Na Slovensku začala velká modernizace koridoru pod Tatrami

Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhyPendolino na Slovensku. Foto: České dráhy

Po modernizaci koridoru mezi Bratislavou a Žilinou začnou práce na zrychlení železnice pod Tatrami.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda

TSS Krade, no tak to mluví za všechno, stačilo mě těch pár staveb v ČR.

Pracuji na MD

REMING = SUDOP Group

...

Bude se někdy řešit ta serpentina u Bešeňovej?

Alibaba

Tunely v hrázích a pod vodou?
To by musela být docela dlouhá přeložka, a začínat někde u Lieskové.

...
Martin V.

Já tomu vůbec nerozumím. 🙁 Co se tedy bude stavět? Pár malých přeložek a jinak rekonstrukce současné trati přes Štrbu? A nebo tunelová varianta, kde se píše „Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h (s parametrami do 200km/h).“? Různé odkazy zde uvedné zobrazují výrazně odlišné verze. Ani u té varianty 160/200 km/h mi není jasné, jestli poloměry oblouků dovolí 200 km/h jen pro naklápěčky nebo i pro klasické soupravy.

Jaaa

Naklápěčky. Je to SUDOP. 😉

zaosai

Zajímavý příspěvek člověka co neumí si to najít na netu.Bylo to zveřejněno už před několika lety a žádné moc velké úpravy v projektu nejsou.Jen se upřesnilo rozdělení do pracovních úseků.

mgr.pavel

Dívám se na odkazované PDFko od Reming Consult.. Vážne povede trať na jih od Lipt.Mikuláše, který bude mít nové nádraží – ale až za řekou a dálnicí, kousek mimo město? Pro všechny vlaky?

O kolik se tak velkému městu zhorší dopravní obslužnost?

Vbb

Proč by se měla zhoršit obslužnost? Autobusové nádraží se přesune taky a do města bude jezdit MHD. Dnes je to z nádraží do centra (nám. Osvob.) asi 1.3 km, z nového nádraží by to bylo asi 1.6 km (předpokládám nový most přes Váh).
Takže o „obslužnost“ přijde nanejvýš Okoličné a Podbreziny, ale neřekl bych, že tam vystupují davy lidí…
Měla by přibýt zastávka Lipt. Ján (což bych uvítal tak před 30 lety…)

asdfr

Novy most cez Vah nebude. Pristup na stanicu bude cez existujuce 2 mosty. Jeden je na ceste do Demenovej a druhy je na ceste do Ilanova. Takze obsluznost centra bude horsia. Nejake cisla. Liptovsky Mikulas ma priblizne 31 000, z toho samotne sidlisko Podbreziny ma nieco cez 9000 obyvatelov. Okolicne tiez vyse 1000 obyvatelov, takze to mame tak 10 000 obyvatelov. Takmer 1/3 mesta. Za dalsie. Zastavka v Okolicnom sluzila aj mozno este aj sluzi ako prestupovy bod pre obyvatelov dedin Ziar, Smrecany, Veterna Poruba, Benadikova, Jakubovany, Liptovsky Ondrej, Zavazna Poruba, Liptovsky Jan. Okrem poslednych dvoch menovanych, sa dostupnom zeleznice… Číst vice »

Vbb

To že nový most nebude se už ví? Z Podbrezin nejezdí vlakem skoro nikdo (vystupují tam jen jednotky lidí), i vzhledem k mnohahodinovým dírám a dále vzhledem k tomu, že jejich cíl asi nebude na nádraží, ale někde v centru. Takže autobusem to je daleko rychlejší. To samé platí pro přestupový bod do přilehlých dědin – i když autobusem to trvá déle (mezi hl.n. a Okoličným), tak asi málokdo přestupuje na bus v Okoličném. Nemyslím si, že někdo z Jána bude jezdit na nádraží do Mikuláše autobusem, když bude mít vlakovou zastávku přímo ve vsi (samozřejmě myslím místní obslužnost Ján… Číst vice »

asdfr

Este pre predstavu ako je to s dopravnou obsluznostou stanice. Cez vikend, prvy Os ktory ide do Popradu odchadza zo stanice Okolicne o 5:13 a potom najblizsi dalsi ide o 12:19. Takze mame dieru krasnych 7 hodin. Osobne vlaky su na vylet do Tatier nepouzitelne. Opacnym smerom napr. zo Strby – vlak 5:56 a potom dalsi 15:06. Krasna 9 hodinova diera. Potom to uz je lepsie. Os ide uz za 4 hodiny o 19:16. Takze to mame az jeden Os pouzitelny na vylet do Tatier. Uznavam, smer Liptovsky Mikulas – Zilina to je to lepsie. Tam sa moze povedat ze… Číst vice »

Jiří Kocurek

Aby se tam pěšky necourali lidi. Už jen přístup na nádraží musí být řízený, a ne aby si tam někdo došel, kdy se mu zachce. Sice tam všecky valky zastavují, ale je potřeba, aby mohly projíždět 160!

Vbb

Všecky ne, nějaké IC tam myslím i projíždí 🙂
A to se těch 160 teda opravdu vyplatí, Horste!

Ctenar

Jen si zde něco odložím a zase půjdu…

https://www.vlaky.net/upload/images/reports/007709//Dopis.pdf

Karel II

Hustý….

Roman

Moment oni nemají na hlavní trati GSM-R ? 😮

Bobcat TL 470 HF

Nie, ladíme si klasickú TRSku a kanály staníc, aj to nie všade.

Odpadlik

Konečně! Co jsem tam jel posledně, tak mi přišlo, že se na té trati zastavil čas a za posledních 30 let se vůbec nesahlo. Orezlý rychlostník 120km/h a to ještě jen někde je fakt výsměch – a přitom mi přijde že tam se to zmodernizovat přímo nabízí – za málo peněz hodně muziky.
Píší taky, že stavebně až 200km/h – to bude asi jen pro ND alá 4. koridor ne?

zaosai

Zmodernizovat ? To je blbost na entou,tam má smysl jen nová trať.

švestka

Škoda, že se ŽSR a MDVRR (nebo jak se to momentálně jmenuje) nepochlubili, že do instalace ETCS, se zde bude jezdit stejně rychle jako teď a instalace ETCS se plánuje až bude víc mosernizovaných úseků za Žilinou, tedy v době až se tento bude rozpadat stářím.

Švestička

„Nová traťová rýchlosť bude 160 km/h(pre vozne s výkyvnými skriňami 200km/h), zábrzdná vzdialenosť pre vlaky do 120 km/h bude 1 000 m. Vlaky idúce rýchlosťou vyššou ako 120 km/h budú riadené systémom ETCS L2. Vlaky bez mobilného výstroja ETCS budú môcť jazdiť po trati max. rýchlosťou 120 km/h, pre ktorú vyhovuje zábrzdná vzdialenosť 1 000 m.“

Vezměte si slovník, přeložte si to a jděte si trollovat někam jinam.

Martin Toman

Ještě bych prosil modernizovat trasu Bratislava- Nové Zámky – Štúrovo. Tam jr to tak v háji, že je jeden po šichtě vytřesenej i když jede s Vectronem. Děkuji.

a8n

V roce 2050 se dočkáte.

julio

Na tej rovine je to katastrofa, až je divné, že rovina je taká hrboľatá. Tam by mohli v pohode urobiť rovno 250.

patrik vulpis

Presne suhlasim. BL – Sturovo je idealna trat pre upravu na vysoke rychlosti. Od BL Vinohrady az po N Zamky a dalej do Sturova tam temer nic neprekaza vysokej rychlosti. Slabsie miesta su len Trnovec a most cez Vah a par lahko narovnatelnych oblukov

Vaclav Simek

Prodloužení OŽ ve Štrbě k odsunutému nádraží na přeložce mě zaujalo. Probourá se východní stěna haly?

esc

Nijaké prodloužení OŽ ani přeložka hlavní tratě přes Tatranskou Štrbu se realizovat nebudou. Současný plán předpokládá jenom rekonstrukci v existujícím koridoru: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/modernizacia-zeleznicnej-trate-zilina-kosice-usek-trate-liptovsky-miku-3

Ketchup1970

Škoda preškoda, premárnená šanca. Štrbská rampa by potrebovala tunel ako soľ. Snáď sa to ešte prehodnotí.

hoholu

ty vole, to je jak modernizace tratě 260 v 90. letech, chápu že je to mezi dvěma NP, ale tohle je fakt škoda…

jan

No celkem do toho šlápli.

a8n

Po třech letech od vyhlášení zakázky podepsali smlouvu. Tomu říkám šlápnutí.

Původní Pražák

To jo, zhruba jako my do tratě Praha-Beroun.

švestka

No to jo po třiceti letech výstavby Slovenských koridorů se dostali k prvním 12 km mezi Žilinou a Košicemi…

Jan

Odkaz na pdf super, ale zkuste poprosit Reming o zaslání neořezané verze. I na jejich stránkách se to stáhne ořezané. Díky. Jinak je to hodně zajímavá stavba ala náš 4. koridor

Robert Šalda

Tak to mě mile překvapili. Moc se o tom nikde nepsalo, že se to v dohledné době chystá. Myslel jsem spíš, že budou pokračovat tak jako doposud od Žiliny k Vrútkám. Ale to nádraží v Mikuláši mimo město 🤨.

esc

Nádraží v Liptovském Mikuláši se nikam přesouvat nebude, ten odkazovaný materiál od Remingu je již dávno neaktuální (a spíš než o reálné plány šlo jenom o studii).

asdfr

Prosim vas, potom mi mozte vysvetlit preco prebieha na nieco, co sa podla vas nikdy nebude robit posudzovanie vplyvov na zivotne prostredie.

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/modernizacia-zeleznicnej-trate-zilina-kosice-usek-trate-liptovsky-miku-2

Rodicia mi ziju v Liptovskom Mikulasi, tak to trosku sledujem co sa tam deje.

Erik

Ano, ta zastavka uplne neni vhodna.. souhlas 👍

Milan

Teda ten Sudop se rozlejzá, až to není hezký (Reming Consult = další dílek skládanky Sudop Group).

Ketchup1970

Prosím pánové , je to Lučivná , a Bystrica je zas Považská. Nějak se tam v češtině furt cpe čárka (dĺžeň) . Moc děkuji.

Adrián

Tak, zrazu sa nám tie modernizácie pod taktovkou ŽSR nejako rozbehli. Zostáva už len dúfať, že to bude dokončené v termíne a bez prieťahov. Sám tomu síce neverím, ale v kútiku duše dúfam, že to tak bude.

julio

Len by ma zaujímalo, čo budú na necelých 13km robiť dva roky.

Adrián

To čo vždy. Improvizovať.

Vlkos

Nu jestli to budou dělat například jako jeden most a asi 300 m trati u Dvoru nad Žitavou kdy v rozkaze o výluce bylo psáno že výluka začíná v 7:00 a končí v 19:00 a v praxi v 9:00 nebylo ještě často vidět na stavbě nikoho a po 14:00 už zase nikoho tak ty dva roky možná ani nebudou stačit 😀 . Pak se člověk dočte že ti nevyspělí Číňané staví 30 km vysokorychlostních tratí denně tak se nestačí divit 😀

Tomáš V.

Protože Čína při stavbě čehokoliv rozhodně bere ohled na dotčené, že? Možná tak pažbou do hlavy a šup, šup rozsekat orgány.

To se pak jinak staví. Navíc o celkové kvalitě tamních staveb panují dosud docela pochybnosti… Doufám, že to už se sem nikdy nevrátí. Dnes jsme v pravém opaku, vše je složité a trvá, ale to je přirozený vývoj, který se zase postupně zarovná.

Radek Janata

Takhle výmluva, že Čínanům se to staví, protože nemusí vykupovat pozemky, je docela častá, ale neobstojí. Je to sice faktor, ale ne tak důležitý. Kdyby byl důležítý, tak nám zde běží spousta soudních řízení, kde se občané hádají se státem o pozemky na VRT. Ale ono se nic neděje – protože my jen kecáme a reálně skoro nic nepřipravujeme a plánujeme, v diskuzích zaznívají názory jako z 19.století, že tak rychle přece nepotřebujeme cestovat.

A to je hlavně o myšlení – zda plánujeme nějaký rozvoj země, nebo nám stačí sednout si u piva a zvýšit si důchody.

Noddy

Jeden robi, jak še patri, trojo patra, jak še robi.

PvvS

Bude to nachystaný na 25kV ?

Tomáš

Zrejme áno, no na skici, papieri a v realite je vždy niečo iné. Reálne tam 25kV ani za nášho života nebude ,tiecť‘

...

Tak nějak. Čím by tam tahali vlaky, když by museli odstavit řadu 131?

Marcel Štancl

Budování tunelů je náročnější než úprava trakce. Horší to bude postavit kolejově. Zab. zař. a trakce už nebude takový problém.

Vaclav Simek

Minimálně izolátory na stožárech TV se postupně vyměňují za typy schválené pro 3kV DC i 25kV AC…

Martin Toman

Určitě ano.

Martin z Moravy

A ještě do Užhorodu, k bratrům rusínům 🙂

Rusnak Bojek

Bohužel ukrajinských Rusínu již mnoho neni, respektivě těch co se k této národnosti hlásí. V Užhorodu by raději slyšeli o modernizaci spojení na Lviv a Kyjev, v Mukačevu možná do Budapešti. To už by bylo reálnější vybudovat nové tratě které by s Prahou spojily Giraltovce, Svidnik, Stropkov, tedy centra slovenských rusínů.

Krušnohorec

Dříve do Čopu, k bratrům Maďarům.

Ketchup1970

No vy byste měl lobbovat spíše ZŠ bratry Welšany a Bretonce jako Keltské spolukmenovce dle DNA… nebo v Krušnohoří byla 860 nějaká invaze Arpádovců ?

Tomáš V.

Myslím, že to Krušnohorec myslel jako starý dobrý vtip, kdy Slovensko = severní Maďarsko. Je to takový nevinný popichování, ale někdy je fakt zábava sledovat, jak si to někteří berou osobně. 😁😁

Ketchup1970

Tomáši Čop není maďarskyý… a vtipy chápu , vyjma toho s opici hozenou přes Dunaj . To není ani vtip to si někdo vždy udělá z úst kloaku ..

Jaaa

Tak Čop bývalo slovenské město, že. Ale teď tu žije stejně Maďarů jako Ukrajinců.

Pepa

Proč se vlastně na širokorozchodné železniční trati Košice (Haniska pri Košiciach) – Užhorod neprovozuje mezinárodní osobní doprava?

...

Asi proto, že by to dost zacvičilo s její kapacitou, je totiž jen jednokolejná a nebylo by v Košicích kde vyložit pasažérstvo…

Jiří Kocurek

Vložit výhybku, kus koleje k novému šturcu a zbouchat z prken provizorium kdesi mimo centrum. Otázkou je, zda by se zaplnila 810 (přerozchodovaná) při 2hodinovém taktu. Čtyřhodinový takt nemá smysl zavádět.

Jaaaa

Že to tak udělali v Mukačevu neznamená, že je to věc hodná následování. 🙂

Jaaaa

Viděl jste traťové rychlosti? 🙂