Na Slovensku začala velká modernizace koridoru pod Tatrami
Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhy
Po modernizaci koridoru mezi Bratislavou a Žilinou začnou práce na zrychlení železnice pod Tatrami.
Po modernizaci koridoru mezi Bratislavou a Žilinou začnou práce na zrychlení železnice pod Tatrami.
TSS Krade, no tak to mluví za všechno, stačilo mě těch pár staveb v ČR.
REMING = SUDOP Group
Bude se někdy řešit ta serpentina u Bešeňovej?
Tunely v hrázích a pod vodou?
To by musela být docela dlouhá přeložka, a začínat někde u Lieskové.
Nějak takhle: https://en.mapy.cz/s/funesokega
Já tomu vůbec nerozumím. 🙁 Co se tedy bude stavět? Pár malých přeložek a jinak rekonstrukce současné trati přes Štrbu? A nebo tunelová varianta, kde se píše „Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h (s parametrami do 200km/h).“? Různé odkazy zde uvedné zobrazují výrazně odlišné verze. Ani u té varianty 160/200 km/h mi není jasné, jestli poloměry oblouků dovolí 200 km/h jen pro naklápěčky nebo i pro klasické soupravy.
Naklápěčky. Je to SUDOP. 😉
Zajímavý příspěvek člověka co neumí si to najít na netu.Bylo to zveřejněno už před několika lety a žádné moc velké úpravy v projektu nejsou.Jen se upřesnilo rozdělení do pracovních úseků.
Dívám se na odkazované PDFko od Reming Consult.. Vážne povede trať na jih od Lipt.Mikuláše, který bude mít nové nádraží – ale až za řekou a dálnicí, kousek mimo město? Pro všechny vlaky?
O kolik se tak velkému městu zhorší dopravní obslužnost?
Proč by se měla zhoršit obslužnost? Autobusové nádraží se přesune taky a do města bude jezdit MHD. Dnes je to z nádraží do centra (nám. Osvob.) asi 1.3 km, z nového nádraží by to bylo asi 1.6 km (předpokládám nový most přes Váh).
Takže o „obslužnost“ přijde nanejvýš Okoličné a Podbreziny, ale neřekl bych, že tam vystupují davy lidí…
Měla by přibýt zastávka Lipt. Ján (což bych uvítal tak před 30 lety…)
Novy most cez Vah nebude. Pristup na stanicu bude cez existujuce 2 mosty. Jeden je na ceste do Demenovej a druhy je na ceste do Ilanova. Takze obsluznost centra bude horsia. Nejake cisla. Liptovsky Mikulas ma priblizne 31 000, z toho samotne sidlisko Podbreziny ma nieco cez 9000 obyvatelov. Okolicne tiez vyse 1000 obyvatelov, takze to mame tak 10 000 obyvatelov. Takmer 1/3 mesta. Za dalsie. Zastavka v Okolicnom sluzila aj mozno este aj sluzi ako prestupovy bod pre obyvatelov dedin Ziar, Smrecany, Veterna Poruba, Benadikova, Jakubovany, Liptovsky Ondrej, Zavazna Poruba, Liptovsky Jan. Okrem poslednych dvoch menovanych, sa dostupnom zeleznice… Číst vice »
To že nový most nebude se už ví? Z Podbrezin nejezdí vlakem skoro nikdo (vystupují tam jen jednotky lidí), i vzhledem k mnohahodinovým dírám a dále vzhledem k tomu, že jejich cíl asi nebude na nádraží, ale někde v centru. Takže autobusem to je daleko rychlejší. To samé platí pro přestupový bod do přilehlých dědin – i když autobusem to trvá déle (mezi hl.n. a Okoličným), tak asi málokdo přestupuje na bus v Okoličném. Nemyslím si, že někdo z Jána bude jezdit na nádraží do Mikuláše autobusem, když bude mít vlakovou zastávku přímo ve vsi (samozřejmě myslím místní obslužnost Ján… Číst vice »
Este pre predstavu ako je to s dopravnou obsluznostou stanice. Cez vikend, prvy Os ktory ide do Popradu odchadza zo stanice Okolicne o 5:13 a potom najblizsi dalsi ide o 12:19. Takze mame dieru krasnych 7 hodin. Osobne vlaky su na vylet do Tatier nepouzitelne. Opacnym smerom napr. zo Strby – vlak 5:56 a potom dalsi 15:06. Krasna 9 hodinova diera. Potom to uz je lepsie. Os ide uz za 4 hodiny o 19:16. Takze to mame az jeden Os pouzitelny na vylet do Tatier. Uznavam, smer Liptovsky Mikulas – Zilina to je to lepsie. Tam sa moze povedat ze… Číst vice »
Aby se tam pěšky necourali lidi. Už jen přístup na nádraží musí být řízený, a ne aby si tam někdo došel, kdy se mu zachce. Sice tam všecky valky zastavují, ale je potřeba, aby mohly projíždět 160!
Všecky ne, nějaké IC tam myslím i projíždí 🙂
A to se těch 160 teda opravdu vyplatí, Horste!
Jen si zde něco odložím a zase půjdu…
https://www.vlaky.net/upload/images/reports/007709//Dopis.pdf
Hustý….
Moment oni nemají na hlavní trati GSM-R ? 😮
Nie, ladíme si klasickú TRSku a kanály staníc, aj to nie všade.
Konečně! Co jsem tam jel posledně, tak mi přišlo, že se na té trati zastavil čas a za posledních 30 let se vůbec nesahlo. Orezlý rychlostník 120km/h a to ještě jen někde je fakt výsměch – a přitom mi přijde že tam se to zmodernizovat přímo nabízí – za málo peněz hodně muziky.
Píší taky, že stavebně až 200km/h – to bude asi jen pro ND alá 4. koridor ne?
Zmodernizovat ? To je blbost na entou,tam má smysl jen nová trať.
Škoda, že se ŽSR a MDVRR (nebo jak se to momentálně jmenuje) nepochlubili, že do instalace ETCS, se zde bude jezdit stejně rychle jako teď a instalace ETCS se plánuje až bude víc mosernizovaných úseků za Žilinou, tedy v době až se tento bude rozpadat stářím.
„Nová traťová rýchlosť bude 160 km/h(pre vozne s výkyvnými skriňami 200km/h), zábrzdná vzdialenosť pre vlaky do 120 km/h bude 1 000 m. Vlaky idúce rýchlosťou vyššou ako 120 km/h budú riadené systémom ETCS L2. Vlaky bez mobilného výstroja ETCS budú môcť jazdiť po trati max. rýchlosťou 120 km/h, pre ktorú vyhovuje zábrzdná vzdialenosť 1 000 m.“
Vezměte si slovník, přeložte si to a jděte si trollovat někam jinam.
Ještě bych prosil modernizovat trasu Bratislava- Nové Zámky – Štúrovo. Tam jr to tak v háji, že je jeden po šichtě vytřesenej i když jede s Vectronem. Děkuji.
V roce 2050 se dočkáte.
Na tej rovine je to katastrofa, až je divné, že rovina je taká hrboľatá. Tam by mohli v pohode urobiť rovno 250.
Presne suhlasim. BL – Sturovo je idealna trat pre upravu na vysoke rychlosti. Od BL Vinohrady az po N Zamky a dalej do Sturova tam temer nic neprekaza vysokej rychlosti. Slabsie miesta su len Trnovec a most cez Vah a par lahko narovnatelnych oblukov
Prodloužení OŽ ve Štrbě k odsunutému nádraží na přeložce mě zaujalo. Probourá se východní stěna haly?
Škoda preškoda, premárnená šanca. Štrbská rampa by potrebovala tunel ako soľ. Snáď sa to ešte prehodnotí.
ty vole, to je jak modernizace tratě 260 v 90. letech, chápu že je to mezi dvěma NP, ale tohle je fakt škoda…
No celkem do toho šlápli.
Po třech letech od vyhlášení zakázky podepsali smlouvu. Tomu říkám šlápnutí.
To jo, zhruba jako my do tratě Praha-Beroun.
No to jo po třiceti letech výstavby Slovenských koridorů se dostali k prvním 12 km mezi Žilinou a Košicemi…
Odkaz na pdf super, ale zkuste poprosit Reming o zaslání neořezané verze. I na jejich stránkách se to stáhne ořezané. Díky. Jinak je to hodně zajímavá stavba ala náš 4. koridor
Tak to mě mile překvapili. Moc se o tom nikde nepsalo, že se to v dohledné době chystá. Myslel jsem spíš, že budou pokračovat tak jako doposud od Žiliny k Vrútkám. Ale to nádraží v Mikuláši mimo město 🤨.
Ano, ta zastavka uplne neni vhodna.. souhlas 👍
Prosim vas, potom mi mozte vysvetlit preco prebieha na nieco, co sa podla vas nikdy nebude robit posudzovanie vplyvov na zivotne prostredie.
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/modernizacia-zeleznicnej-trate-zilina-kosice-usek-trate-liptovsky-miku-2
Rodicia mi ziju v Liptovskom Mikulasi, tak to trosku sledujem co sa tam deje.
Teda ten Sudop se rozlejzá, až to není hezký (Reming Consult = další dílek skládanky Sudop Group).
Prosím pánové , je to Lučivná , a Bystrica je zas Považská. Nějak se tam v češtině furt cpe čárka (dĺžeň) . Moc děkuji.
Tak, zrazu sa nám tie modernizácie pod taktovkou ŽSR nejako rozbehli. Zostáva už len dúfať, že to bude dokončené v termíne a bez prieťahov. Sám tomu síce neverím, ale v kútiku duše dúfam, že to tak bude.
Len by ma zaujímalo, čo budú na necelých 13km robiť dva roky.
To čo vždy. Improvizovať.
Nu jestli to budou dělat například jako jeden most a asi 300 m trati u Dvoru nad Žitavou kdy v rozkaze o výluce bylo psáno že výluka začíná v 7:00 a končí v 19:00 a v praxi v 9:00 nebylo ještě často vidět na stavbě nikoho a po 14:00 už zase nikoho tak ty dva roky možná ani nebudou stačit 😀 . Pak se člověk dočte že ti nevyspělí Číňané staví 30 km vysokorychlostních tratí denně tak se nestačí divit 😀
Protože Čína při stavbě čehokoliv rozhodně bere ohled na dotčené, že? Možná tak pažbou do hlavy a šup, šup rozsekat orgány.
To se pak jinak staví. Navíc o celkové kvalitě tamních staveb panují dosud docela pochybnosti… Doufám, že to už se sem nikdy nevrátí. Dnes jsme v pravém opaku, vše je složité a trvá, ale to je přirozený vývoj, který se zase postupně zarovná.
Takhle výmluva, že Čínanům se to staví, protože nemusí vykupovat pozemky, je docela častá, ale neobstojí. Je to sice faktor, ale ne tak důležitý. Kdyby byl důležítý, tak nám zde běží spousta soudních řízení, kde se občané hádají se státem o pozemky na VRT. Ale ono se nic neděje – protože my jen kecáme a reálně skoro nic nepřipravujeme a plánujeme, v diskuzích zaznívají názory jako z 19.století, že tak rychle přece nepotřebujeme cestovat.
A to je hlavně o myšlení – zda plánujeme nějaký rozvoj země, nebo nám stačí sednout si u piva a zvýšit si důchody.
Jeden robi, jak še patri, trojo patra, jak še robi.
Bude to nachystaný na 25kV ?
Zrejme áno, no na skici, papieri a v realite je vždy niečo iné. Reálne tam 25kV ani za nášho života nebude ,tiecť‘
Tak nějak. Čím by tam tahali vlaky, když by museli odstavit řadu 131?
Budování tunelů je náročnější než úprava trakce. Horší to bude postavit kolejově. Zab. zař. a trakce už nebude takový problém.
Minimálně izolátory na stožárech TV se postupně vyměňují za typy schválené pro 3kV DC i 25kV AC…
Určitě ano.
A ještě do Užhorodu, k bratrům rusínům 🙂
Bohužel ukrajinských Rusínu již mnoho neni, respektivě těch co se k této národnosti hlásí. V Užhorodu by raději slyšeli o modernizaci spojení na Lviv a Kyjev, v Mukačevu možná do Budapešti. To už by bylo reálnější vybudovat nové tratě které by s Prahou spojily Giraltovce, Svidnik, Stropkov, tedy centra slovenských rusínů.
Dříve do Čopu, k bratrům Maďarům.
No vy byste měl lobbovat spíše ZŠ bratry Welšany a Bretonce jako Keltské spolukmenovce dle DNA… nebo v Krušnohoří byla 860 nějaká invaze Arpádovců ?
Myslím, že to Krušnohorec myslel jako starý dobrý vtip, kdy Slovensko = severní Maďarsko. Je to takový nevinný popichování, ale někdy je fakt zábava sledovat, jak si to někteří berou osobně. 😁😁
Tomáši Čop není maďarskyý… a vtipy chápu , vyjma toho s opici hozenou přes Dunaj . To není ani vtip to si někdo vždy udělá z úst kloaku ..
Tak Čop bývalo slovenské město, že. Ale teď tu žije stejně Maďarů jako Ukrajinců.
Proč se vlastně na širokorozchodné železniční trati Košice (Haniska pri Košiciach) – Užhorod neprovozuje mezinárodní osobní doprava?
Asi proto, že by to dost zacvičilo s její kapacitou, je totiž jen jednokolejná a nebylo by v Košicích kde vyložit pasažérstvo…
Vložit výhybku, kus koleje k novému šturcu a zbouchat z prken provizorium kdesi mimo centrum. Otázkou je, zda by se zaplnila 810 (přerozchodovaná) při 2hodinovém taktu. Čtyřhodinový takt nemá smysl zavádět.
Že to tak udělali v Mukačevu neznamená, že je to věc hodná následování. 🙂
Viděl jste traťové rychlosti? 🙂