Na Slovensku začíná zrychlování části trati Bratislava – Štúrovo na 140 km/h

Push-pull souprava 951 mezi Galantou a Novými Zámky. Foto: ZSSKPush-pull souprava 951 mezi Galantou a Novými Zámky. Foto: ZSSK

Zhruba do poloviny roku bude provoz na vytížené trati jednokolejný.

116 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mates

Skúsme sa zamyslieť: Plánovaná VRT trať do Maďarska má viesť z Bratislavy cez Rajku a Hegyeshalom. Na tu navrhovanú rekonštrukciu na 160 prípadne 200 km/h trate miestnymi odborníkmi by sa vyhodilo xy stoviek miliónov euro. Usporilo by sa medzi Bratislavou a Štúrovom 20 minút. A ďalej? Kľukatá trať okolo Dunaja do Budapešti by aj tak zostala taká aká je. Od Palárikova do Štúrova by po tejto trati prešiel čo dve hodiny jeden vlak smer Budapešť a jeden smer Praha plnou traťovou. A ďalej? Snáď tam aj tie Nexy či Pnka budú jazdiť 160 – 200 km/h? Tá trať je kľúčová… Číst vice »

Knížecí rada

Jasně, pro Upíra je 80 km stošedesátkou zhola zbytečné. Je to jenom Zvolen a Banská Bystrica. Tam se nespěchá a na maďarskou VRT si taky počkáme minimálně dalších 20 let, když už jsme to 20 let na té drkotavé „lokálce“ vydrželi.

Marek Janík

Slovensko, železniční skanzen

Kleist

Na to že je to úplně rovná trať mi přijde 140 málo.

Miloš

Akoze riesi sa tu vraj smiesna rychlost 140. Preco nie 160 alebo 200? Pri vzdialenosti Ba – Sturovo, co je 135 km by bola uspora casu pri 160ke asi 7 minut a pri 200ke asi 17 minut. A to podotykam bez zastavenia! Stoji tych 7 alebo 17 minut za tych minimalne 700 milionov EUR ktore sa usetria na pripadnej modernizacii celej dlzky 135 km? Pri tych piatich alebo kolko EC vlakoch denne myslim ze to za to nestoji. Aj ked tu vela mudrlantov ma iny nazor.

JiriP

Vám se úspora 17 minut zda málo?

Roman

Vzhledem k celkovému stavu slovenských železnic a jejímu financování si opravdu myslím, že ta ušetřená částka se dá využít i líp a investovat třeba do jiných tratí. Vysokorychlostní trať do Budapešti má vést jinudy.

Knížecí rada

Asi Kočner to neschválil (sorry, podpásovka)

Miloš

Tych 17 minut by to bolo pri okamzitom zrychleni a zastaveni. Cize realne s rozbiehanim v Bratislave, jednou zastavkou v NZ, plus brzdenim v Sturove, plus 200ka urcite nieje mozna v celej dlzke. Takze realna uspora okolo 10 minut za tie miliardy na tejto trati urcite nestoji! Pri 160ke by bola realna uspora mozno 4 minuty! Ach a zas tych kecov co tu je. Jako keby vy v Cechac mate minimum 200 na kazdej lokalke a z Prahy do brna jazdite 360

JiriP

Nevím, jak to počítáte, ale mne ten rozdíl při okamžitém zrychlení z 0 na 200 vychází na 27 minut. 40,5 min vs 107,5 min. Zda by to bylo realne méně, to je otázka. Dnes se to jezdí 1:27 (s jednou zastávkou). Nepochybuji, ze by to s Vmax 200 šlo pohodlně pod hodinu.

Johnny Cash

Vůbec se nezabývat nějakou modernizací. Stačí uvedení do normového stavu a vmax 120 km/h nebo nebo ještě lépe 100 km/h za účelem úspory trakční energie a menšího opotřebování trakčních vozidel. Jízdní doba o 10 nebo 15 minut není pro žádného cestujícího relevantní. Další úspory vzniknou neobnovením LVZ, protože vmax 120 žádné LVZ nepotřebuje, natož nějaké ETCS a GSMR. To jsou buržoazní přežitky, které na Slovensku trpět nebudeme.

Pavel Skládaný

Ano, odstrašujícím příkladem je v tomto smyslu probíhající rekonstrukce trati Vídeň-Břeclav na nesmyslných 160/200 km/h. A co potom Vídeň-Devínska Nová Ves na 200 km/h, která je taktéž ve stavbě. Ti buržousti si prostě nedají říct a pořád někam spěchají.

Permonik

No rozdíl v revitalizaci na 140km/h a předěláním tratě na 200km/h mezi Trnovec a Palarikovo je 252 mil Eur a je to 10km, osttani useky jsou na tom poměrově stejně. Takže to neni 700 mil Eur, ale 3 402 mil euro.

Mirek

No to tady naši joudové co by chtěli všude 300 nepochopí, že se to z něčeho musí zaplatit. A úspora těch pár jednotek minut za to opravdu nestojí. Tenhle rozumný kompromis je myslím dostačující. Zvlášť pokud VRT někdy povede jinudy.

marek hudec

kudy?

Roman

Z Bratislavy rovnou do Maďarska přes Rajku

Mates

Aktuálny článok, keď prvá koľaj je v úseku Palárikovo-NZ hotová.

Dave

Kdybych četl tento článek v roce 1980, celkem bych to chápal. Ale v současné době, smutné.

Roman

Hodně se tady opomíjí jeden důležitý fakt, a to je nedávno oznámená informace slovenského ministra dopravy, že vysokorychlostní trať do Budapešti v rámci TEN-T povede z Bratislavy přímo přes Rajku. Samozřejmě těžko říct za jak dlouho to bude, ale s touto tratí přes Štúrovo se evidentně pro dálkovou dopravu do Maďarska nepočítá.

M@trixX

Zaujimave, podobne sa nad tym rozmyslalo niekedy v 90-tych rokoch ked robili novu stanicu v Petrzalke.
Ak by islo len o Budapest, uplne odveci by to nebolo ani dneska: Hl.st. – Petrzalka 21 minut (rjx), osobakom do Hegyeshalomu 33 minut, odtial 1h40 na Kelenfold spolu 2h34 – v porovnani s 2h31 Bratislava-Nyugati cez Nove Zamky.

Johnny Cash

S prístavným mostom bude jako co? Ten je v tak dezolátním stavu, že se v úseku UNS-Petržalka může vyskytovat pouze 1 nákladní vlak. Ale jo. Odstraníme nákladní dopravu a problém vyřešen. Cesta do pravěku pokračuje.

M@trixX

Vid moj prispevok nizsie. Z usetrenych stoviek milionov snad nieco zostane aj na bratislavske spojky.

Johnny Cash

VRT povede prostředkem dálnice a na mostě přes Dunaj vznikne VRT terminál (nebo zastávka). Paráda.

M@trixX

Vsetci co tu pisu o nezmyselnom rieseni na 140km/h: Megalomanskymi projektami na 160+ sa riesi severna trasa Bratislava-Zilina-Kosice, drahe je to ako svina, za 20rokov uz spravili skoro 200km, a na nic ine nezostavali peniaze, preto je zvysok infra v polorozpadnutom stave. Sucasne vedenie ministerstva dopravy rozhodlo zmenit tento pristup, sutaze na nove velke projekty s prelozkami pozastavili a je nejaka snaha rozbehnut vela malych vyrazne lacnejsich projektov, hlavne oprav zanedbanych trati, na ktore sa doteraz kaslalo – a to sa netyka len nejakych lokalok, v hroznom stave su aj hlavne trate, juzna trasa cez Zvolen, kde su casto prepady… Číst vice »

micat1

Tak tady hlavně žádné přeložky nejsou potřeba…

M@trixX

Co ale znamena, ze ta rychlost 140km nebude zabetonovana v ziadnej novej stavbe a ked sa Slovensko nejakym zazrakom zacne valat v peniazoch, bude realne vylepsenie kludne na 230.
(Niekto nizsie v diskusii pise o rozdiele 62,3 vs 315 mil.eur, to je v kontexte slovenskej zeleznice neuveritelne cislo, hlavne ked maju ZSR rocny rozpocet okolo 300M)

Mojmír

Ale není to tak, že ten koridor na 160 km/h, protože víc tam myslím být nemá, vám platí EU?

Jinak souhlas v hrozným jižní tah je v hrozným stavu a to ještě spoustu dvoukolejných úseků ŽSR opět zjednokolejnilo…

Elb

Nemají Rumuni těch 160 už od 70.let?

Miky

Fiha 140? Tak to je teda ficak… Asi Tothi v Blave usoudili, ze pro Madary mezi Ersekujvarem, Köbölkutem a Parkanyem je 140ka dobra dost.

Vladimir

Přemýšlím kolik prohlášení a řeči bylo, že se bude na této trati jezdit 200kmh.

Juraj

Bratislava – Nové Zámky – Štúrovo IMHO nikdy.
Na 200 se modernizuje úsek Bratislava – Malacky – Kúty, tedy opačný směr. Z Bratislavy na východ se vždy počítalo se 140 a uvažovalo se o možném upgradu na 160.

Johnny Cash

Bratislava nikdy. Až od poslední výhybky DNV.

Addams

Devínska Nová Ves je súčasťou Bratislavy.

Dan

Co si pamatuju, ŽSR před pár lety na svém webu potvrzovala, že cílový stav je na této trati Vmax 200 km/h a jeden čas uvažovalo i o 230. Přičemž minimální varianta byla 160…

JirkaJJ

Kde je vtvt, který nám Slovensko dává pořád za vzor?

Johnny Cash

Prý to tu zas zabalil.

Ibragim z Bastru

V absolutní rovině na 140 km/h? Už jim někdo řekl jaky je rok?

Vladimir

Lobby techlogickych firem co dělají lokální infrastrukturu zapůsobilo na 100%. Přece jenom by pak museli vyrobci vyvíjet nové technologie a ještě by to nakonec mohl vyhrát jiný konkurent z jineho statu co nemaze do kapsy, tak si udělají sami a pekne pomalu, či preneji postaru.

IGCT

Dobře, že se slováci od nás odtrhli. Jiný kraj, jiný mrav 🙂👍👍

Aaabbb

Vždycky, když je člověk smutný ze Správy železnic nebo ČD, stačí se jet podívat na Slovensko a hned je nálada lepší 🙂

Jirka

To jo, ale u kvality silnic bych si tím už tak jistý nebyl.

JiriP

Po přečtení tohoto článku mi naskocil jeden legendární rozhovor o situaci na Slovensku. Sice starší, ale nadčasový.
https://youtu.be/08d74lMBSZU

Surio Mario Martinez Suarez

Asi tak nějak…

Noddy

Vschni, kteri se divite nad Vmax 140. Na Slovensku je leta zauzivan narativ „nam staci“. Naco nam bude nejake zvysovani rychlosti na 160, nebo snad na 200, kdyz staci i tech 140, i to uz je moc. Pak do toho prisel jeste Utvar hodnoty za peniaze, ktery kategoricky zamita zvysovani rychlosti nad 120-130, protoze by to stalo 300 mil, ale kdyz zvysime ze 100 na 130, tak usetrime minimalne polovinu. A tak se infrastruktura na Slovensku konzervuje na urovni nezaostalejsich statu v Evrope.

Jakub

Nemyslim, zeby to nutne zamietol UHP, ich nazor je len poradny. Na druhej strane ZSR robia rekonstrukciu stanice Kosice, no a vysledok bude taky, ze sice prerobia tretie nastupistie na plnohodnotne, ale stvrte uz nepostavia, takze sa k viacerym vlakom bude nadalej chodit urovnovo resp podchodom na tretie a urovnovo k osobakom. Pritom je to stanica druheho najvacsieho mesta v krajine, navyse zab. zariadenie uz ma vyse 50 rokov a stale je v stave docasneho uzivania, pretoze nebolo realne dokoncene.

Noddy

UHP je sice poradny organ, ale Mindop sa ho drzi jak kliest. Vid nova trat Hradok-Mikulas-Paludza.

Granja

Chození přes koleje v Košicích je mezinárodní ostuda!

Knížecí rada

I ti Rumuni hrabou koridor na 160 km/h. Když jsem se ptal stavbyvedoucího ve stanici Ilia, proč to nedělají rovnou na 200, že při velikosti Rumunska to budou za 20 let překopávat, tak mi s úsměvem odvětil, že 160 km/h jim stačí, protože jsou Rumuni. A vám Slovákům stačí 140.

Geralt

Tak ono pokud by to na těch 160 bylo v celé délce, tak celé Rumunsko přejedete za 5 – 6 hodin. A v těhle končinách lidé necestují tolik jako jsme zvyklí u nás, a pokud jedete jednou za měsíc navštívit příbuzné na druhé straně země, tak vás hodina navíc už nevytrhne.

Vladimir

A co kdyby začali jezdit, protože by se rychle dostali z místa A do místa B? To by se asi všichni divili, rychlost mění vzdálenosti a boří hranice, nikomu se nenechce cestovat 5h nekam

Elb

Neměli Rumuni 160 už v 70-letech?

Granja

To se mi nezdá. Dálnice a některé silnice s dlouhými tunely a estakádami za nehorázné peníze. Zdá se, že na železnici nejdou takové peníze jaké by byly potřeba ve srovnání se slovenskou silniční dopravou.

Granja

Palárikovo – Nové Zámky. Není náhodou už tam jedna kolej hotová včetně zastávky Ludovítov??? (Ve směru do NZ.)

Romino

Ano je, robili minulý rok, teraz to pokračuje

micat1

Tak tohle je zoufalost. Půl roku jednokolejného provozu kvůli zakonzervování 10 km trati do parametrů z minulého (předminulého?) století a ušetření pár vteřin jízdní doby. Přitom je to jedna z nejdůležitějších tratí na Slovensku a je vedena v přímce na úplné rovině?

To jste na tom Slováci až takhle špatně? Docela mě to štve, do Budapešti i na jižní Slovensko jezdím vlakem celkem často. Fakt škoda.

Jakub

Ako pisem vyssie, v Kosiciach sa chodi urovnovo k osobakom na tretie a chyba tam zabezpecovacie zariadenie. V druhom najvacsom meste na Slovensku. Takze realita je skutocne taka, ze zeleznica u nas je v strasnom stave. No tazko sa nieco zlepsi, ak sa nemylim, ZSR dostavaju okolo 200 milionov eur rocne, kym v Rakusku daju do zeleznic vyse miliardy eur. Este sa cast samozrejme vyhodi za sprietelene studie, pretoze sice plany mame, ale nikto neda ruku za to, ze sa nieco take aj realne zafinancuje. Tak sa lepi, co sa da a k tomu este uzasne zakony (VO a celkovo… Číst vice »

Surio Mario Martinez Suarez

No jak se říká – penězovod z Čech směrem na Slovensko už tři dekády není.., a za Husáka masivní a velmi velkoryse postavená železniční infrastruktura na Slovensku, do které se přednostně pumpovalo astronomické množství federálních (= téměř výhradně českých) peněz, pomalu dožívá nebo už je na hraně životnosti… A je třeba ji obnovovat – tentokrát už každý za své penízky. Zatímco na České straně se do infrastruktury investuje hodně (přestavuje se, narovnává se a zvojkolejnuje se) na hlavních i vedlejších tazích v posledních 3 dekádách, zejména v posledních 10 letech ( protože v minulosti se přednostně peníze doslova cpaly na… Číst vice »

Litovel

Na severním tahu by jezdilo to co teď. Vectrony s dobře vybavenými a funkčními vozy, dvěma prvními třídami (před rekonstrukci uzlu Žilina) a jídelákem, pravda jen jednou za dvě hodiny.

Knížecí rada

Tak rovná trať, budou tam jezdit Railjety, ČD nakupují mašiny na 230. Proč to rovnou neudělají na 200-230 km/h? Z hlediska bezpečnosti na takové trati úrovňové přejezdy beztak nemají co dělat. Koukám, že perspektivnější trasa bude brzy regiojetí Břeclav – Wien – Budapest … pěkně objet to Slovensko.

Ja jenom ja

Problém, že ve vlaku Praha – Budapešt se právě v Bratislavě vymění většina cestujících. Podobně by to bylo i ve Vídni, ale pak by ČD konkurovaly jiným státním dopravcům.

Alibaba

Tak se bude jezdit z Blavy rovnou přes Rajku.

Surio Mario Martinez Suarez

Zajímavé je že RegioJet takový problém nemá a z Vídně do Budapešti jezdí velmi slušně zaplnený….. Jinak potvrzují že u Metropolitanů z Prahy do Budapešti přes Blavu je to opravdu tak, že v Brně většina vystoupí, ještě dost lidí jede alespoň do Blavy a tam vystoupi úplně všichni a nastoupí jen málo regionálních cestujících, od hraničního Štúrova jede ve vlaku jen velmi málo cestujících, vlak je skoro prázdný – a to i v létě v sezóně… Od té doby co jsem zjistil, že se dá z Prahy do Budapešti dostat v létě Ryanem: – za hodinku – za !!!!!!! 17€… Číst vice »

Johnny Cash

Metropolitan zrušit, Comfort jet provozovat do Budapešti přes Vídeň (a po postavení tratě Flughafen Wien-Bruck/Leitha vést tyto vlaky přes letiště) a případně zavést návazný spěšný vlak (regionálny rychlík) Břeclav – Bratislava – Štúrovo slovenskou retro soupravou.

Pizzaman

Jel jsem minulý rok poprvé v životě vlakem přes Slovensko do Budapešti. Musím konstatovat, že od českých hranic dál je to katastrofa. Celé Slovensko otřesná rychlost i stav infrastruktury – tankodrom. V Maďarsku stav obdobný.
Jasně, u nás by se toho dalo zlepšit hodně, ale i díky těmto výletům za hranice mě těší, jak na tom jsme.

Pája

Na to je potřeba lůžko/lehátko a usnout ještě v ČR 😃

Pizzaman

Jen jestli naopak to házení a stykové kolejnice nezapříčiní celonoční bdění. 😀

Jakub

Siel som tu cestu nedavno a z cesty si pamatam len Kuty, Bratislavu a Sturovo, celu cestu som pokojne driemal.

MHD

Nene, styky zajistí houpání, jako v kočárku.

Granja

No a když se pojede šukafonem, tak kromě spránku lze i ………

qwertz

Nekonečná rovná kolej bude rekonstruována na 120km/h?
Proč to nepředělají na 200 nebo alespoň na 160?

Samo

Na 140.

160ka by vyžadovala rušenie úrovňových prejazdov a ich nahradenie podjazdami/nadjazdami. Do toho sa ŽSR nechce, takže to v roku 2023 modernizujú na štandardy roku 1980…

Leinad

Jak vzdálené jsou od sebe přejezdy – proč se neudělá rychlostní cimbuří 140-200?

Permonik

Cca 3km. Nejsou u 200 km/hod jiné technické podmínky než u 160km/hod, především z důvodu aerodynamiky apod? Jako je rozteč koleji.

Jakub

Skor tam ide o trakcne vedenie, kompletne lozko so zvrskom, tych 200 by vyriesili tlakotesne skrine.

qwertz

Pardon překlep, na 140. Tohle je fakt ostuda

Pája

Tak v Německu se 140 km/h proháněly elektrické lokomotivy řady E18 a E19 s rychlíky ve 30. letech. Takže standart sto let zpátky.

adamgolias

rekonstrukce rekonstruovane trati 1. koridoru , usek poříčany -velim , v=160km/h a na useku je 5 úrovňových přejezdů. tak jak je to s tou nutností?

aaaaa

Treba rozlisovat slovenske a ceske normy. Na Slovensku pri 160 km/h nesmu byt urovnove krizenia a v cechach mozu byt aj pri tej 160.

Romanero

A při rychlosti 155 km/h?

Granja

A ta slovenská norma má doložku, že na věky věků se nesmí nikdy změnit na obvyklých 160 km/h v Evropě???

David

Ono to zas tak obvykle není.

Dan

A staví to aspoň tak, aby výhledově po zrušení přejezdů tam mohli bez dalších stavebních úprav aspoň tu 160 nebo ideálně 200 zavést? Nebo to staví jen na těch 140 a na vyšší rychlost by se to muselo zas celé překopat?

Permonik

Podle stránek ZSR vyjde revitalizace trati na 62,3 mil. modernizace na 315mil. Přičemž prvni má BRC hodnotu 8,6, druhé pouze 2,7. Co to je netuším….

Dušan

BCR = Benefit Cost Ratio = poměr nákladů a přínosů. Hodnota menší jak 1 značí ztrátovost projektu, větší než jedna naopak ziskovost.

Jeřdno

Relativně to vypadá, že ziskovejsi je první řešení, ale v absolutních číslech je samozřejmě ziskovejsi to druhé. Je to škoda, jihovýchodní Evropě by rychlé železniční spojení prospělo velmi.

Jan Kavan

Kdy prebarvili Jánošíky?

Martin Hanzal

Promarněná šance. Ta trať je až na pár úseku jako podle pravítka a současnou rekonstrukcí dojde ke kenzervaci stavu na mnoho let dopředu. Chápu, že Slováci mají k Maďarsku složitý vztah, ale trať přece neslouží jen pro provoz mezi SVK a HUN… Škoda.

Sova

Souhlas, tam to mohlo být výrazně rychlejší.

Samo

Žiaden zložitý vzťah nikto k nikomu nemá, nesúvisí to vôbec s Maďarskom. Ide skrátka o šetrenie, nie je ochota financovať budovanie mimoúrovňových prejazdov.

Granja

„Hádam“ ochota by byla, ale když nejsou chechtáky pro železnici tak se musí jen na 140.

Jakub

Co vsetko by sa za chechtaky dalo na Slovensku so zeleznicou urobit… Mozeme snivat.

Jan

Nebylo tak kdysi aspoň na pár úsecích už 140km/h?

Marcel Štancl

Tam byl Balkán max 120 km/h.

Dušan

V = 140 km/h je jen v úseku Sládkovičovo – Senec, délka úseku je 15 km.
To zvýšení „jen“ na V = 140 km/h je kvůli přibližovacím dobám přejezdů (celkem jsou zde instalovány 3 PZZ), pokud si to dobře pamatuji – v návrhu bylo V = 160 km/h, ale zabezpečováci to „zařízli“ na V = 140 km/h.

Samo

160 km/h na Slovensku vyžaduje zrušenie úrovňových prejazdov.

Dušan

Jako myslíte legislativně ? Pokud ano, tak pak asi není dál co řešit, bo ty 3 PZZ nikdo nahrazovat nebude:-)

Karel IV.

U nás (pokud vím, tak i obecně v Evropě) je ta hranice, nad níž nemůžou být přejezdy, 160 km/h. Proč je to na Slovensku jen 140 km/h?

Jakub

Pretoze niekto na Slovensku sa tak rano pri vstavani rozhodol a svojich oponentov bud nenasiel alebo uspesne zlikvidoval.

Tomáš Záruba

Moment, vždyť snad je schválená komplexní modernizace na 200 km/h…?

Marcel Štancl

Ano v roce 2050 bude hotová.

Tomáš Záruba

Vždyť je to tentýž projekt jako Kúty, kde se (pravda, dost pomalu) začíná – ?!

Dušan

Jako ano, nějaká ta Štúdia realizovatelnosti – nebo ako sa to v SR volá – byla zpracovaná + odevzdaná, ale je otázka (?) na kolik se podle ní – s ohledem na připravovanou revizi TEN-T (= probíhá) – vlastně jede pokud vůbec (?) -viz: https://ctrlv.cz/n5jj PS: Já tam totiž vidím namalovanou novou VRT-ku Budapešť – Györ v Extended Core (do 2040) a pak VRT Györ – hranice H/A v Comprehensive (do 2050) a pak Parndorf – Kitsee – Bratislava v Core (do 2030) na V = 200 km/h. Tak si z toho všeho nějak „mnemotechnicky“ odvozuji, že ten upgrade na… Číst vice »

Vojtech

Akorát ze je to cele mimo Slovensko.
Jestli to vlastně není ten důvod

Džamel

Takže jeden úsek se zrychlí o 20 km/h a na zbytku tratě přibude za stejné období 5 „trvalých“ pomalých jízd…

Pavel

Toto nikdy nepochopím. Posunieme trať z praveku do stredoveku. Vyhodime milióny a dosiahneme zrýchlenie na trati Bratislava – Štúrovo o 45 sekúnd.
Prečo to neprerobia na 160 km/h alebo rovno na 200 km/h?

Boro

Protože to nesmí konkurovat IAD

Honza

Co je IAD ?

Ondros

Integrovaná autobusová doprava

Samo

Nie, individuálna automobilová doprava 😉

adamgolias

individuální automobilová doprava

PepaM

Individuální automobilová doprava

Hujer

Toto myšlení nikdy nepochopím. Narvou se do tratě peníze a udělá se polovičatým způsobem na 140 km/h a tím se tento stav na desítky let zakonzervuje. V ČR je už doufám myšlení jinde – doufám.

None

Jsme dál. My už udržujeme 160.

qwertz

A nekde u Breclavi nejspise omlylem rekonstrovali na 200.

Jeřdno

Ještě ne, teprve to staví

Alibaba

Tady je to asi myšleno ve smyslu, že se tam 200 km/h několikrát testovalo, trať ve výjimečných případech funguje jako testovací pro tuto rychlost nic pravidelného.