Na Sokolovsku proti sobě vyjely vlaky se stovkou cestujících, nikomu se nic nestalo
Incident u stanice Chodov na Karlovarsku. Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správy železnic![Incident u stanice Chodov na Karlovarsku. Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správy železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/3db75e54-777d-476a-9278-6b9b85c863a5.jpg)
![Incident u stanice Chodov na Karlovarsku. Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správy železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/3db75e54-777d-476a-9278-6b9b85c863a5.jpg)
Vlaky dělilo od srážky 100 metrů, zastavil je automatický systém.
Apollo 17 napsal, že „to je tam i přenos kodu a stejně nepomohl ani bájný Mirel“. Tak pokud i přesto tento člověk proti Stůj odjel, tak nemá jako strojvedoucí vůbec pracovat, protože je to velmi eufemisticky řečeno superhňup.
Kamion dnes zablokoval D8 na 7 hodin. Vlak zablokoval trať na 5 hodin. Řidič kamionů se zranil, ve vlaku nikdo. Ale jóo, je třeba na kolejích dodržovat bezpečnost, to bychom se na to podívali, na nebezpečné vlaky. Mrtví na silnicích nikoho nezajímají, tam se nebezpečně jezdit může. A jak píše předřečník, chtělo by to denní seznamy o mrtvých a zraněných na silnicích. Pokud tedy to co jezdí na silnicích, jsou občané stejné úrovně, jako ti co jezdí vlakem. Možná bychom zjistili, že na silnici se umírá častěji. A taková drobná kacířská myšlenka, co i tam řešit nějaký kamionový zabezpečovací systém?
2023: na dráze usmrceno 229 osob (což jsou z půlky střety s osobou – většina asi sebevrazi – a z půlky přejezdy), na silnicích 455 (což je včetně ~70 motorkářů). Nevím, jestli přejezdy nebudou v obou kategoriích.
Ve vlaku v roce 2023 nezemřel snad nikdo, letos 4 lidi…
A kolik pane redaktore bylo dnes mrtvých na železnici a kolik na silnici? Zkuste nás denně informovat.
Nemáte internet? Pokud jste moc hloupý nebo líný, najměte si někoho, kdo vám to zjistí.
Strojvedoucí má na práci 2 věci. Čumět na návěstidla a zrychlovat/zpomalovat. A ani to nezvládnou.
Škoda, že pitomí minuskáři nedokážou napsat, co z toho není pravda.
Víš, že nikdo není dokonalý?
Kolikrát se stane plno věcí a prostě se prehlidnes..
Ale neměli by se to stát..
No právě. Proto je nejvyšší čas vyloučit nespolehlivý lidský faktor.
Jakým způsobem ty cestující z širé trati evakuovali?
Zivoty ohrozujici stav zeleznic pod taktovkou vlady a ministerstva. Situaci bohuzel nezlepsuje ani zalostny stav mentality zamestnancu zeleznic. A ano pocita se do toho i sprava zeleznic !
Starej, tobě ti zas nedala stará. Tak to tady neřeš.
Chtěli jsme se jen pozdravit, říkali strojvedoucí…
A to je tam i přenos kodu a stejně nepomohl ani bájný Mirel.
On je na Panteru MIREL?
Ano, je
Nikoliv, není. Na obou mašinách je LS06
Panter má Mirela, Shark měl Mirela, po instalaci ETCS má LS 06.
Samozřejmě. Panter i žralok. Až liška dostala LS06.
Ano je Petře.
No a s ETCS by se stalo to samé – vlaky by vyjely proti sobě, a zastavil by je automatický systém.
Mýlíte se. Vlak by z nádraží v Chodově za návěstidlo vůbec nevyjel a vlak od Nového Sedla by úplně normálně vjel do nádraží po své vlakové cestě a tady by nebylo o čem diskutovat.
A Drážní inspektoři by neměli co žrát 😀
To asi nehrozí. Stále bude spousta tratí bez ETCS. SŽ to navíc podpořila vymyšlením jakési zprzněné verze ETCS, která za ušetření možná 10% celkových nákladů, ztratí 99,9% své funkcionality (dopravcům ušetří 0% nákladů). Dokud se mobilka nenaučí zorientovat už při posunu, nepůjde i v dopravnách s L2 zabránit mimořádnostem při odjezdu výchozích nezorientovaných vlaků v módu SR (celkově je SR a potlačení bezpečnostní díra).
Pracuje se na tom.
Jo, ale jak to udělat, aby se mobilka našla hned po zapnutí?
GPS umí zarušit kdokoliv kdo chce a za pár stovek. Podvrhnout polohu jde taky, je to složitější, ale pro tyto účely příliš zranitelné – GPS tedy ne.
Šla by použít triangulace z vysílačů GSMR? Podvrhnout tohle je sice v silách jen některé rozvědky, ale jak je to přesné…
Nesmysl. Proč něco píšete, když o tom zjevně vůbec nic nevíte?
Protože je to hňup
Na to jsi přišel jak? 🙂
Ale vznikla škoda cestujícím, kteří by dávno chtěli být jinde…
No a?
To je jedna z věcí, které železnice dlouhodobě neřeší ani řešit nechce.
Máte mít sklady na měsíc výroby a měsíční výrobu na skladě a nebo při stávce zkrachovat. — šotopožadavek na firmy.
Zcela neuvěřitelné pro mě bylo, když jsem se ve zprávě Drážní inspekce o události od stanice Boří les ze dne 22. 9. 2021, kdy z vlaku vypadl nezajištěnými dveřmi průvodčí a na místě zemřel, bylo v oné zprávě uvedeno, že způsobená škoda byla 0 Kč.
Jako by lidský život neměl žádnou hodnotu (a to i kdyby ve výši odškodnění pro pozůstalé).
Viz str. č. 3 https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Bori_les_210922.pdf
Jak byste ohodnotil nebo vyčíslil cenu lidského života? To nejde. Škoda a ztráta na životech či újma na zdraví, jsou ve statistice odlišné položky.
Jednu možnost jsem napsal – ve výši odškodnění od ČD pro pozůstalé.
Ale jde… Zdroj Česká justice.
„V České republice je hodnota zmařeného (neskončeného) lidského života při absolutním vyřazení ze všech sfér společenského zapojení stanovena na 400násobek průměrné mzdy za kalendářní rok předcházející roku, v němž se ustálil zdravotní stav poškozeného. Aktuálně se tato částka pohybuje okolo 13, 3 mil. Kč.“
Série pokračuje?….doufám, že skončila
Série pokračuje od 6. června 1839. Ale šušká se, že už ta série bude končit. Tak se třeba dočkáte.
A něco k věci nemáte?
Někdy kolem poledne, cca 6 hodin po jízdě prvního vlaku na území dnešní ČR. Strojvedoucí byl angličan, dráha pana císaře.
Ta neskončí dokud budou vlaky jezdit.
Ale má smysl mít zabezpočovačku a snížit tak riziko chyby, aby se nestalo jako v Řecku před pár lety, či před mnoha léty ve Stéblové.
Nebyl včera někde podobný incident někde nebo se pletu?
To už bylo předevčírem…
Pusťte na ty koleje ještě více soukromníků a už tam nebude bezpečno vůbec.
Nečtěte jenom titulky…
Potkaly se dva vlaky národního dopravce.
Do švestek
Nic hloupějšího vás nenapadlo?
Co to má společného s nesoukromníkem nebo soukromníkem, že někdo přehlédne návěst?
Ty předsudky… dokážou člověku otrávit život.
Čoveče, nevím co přesně na tom nádraží děláš, ale že vidíš konce bych ti už nevěřil.
Kdyby před pár lety neblbli s rekonstrukcí nádraží a zřídili zastávku na dvoukolejce, tak se toto nestane.
Sdílím s Vámi i jako bývalý občan Chodova stejný názor, ale je výrazně menšinový. 300 metrů navíc je prostě 300 metrů a za ty prostavěné investiční peníze a náklady na provoz mnoha štíhlých výhybek mohla být provozována MHD od Lokte po Vřesovou zdarma po mnoho a mnoho let…
A to vynechávám, že bylo možné dosáhnout i úspory na jízdní době vlaků.
No, když vezmu v potaz všechnu tu kritiku, jak na lokálkách jsou zastávky v polích daleko od vsí, a ten oprávněny povyk související s ODSunem nádraží v Brně, tak se vůbec nedivím, že takový hloupý nápad v Chodově neprošel, a chodovským cestujícím jejich nádraží (i s nedalekou hospodou v Nádražní ulici) srdečně přeji
Na odsun nádraží v Brně žádný povyk není, natož oprávněný… Kdo by bránil vzniku moderního nádraží s konečně dostatečnou kapacitou a rovnými peróny, jen zoufalec.
Tak ono by se dalo přestavět i to součané, když už musí Tesco k zemi, abychom to měli šalinou na vlak blíž.
No, jen aby nebylo překvapení, že přímo uprostřed nového brněnského nádraží budou kolem peronů jezdit jeden za druhým nákladní vlaky…na vizualizacích jaksi nejsou a mám podezření, že tenhle fakt není všeobecně znám.
– Dostatečnou kapacitu to mít nebude, zejména v kombinaci přímětských, dálkových, vysokorychlostních i nákladních vlaků.
– Moderní nádraží může vzniknout i jinde než v odsunuté poloze.
– Wien Hbf. nemá zcela rovné peróny = je/není to moderní nádraží? 🙂
Reálně jde přinejmenším ve druhém jmenovaném případě o zcela jiné rozpočty, kdy přesun by nenastal.
To už by nemuseli stavět zastávku žádnou, protože někam na haldu by se nikdo netrmácel.
Už takhle je to nádraží už hodně zastrčené.
Přitom normální řešení by bylo poslat jeden z vlaků zpět do stanice, kde se měli křižovat a pokračovat dále s cestujícími a mírným zpožděním, ani hasiči by nemuseli evakuovat 100 lidí na širé trati. Jenže železnice si musí vždycky odbýt to vyšetřovatelsko-byrokratické kolečko a zastavit provoz na několik dalších hodin, protože takhle se to dělá vždycky a cestující jsou až na posledním místě.
I Vy heretiku, Vy byste chtěl efektivní železnici?
Něco ve smyslu, že by si DI stáhla data z černé skříňky vlaku/lokomotivy včetně kamerových záznamů, provedla výslech strojvůdce na dálku po skončení směny a do pár minut od takové události by se jezdilo?
Neslýchané…
Ale slýchané a vídané – jenže v dávnější minulosti, kdy by to šetřil a prvotní šetření organizoval prioritně náčelník stanice sloužící v místě, a i sběr podkladů pro další šetření revizory bezpečnosti by zajišťoval on, takže aspoň ostatní doprava by do hodiny jezdila: ty vlaky by po dohodě (i telefonem) s RBŽD stáhli do stanice a i za ty staniční zamšstnance, kteří by na vzniku snad měli nějaký vliv, by se hned sháněla nějaká náhrada (také obvykle relativně snadno dosažitelná).
Máte velmi kreativní přezdívky, tak vám držím palce, ať vám tentokrát vydrží co nejdéle…
Každý výjezd je velký kšeft. To si nikdo nenechá ujít. Proto nehrozí, že by někdy mohlo dojít ke zlepšení. Že by snad cestující byli tomuto ušetřeni. Tak jak to zvládá např. každá MHD.
Mluvíte jako člověk, který nikdy nedržel v ruce největší symbol moci, jakŷ kdy lidstvo vynalezlo – kulaté razítko….
Máte naprostou pravdu, situace, která se dá vyřešit během 30 minut, protože jak zabezpečovací zařízení, tak vlaky mají vše nahrané a stačí vše pouze stáhnout, tak drážní inspekce z toho udělá bramboračku na více než čtyři hodiny. Cestující až na posledním místě, hlavně že si tam nějaký strejda udělá fotku.
I když se vyšetřuje bez DI je to na X hodin.
Normální řešení by bylo, aby ho zabezpečovač zastavil ještě před STŮJ a pak by se jelo dál.
Já bych těm lidem co čekají na hasiče i vypnul klimatizaci.