a za ty prostavěné investiční peníze a náklady na provoz mnoha štíhlých výhybek mohla být provozována MHD od Lokte po Vřesovou zdarma po mnoho a mnoho let…
A to vynechávám, že bylo možné dosáhnout i úspory na jízdní době vlaků.

udavač

No, když vezmu v potaz všechnu tu kritiku, jak na lokálkách jsou zastávky v polích daleko od vsí, a ten oprávněny povyk související s ODSunem nádraží v Brně, tak se vůbec nedivím, že takový hloupý nápad v Chodově neprošel, a chodovským cestujícím jejich nádraží (i s nedalekou hospodou v Nádražní ulici) srdečně přeji

jackbrno

Na odsun nádraží v Brně žádný povyk není, natož oprávněný… Kdo by bránil vzniku moderního nádraží s konečně dostatečnou kapacitou a rovnými peróny, jen zoufalec.

Jiří Kocurek

Tak ono by se dalo přestavět i to součané, když už musí Tesco k zemi, abychom to měli šalinou na vlak blíž.

Flatt1

No, jen aby nebylo překvapení, že přímo uprostřed nového brněnského nádraží budou kolem peronů jezdit jeden za druhým nákladní vlaky…na vizualizacích jaksi nejsou a mám podezření, že tenhle fakt není všeobecně znám.

xyz

– Dostatečnou kapacitu to mít nebude, zejména v kombinaci přímětských, dálkových, vysokorychlostních i nákladních vlaků.

– Moderní nádraží může vzniknout i jinde než v odsunuté poloze.

– Wien Hbf. nemá zcela rovné peróny = je/není to moderní nádraží? 🙂

xyz

Reálně jde přinejmenším ve druhém jmenovaném případě o zcela jiné rozpočty, kdy přesun by nenastal.

F. K.

To už by nemuseli stavět zastávku žádnou, protože někam na haldu by se nikdo netrmácel.

P_V

Už takhle je to nádraží už hodně zastrčené.

Jan Tichavský

Přitom normální řešení by bylo poslat jeden z vlaků zpět do stanice, kde se měli křižovat a pokračovat dále s cestujícími a mírným zpožděním, ani hasiči by nemuseli evakuovat 100 lidí na širé trati. Jenže železnice si musí vždycky odbýt to vyšetřovatelsko-byrokratické kolečko a zastavit provoz na několik dalších hodin, protože takhle se to dělá vždycky a cestující jsou až na posledním místě.

Jan

I Vy heretiku, Vy byste chtěl efektivní železnici?
Něco ve smyslu, že by si DI stáhla data z černé skříňky vlaku/lokomotivy včetně kamerových záznamů, provedla výslech strojvůdce na dálku po skončení směny a do pár minut od takové události by se jezdilo?
Neslýchané…

udavač

Ale slýchané a vídané – jenže v dávnější minulosti, kdy by to šetřil a prvotní šetření organizoval prioritně náčelník stanice sloužící v místě, a i sběr podkladů pro další šetření revizory bezpečnosti by zajišťoval on, takže aspoň ostatní doprava by do hodiny jezdila: ty vlaky by po dohodě (i telefonem) s RBŽD stáhli do stanice a i za ty staniční zamšstnance, kteří by na vzniku snad měli nějaký vliv, by se hned sháněla nějaká náhrada (také obvykle relativně snadno dosažitelná).

Michal M

Máte velmi kreativní přezdívky, tak vám držím palce, ať vám tentokrát vydrží co nejdéle…

zwi

Každý výjezd je velký kšeft. To si nikdo nenechá ujít. Proto nehrozí, že by někdy mohlo dojít ke zlepšení. Že by snad cestující byli tomuto ušetřeni. Tak jak to zvládá např. každá MHD.

Nose Peak

Mluvíte jako člověk, který nikdy nedržel v ruce největší symbol moci, jakŷ kdy lidstvo vynalezlo – kulaté razítko….

Jarda

Máte naprostou pravdu, situace, která se dá vyřešit během 30 minut, protože jak zabezpečovací zařízení, tak vlaky mají vše nahrané a stačí vše pouze stáhnout, tak drážní inspekce z toho udělá bramboračku na více než čtyři hodiny. Cestující až na posledním místě, hlavně že si tam nějaký strejda udělá fotku.

zwi

I když se vyšetřuje bez DI je to na X hodin.

Jiří Kocurek

Normální řešení by bylo, aby ho zabezpečovač zastavil ještě před STŮJ a pak by se jelo dál.

František

Já bych těm lidem co čekají na hasiče i vypnul klimatizaci.